Bachelor in de ingenieurswetenschappen
Kyoto University Of Advanced Science
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Kyoto, Japan
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
JPY 1.654.410 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* eerste jaar
Invoering
Het volledig Engelse programma aan de Faculteit Ingenieurswetenschappen van KUAS - misschien wel de meest unieke in zijn soort ter wereld
KUAS heeft een engineeringprogramma dat dichter bij de maakindustrie staat dan ooit tevoren, in een land dat wereldwijd wordt geprezen om zijn technische vindingrijkheid. Dit is de geheel nieuwe, geheel Engelstalige faculteit voor ingenieurswetenschappen van de Kyoto University Of Advanced Science (KUAS). Met een team van internationaal vooraanstaande faculteitsleden en actieve professionele ingenieurs, werd de afdeling in 2020 opgericht. De nadruk ligt op de technologie die onze toekomst zal helpen vormgeven - elektrische voertuigen, drones, robots, AI-machines, motorgerelateerde oplossingen, stroomopwekkingssystemen, en nog veel meer - we verwelkomen de volgende generatie ingenieurs in Kyoto. Om state-of-the-art technologie te creëren, is het essentieel om state-of-the-art onderwijs te bieden. Met dit in gedachten hebben we een programma gecreëerd met als hoogste doel een opleiding te bieden die onze studenten helpt uit te rusten met de directe real-world vaardigheden die nodig zijn om het beste te functioneren in de moderne wereld van engineering. We zijn gespecialiseerd op het gebied van mechanische, elektrische en mechatronische technologie en bieden een outside-in-benadering die rekening houdt met de huidige trends in de industrie, waardoor onze studenten de kans krijgen om te werken met echte ingenieurs in de volwaardige maakindustrie van Kyoto. Na het afstuderen is ons doel dat onze studenten een zo soepel mogelijke overgang hebben naar het werken bij wereldberoemde bedrijven en instellingen, in Japan en daarbuiten.
Mechanische en elektrische systeemtechniek
Mechanical and Electrical Systems Engineering houdt zich bezig met de intelligente technologieplatforms die nodig zijn om wereldwijde uitdagingen aan te gaan op gebieden als milieu, energie-efficiëntie, mobiliteit, infrastructuur, duurzaamheid, bevolkingsbeheer, rampenpreventie en noodhulp, voedselproductie en grote energieopwekkingssystemen. Het is ook de technologie die innovatie stimuleert op gebieden zoals elektrische voertuigen, industriële robots, drones, AI-aangedreven machines en motorgerelateerde oplossingen. Door deze diversiteit te erkennen, biedt KUAS een hoge mate van flexibiliteit in academische specialisatie, zodat studenten kunnen worden blootgesteld aan een breed scala aan kennis en expertise op de verschillende gebieden die worden gevraagd van professioneel uitgebalanceerde ingenieurs. Onze cursussen behandelen onderwerpen als Design, Manufacturing, Mechatronics, Measurement, Control, Intelligent Systems and Robotics, Materials, Ionics, Electromagnetics, Actuators, Power and Energy Systems, Microelectronic Technologies and Devices, Integrated Circuits and Embedded Systems, Signal Analysis, Machine Learning , en kunstmatige intelligentie.
Een uniek leerplan waarmee studenten zichzelf vanaf dag één kunnen uitdagen
Een belangrijke educatieve doelstelling van het ingenieursprogramma van KUAS is om theorie en praktijk met elkaar te verbinden in toepassingen in de echte wereld. Vanaf het eerste jaar biedt KUAS praktische cursussen aan als een belangrijk onderdeel van cursussen in het hele curriculum. Tijdens hun vierjarige studie hebben studenten veel kansen om hun vaardigheden te ontwikkelen en te leren hoe ze deze effectief kunnen toepassen in hun toekomstige professionele loopbaan. Bovendien kunnen studenten cursussen selecteren met praktische inhoud die aansluit bij hun interesses, van dynamische mechanische systemen (waar een uitdaging is om een robot met omgekeerde slinger te maken) tot cursussen die zich richten op softwaresystemen (bijvoorbeeld gebruikers voorzien van live feedback van vastgelegde informatie van sensoren). Door deze cursussen zijn studenten in staat om hun interesses en nieuwsgierigheid onafhankelijk te volgen, en substantiële technische vaardigheden te koesteren en te ontwikkelen die leiden tot praktische, creatieve oplossingen.
Innovatief teamgebaseerd leren - het Capstone-programma
Deze verbinding, tussen het ontwikkelen van zowel fundamentele kennis als de mentaliteit om die kennis creatief toe te passen, is aanwezig in het hele curriculum en culmineert in ons innovatieve sluitstukprogramma. Als alternatief voor een afstudeerproject gaan KUAS-studenten 'in het veld' in op problemen uit de echte wereld en technische problemen die worden voorgesteld door onze partnerbedrijven. Studenten werken in kleine teams samen om creatieve oplossingen voor deze problemen te bedenken, gebruikmakend van de diepgaande kennis en ervaring die tijdens hun cursussen zijn opgedaan. Het sluitstukprogramma geeft onze studenten daarom een unieke ervaring en begrip van de problemen waarmee de echte industrie tegenwoordig wordt geconfronteerd. Om zich op deze uitdaging voor te bereiden, volgen studenten tijdens hun derde jaar een soortgelijk pre-capstone-programma.
Galerij
toelatingen
leerplan
1ste jaar
Overzicht
Eerstejaarsstudenten verwerven kennis en vaardigheden die fundamenteel zijn voor hun opleiding tot moderne ingenieur. Cursussen richten zich op de theorie en praktijk van wiskunde en natuurkunde die de basis vormen voor verschillende toepassingen die in latere, meer gespecialiseerde cursussen worden geïntroduceerd. Onze benadering van deze fundamentele disciplines stelt studenten in staat te begrijpen hoe verschillende verschijnselen optreden en hoe ze wiskundig kunnen worden uitgedrukt. Deze cursussen worden aangevuld met inleidingen in informatievaardigheden en informatieverwerking. Daarnaast beginnen internationale studenten aan een intensieve cursus Japans die hen zal helpen met de kennis en vaardigheden die nodig zijn om van het leven in Japan te genieten.
Kern vakken
- Semester 1: Technische Natuurkunde Ⅰ, Calculus en Lineaire Algebra Ⅰ Informatievaardigheid
- Semester 2: Technische natuurkunde , Calculus en lineaire algebra Ⅱ, algoritmisch denken en programmeren met Python, fundamentele mechanica en inleiding tot ontwerp
Andere cursussen (voor semester 1 en 2) omvatten Japans (zowel tijdens het schoolseizoen als tijdens de vakantie), keuzevakken voor vrije kunsten en lichamelijke opvoeding.
2e jaar
Overzicht
Tweedejaarsstudenten zetten hun ontwikkeling van fundamentele kennis in de disciplines wiskunde en informatieverwerking voort. Deze onderwerpen worden in toenemende mate onderwezen met een aanpak die verbindingen legt met de wereld van techniek. Praktische componenten worden geleidelijk in de cursussen geïntegreerd, waardoor de vaardigheden van studenten worden uitgedaagd en de natuurlijke nieuwsgierigheid en aanleg voor probleemoplossing worden ontwikkeld.
Bovendien beginnen studenten hun technische opleiding door meer gespecialiseerde cursussen te volgen, waaronder materiaalmechanica, elektromagnetische theorie, motortechniek en praktische workshop-gebaseerde cursussen. Het Japanse taalonderwijs voor internationale studenten gaat ook door, gericht op een meer gevorderd niveau met een praktische woordenschat die nuttig is in een technische context.
Kern vakken
- Semester 3: Gewone differentiaalvergelijkingen, inleiding tot C-programmering, mechanica van materialen, elektromagnetische theorie, grondbeginselen van elektrische motoren, oefening voor machinewerkplaatspraktijk
- Semester 4: Vectorcalculus, systeemprogrammering met C, machineontwerp, inleiding tot mechanismen en mobiele robots, klassieke regeltechniek, inleiding tot fysische chemie, regelprincipes van elektrische motoren, halfgeleidertechniek, elektrische circuits, mechatronica-laboratorium (basisrobotica), pre -Capstone-project 1
Andere cursussen (voor semester 3 en 4) omvatten Japans (zowel tijdens het schoolseizoen als tijdens de vakanties), keuzevakken voor vrije kunsten en lichamelijke opvoeding.
Vanaf semester drie zijn studenten niet verplicht om alle cursussen die elk jaar worden aangeboden te volgen. Ze kunnen kiezen welke cursussen ze willen volgen op basis van hun interesses en de vereiste cursussen die ze al hebben voltooid.
Vanaf semester vier begint een ander belangrijk onderdeel van het programma Pre-Capstone Project 1. In dit project pakken kleine teams van studenten echte problemen aan onder begeleiding van professoren en ingenieurs. Deze problemen worden voorgesteld door vooral bedrijven uit de tech- en engineering-industrie. Studenten vervolgen dit project in semester vijf in Pre-Capstone Project 2.
3e jaar
Overzicht
Het derde jaar slaat de brug naar praktische toepassingen.
Terwijl ze hun diepgaande wiskundige kennis verder ontwikkelen, genieten studenten van een flexibeler curriculum. Ze kunnen cursussen kiezen op basis van hun interesses, waaronder cursussen gericht op mechatronica-systemen (waarin studenten problemen aanpakken zoals het bouwen van een omgekeerde slingerrobot) en cursussen gericht op softwaresystemen (waarin studenten leren hoe ze applicaties kunnen maken die gebruikers feedback geven op basis van informatie verkregen van sensoren).
Kern vakken
- Semester 5: Fourier-analyse en partiële differentiaalvergelijkingen, digitale signaalverwerking, inleiding tot productie-engineering, inleiding tot robotmanipulators, inleiding tot wetenschappelijke metingen, moderne regeltechniek, inleiding tot elektrochemie, vermogenselektronica-engineering, analoge elektronische schakelingen, mechatronica-laboratorium (energie) , Pre-Capstone Project 2
- Semester 6: Complexe analyse, waarschijnlijkheid en statistiek, inleiding tot sensoren, digitale regeltechniek, inleiding tot batterijtechniek, actuatorsystemen, elektrische stroomtransmissie en -distributie, logische circuits, inleiding tot communicatietechniek, mechatronica-laboratorium (geavanceerde robotica), sluitstukproject 1 of Laboratoriumproject 1.
Andere cursussen (voor semester 5) omvatten keuzevakken voor Liberal Arts.
In Pre-Capstone Project 2 werken studenten in kleine teams samen om echte problemen op te lossen die worden voorgesteld door onze industriële partners. In semester zes nemen studenten die van plan zijn om zich na hun afstuderen bij bedrijven aan te sluiten Cap-Stone Project 1, waarin teams van studenten de door bedrijven voorgestelde problemen uit de praktijk op een hoger niveau aanpakken. Studenten die van plan zijn door te stromen naar de Graduate School, volgen Laboratoriumproject 1, waarin studenten een afstudeerproject uitvoeren in opdracht van hun begeleider.
4e jaar
Overzicht
Laatstejaarsstudenten concentreren zich op het versterken van de verbanden tussen de reeds opgedane kennis en de praktische toepassing van die kennis. Het hoogtepunt van het vierde jaar is het sluitstukprogramma.
In Cap-Stone Project 2 blijven studenten samenwerken in kleine teams om echte problemen op te lossen die door onze industriepartners worden voorgesteld, voortbouwend op de ervaring die is opgedaan tijdens Pre-capstone-programma's in het voorgaande jaar. In vergelijking met de Pre-capstone-programma's zijn de problemen groter en worden studenten geëvalueerd op basis van hun vermogen om creatieve oplossingen te bedenken zonder hulp van hun begeleidende professor.
In Laboratoriumproject 2 blijven studenten die van plan zijn een academische carrière na te streven door deel te nemen aan het masterprogramma, werken in een onderzoekslaboratorium van de KUAS.
Studenten zijn niet verplicht om alle cursussen te volgen die dit jaar worden aangeboden, en ze kunnen kiezen welke ze willen volgen op basis van hun interesses en de vereiste cursussen die ze al hebben voltooid.
Kern vakken
- Semester 7: Inleiding tot intellectuele eigendom, elektriciteitsopwekking en -transformatie, inleiding tot informatie- en communicatienetwerken, Capstone-project 2 of laboratoriumproject 2
- Semester 8: gespecialiseerde vakken keuzevakken
Andere cursussen (voor semester 8) omvatten lichamelijke opvoeding.
Afstudeervereisten
Het undergraduate programma aan de KUAS is een vierjarig programma.
Om de graad Bachelor of Engineering van KUAS te behalen, moeten studenten aan KUAS zijn ingeschreven voor een periode van vier jaar (acht volledige semesters van instructie), 128 studiepunten of meer behalen uit cursussen bestaande uit ten minste 30 studiepunten uit gewone vakken en 98 studiepunten uit gespecialiseerde onderwerpen, en voltooi ofwel het sluitstukproject of het laboratoriumproject (afhankelijk van toekomstige carrièredoelen).
Aandachtsgebieden
Afgestudeerde studenten kunnen een van de vier algemene aandachtsgebieden hieronder selecteren.
- Materialen
- Energie
- Informatie
- Systeemtechniek
Afgestudeerde studenten kunnen vervolgens een specialisatie kiezen, waarvan enkele voorbeelden hieronder worden vermeld.
- MEMS
- Nanotechnologie
- Vermogenselektronica
- Vermogenshalfgeleiders
- Elektrotechniek
- Vermogen elektronische circuits
- Elektrische voertuigen
- Hernieuwbare energie
- Regeltechniek
- Robotica
- Systeemontwerp / Systeemtechniek
- Machinebouw
- Meta-programmeren
- Herconfigureerbare systemen
- Ingebedde IOT-technologieën
- Computational Materials Science
- Batterijtechniek
- ionen
- Teledetectie
- Drone-omgevingsmeting
- Kwantummateriaalwetenschap
- Wiskunde
- Complexe analyse
- Anorganische materiaalchemie
- Nanomaterialen
- keramiek
- Informatie- en communicatietechniek
- statistische fysica
- Solide mechanica
- Computermechanica
- Machinaal leren
- Spraakherkenning
- Vaste-stoffysica
- Supergeleiding
- Opto-elektronische apparaten
- diëlektrica
- Holografie
- Functionele materialen
- Computer visie
- Virtuele realiteit
- Augmented Reality
- Pervasive Computing
- Draagbare computers
- Persoonlijke Informatica
- Digitale gezondheid
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerde studenten kunnen een grote vraag naar hun vaardigheden verwachten in sectoren zoals de onderstaande.
- Ontwerp productie
- Robotica
- Meting en controle
- Energietransmissie
- ionen
- Actuatoren
- Elektrische toestellen