BSc (Hons) Spelprogrammering
Ravensbourne University London
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Greenwich Peninsula, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* voltijdse thuisstudenten; £ 16.500 / jaar: voltijdse internationale studenten
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Word een meesterprogrammeur en blijf in de voorhoede van de evolutie van games. Door zij aan zij met gameartiesten en -ontwerpers te werken, ontwikkel je een diep technisch begrip van game-engines en programmeerarchitectuur. Ontwikkel ongeëvenaarde vaardigheden op het gebied van programmeren en scripting, contentgeneratie, AI en virtual en augmented reality. Zonder voorkennis in coderen of programmeren, biedt de cursus je de tools en het vertrouwen om te gedijen in de competitieve wereld van gaming.
*Onder voorbehoud van validatie
De BSc (Hons) Games Programming-cursus zit naast de BA (Hons) Games Development-cursus en bereidt studenten voor op een codeercarrière in de game-industrie. Door samen te werken met gameartiesten en -ontwerpers, zullen studenten het diepgaande technische begrip van game-engines en programmeerarchitectuur ontwikkelen die ze nodig hebben om games te maken in de groeiende industrie van vandaag.
Aanvragers hebben geen voorkennis van coderen of programmeren nodig, de cursus introduceert de vereiste basiselementen en ondersteunt het uitbreiden van kennis en vaardigheden tijdens de voortgang van de opleiding, waarbij hun praktijk wordt ontwikkeld in een ondersteunende en kritische omgeving.
Het cursuscurriculum zal studenten kennis laten maken met programmeertalen (C++ en C#), game-engines (Unreal en Unity), en de ontwikkeling van specialistische vaardigheden op het gebied van programmeren en scripten, het genereren van procedurele inhoud, AI, Virtual en Augmented Reality.
Belangrijkste redenen om te solliciteren
- Ontwikkel vaardigheden op brancheniveau.
- Werk als onderdeel van een team om creatieve oplossingen voor programmeren te vinden.
- Gebruik branchespecifieke tools om games te ontwikkelen voor mobiele, indie- en AAA-consolegames.
- Vaardigheden die in de cursus zijn opgedaan, kunnen worden toegepast op reguliere programmering en web-/app-ontwikkeling.
- Ontwikkel een diep technisch begrip van game-engines en programmeerarchitectuur.
Belangrijkste studieonderwerpen
Collaborative practice, game jams en werken met de industrie zullen fundamentele aspecten zijn van de studentenervaring. Studenten zullen vertrouwd raken met het gebruik van gametechnologieën en het vermogen om branchespecifieke tools te gebruiken om games te ontwikkelen voor mobiele, indie- en AAA-consolegames.
Vaardigheden die als onderdeel van de cursus zijn verworven, bieden potentieel voor toepassing binnen andere op elkaar afgestemde computergebieden, zoals reguliere programmering, web-/app-ontwikkeling.
De programmeercursus stelt studenten in staat vaardigheden op brancheniveau te ontwikkelen en creatief na te denken over programmeren, onafhankelijk en als onderdeel van een team. De cursus weerspiegelt vooruitstrevende praktijk in de industrie in zijn benadering van het programmeren van games en hoe deze aansluit bij de andere disciplines voor game-ontwikkeling.
Ideale studenten
Aspirant-programmeurs en codeerders van computerspellen die een diepgaand technisch inzicht in de game-industrie willen ontwikkelen.
leerplan
Jaar 1
Niveau 4 potentiële eenheden:
In het spel komen
- Productie van spellen
- Game Engine-scripts
- Programmering en assetmanagement
- Programmeeralgoritmen en -technieken
Jaar 2
Niveau 5 potentiële eenheden:
Spellenmix
Programmeren van low-level architectuur
- Programmeren van architectuur op hoog niveau
- Game Engine-programmering
- Experimentele spellen
- Netwerkprogrammering voor games
- Level ontwerp
- Audio voor spellen
- Professioneel bewustzijn
technische mix
- Implementeer sleuteltechnieken bij het verwerken van beelden uit meerdere bronnen
- Ontwikkel een reeks visuele effecten ter voorbereiding op een pitchproces
Jaar 3
Niveau 6 potentiële eenheden:
Het vak beheersen
- Individueel onderzoeksproject
- Geavanceerd groepsproject
- Geavanceerde AI-algoritmen
- Grafisch programmeren met shaders
- Geavanceerde concepten in gaming
- Geavanceerde concepten in webproductie
- Creatieve visualisatie en animatie
- Ontwikkeling van indiegames
- Laatste grote project
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden vervolgen een reeks carrières in een aantal van de volgende rollen: gameprogrammeur, ontwikkelaar van mobiele applicaties en software-engineer.
De vaardigheden die als onderdeel van de cursus zijn opgedaan, bieden mogelijkheden voor toepassing binnen andere op elkaar afgestemde computergebieden, zoals reguliere programmering en web- / app-ontwikkeling.
Programma collegegeld
Galerij
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Degree in Multimedia Engineering - Minor in Videogames (Spanish taught)
- Barcelona, Spanje
BSc (Hons) Games Computing
- Lincoln, Verenigd Koninkrijk
Bachelor in de schone kunsten in het ontwerpen van computerspellen
- Fairfax, Verenigde Staten