BA (Hons) Mode-inkoop en merkbeheer
Ravensbourne University London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Greenwich Peninsula, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdse thuisstudenten; £ 16.500 / jaar: voltijdse internationale studenten
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Leer trends te voorspellen, consumentengedrag te interpreteren, het belang van duurzaamheid te waarderen en inzicht te krijgen in de huidige wereldwijde modemarkt. Ons curriculum draait om gastgesprekken in de industrie en bezoeken aan productielocaties, waardoor studenten een goed begrip krijgen van de verschillende rollen en netwerken die voor hen beschikbaar zijn.
Deze cursus is ontworpen om studenten de mentaliteit en vaardigheden te bieden die nodig zijn om te slagen in de branche.
Deze spannende cursus stimuleert creatieve flair, oog voor trends, zakelijk inzicht en managementvaardigheden. De cursus legt een sterke nadruk op het opdoen van praktische werkervaring en ondernemerschap.
Wat kan deze cursus voor mij betekenen?
De opleidingsonderdelen zijn ontworpen om studenten het vertrouwen te geven om de theorie die in de klas wordt onderwezen in de praktijk te brengen tijdens groepsprojecten, individuele stages, industriële briefingen en zakelijke voorstellen. Met behulp van de Adobe-suite en online modebronnen ontwikkelen studenten de creatieve en praktische vaardigheden om een assortiment te plannen, een merk te promoten, een professioneel rapport te genereren, een idee te pitchen en uiteindelijk de modewereld te begrijpen.
"Ik had het voorrecht om te hebben mogen werken met de studenten van de BA (Hons) opleiding Fashion Buying & Brand Management. Ik was voortdurend onder de indruk van hun professionaliteit en bereidheid voor een carrière in de mode. De studenten beschikken niet alleen over de vaardigheden om te slagen, ze tonen ook een ongelooflijk bewustzijn van de huidige vorm van moderetail en inzicht in de toekomstige factoren waarmee de industrie wordt geconfronteerd."
—
Melanie Mitchell, oprichter van Someday Talent
Belangrijkste redenen om te solliciteren
- 96% van de studenten is tevreden over de kwaliteit van de cursus (NSS resultaten 2019).
- Uniek bekwame afgestudeerden met zowel creatieve flair als een zakelijke focus.
- Gastdocenten uit de topsector.
- Medewerkers die lesgeven en werken in de branche - zodat de cursus relevant blijft.
- Nauwe samenwerking met de industrie.
- Toegang tot felbegeerde industriebronnen WGSN, Edited, Mintel en LSN Global.
- Gratis Adobe-suitesoftware en toegang tot een laptopbeurs van £ 300.
- Geaccrediteerde stageplaats.
Belangrijkste studieonderwerpen
Studenten zullen praktische kennis opdoen over het productontwikkelingsproces, inclusief stofselectie en testen, kleurbeheer, kwaliteitsbeheer en duurzaamheid.
Ze leren over het voorspellen van de trend, het plannen van het assortiment, het bouwen van het merk en vervolgens hoe het te beschermen en te promoten.
De cursus is gericht op het ontwikkelen van creatieve vaardigheden, evenals probleemoplossende, organisatorische, plannings-, promotie- en managementvaardigheden.
CAD-lessen zullen creatieve presentaties vergemakkelijken, terwijl andere CAD/CAM-beheertools ook zullen helpen om studenten voor te bereiden op de industrie.
Studenten zullen studeren door middel van een mix van praktijk- en theoriegebaseerd leren en zullen profiteren van de mogelijkheid om samen te werken met studenten uit andere disciplines en met topmerken.
Belangrijke studieonderwerpen zijn onder meer:
- Trendvoorspelling
- Consumentenprofilering en identificatie
- Mode marktonderzoek
- Mode-inkoop en productontwikkeling
- Merchandising
- Visuele merchandise
- Productie en duurzaamheid
- Beheer en promotie van modemerken
- Bedrijfsplanning
leerplan
Belangrijkste studieonderwerpen
- Trendvoorspelling
- Consumentenprofilering en -identificatie
- Mode marktonderzoek
- Mode-inkoop en productontwikkeling
- Merchandising
- Visuele merchandise
- Productie en duurzaamheid
- Beheer en promotie van modemerken
- Bedrijfsplanning
Jaar 1
Studenten bouwen fundamentele vaardigheden op in modeprognoses, kopen van concept tot consument, merkinkoop, management en promotie.
Ze leren digitale communicatieve vaardigheden om hun merkidentiteit te communiceren en worden aangemoedigd om na te denken over hun persoonlijke merksignatuur.
We moedigen studenten aan om gedurende dit jaar na te denken over hun onderzoek naar contextuele studies.
Jaar 2
Studenten krijgen meer inzicht in het managen van hun persoonlijke merk en werken creatief samen met branchepartners en studenten uit andere disciplines.
Merchandising en visual merchandising worden aangeleerd in de context van de praktijk in de branche.
Elke student krijgt de kans om stage te lopen en deel te nemen aan productiebezoeken om de rol van modekoper te weerspiegelen.
Jaar 3
We vragen studenten om hun onderzoek naar contextuele studies weer te geven in een geschreven of visuele dissertatie.
Ze zullen verder voortbouwen op hun vaardigheden op het gebied van consumentenonderzoek en trendvoorspelling om te pleiten voor een gat in de markt om een nieuw merk te lanceren.
Ze zullen ook een marktonderzoeksrapport schrijven, een merkvoorstel, assortimentsplan en technische pakketten maken en een reeks creatieve resultaten produceren.
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden kunnen werk nastreven op een aantal gebieden, waaronder maar niet beperkt tot:
Mode-inkoper, merchandising, marketing, merkmanager, trendvoorspelling, digitale communicatie, data-analist/inzichten, duurzaamheidscoördinator, virtueel showroomontwerp, visual merchandiser, accountstrateeg, online visual merchandiser, productontwikkelaar, stoffeninkoper, digitale stoffentechnoloog, consumentenervaring manager, e-commerce manager, marketingmanager, ondernemer/bedrijfseigenaar, algemeen directeur/CEO.
Programma collegegeld
Galerij
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Fashion Marketing and Management BA (Hons)
- Bath, Verenigd Koninkrijk
Business and Management (Fashion) BA (Hons)
- Bath, Verenigd Koninkrijk
Mode- en designmanagement (BA)
- Berlin, Duitsland