Bachelor in modemarketing
IFA Paris
Belangrijke informatie
Selecteer een locatie
Campuslocatie
Paris, Frankrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Blended, Afstand leren, Op de campus
Duur
3 - 3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 8.400 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Aanvraagkosten 150 EUR - Collegegeld: 5800 EUR voor het online programma
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
IFA Paris Bachelor gecertificeerd door FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Duur: 3-jarig programma in het Engels
- Campussen: Parijs
- Formaat: Flexibel
- ECTS-credits: 180
- Aanvraagkosten: € 150
- Collegegeld/jaar: € 8.400 in Parijs, € 7.400 in Parijs
- Beperkt tot: 25 studenten per klas
"Achter elke succesvolle ontwerper staat een succesvolle ondernemer"
Invoering
De Bachelor in Fashion Marketing heeft een innovatieve structuur die de mogelijkheid vergroot om een robuust bedrijfscurriculum voor mode te hebben dat creativiteit en talent stimuleert, terwijl het de dichotomieën tussen Oost en West onderzoekt op het gebied van strategieën voor marketing, communicatie, distributie en branding. Het rekent op een gemeenschappelijk eerste jaar met de Bachelor Visual Merchandising en is bedoeld om te worden opgesplitst in twee verschillende cursussen voor het tweede en derde jaar, om een meer diepgaande en specifieke praktische kennis te geven van de gewenste specialisatie, eindigend met de specifieke afstuderen .
De modules bieden een systemische training, een constante uitdaging voor alle studenten om elke specifieke vaardigheid te stimuleren door middel van individuele opdrachten, teamwork en ontdekking van de branche. De praktische toepassing van de theoretische kennis wordt gegarandeerd door excursies en workshops gegeven door mode-, business-, branding- en marketingexperts.
Hoewel het programma is gestructureerd rond unieke modules en leerervaringen, is het hoogtepunt onze faculteit van bekwame en gemotiveerde docenten die uit meer dan 20 verschillende landen komen. Deze ware educatieve smeltkroes stelt de studenten in staat om te profiteren van verschillende culturele perspectieven, wat op zijn beurt hun neiging stimuleert om problemen op creatieve en onconventionele manieren te analyseren en op te lossen.
Studenten die zijn ingeschreven voor het IFA Paris Bachelor in Fashion Marketing-programma hebben de mogelijkheid om de FEDE European Bachelor in Marketing te volgen aan het einde van het 2e jaar van het Bachelor of Fashion Marketing-programma en ontvangen een drievoudige prijs:
- De Bachelor of Fashion Marketing door IFA Paris
- De Europese Bachelor in Marketing door FEDE*
- Het door de staat geaccrediteerde diploma met niveau 2-registratie bij France Competence** (voorheen bekend als RNCP) met de titel "Responsable Marketing et Commercial"
Studenten die het Level 2 geaccrediteerde Diploma van "Responsable Marketing et Commercial" hebben behaald, zullen profiteren van een erkenning door een overheidsinstantie die certificeert dat hun programma het equivalent is van een bachelordiploma. Met een niveau 2-certificering kunnen studenten toegang krijgen tot postdoctorale programma's die worden aangeboden door openbare universiteiten. France Competence (of RNCP-certificeringen) wordt ook internationaal erkend door verschillende regelgevende instanties (QAA in het VK, YoK in Turkije, AQA in Australië, Chinese MOE, om er maar een paar te noemen).
De 3 jaar die de cursus structureren, komen overeen met de 3 niveaus die zijn geïdentificeerd binnen het kader voor hoger onderwijs. De cursus is opgebouwd in overeenstemming met de principes van de Bologna-conventie en verleent deelnemers na voltooiing in totaal 180 ECTS (60 ECTS per jaar).
toelatingen
leerplan
Cursusstructuur
Eerste jaar
In het kader van Hoger Onderwijs komt het eerste jaar overeen met een HO niveau 4. Studenten volgen kernmodules om het universum van het modebedrijf te ontdekken. Ze verwerven basisvaardigheden op het gebied van marketing, communicatie, marktonderzoek, human resources en boekhouding om de pedagogische basis van hun leercurve te leggen.
Modulegroeperingen:
- Marketing Foundations: hier maken studenten breed kennis met de wereld van marketing.
- Basisprincipes van marketing Segmentatie, targeting en positionering Consumentengedrag Basismarketingcommunicatie
- Fashion Business: is de Module Groepering waar studenten kennis maken met hun loopbaan als ondernemer.
- Basisboekhouding en statistiek Human Resources Mode-industrie Cyclus Modedistributie Panorama Fashion Branding
- Mode-omgeving: dit is de zeer specifieke module om de kernen en specificiteiten van een carrière in de mode te openen, waar studenten worden begeleid om de basisprincipes van creatie te leren.
- Kledingtypologie Productontwikkeling Kleurtheorie en ontwerp Modetrends
- Digital Fashion: is de modulegroepering die praktische en elektronische vaardigheden uitdaagt, die nodig zijn om vakkundig eigendom te zijn van iedereen in de branche.
- Office Pack Basis internetvaardigheden Grafische vaardigheden
- Ondersteunende studies: biedt studenten de tools die nodig zijn om hun begrip van hun persoonlijke, loopbaan- en branchegerelateerde ontwikkeling te ontwikkelen.
- Hedendaagse Mode Geschiedenis: Mode Cultuur Mode Nieuws Persoonlijke & Professionele Ontwikkeling Werkmethodologie.
Tweede jaar
In het kader van Hoger Onderwijs komt het tweede jaar overeen met een HO niveau 5. In deze fase van hun leerervaring worden studenten uitgenodigd om zich te specialiseren in Fashion Marketing. De focus ligt op marketingcommunicatie met een perfecte mix van zakelijke en creatieve modules.
Modulegroeperingen:
- Marketing Foundations: Deze modulegroepering is gestructureerd rond zowel strategische als operationele perspectieven van Fashion Marketing om studenten een diepgaand en innovatief begrip van hun discipline te geven.
- Strategische marketing: media en reclame PR en merkcommunicatie Retailmanagement Inkoop en merchandising Visual Merchandising
- Fashion Business: in dit tweede deel kunnen studenten hun zakelijke en ondernemersvaardigheden verder ontwikkelen.
- Financiën en budget E-Fashion Wereldwijde sociale economie en marktonderzoek opkomende markten
- Fashion Environment: de modules waaruit dit tweede deel bestaat, zijn gericht op de constructie van kleding.
- Textieltechnologie Kledingproductie en kwaliteit Technische bestanden
- Ondersteunende studies: in het tweede jaar vormt deze modulegroep een platform voor het ontwikkelen van de professionele en creatieve vaardigheden van studenten om hen marktklaar te maken voor hun derdejaarsstage.
- Voorbereiding op stage Personal & Professionele ontwikkeling Creatief schrijven 1 en 2
- Digitale mode: studenten zullen de basisprincipes die ze tijdens hun eerstejaars modulegroepering hebben geleerd toepassen om hun vaardigheden toe te passen op het creëren van marketingmateriaal.
Derde jaar
In het kader van het hoger onderwijs komt het derde jaar overeen met een HE-niveau 6. In het laatste proces van hun leerervaring zullen studenten alle eerder verworven overdraagbare vaardigheden mobiliseren om de uitdagingen van de ontwikkeling van hun eigen persoonlijke project te overwinnen . Studenten die de specialisatie Fashion Marketing kiezen, moeten een uitgebreid marketingplan opstellen met een focus op merk- en communicatiestrategieën.
Samen zullen de studenten een stageperiode moeten doorlopen om hun theoretische kennis in een praktische context toe te passen.
Studiebelasting over de 3 jaar
Totale werklast 3893 uur
2257 uur aan persoonlijke lezingen
1456 uur zelfstudie
180 uur industrienetwerken
Programma collegegeld
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Undergraduate Course in Fashion Marketing
- Florence, Italië
Bachelor's Degree in Mode Styling & Communicatie
- Milan, Italië
Bachelor of Fine Arts (BFA) in Fashion Merchandising
- San Francisco, Verenigde Staten