Bachelor in marketingmanagement - digitale bedrijfsconcepten
Fontys University of Applied Sciences
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Tilburg, Nederlanden
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.314 *
Deadline voor aanmelding
15 Jun 2024
Eerste startdatum
Sep 2024
* EER-studenten: € 2.060 Niet-EER-studenten: € 7.500
Invoering
Onze BBA Marketing Management - Digital Business Concepts (DBC) onderscheidt zich op een aantal punten van andere Marketing Management opleidingen:
- Onze studenten zijn goed voorbereid om zowel praktisch als adviserend om te gaan met digitale innovaties. Onze afgestudeerden kunnen start-ups en grote bedrijven adviseren over hun online strategieën. Als DBC-student kun je expertise verwachten in een breed scala aan disciplines. Onze cursussen behandelen diverse onderwerpen zoals creativiteit, ondernemerschap en design, en omvatten enkele technische onderwerpen zoals webontwikkeling, data-analyse en economie. Zodra de basis van deze velden onder de knie is, kunnen studenten zich specialiseren in een gekozen onderwerp waarin ze willen uitblinken.
- Elke studieperiode is gericht op een bepaald thema waarin studenten werken aan projecten voor echte klanten en bedrijven. Onder deze thema's vallen bijvoorbeeld disciplines als Marktonderzoek, Creativiteit en Ondernemerschap. DBC-studenten kunnen aan tal van inspirerende projecten werken. Deze praktische opdrachten bieden studenten de tools, inzichten en praktische ervaring om een reeks professionele processen te beheren. Elke projectgroep krijgt een persoonlijke begeleider toegewezen die zowel de ontwikkeling van de studenten bewaakt als de kritische reflectie op het leerproces stimuleert.
- De studieweek is opgedeeld in vier thema's; Persoonlijkheids-, digitale-, project- en commerciële economie. Op elke studiedag worden themacursussen gegeven rond elk van de vier thema's. Studenten worden voorzien van actuele kennis die state-of-the-art is. In een sector die gevoelig is voor snelle technologische ontwikkeling, stelt up-to-date inhoud studenten in staat om de essentiële vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om een expert in digitale marketing te worden.
toelatingen
leerplan
Cursusbeschrijving
Onze BBA in Digital Business Concepts is een voltijds vierjarig programma. DBC-studenten werken met echte bedrijven om echte problemen op te lossen. Microsoft, RTL, Sanoma, The Next Web, Twitter, LiveWall, Blue Mango en Freshheads zijn slechts een kleine greep uit de vele bedrijven waarvoor DBC-studenten hun creatieve diensten hebben geleverd. Het programma bestaat uit zes kernstudiedomeinen die het profiel Digital Business Concepts vormen:
- Commerciële Economie
- creativiteit
- Ondernemerschap
- Media en Technologie
- Gegevens
- Internationale
Onze afgestudeerden hebben een sterke ondernemersdrang. Hun kennis van digitale media, big data en technologie wordt aangevuld met een flair voor creativiteit en commercie. De opleiding heeft een internationale focus en beoogt afgestudeerden af te leveren die zowel nationaal als internationaal inzetbaar zijn binnen een breed scala aan werkvelden.
Gekoppeld aan onze zes kernstudiedomeinen (zie hierboven), is een selectie van de cursussen die we momenteel aanbieden als volgt:
- Marketing
- Online marketing
- Ondernemerschap
- verkoop
- Digitale media en gegevens
- Ontwerp
- Webontwikkeling
- Creativiteit & Concepting
- Onderzoek
- Economie
- Bedrijfseconomie
- Leiderschap
- Futurologie
- Gemeenschap beheer
- Project management
- Adwords, analyse en SEO
- Ontwikkeling en exploitatie van digitale producten en diensten
- Commerciële & Professionele Persoonlijkheid
Tijdens het eerste studiejaar verwerven studenten een basiskennis die wordt aangeboden via een reeks propedeutische lessen. Naast deze lessen werken studenten in teams aan een aantal korte projecten van zeven weken. In het eerste jaar moeten studenten een eigen ambitieproject ontwikkelen. Dit is een eerste stap in de ontwikkeling van een nieuw digitaal concept met commerciële en verkoopbare potentie.
Tijdens het tweede studiejaar krijgen studenten een dieper theoretisch kader over alle thema's heen. Het ambitieproject uit het eerste jaar wordt uitgevoerd waarbij de student een echte startup opricht. Dit proces biedt waardevolle ervaring uit de eerste hand bij het starten van een bedrijf. Voor sommigen kan het leiden tot het eigendom van een commercieel levensvatbaar product of dienst. Tweedejaarsstudenten moeten ook een strategisch marketingplan schrijven voor een externe opdrachtgever die ze hebben verworven.
Het derde studiejaar is het best te omschrijven als een verkenningsjaar. De helft van het jaar loop je stage bij een bedrijf in binnen- of buitenland. In de tweede helft van het jaar volgen DBC-studenten een minor. Met de minor kunnen studenten hun studieprogramma aanvullen met vakken die aan andere universiteiten worden aangeboden. Studenten kunnen kiezen voor een minor die wordt aangeboden binnen Fontys als geheel, een minor die wordt aangeboden door een universiteit in Nederland of een minor die wordt aangeboden door een van onze vijfendertig partneruniversiteiten in het buitenland. We hebben samenwerkingsovereenkomsten gesloten met universiteiten uit de volgende landen: Denemarken, Spanje, Duitsland, Groot-Brittannië, Zuid-Korea, Brazilië en nog veel meer.
Het vierde en laatste studiejaar biedt een breed scala aan studiemogelijkheden. Studenten kiezen acht vervolgvakken uit een lijst van circa twintig keuzevakken met elk een studielast van 4 ECTS. Het programma wordt afgesloten met een onderzoeksstage. Het gaat hierbij om het opstellen van een afstudeerscriptie waarin de student in opdracht van een opdrachtgever of een bedrijf een praktijkprobleem onderzoekt en oplost.
Programma resultaat
Wat ga je leren
Tijdens de cursus Digital Business Concepts leer je datagedreven digitale concepten ontwerpen en op de markt brengen. Naarmate je groeit tijdens je studie, begeleiden wij je ook in je persoonlijke ontwikkeling. Hierdoor ontdek je het verschil tussen ondernemen en ondernemer zijn.
- Je werkt aan echte opdrachten van toonaangevende bedrijven in het vakgebied, zoals Heineken en Philips.
- Met ons programma kunt u creativiteit, zakelijk inzicht, onderzoeks- en organisatorische vaardigheden, planningsstrategieën en communicatie ontwikkelen.
- Onderwerpen zijn onder meer concepting en creativiteit, online marketing, futurologie, big data marketing en media- en datatechnologie.
Beurzen en financiering
Sommige Fontys-opleidingen bieden de Holland Scholarship aan hun studenten. Mogelijk kom je ook in aanmerking voor andere beurzen die niet door Fontys worden verstrekt.
Galerij
Carrièremogelijkheden
De wereld heeft iemand nodig die zo bekwaam is als jij! Na deze opleiding ben je uitgegroeid tot een professional die precies weet hoe je de online met de offline wereld combineert. Je kunt aan de slag als:
- SEO/SEA-specialist
- Groei-hacker
- (Online) Marketeer
- (Big)data-analist
- Inhoudsspecialist
- Of start uw start-up