Bachelor in muziek gericht op onderwijs — Muziekinstrument gericht op onderwijs
Charles University Faculty of Education
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Prague, Tsjechië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.334 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* per studiejaar. Kosten online aanvraag: 640 CZK.
Invoering
Muziek gericht op onderwijs
Het doel is om studenten op te leiden op het gebied van muziektheorie en praktijk.
De basis wordt gelegd op disciplines die nodig zijn in het muziekonderwijs - muziektheorie, harmonie, contrapunt, muziekgeschiedenis, muzikale vormen. Het praktijkgedeelte is gebaseerd op instrumentenspel, stemtraining, vocale zichtzang en dirigeertechnieken.
Afgestudeerden dienen voorbereid te zijn op het krijgen van een baan in onderwijsinstellingen voor muziekactiviteiten van kinderen, in culturele instellingen, musea etc. Ze zijn niet voorbereid op een zelfstandig beroep van muziekleraar. Voor onderwijsbevoegdheid is het noodzakelijk om door te gaan in het masterprogramma.
Muziekinstrument gericht op onderwijs
Dit programma is bedoeld voor afgestudeerden van een conservatorium, muzikale middelbare scholen en muzikale basisscholen die niet gericht zijn op een professionele tolkcarrière.
Het is mogelijk om twee instrumenten te studeren - de piano of viool.
De basisvakken zijn een individuele studie van instrument, kamermuziek, improvisatie, orkestspel. Theoretische vakken - constructie en geschiedenis van instrumenten, instrumentale literatuur.
Afgestudeerden moeten voorbereid zijn op het krijgen van een baan in onderwijsinstellingen voor muziekactiviteiten van kinderen, in culturele instellingen, musea enz. Ze zijn niet voorbereid op een zelfstandige activiteit van muziekleraar. Voor onderwijsbevoegdheid is het noodzakelijk om door te gaan in het masterprogramma.
toelatingen
Carrièremogelijkheden
Muziekonderwijs voor lerarenopleiding
De afgestudeerde definieert en verklaart muziek en muziekeducatieve concepten, hij plaatst ze in context. Hij beheerst de muzikale activiteiten die nodig zijn voor de demonstratie en verificatie van kennis: hij demonstreert theoretische fenomenen op een muziekinstrument, speelt volksliederen en populaire liedjes, speelt composities uit verschillende stilistische perioden. Hij kan zijn stem gebruiken bij muziekeducatieve activiteiten - door spraak, het zingen van volksliederen en kunstmatige composities op het juiste niveau van interpretatie. Hij bedenkt muziekeducatieve activiteiten in het buitenschoolse muziekonderwijs, verklaart en bevestigt muziekfenomenen in het muziekonderwijs op school, en corrigeert gedeeltelijke muziekeducatieve kennis en activiteiten. Verwachte tewerkstelling van de afgestudeerde in de volgende functies:
- Primaire mogelijkheden: onderwijsassistent op school; pedagoog of assistent-pedagoog in een buitenschoolse muziekinstelling,
- Secundaire kansen: assistent in openbaar bestuur of privébedrijf in cultuur, productief en hoger onderwijs.
Instrument bespelen voor lerarenopleiding
Afgestudeerden zouden mogelijkheden vinden om te werken in verschillende overheids- en particuliere instellingen, om te werken als assistent in instellingen voor vrijetijdsactiviteiten van kinderen, jongeren en volwassenen, en als leraar in muziekscholen. Zij beschikken over kennis en vaardigheden in beide onderdelen: speciaal en algemeen vormend onderwijs. Het leerplanresultaat is geen kwalificatie voor het lesgeven op basis- en middelbare scholen.