BA (Hons) Games-ontwikkeling
Ravensbourne University London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Greenwich Peninsula, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdse thuisstudenten; £ 16.500 / jaar: voltijdse internationale studenten
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Van het ontwerpen van personages en omgevingen tot het pitchen van ideeën voor de industrie, vertrek met een benijdenswaardige portfolio aan werk en gedij in de wereld van de ontwikkeling van games. Vind je niche in deze multidisciplinaire cursus door je te concentreren op een van de drie belangrijkste gamegebieden: gamekunst, technisch ontwerp of ontwerp en productie.
Het maken van games staat centraal in deze cursus en stimuleert studenten om hun eigen praktijk te ontwikkelen in een ondersteunende en kritische omgeving. Studenten werken met een breed scala aan opdrachten op tafelblad, TTRPG, mobiel, console en pc en gaan in op de bredere elementen van de gamecultuur en -praktijk.
De cursus weerspiegelt vooruitstrevende praktijk in de industrie in zijn benadering van technisch ontwerp als een groeiende discipline binnen de ontwikkeling van games, naast meer gevestigde wegen zoals games / technische kunst en gamedesign.
Door zowel zelfstandig als als onderdeel van een team te werken, leren studenten vaardigheden op brancheniveau in-game engine-technologieën, gamecultuur en game-design-fundamentals.
Wat kan deze cursus voor mij betekenen?
Probeer verschillende rollen binnen de branche uit; verken de visuele kant van ontwikkeling, leer hoe gameverhalen worden verteld of verdiep je in gametechnologieën. Werk zowel zelfstandig als in een team om de industrie klaar te maken en de game-ontwikkelingswereld stormenderhand te veroveren.
Belangrijkste redenen om te solliciteren
- Hanteert een 'games first'-benadering, waarbij het maken centraal staat in het lesgeven.
- Moedigt zelfeffectiviteit en teambuilding aan door middel van projectwerk.
- Bereid studenten voor op een carrière als gamemaker.
- Om spelers te begrijpen en te begrijpen wat ze willen van de games die ze spelen.
- Om je in staat te stellen je te specialiseren binnen de game-ontwikkelingsdiscipline die het beste bij je vaardigheden past.
- Studenten bouwen een kritische taal en begrip op over games en de ontwikkeling van games.
- Studenten ontwikkelen een goed begrip van gametechnologieën.
Belangrijkste studieonderwerpen
Deze multidisciplinaire cursus zorgt voor een stevige basis in het ontwikkelingsproces van games en de belangrijkste disciplinaire technologieën. Voordat ze aan hun tweede jaar beginnen, kiezen studenten ervoor om zich te specialiseren in een van de volgende drie Pathways :
- Game-ontwerp en -productie - voor beginnende producenten, game-ontwerpers en verhalende ontwerpers.
- Game Art - voor wie op zoek is naar een manier om 2D- en 3D-omgevingsontwerp, karakterontwerp en visualisatie te maken
- Technisch ontwerp - voor studentontwerpers die hun technische vaardigheden willen uitbreiden naar leveldesign, scripting, prototyping en engine-technologieën.
- Met toegang tot geavanceerde technologie, faciliteiten van wereldklasse en diepgaande contacten met de industrie, kunnen studenten hun eerste stappen zetten in dit opwindende vakgebied.
Ideale studenten
Aspirant-gamemakers die fantasierijke games en gameverhalen willen maken via verschillende media.
leerplan
Jaar 1
Studenten maken kennis met de basisprincipes van gameprogrammering, architectuur en de relevante mediavaardigheden die essentieel zijn voor game-ontwikkeling.
Het hele jaar door leren studenten de praktijken en conventies van industrieprotocollen naast persoonlijke ontwikkelingsattributen die nodig zijn voor succes op de universiteit en in de wereld van werk.
Jaar 2
Voortbouwend op de essentiële fundamenten van game-ontwikkeling, verschuift de focus in jaar 2 naar de specifieke technische vaardigheden die nodig zijn voor game-ontwikkeling over het hele scala aan creatieve mogelijkheden.
Hier zullen studenten beginnen te groeien in hun gewenste specialisme - gefaciliteerd door een reeks keuzevakken Pathways waarin wordt samengewerkt met studenten en professionals uit verwante en andere academische disciplines.
Jaar 3
Studenten in hun laatste jaar krijgen de kans om een belangrijk en duurzaam individueel ontwikkelingsproject te ondernemen.
Dit zal alle eerdere ervaringsonderdelen van hun studie samenbrengen en zorgen voor het op maat maken van een werkportfolio dat zal fungeren als uw professionele visitekaartje in de branche.
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Je studeert af met sterke conceptuele vaardigheden en technische expertise. Afgestudeerden werken op gebieden als typografie, redactioneel ontwerp, verpakkingen, informatieontwerp, bewegwijzering, tentoonstellingsontwerp, UX/UI, art direction en ontwerpstrategie.
Programma collegegeld
Getuigenissen van studenten
Galerij
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor in de kunst en cultuur, gamedesign
- Mikkeli, Finland
- Kouvola, Finland
BA-gameontwerp
- Berlin, Duitsland
- Hamburg, Duitsland
Bachelor of Science in Game Art
- Winter Park, Verenigde Staten