Bachelor in visuele merchandising
IFA Paris
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Paris, Frankrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Blended, Op de campus
Duur
3 - 3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 9.400 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Aanvraagkosten 150 EUR
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
IFA Paris Bachelor gecertificeerd door FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Duur: 3-jarig programma in het Engels
- Campussen: Parijs, Florence
- Formaat: Parijs/Florence/Parijs
- ECTS-credits: 180
- Aanvraagkosten: € 150
- Collegegeld/jaar: € 9.400
- Beperkt tot: 25 studenten per klas
"Breng de consument in vervoering met verbluffende visuele displays"
Invoering
Ben je ooit langs de etalages van Selfridges, Bloomingdales of Printemps gelopen en op je pad gestopt terwijl je hun ontwerp bewonderde? Aan het tegenovergestelde van het spectrum, heb je je ooit afgevraagd wat dit instinct is dat je aanspoort om de ondoorzichtige glasvezeldeuren van de vlaggenschipwinkel Comme des Garcons in de Rue du Faubourg St. Honore in Parijs te duwen? Of we nu versteld staan van hun complexiteit of onze nieuwsgierigheid, of geïntrigeerd zijn door hun ogenschijnlijke eenvoud, winkels die erin slagen om klanten binnen te laten komen om een kijkje te nemen, zijn degenen die de kunst van visuele merchandising onder de knie hebben.
Visual merchandising is een veelgebruikt platform dat door merken wordt toegepast om een visueel concept bij hun klanten te promoten. Visual merchandisers zijn zeer gewild, omdat ze visuele strategieën ontwikkelen en producten en diensten promoten in de winkel en in catalogi, om ze te prikkelen en te betrekken. Dit eerste aanspreekpunt wordt ook wel stille verkoop genoemd.
Visual merchandising wordt maar al te vaak gereduceerd tot raamdecoratie. Het is een veel complexere functie van de detailhandel, omdat het niet alleen rekwisieten of externe decoratie in het algemeen met zich meebrengt, maar ook interieurarchitectuur. Het specifieke pad dat we in een winkel volgen zonder het zelfs maar te beseffen, de lichtintensiteit die varieert met de dag of de impulsaankopende producten die strategisch naast de kassier zijn geplaatst, zijn net zoveel elementen die bijdragen aan het bereiken van het uiteindelijke doel van de visual merchandiser : maximaliseer het verkoopvolume per beschikbare winkel vierkante meter.
Als onderdeel van zijn filosofie om studenten de meest actuele en brancherelevante academische programma's te bieden, heeft IFA Paris een unieke Bachelor in Visual Merchandising ontwikkeld in samenwerking met zijn Florentijnse academische partner: Academia Italiana.
Volgens het principe van campusrotatie dat IFA Paris heeft gepionierd, hebben studenten die zijn ingeschreven voor de Bachelor in Visual Merchandising de mogelijkheid om hun cursus op 2 locaties te volgen: Florence en Parijs. Als twee belangrijke centra voor de mode-industrie zullen deze twee steden onze studenten verschillende maar complementaire perspectieven bieden waardoor ze buiten de gebaande paden kunnen denken.
Studenten die zijn ingeschreven voor het IFA Paris Bachelor in Visual Merchandising-programma hebben de mogelijkheid om de FEDE European Bachelor in Marketing te volgen aan het einde van het 2e jaar van het Bachelor of Fashion Marketing-programma en ontvangen een drievoudige prijs:
- De Bachelor of Fashion Marketing door IFA Paris
- De Europese Bachelor in Marketing door FEDE*
- Het door de staat geaccrediteerde diploma met niveau 2-registratie bij France Competence** (voorheen bekend als RNCP) met de titel "Responsable Marketing et Commercial"
Studenten die het Level 2 geaccrediteerde Diploma van "Responsable Marketing et Commercial" hebben behaald, zullen profiteren van een erkenning door een overheidsinstantie die certificeert dat hun programma het equivalent is van een bachelordiploma. Met een niveau 2-certificering kunnen studenten toegang krijgen tot postdoctorale programma's die worden aangeboden door openbare universiteiten. France Competence (of RNCP-certificeringen) wordt ook internationaal erkend door verschillende regelgevende instanties (QAA in het VK, YoK in Turkije, AQA in Australië, Chinese MOE, om er maar een paar te noemen).
De 3 jaar die de cursus structureren, komen overeen met de 3 niveaus die zijn geïdentificeerd binnen het kader voor hoger onderwijs. De cursus is opgebouwd in overeenstemming met de principes van de Bologna-conventie en verleent deelnemers na voltooiing in totaal 180 ECTS (60 ECTS per jaar).
toelatingen
leerplan
Cursusstructuur
Eerste jaar
In het kader van Hoger Onderwijs komt het eerste jaar overeen met een HO niveau 4. Studenten volgen kernmodules om het universum van het modebedrijf te ontdekken. Ze verwerven basisvaardigheden op het gebied van marketing, communicatie, marktonderzoek, human resources en boekhouding om de pedagogische basis van hun leercurve te leggen.
Het eerste jaar valt ook samen met de Bachelor of Fashion Marketing en de Bachelor of Fashion Distribution Management-programma's.
De modulegroeperingen zijn gebouwd om een logische voortgang te bieden bij het verwerven van kerncompetenties op het gebied van marketing, modeontwerp en CAD-software.
Studenten hebben de mogelijkheid om hun studie te starten op de IFA Paris -campus in Shanghai of Parijs.
Tweede jaar
In het kader van Hoger Onderwijs komt het tweede jaar overeen met een HE Level 5. In deze fase van hun leerervaring worden studenten uitgenodigd om zich te specialiseren in Visual Merchandising. De focus ligt op retailarchitectuur met een perfecte mix tussen zakelijke en creatieve modules.
Het tweede jaar wordt gedaan in Florence op de campus van onze academische partner Academia Italiana. Dit niveau is speciaal ontworpen om onze studenten kennis te laten maken met de principes van interieurontwerp zoals toegepast op een winkelruimte. De aangeboden modules zullen ontwerpprincipes van architectuur behandelen voordat ze doorgaan naar praktische projecten met betrekking tot het maken van winkelmodellen.
Derde jaar
In het kader van het hoger onderwijs komt het derde jaar overeen met een HE-niveau 6. In het laatste proces van hun leerervaring zullen studenten alle eerder verworven overdraagbare vaardigheden mobiliseren om de uitdagingen van de ontwikkeling van hun eigen persoonlijke project te overwinnen. Studenten die de specialisatie Visual Merchandising kiezen, moeten een Visual Retail-project produceren op basis van een real-life klantbriefing.
De modules waaruit dit niveau bestaat, zijn workshops die zijn gestructureerd om de studenten te ondersteunen bij het opbouwen van hun geïntegreerd project. Tegelijkertijd zullen ze ook een stageperiode moeten doorlopen om hun theoretische kennis in een praktische context toe te passen.
Het 3e jaar zal worden gedaan op onze campus in Parijs.
Tijdens hun leerervaring zullen onze studenten worden blootgesteld aan de nieuwste industriële praktijken dankzij onze Career and Alumni Center (CAC) -activiteiten. Van gastcolleges tot excursies en tentoonstellingen, al deze buitenschoolse activiteiten worden georganiseerd om de perspectieven van onze studenten te verbreden en hen te verbinden met de realiteit van de industrie waarin ze hebben gekozen om in te werken.
Programma collegegeld
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Europese Merchandising Bachelor
- France Online, Frankrijk
Bachelor of Fine Arts (BFA) in Fashion Merchandising
- San Francisco, Verenigde Staten
Fashion Merchandising - B.S.
- Kent, Verenigde Staten