BEng Werktuigbouwkunde
Queen's University Belfast
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Belfast, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 23.100 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Internationale
Invoering
Mechanische ingenieurs passen vaardigheden en kennis op het gebied van wiskunde, wetenschap en software toe om innovatieve, efficiënte en betrouwbare technologie te ontwerpen en te produceren tegen geoptimaliseerde kosten. Werktuigbouwkundigen lopen voorop in duurzame oplossingen voor een betere wereld in de 21e eeuw. Voorbeelden zijn de volgende generatie milieuvriendelijke materialen (bijv. biobased polymeren) en apparaten voor hernieuwbare energiebronnen (bijv. windturbines). Mechanische ingenieurs zijn betrokken bij het ontwerp, de fabricage en de recyclebaarheid van de meeste producten: van mobiele telefoons tot medische apparaten tot Formule 1-raceauto's. Deze cursus ontwikkelt de technische, persoonlijke, interpersoonlijke en professionele vaardigheden die nodig zijn in de machinebouw.
highlights
We leggen de nadruk op hands-on, projectmatig leren en investeren zwaar in onze ultramoderne faciliteiten en flexibele projectruimten om deze activiteit te ondersteunen.
Wereldwijde kansen
De school biedt uitgebreide mogelijkheden om waardevolle buitenlandse ervaring op te doen, hetzij tijdens de zomervakantie, hetzij door een jaar vrij te nemen van de opleiding. We nemen deel aan de IAESTE en Erasmus uitwisselingsprogramma's voor studenten, waardoor studenten werkervaring kunnen opdoen bij bedrijven en universiteiten over de hele wereld. De afgelopen jaren hebben studenten gewerkt in landen als Brazilië, Finland, VS, Frankrijk, IJsland, Argentinië, Uruguay, Japan, Zuid-Afrika en Portugal. Het Study USA Initiative biedt studenten na fase 2 de mogelijkheid om een jaar te studeren aan een universiteit in de VS, wat een uitstekende gelegenheid biedt om vertrouwd te raken met internationale bedrijfstechnieken. Ons inzetbaarheidsprogramma ondersteunt activiteiten zoals deze, door hulp en advies te bieden bij het opstellen van cv's, interviewvaardigheden en een aanspreekpunt voor de duur van stages.
Professionele accreditaties
Zowel de BEng- als de MEng-graden zijn geaccrediteerd door de Institution of Mechanical Engineers (IMechE).
Industry Links
De school heeft sterke banden met zowel lokale technische werkgevers zoals Bombardier, Caterpillar, Sensata en Collins Aerospace en internationale technische werkgevers zoals Jaguar Land Rover, Lotus, McLaren F1, Michelin en Rolls Royce, Glaxo Smith Kline (GSK).
Het curriculum wordt sterk geïnformeerd door vertegenwoordigers van het bedrijfsleven die zitting hebben in een adviesraad binnen de school.
toelatingen
leerplan
Cursusstructuur
Fase 1
Studenten maken kennis met de kernprincipes van werktuigbouwkunde en wiskunde, en ze ondernemen een teamproject, ontworpen om hen kennis te laten maken met het concept van professionele technische praktijk. Dit wordt ondersteund door modules in technisch ontwerp en een speciaal laboratoriumprogramma.
Fase 1 verplichte modules zijn als volgt:
- Inleiding Werktuigbouwkunde 1
- Laboratoriumprogramma 1
- Wiskunde 1
- Mechanica van materialen 1
- Thermodynamica en vloeistofmechanica 1
- Dynamische systemen 1
- Engineering Design 1
Stage 2
Fase 2 bouwt voort op de kennis die al is opgedaan met een reeks meer geavanceerde technische wetenschappen, waaronder dynamica, thermodynamica, vloeistofmechanica en sterkte van materialen.
Wiskunde en informatica richten zich meer op hun toepassing op engineering dan op basistheorie, terwijl modules in ontwerp- en fabricagetechnologie praktische praktische ervaring bieden met productieprocessen en computerondersteund ontwerp. Studenten maken ook kennis met de juridische aspecten van de ingenieurspraktijk in de professionele studiemodule en krijgen de kans om de vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn voor toekomstige stages en carrières in de inzetbaarheidsmodule.
Fase 2 verplichte modules zijn als volgt:
- Beroepsstudies 2
- Mechanica van materialen 2
- Dynamiek 2
- Thermodynamica en vloeistofmechanica 2
- Ontwerp en fabricage 2
- Wiskunde en informatica 2
- Productietechnologie 2
Facultatieve cursus fase 2
- Inzetbaarheid 2
Fase 3
Optionele modules in fase 3 geven studenten de mogelijkheid om cursussen en projecten af te stemmen op hun specifieke interesses.
Studenten breiden hun technische kennis uit door middel van een reeks kerncursussen in technische wetenschappen en professionele studies, samen met gekozen optionele modules. Ze ondernemen ook een individueel project waarbij ze een onderwerp kiezen dat ze interesseren en de theorie en kennis toepassen die in de voorgaande jaren zijn ontwikkeld.
Fase 3 cursussen worden hieronder beschreven:
- Beroepsstudies 3
- Warmteoverdracht en verbranding 3
- Project 3B
- Mechanica van materialen 3
- Technische dynamiek 3
- Fabricage 3
Fase 3 optionele cursussen
- Computerondersteunde engineering 3
- Kunststoftechniek 3
- Transportkracht en -systemen 3
Leren en onderwijzen
De School of Mechanical and Aerospace Engineering speelt een leidende rol in CDIO, een internationaal initiatief om technisch onderwijs te hervormen waarbij meer dan 100 universiteiten over de hele wereld betrokken zijn. De eerste steun voor deelname aan dit initiatief werd verkregen via financiering voor het opzetten van een Centre of Excellence in Active and Interactive Learning bij Queen's. Als gevolg hiervan hebben onze opleidingen veel innovatieve functies die het leren van studenten verbeteren.
Door het programma wordt de nadruk gelegd op de ontwikkeling van een evenwichtige set van persoonlijke, interpersoonlijke en professionele vaardigheden.
Bij Queen's streven we ernaar een leeromgeving van hoge kwaliteit te bieden die intellectuele nieuwsgierigheid, innovatie en best practices op het gebied van leren, onderwijzen en studentenondersteuning verankert, zodat studenten hun volledige academische potentieel kunnen bereiken. Studenten die studeren voor de BEng in Werktuigbouwkunde krijgen een breed scala aan leerervaringen om hen in staat te stellen zich als individuen te ontwikkelen, in contact te komen met vakexperts uit zowel de academische wereld als de industrie en een onderzoekende geest te ontwikkelen om hun ontwikkeling als onafhankelijke, levenslange leerlingen te verbeteren . Toegang tot industriestandaard technische tools, een bibliotheekfaciliteit van wereldklasse en cursussen die worden gegeven door industriële experts bieden een breed scala aan mogelijkheden om de interesses van studenten in de technische sector te ontwikkelen, ondersteund door formele lezingen en tutorials. Er is een breed scala aan leermogelijkheden, waaronder:
- E-learning technologieën
De virtuele leeromgeving van Canvas biedt toegang tot een schat aan informatie en ondersteunende leerinformatie, inclusief aanvullende modulebronnen, leeslijsten en prikborden om te communiceren met klasleden. - Individuele onderzoeksprojecten
Als onderdeel van de opleiding zullen studenten in hun laatste jaar een onderzoeksproject uitvoeren in samenwerking met een academische supervisor, waarbij ze in detail kijken naar een relevant technisch onderwerp. Dit biedt studenten de mogelijkheid om deel te nemen aan het ontwerp- en ontwikkelingsproces van de werktuigbouwkunde, terwijl ze kernvaardigheden verankeren in projectmanagement, rapportage en presentatievaardigheden. - Lezingen
Formele lezingen zijn gepland om basisinformatie en concepten over belangrijke onderwerpen en thema's in de werktuigbouwkunde te introduceren, en om een startpunt te bieden voor verdere zelfgestuurde privéstudie. Dit biedt een onschatbare kans om zowel met academische vakexperts in contact te komen als om feedback en advies te krijgen. Gedurende de opleiding wordt er ook een aantal colleges gegeven door experts uit het bedrijfsleven, zodat studenten de kans krijgen om mee te praten over de industriële toepassingen. - Persoonlijke begeleider
Studenten krijgen een persoonlijke tutor toegewezen die hen gedurende het jaar ontmoet om hun academische ontwikkeling te ondersteunen. - Practica
Een belangrijk aspect van elke ingenieursopleiding is het vermogen om technische wetenschappelijke principes op competente wijze in de praktijk om te zetten. Studenten krijgen tal van mogelijkheden om technische kernvaardigheden te ontwikkelen door middel van praktische laboratoria en ontwerpoefeningen tijdens hun opleiding en zullen vertrouwen krijgen in het gebruik van een breed scala aan industriële standaard technische ontwerp- en analysetools / software. - Zelfgestuurde studie
Dit is een essentieel onderdeel van het leven als Queen's student wanneer belangrijk privé lezen, betrokkenheid bij e-learningbronnen, reflectie op feedback tot nu toe, en opdrachtonderzoek en voorbereidend werk wordt uitgevoerd. - Tutorials
Het merendeel van de hoorcolleges wordt ondersteund door werkcolleges, waardoor er gelegenheid is voor discussie over problemen die zich voordoen in begeleidende hoorcolleges. Nogmaals, tutorials bieden waardevolle kansen om met academisch personeel in contact te komen om hulp en feedback te krijgen buiten de formele lesomgeving. - Stages
Als onderdeel van ons sandwichprogramma kunnen studenten ervoor kiezen om stage te lopen. Een inzetbaarheidsprogramma biedt ondersteuning bij het solliciteren en het invullen van cv's, sollicitatiegesprekken en wat u kunt verwachten bij plaatsing, terwijl onze toegewijde plaatsingsfunctionaris zowel informatie geeft over huidige plaatsingsmogelijkheden als 'bij plaatsing'-ondersteuning.
Beoordeling
Voorbeelden van assessment in deze cursus zijn als volgt.
De manier waarop studenten worden beoordeeld, is afhankelijk van de leerdoelen van elke module. De meeste modules worden beoordeeld door een combinatie van cursussen, klassentests en examens aan het einde van het semester. Sommige modules [bijv. laatstejaars Honours Project-module] worden beoordeeld door middel van projectwerk, schriftelijke opdrachten, presentaties en interviews. Details over hoe elke module wordt beoordeeld, worden weergegeven in het studentenhandboek dat aan alle studenten wordt verstrekt tijdens hun introductiejaar in het eerste jaar.
terugkoppeling
Naarmate studenten vorderen tijdens hun cursus bij Queen's, krijgen ze algemene en specifieke feedback over hun werk van verschillende bronnen, waaronder docenten, modulecoördinatoren, stagebegeleiders, persoonlijke tutoren, studieadviseurs en collega's. Van universiteitsstudenten wordt verwacht dat ze zich bezighouden met reflectieve praktijken en dat ze deze aanpak gebruiken om de kwaliteit van hun werk te verbeteren. Feedback kan in verschillende vormen worden gegeven, waaronder:
- Feedback wordt gegeven via formele schriftelijke opmerkingen en cijfers met betrekking tot werk dat u, als individu of als onderdeel van een groep, hebt ingediend.
- Face-to-face commentaar. Dit kunnen gelegenheden zijn waarbij u gebruik maakt van de geadverteerde "spreekuren" van de docenten om u te helpen een specifieke vraag te beantwoorden.
- Opmerkingen of referenties van werkgever.
- Reactie online of per e-mail.
- Algemene opmerkingen of vraag-en-antwoordmogelijkheden aan het einde van een lezing, seminar of tutorial.
- Advies vóór indiening met betrekking tot de normen waarnaar u moet streven en veelvoorkomende valkuilen die u moet vermijden. In sommige gevallen kan dit worden verstrekt in de vorm van modelantwoorden of voorbeelden die u in uw eigen tijd kunt bekijken.
- Feedback en resultaten van praktische lessen.
- Commentaar en begeleiding door personeel van gespecialiseerde ondersteunende diensten zoals Carrières, Inzetbaarheid en Vaardigheden, of de Learning Development Service.
- Nadat u uw feedback heeft bekeken, wordt u aangemoedigd om verdere verbeteringen aan de kwaliteit van uw werk te identificeren en door te voeren.
Beurzen en financiering
Hoe financier ik mijn studie?
Er zijn verschillende regelingen voor collegegeld en studiefinanciering voor studenten uit Noord-Ierland, uit Engeland, Schotland en Wales (Groot-Brittannië) en voor studenten uit de rest van de Europese Unie.
Beurzen
Elk jaar bieden we een reeks beurzen en prijzen aan voor nieuwe studenten.
Internationale beurzen
Programma collegegeld
Galerij
Accreditaties
Carrièremogelijkheden
Carrièreontwikkeling
Studenten hebben de mogelijkheid om een plaats te bemachtigen op het Engineering Leadership Program en een reeks Employability Development-workshops.
Bij alle opleidingen Werktuigbouwkunde is er de mogelijkheid van een sandwichjaar in de industrie. U kunt tot 12 maanden besteden aan het opdoen van praktische ervaring in een echte technische omgeving bij een relevant bedrijf. Studenten hebben stage gelopen bij organisaties als Airbus UK, Cummins Turbo Technologies, GlaxoSmithKline, Lockheed Martin, Mercedes Benz High-Performance Engines, Nacco Materials Handling Ltd en Red Bull Technology Ltd.
Faciliteiten van wereldklasse
De school heeft een breed scala aan experimentele faciliteiten en software ter ondersteuning van aerodynamica, constructies, materialen en fabricageonderwijs.
Internationaal gerenommeerde deskundigen
De school heeft een internationale reputatie vanwege haar bijdragen aan de ontwikkeling van technisch onderwijs door een leidende rol te spelen in het CDIO-initiatief.
Alle medewerkers zijn internationaal gerenommeerde experts op hun onderzoeksgebied, waardoor studenten meer te weten kunnen komen over de allernieuwste ontwikkelingen op het gebied van composieten, simulatie, hernieuwbare energie, biomaterialen en productie.
Carriere vooruitzichten
Een diploma in werktuigbouwkunde van Queen's zal je helpen bij het ontwikkelen van de kernvaardigheden en werkgerelateerde ervaringen die zowel door werkgevers, professionele organisaties als academische instellingen worden gewaardeerd. Onze afgestudeerden staan goed aangeschreven bij veel werkgevers (lokaal, nationaal en internationaal) en de veelzijdigheid van afgestudeerden in Werktuigbouwkunde maakt ze zeer geschikt voor een breed scala aan carrières.
Afgestudeerden worden enorm gewaardeerd vanwege hun hoge niveau van rekenvaardigheid en analytisch vermogen, hun goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden en hun leiderschapspotentieel. Een aanzienlijk aantal afgestudeerden van werktuigbouwkunde gaat door naar senior managementfuncties en kan hun vaardigheden gemakkelijk exploiteren in de bredere commerciële, financiële of publieke sector.
£ 24.545 gemiddeld startsalaris voor afgestudeerden van deze school.
Een verdere studie is ook een optie - studenten kunnen kiezen uit een reeks masterprogramma's en kunnen zich aanmelden voor een doctoraat uit een uitgebreide lijst met onderzoeksthema's; zie de website van de school voor meer informatie.
Alumni succes
Veel van onze voormalige afgestudeerden zijn naar de top van hun vakgebied gestegen en bevatten veel beroemde figuren; bijvoorbeeld:
- Michael McKay: Flight Operations Director voor ESA Mars and Lunar Missions, European Space Agency
- Michael Ryan: Vice President en General Manager, Bombardier Aerospace, Belfast
- Bob Bell: Chief Technical Officer, Renault Sport F1
- Air Commodore David Case: Royal Air Force
Prijzen en onderscheidingen
De school krijgt gewaardeerde steun van het bedrijfsleven en particuliere sponsors, waardoor we een substantieel aanbod aan beurzen, prijzen en onderscheidingen kunnen aanbieden. Volledige details zijn online te vinden in het University Scholarships and Awards Handbook.
Graad plus onderscheiding voor buitenschoolse vaardigheden
Naast je opleiding kun je bij Queen's de kans krijgen om bredere levens-, academische en inzetbaarheidsvaardigheden op te doen. Bijvoorbeeld stages, vrijwilligerswerk, verenigingen, verenigingen, sport en nog veel meer. Je studeert dus niet alleen af met een diploma dat wordt erkend door een toonaangevende universiteit, maar je hebt ook praktische nationale en internationale ervaring plus een bredere blootstelling aan het leven in het algemeen. Wij noemen dit Diploma Plus. Dat maakt studeren aan Queen's University Belfast bijzonder.
English Language Requirements
Certificeer uw Engelse taalvaardigheid met de Duolingo Engelse test! De DET is een handige, snelle en betaalbare online test Engels die wordt geaccepteerd door meer dan 4.000 universiteiten (zoals deze) over de hele wereld.