BA (Hons) Acteren
Norwich University of the Arts
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Norwich, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 17.500 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
* niet-Britse studenten: £ 15.900 | Britse studenten: £ 9.250
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Overzicht
Onze BA (Hons) Acting-cursus biedt een nieuwe kans om je te ontwikkelen als uitvoerend artiest en toe te werken naar een succesvolle carrière in film, televisie of radio.
Voortbouwend op de gevestigde expertise van NUA op het gebied van film, bewegend beeld, geluid, animatie en visuele effecten, zal de nieuwe cursus zich richten op de live en opgenomen scherm- en stemprestaties.
Professionele ontwikkeling
Je professionele en technische ontwikkeling als uitvoerder wordt ondersteund door deskundig personeel en je hebt toegang tot studio's en oefenruimtes.
De camera zal het middelpunt zijn voor leren en onderwijzen terwijl u de uitvoeringstechnieken beheerst en feedback ontvangt en uw werk beoordeelt met uw collega's en professionele docenten.
Optreden, productie en uitzending in Norwich
We zullen u helpen bij het ontwikkelen van essentiële vaardigheden op het gebied van zelfpromotie terwijl u uw online aanwezigheid opbouwt om uw groeiende portfolio van werk onder de aandacht te brengen.
De vaardigheden en podiumkunsten die je zult opdoen, zullen een reeks carrièremogelijkheden openen binnen het acterende beroep en de bredere industrie, waar veel vraag is naar communicatievaardigheden.
De stad Norwich biedt de perfecte achtergrond voor je studies met zijn rijke geschiedenis van prestaties, productie en uitzending - met regionale BBC- en ITV-hubs, zes theaters en een groot aantal onafhankelijke productiebedrijven.
Honoraria en financiering
De kosten van uw cursus worden bepaald door uw status als 'VK' of 'Internationaal', dus het is belangrijk om uw vergoedingsstatus te controleren. Als u het niet zeker weet, helpt de UKCISA-website u te bepalen of u in aanmerking komt om de Britse vergoeding te betalen (ook wel een 'thuis'-vergoeding genoemd).
Thuisstudenten komen in aanmerking voor een collegegeldkrediet van de Britse overheid, wat betekent dat je je collegegeld niet vooraf hoeft te betalen. Hieronder vindt u meer informatie over het uitlenen van collegegeld. Internationale studenten komen niet in aanmerking voor de collegegeldlening van de Britse overheid.
2020/21 collegegeld voor nieuwe deelnemers
- Britse nationaliteit: Undergraduate degree (voltijd drie- en vierjarige opleiding): £ 9.250
- Internationaal (niet-VK): Undergraduate-diploma (voltijds drie- en vierjarige opleiding): £ 15.900
De kosten blijven hetzelfde voor elk jaar van je cursus.
Financiële steun voor Britse studenten
- Collegegeldleningen en leningen voor levensonderhoud zijn beschikbaar, evenals niet-terugbetaalbare NUA-beurzen die rekening houden met gezinsinkomen.
Collegegeldlening voor bachelorstudie
- Collegegeldleningen zijn beschikbaar voor Britse studenten.
- Beschikbaar om de volledige kosten van je collegegeld te dekken
- U hoeft uw cursus niet vooraf zelf te betalen
- Begin pas terug te betalen als u meer dan £ 25.000 per jaar verdient
Leren en onderwijzen
Leer- en lesmethoden omvatten lezingen, individuele en groepslessen, stages en werkgerelateerd leren.
NUA benadrukt leren en ontdekken door middel van studio- en workshoppraktijk, kritische reflectie en experimenteren met ideeën, processen en materialen. Andere lessen en onderwijsmethoden omvatten lezingen, individuele en groepslessen, stages en werkgerelateerd leren, naast technische demonstraties, tentoonstellingspraktijken en andere presentaties van het werk van studenten.
De voortgang van studenten wordt op verschillende manieren beoordeeld. Alle cursussen bieden duidelijke informatie over het vereiste werk voor de beoordeling en de criteria die bij de beoordeling worden gebruikt. Cursussen maken veel gebruik van groepskritieken waarbij studenten hun werk presenteren voor discussie. Cursussen maken ook gebruik van zelfevaluatie en peerevaluatie om de beoordeling van het werk door docenten aan te vullen. Studenten komen in contact met een breed scala aan medewerkers, allemaal toegewijd aan het ondersteunen van leren. Naast academisch personeel zijn dit personeel in technische workshops, de Library and Career Service en Student Support.
Zelfstandig leren
Onafhankelijk leren vormt een aanvulling op en bouwt voort op het onderwijs dat u tijdens uw cursus ontvangt. Belangrijke aspecten van leren ontwikkeld door het verwerven van onderzoeksvaardigheden, het genereren en ontwikkelen van ideeën en onafhankelijk onderzoek. Leerovereenkomsten worden door cursussen gebruikt ter ondersteuning van onafhankelijke studie en om studenten in staat te stellen zich te concentreren op hun individuele Pathway door de cursus, en deze te onderhandelen.
Op het bachelorniveau wordt steeds meer de nadruk gelegd op zelfstandig leren naarmate studenten hun cursus volgen. Dit stelt hen in staat optimaal gebruik te maken van de middelen van de universiteit ter ondersteuning van individuele creatieve ontwikkeling. Onafhankelijk leren kan gebaseerd zijn op projecten of opdrachten die door personeel zijn ingesteld, of het kan zelf worden geïnitieerd. Er zijn aanzienlijke mogelijkheden voor zelfstudie op zowel undergraduate als postgraduate niveau.
PAL-schema
Elke bacheloropleiding heeft een systeem van peer support dat Peer Assisted Learning of PAL wordt genoemd. Dit betekent dat studenten van het eerste jaar direct toegang hebben tot opgeleide studenten van het jaar 2, van hun opleiding, van voordat ze aankomen tot het einde van het eerste jaar. Het advies en de ondersteuning van de PAL's zijn direct relevant voor eerstejaarsstudenten en worden geleverd door studenten van het tweede of derde jaar die zelf soortgelijke ervaringen hebben gehad. Deze extra ondersteuningslaag voor eerstejaarsstudenten is zeer effectief gebleken om de overgang naar het hoger onderwijs te vergemakkelijken.
Samenwerking
Een van de meest opwindende aspecten van studie aan NUA is de mogelijkheid voor studenten om zich te concentreren op hun kunst- en ontwerpdiscipline. Er zijn echter ook waardevolle mogelijkheden om te leren van de ervaring van samenwerken of als onderdeel van een team met studenten aan andere cursussen. Samenwerkingsprojecten kunnen deel uitmaken van de goedgekeurde inhoud van een opleidingsonderdeel, waarbij de resultaten van de samenwerking formeel worden beoordeeld, of ze kunnen worden onderhandeld als onderdeel van een leerovereenkomst. Het belangrijkste voordeel van op deze manier samenwerken is dat het de realiteit van de beroepspraktijk in de creatieve industrie weerspiegelt, en daarmee het inzicht van studenten in de professionele context voor hun werk vergroot.
Werkgerelateerd leren
Alle NUA-cursussen bieden studenten de mogelijkheid om stageperioden te volgen om hun professionele ontwikkeling en bewustzijn te versterken. Andere soorten werkgerelateerd leren benadrukt door cursussen omvatten gastcolleges of workshops geleid door bezoekende kunstenaars en ontwerpers; 'live' projecten of commissies voor externe klanten; mentoring door kunstenaars en ontwerpers te oefenen, en projecten die professionele praktijken in de creatieve sectoren simuleren. Daarnaast worden studenten aangemoedigd om deel te nemen aan regionale en nationale wedstrijden voor kunstenaars en ontwerpers zoals de Starpack Packaging Awards en Design & Art Direction Awards, die vaak aanzienlijk succes behalen.
Studenten ondernemen ook vrijwillige projecten, bijvoorbeeld in scholen, ziekenhuizen en de bredere gemeenschap. Deze ervaring is vooral waardevol voor degenen die een carrière in het onderwijs of gemeenschapswerk willen nastreven. NUA ontwikkelt mechanismen waarmee dergelijke activiteit tot op zekere hoogte kan worden geaccrediteerd. De universiteit neemt regelmatig advies in van de creatieve en culturele industrie om de valuta van haar cursussen te handhaven en ervoor te zorgen dat de leerervaring relevant is voor toekomstige tewerkstelling, freelance werk en de voortgang naar postdoctorale studie.
Strategie voor leren
Al deze kenmerken van leren, onderwijzen en beoordelen worden ondersteund door NUA's Strategie voor Leren, waarin de hoofddoelen worden uiteengezet en de manieren waarop leren en onderwijzen worden verbeterd bij NUA. Academisch en ander personeel dat betrokken is bij het lesgeven en de ondersteuning van leren, identificeert en deelt goede praktijken regelmatig met collega's binnen de universiteit en op nationaal niveau. Elk jaar erkent NUA de bijdrage van het personeel via de Teaching Excellence Award van de vice-kanselier.
Medewerkers kunnen kleine beurzen aanvragen voor de ontwikkeling van nieuwe benaderingen van leren en onderwijzen, en voor financiering ter bevordering van de toepassing van hun onderzoek en creatieve praktijk om hun onderwijs te informeren en bij te werken. De universiteit zet zich in voor een leeromgeving waarin traditionele vormen van leren en lesgeven worden aangevuld met e-learning, en die aanzienlijk wordt verbeterd door de digitale bronnen die beschikbaar zijn via workshops en de bibliotheek.
leerplan
Professionele ontwikkeling
Je professionele en technische ontwikkeling als artiest wordt ondersteund door deskundig personeel en je krijgt toegang tot studio's en oefenruimtes.
De camera zal het brandpunt zijn voor leren en lesgeven terwijl je uitvoeringstechnieken onder de knie krijgt en feedback ontvangt en je werk beoordeelt met je collega's en professionele docenten.
Leren en onderwijzen
Leer- en onderwijsmethoden omvatten lezingen, individuele en groepswerkcolleges, stages en werkgerelateerd leren.
NUA legt de nadruk op leren en ontdekken door studio- en werkplaatspraktijken, kritische reflectie en experimenten met ideeën, processen en materialen. Andere leer- en onderwijsmethoden omvatten lezingen, individuele en groepswerkcolleges, stages en werkgerelateerd leren, naast technische demonstraties, tentoonstellingsoefeningen en andere presentaties van het werk van studenten.
De voortgang van studenten wordt op verschillende manieren beoordeeld. Alle cursussen geven duidelijke informatie over de werkzaamheden die nodig zijn voor de beoordeling en de criteria die bij de beoordeling worden gebruikt. Cursussen maken veel gebruik van groepskritieken waarbij studenten hun werk ter discussie presenteren. Cursussen maken ook gebruik van zelfevaluatie en collegiale toetsing als aanvulling op de beoordeling van werk door docenten. Studenten komen in contact met een breed scala aan medewerkers, die zich allemaal inzetten om het leren te ondersteunen. Naast wetenschappelijk personeel zijn dat medewerkers in technische werkplaatsen, de Library and Careers Service en Student Support.
Zelfstandig leren
Zelfstandig leren vormt een aanvulling op en bouwt voort op het onderwijs dat u tijdens uw cursus ontvangt. Sleutelaspecten van leren ontwikkeld door het verwerven van onderzoeksvaardigheden, het genereren en ontwikkelen van ideeën en onafhankelijke studie. Leerovereenkomsten worden door cursussen gebruikt ter ondersteuning van zelfstudie en om studenten in staat te stellen zich te concentreren, richting te geven en te onderhandelen over hun individuele Pathway tijdens de cursus.
Op het bachelorniveau wordt steeds meer nadruk gelegd op zelfstandig leren naarmate studenten vorderen in hun cursus. Dit stelt hen in staat om optimaal gebruik te maken van de middelen van de universiteit ter ondersteuning van individuele creatieve ontwikkeling. Zelfstandig leren kan gebaseerd zijn op projecten of opdrachten van het personeel, of het kan op eigen initiatief zijn. Er zijn aanzienlijke mogelijkheden voor zelf-geïnitieerde studie op zowel niet-gegradueerd als postdoctoraal niveau.
PAL-regeling
Elke niet-gegradueerde opleiding heeft een systeem van collegiale ondersteuning dat bekend staat als Peer Assisted Learning of PAL. Dit betekent dat studenten van het eerste jaar gemakkelijk toegang hebben tot getrainde studenten van het tweede jaar van hun cursus, van voordat ze aankomen tot het einde van het eerste jaar. Het advies en de ondersteuning van de PAL's zijn direct relevant voor eerstejaarsstudenten en worden geleverd door studenten uit het tweede of derde leerjaar die zelf soortgelijke ervaringen hebben opgedaan. Deze extra ondersteuningslaag voor eerstejaarsstudenten is zeer effectief gebleken om de overgang naar het hoger onderwijs te helpen vergemakkelijken.
Samenwerking
Een van de meest opwindende aspecten van studeren aan NUA is de mogelijkheid voor studenten om zich te concentreren op hun kunst- en ontwerpdiscipline. Er zijn echter ook waardevolle mogelijkheden om te leren van de ervaring van het samenwerken of als onderdeel van een team met studenten aan andere cursussen. Samenwerkingsprojecten kunnen deel uitmaken van de goedgekeurde inhoud van een opleidingsonderdeel, waarbij de resultaten van de samenwerking formeel worden beoordeeld, of ze kunnen worden onderhandeld als onderdeel van een leerovereenkomst. Het belangrijkste voordeel van deze manier van samenwerken is dat het de realiteit van de professionele praktijk in de creatieve industrie weerspiegelt, en dus het begrip van de studenten voor de professionele context voor hun werk vergroot.
Werkgerelateerd leren
Alle opleidingen van NUA bieden studenten de mogelijkheid om stage te lopen om hun professionele ontwikkeling en bewustzijn te versterken. Andere soorten werkgerelateerd leren die door cursussen worden benadrukt, zijn onder meer gastcolleges of workshops onder leiding van bezoekende kunstenaars en ontwerpers; 'live' projecten of opdrachten voor externe opdrachtgevers; mentoring door praktiserende kunstenaars en ontwerpers en projecten die de beroepspraktijk in de creatieve sectoren simuleren. Daarnaast worden studenten aangemoedigd om deel te nemen aan regionale en nationale wedstrijden voor kunstenaars en ontwerpers, zoals de Starpack Packaging Awards en Design & Art Direction Awards, die vaak aanzienlijke successen behalen.
Studenten ondernemen ook vrijwilligersprojecten, bijvoorbeeld in scholen, ziekenhuizen en de bredere gemeenschap. Deze ervaring is vooral waardevol voor diegenen die een carrière in het onderwijs of gemeenschapswerk willen nastreven. NUA ontwikkelt mechanismen waarmee dergelijke activiteiten kunnen worden geaccrediteerd voor een diploma. De universiteit wint regelmatig advies in van de creatieve en culturele industrie om de actualiteit van haar cursussen te behouden en om ervoor te zorgen dat de leerervaring relevant is voor toekomstige werkgelegenheid, freelancewerk en voortgang naar postdoctorale studie.
Strategie voor leren
Al deze kenmerken van leren, doceren en beoordelen worden ondersteund door NUA's Strategy for Learning, waarin de belangrijkste doelen en de manieren waarop leren en doceren bij NUA worden verbeterd, worden uiteengezet. Academisch en ander personeel dat betrokken is bij onderwijs en leerondersteuning, identificeert en deelt regelmatig goede praktijken met collega's binnen de universiteit en nationaal. Elk jaar erkent NUA de bijdrage van het personeel via de Vice-Chancellor's Teaching Excellence Award.
Medewerkers kunnen kleine subsidies aanvragen voor de ontwikkeling van nieuwe benaderingen van leren en onderwijzen, en voor financiering om de toepassing van hun onderzoek en creatieve praktijk te bevorderen om hun onderwijs te informeren en bij te werken. De universiteit zet zich in voor een leeromgeving waarin traditionele vormen van leren en onderwijzen worden aangevuld met e-learning, en die aanzienlijk wordt verbeterd door de digitale middelen die beschikbaar zijn via Werkplaatsen en de Bibliotheek.
Programma resultaat
Prestaties, productie en uitzending in Norwich
We zullen u helpen bij het ontwikkelen van essentiële vaardigheden op het gebied van zelfpromotie terwijl u uw online aanwezigheid opbouwt om uw groeiende portfolio van werk onder de aandacht te brengen.
De vaardigheden en stagecraft die je opdoet, openen een scala aan carrièremogelijkheden binnen het acteerberoep en de bredere industrie, waar veel vraag is naar communicatieve vaardigheden.
De stad Norwich biedt de perfecte achtergrond voor je studie met zijn rijke geschiedenis van uitvoering, productie en uitzending - met regionale BBC- en ITV-hubs, zes theaters en een groot aantal onafhankelijke productiebedrijven.
Beurzen en financiering
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor of Arts in Live Performance
- Johannesburg, Zuid-Afrika
- Cape Town, Zuid-Afrika + 2 meer
BA (Hons) Acting: Collaborative and Devised Theatre
- London, Verenigd Koninkrijk
Bachelor of Fine Arts in acteren
- Columbia, Verenigde Staten