Bachelor Luxury - Trade Trades
Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Paris, Frankrijk
Talen
Frans
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 9.400 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Als nummer 1 in de beste luxe licenties, is de Luxury Bachelor - Business Trades de training die voldoet aan de behoeften van luxemerken op het gebied van verkoopprofielen en essentiële kennis biedt van luxe marketing.
Met het onderwijzen van de fundamenten van het bedrijf en de technische disciplines van de handel in producten met een hoge toegevoegde waarde, geven de drie jaar van deze bachelor voorrang aan de overdracht van de knowhow en knowhow van de sector: artistieke cultuur , levenskunst, gedragstechnieken, multiculturele openheid ...
Het is dus drie jaar professionele training, generalistisch en sectoraal met veel stages en professionele bijeenkomsten.
Deze regelmatige ontmoetingen met professionals uit de sector brengen aan dit programma wat Sup de Luxe al 30 jaar zo succesvol maakt: de herkenning van merken en huizen en het belang dat ze hebben om ze te voorzien van toekomstige medewerkers.
De Luxury Sup de Luxe Bachelor is de enige opleiding in commercie die profiteert van een dergelijke sponsoring en professionele omgeving. Het is de ideale springplank om lid te worden van Sup de Luxe MBA's of om toe te treden tot de professionele wereld van merken en huizen.
Dit programma leidt tot de titel van Marketing and Promotion Officer, gecertificeerd niveau II (6 Europees), NSF Code 312p, gepubliceerd in het Publicatieblad van 24/04/2020, uitgegeven door Formatives.
toelatingen
leerplan
Eerste jaar
Ontdekking en begrip van de luxesector
- Algemene cultuur, geschiedenis en uitdagingen van de sector
- Economie en beschavingen
- Grondbeginselen van de wet
- Verkooptechnieken & klantrelaties
- Methodologie en redactionele spellen
- IT-hulpmiddelen
- LV1: Engels / LV2: Chinese beginner
- Professionele integratie workshop
- Hedendaagse etiquette / Savoir-vivre - onderwezen door Philippe Lichtfus
- mededeling
- Inleiding tot marketing / luxemarketing
- Zakelijke vergadering
11 weken stage in de winkel of in een verkooppunt
Tweede jaar
Ontdekking en begrip van transacties in de luxesector
- Geopolitiek
- Internationale ontwikkeling van internationale luxemerken
- Luxe en digitaal: sociale netwerken, e-commerce, e-marketing & digitalisering van verkooppunten
- CRM - Klantrelaties
- Interculturele en sociologie van de cliënt
- Visuele merchandise
- Management Boekhouding
- IT-hulpmiddelen
- Merkenrecht
- mededeling
- LV1: Engels / LV2: Chinees
- Werving en beoordeling van vaardigheden
- Creativiteit en veranderingen in branchetrends
- Inleiding tot management en bedrijfsbeheer
- Professionele integratie workshop
- Zakelijke conferenties
- Keuze sectorale vakken naar keuze:
- Mode / Naaien / Accessoires
- Eten & Drinken
8 weken "commerciële" stage in Frankrijk of in het buitenland
Derde jaar
Inzicht in de commerciële en marketingstrategieën van luxemerken
- Strategische / Operationele Marketing
- financiën
- Sociaal recht
- Visuele merchandise
- Specialisatie in handel
- Beheer van een profitcenter
- LV1: Engels / LV2: Chinees
- Professionele integratie workshop
- Zakelijke conferenties
- Inleiding tot personeelsbeheer
- Keuze sectorale vakken naar keuze
24 weken “professionele” stage in Frankrijk of in het buitenland
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor in luxe en horlogezaken
- Geneva, Zwitserland