Bachelor's Degree in Architectuur
La Salle Campus Barcelona – Universidad Ramon Llull
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Barcelona, Spanje
Talen
Spaans, Engels,
Studieformaat
Op de campus
Duur
5 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 14.220 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen *
Eerste startdatum
02 Sep 2024
* de toelatingsprocedure blijft open tot het programma vol is
Invoering
De School of Architecture van La Salle (ETSALS) - Ramon Llull University biedt een ervaring van het leren van architectuur en bouwen, werkend met het talent van toonaangevende architecten in Barcelona, evenals de rest van de wereld.
Een gepersonaliseerd studieplan met verschillende opties begeleidt de student op basis van zijn interesses. Het is gearticuleerd in drie belangrijke kennisgebieden:
- Architectonisch ontwerp: het gaat om het koppelen van het feit dat je weet hoe je moet bouwen wat je je voorstelt in een culturele en professionele realiteit die het betekenis geeft.
- De technisch-wetenschappelijke as is het domein van constructieve kennis als gevoelig en hanteerbaar aspect.
- De cultureel-humanistische as is nodig om de student, de toekomstige architect, actief, intensief en kritisch te begeleiden.
ETSALS heeft een nieuwe methodologie geïmplementeerd die het onderscheidt van andere architectuurscholen en al onze studenten identificeert door middel van deze drie differentiële kwaliteiten:
internationalisering
Onze studenten hebben de mogelijkheid om internationale ervaringen op te doen die zijn gecreëerd dankzij een netwerk van samenwerkende partners: externe docenten uitgenodigd om cursussen en masterclasses te geven; academische uitwisselingen tussen een breed netwerk van prestigieuze buitenlandse universiteiten; samenwerkingen via professionele podia in internationaal gerenommeerde architectenbureaus, waardoor de student vertrouwd kan raken met methodologieën uit andere realiteiten in de werkomgeving; en academische reizen naar steden van internationale omvang die voldoen aan de triple-A: goede architectuur, goede Academies van Bouwkunst en goede architecten.
Door de som van internationale relaties die tijdens de cursussen worden gegenereerd, worden de studenten Architectuur van La Salle verrijkt met talent van verschillende oorsprong en versterken ze tegelijkertijd de internationale positionering van de La Salle School of Architecture.
transversaliteit
We promoten de kracht van de universiteitscampus door middel van doelstellingen en projecten die transversaal worden uitgevoerd onder studenten uit de verschillende kennisgebieden van La Salle, waardoor het werk van het multidisciplinaire team wordt verbeterd.
Dit aanleren van transversaal werken in multidisciplinaire teams is tegenwoordig een vereiste van het beroep: interdisciplinair en aangepast aan meer transversale werkmethodologieën.
Personalisatie
Bij ETSALS bieden we persoonlijke ondersteuning aan studenten om hun speciale kenmerken en gevoeligheden te benadrukken. De coach architect of mentor volgt de student op en staat garant voor een goede voorbereiding op een steeds heterogener wordende beroepscontext.
Via Career Services faciliteert La Salle de integratie van de student in de professionele omgeving door middel van een stageprogramma in prestigieuze bedrijven, tijdens de eerste en tweede cyclus.
De personalisatie van de graad wordt gematerialiseerd door de eenheden, thematische eenheden van semesterspecialisatie die elke student tijdens de tweede cyclus door zijn eigen keuzevakken leiden.
- Campuseenheid: Transversaal werken met andere Degrees van de Campus.
- Unit Barcelona: Stadsprojecten voor de stad.
- Internationale eenheid: Internationale projecten uitgevoerd in een vreemd gebied.
- Bezoekende eenheid: Een professor met erkend internationaal prestige is de gast die verantwoordelijk is voor een eenheid.
- Unit Tektoniek: We werken aan de kunst van het bouwen in relatie tot het gebruik van artistiek ontwerp.
- Duurzame unit: Architecturale duurzaamheidsprojecten.
- Lab unit: Van ontwerp tot 3D constructie. Nieuwe digitale productietechnieken: creatiever, optimaal en duurzamer.
- Big data-eenheid: de steden van de 21e eeuw maken op basis van de informatie. Slimme mobiliteit, Zero Waste, Responsive City.
- Stedenbouwkundige eenheid: Kwaliteitsvolle, vriendelijke en eco-verantwoordelijke steden en gebieden, met Barcelona als referentie.
Slim leren
Een nieuw onderwijsmodel voor een nieuw normaal.
Dit nieuwe normaal vereist een nieuwe manier van lesgeven en leren, aangepast aan een veranderende en onzekere situatie die vraagt om flexibel, intelligent en technologisch leren dat zich aanpast aan alle nieuwe onderwijsbehoeften van de leerlingen.
La Salle Campus Barcelona - Ramon Llull University onderschrijft het nieuwe Smart Learning-model en zet een nieuwe stap in zijn innovatieve DNA, dat van invloed is op alle gebieden van het onderwijsproces: de service aan de studenten, internationale uitwisselingen, externe stages, het telewerkmodel dat wordt toegepast op stages met bedrijven, de banenbank en onderzoeksprojecten.
Wat is het nieuwe Smart Learning-model?
State-of-the-art technologie is geïmplementeerd in de klaslokalen waardoor studenten, zowel nationaal als internationaal, die de Campus niet kunnen bereiken, lessen kunnen bijwonen en deelnemen zonder fysiek in het klaslokaal te zijn. De sessies die met studenten ter plaatse worden gegeven, worden live uitgezonden via internet en degenen die virtueel aanwezig zijn, worden op schermen geprojecteerd, zodat docenten en studenten ter plaatse hen kunnen zien en ermee kunnen communiceren. Alle studenten, zowel ter plaatse als degenen die niet naar de campus kunnen komen, vormen een enkele groep met behoud van hetzelfde academische schema en contact met hun klasgenoten en docenten.
Met het nieuwe Smart Learning-model krijgen studenten een training die:
- Gepersonaliseerd, omdat het zich aanpast aan de student en zijn behoeften of omstandigheden, ongeacht het gezondheidsscenario.
- Flexibel, omdat het de barrières van online of face-to-face methoden overwint met een platform dat face-to-face, blended en afstandsonderwijs mogelijk maakt.
- Intelligent, omdat het een nieuwe manier van lesgeven en leren is die fysieke en interactieve ervaringen combineert.
- Technologisch, om de Smart Learning-methodologie te implementeren, zijn klaslokalen omgevormd tot Smart Classrooms, die bestaan uit:
- Audiosysteem met meer dan 8.000 virtuele microfoons per klaslokaal
- Camera's uitgerust met kunstmatige intelligentie
- Smartboards om inhoud van en naar de Smart Classroom te delen, waardoor samenwerking wordt verbeterd.
leerplan
Methodologie
De structuur van de graad in architectuur bestaat uit in totaal 6 jaar (3+2+1), verdeeld in drie delen: twee cycli en een masteropleiding die de student, indien met succes afgerond, in staat stelt om de graad in architectuur, en volledige vaardigheden om hun eigen projecten te ondertekenen.
De eerste cyclus duurt drie jaar en de horizontale ontwikkeling ervan omvat de basisvakken en volledige vaardigheden om hun eigen projecten te ondertekenen. Dit zijn de fundamenten die de kernkennis vormen van het onderwijs in architectuur: tekenen, structuren, beschrijvende geometrie, geschiedenis, enz. Tijdens de eerste fase worden de onderwerpen die de student in staat stellen om later te experimenteren met de ontwerpprocessen verworven en geconsolideerd, waardoor technische en culturele nauwkeurigheid bij het ontwerpen wordt gegarandeerd. De lessen worden gegeven in gespecialiseerde klaslokalen en in de Design Studio; de inhoud wordt jaarlijks geëvalueerd in het eerste introductiejaar en semester in het tweede en derde jaar.
Met een methodologie gebaseerd op personalisatie, kunnen studenten naarmate de studie vordert, de manier kiezen om Architectuur te onderzoeken die het beste bij hun individuele gevoeligheden past. De tweede cyclus bevordert een grotere synergie tussen cursussen door een verticale ontwikkeling (pijlers) in 4 semesters voor te stellen, waarin vierde- en vijfdejaarsstudenten het vermogen verwerven om hun studie te personaliseren en tegelijkertijd de processen met betrekking tot het projectontwerp te delen.
De activerende master concentreert de kennis die in de afgelopen 5 jaar is opgedaan om de vaardigheden van de student te testen voordat hij de arbeidsmarkt ontdekt [en zichzelf ontdekt], en de complexiteit en moeilijkheden onder ogen te zien van het uitvoeren van een architectonisch werk, dat wil zeggen, weten hoe u uw project op een schaal van 1:1.
Galerij
Ranglijsten
Ramon Llull University is gerangschikt als de 4e beste onderwijsprestatie in Spanje (30 juni 2020). Dit wordt bevestigd door de onderwijsindicatoren van de U-Ranking die de prestaties van Spaanse universiteiten evalueert. Opvallend zijn de indicatoren "slaagpercentage", "niet-uitval", "percentage buitenlandse studenten" en "percentage studenten met internationale mobiliteitsprogramma's", waarbij de URL duidelijk boven het gemiddelde van universiteiten ligt. De U-Ranking heeft ook de instroom van afgestudeerden op de arbeidsmarkt geanalyseerd. In die zin heeft het de URL in de top 10 van universiteiten in Spanje geplaatst, duidelijk boven het nationale gemiddelde en opvallend vooral in de takken Sociale en Juridische Wetenschappen en Engineering en Architectuur.
Programma resultaat
doelen
Met de graad in architectuur van La Salle leer je over het beroep op basis van:
Talent
- Talentvormend talent: Dankzij het naast elkaar bestaan en teamwork van studenten met verschillende achtergronden en leeftijden, wordt de overdracht van talent tussen studenten aangemoedigd, evenals tussen de onderwijsgemeenschap en de studenten zelf. (leren -> <-leren)
- Prestigieuze architecten, zowel nationaal als internationaal, geven vakken, masterclasses en units die een leerervaring bieden met een praktische en internationale visie.
- Synchronisatie tussen academisch en professioneel werk: het verwoorden van de zorgen van elke student zodat La Salle en de Architectuurstudio waar ze de stage uitvoeren elkaar wederzijds kunnen voeden met talent (massa aan kennis).
Ontwerpstudio
De Design Studio is het hart van het nieuwe pedagogische scenario. Een unieke ruimte in Barcelona met het karakter van een agora die het nieuwe academische model verwelkomt en transversaliteit en kennisoverdracht aanmoedigt.
Elke student heeft zijn eigen werkruimte waar ze elk project kunnen ontwikkelen en ervaren in contact met hun klasgenoten en docenten en met toegang tot al het materiaal en de documentatie.
De samenhang tussen de activiteiten van de student en de faculteit: Er is een totale kennisoverdracht tussen werkgroepen, vakken en cursussen. De docent fungeert als ervaren pedagogische ondersteuning om de oefeningen te monitoren.
Learning-by-challenge-aanpak: in de Design Studio worden projecten uitgevoerd op basis van echte cases die worden uitgevoerd in de "architectenwerkplaats" van de vakken Workshop, Projecten en Stedenbouw.
Identificatie en erbij horen
Zichtbaarheid op het werk: Progressieve bezetting van de Design Studio, die als geheel wordt bevolkt door modellen, plannen, boeken, personal computers, enz., en haar een eigen identiteit geeft, die kan worden uitgebreid tot de hele campus en het unieke kenmerk van de school.
Carrièremogelijkheden
Carrièremogelijkheden
Dankzij de personalisatie van de graad op basis van de interesses van de studenten, worden de afgestudeerden van de Studies of Architecture van de La Salle University Ramon Llull voorbereid op een diversiteit aan disciplines, typisch voor de architecten van deze eeuw. Ze kunnen werken en leiding geven aan nationale en internationale projecten, ongeacht het land waar het architectenbureau, het bedrijf of de instelling waar ze werken zich bevindt.
- U kunt uw eigen studio creëren of deel uitmaken van een architectuur- of engineeringstudio of openbare instellingen.
- Werken in civiele of openbare werken, in nieuwbouw of restauratie.
- Een expert zijn in stadsplanning, landschapsarchitectuur of ecologische duurzaamheid en energie-efficiëntie van de bouw.
- Advisering bij restauratie, renovatie en gebruiksverandering van gebouwen. Je kunt interieurs, objecten, meubels ontwerpen en zelfs werken in de podiumkunsten.
- Uitvoeren van Retail projecten en Facilitair Manager.
- Maak ontwerpen van digitale omgevingen voor films of videogames.
- Je kunt aan de slag als universitair onderzoeker of docent of als BIM-consultant.