Driejarige opleiding in Visual Design
Raffles Milan - International Fashion and Design School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Milan, Italië
Talen
Engels, Italiaans
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 21.000 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Studenten uit de Europese Unie en EFTA kunnen in aanmerking komen voor aanpassing van hun collegegeld als zij een bewijs van hun inkomen overleggen
Invoering
Leren door te doen is het principe dat aan de basis ligt van de driejarige cursussen bij Raffles Milano, een trainingservaring die de geest structureert, een solide technische basis biedt en de wens ontketent om je levenshorizon te verbreden.
Waarom?
Ontwerpen is de wereld transformeren, van de eenvoudigste tot de meest complexe. Design is niet alleen een discipline die ons leert hoe we de materiële kant van het leven kunnen uitvinden en verbeteren: het is ook een ideaal model dat ons leert hoe zowel grote als kleine dingen met elkaar verbonden zijn door onzichtbare draden. Het is de kunst van verandering, verantwoordelijkheid en toewijding.
Ontwerp docenten
Het zijn gefundeerde professionals, auteurs van projecten die hun sporen hebben verdiend en met vele jaren onderwijservaring. Ze hebben een brede en echt internationale visie.
Ze maken deel uit van een hechte en productieve groep en praten graag over de voortgang van cursussen, de kansen die zich tijdens de vlucht voordoen en de prestaties van individuele studenten.
Bedrijf en merken
In bijna dertig jaar werk heeft de Raffles Group een substantieel netwerk opgebouwd van partners die deelnemen aan onze driejarige en masteropleidingen. De reputatie van deze bedrijven en de kwaliteit van de relaties die we met hen hebben ontwikkeld, zijn een garantie voor een beslist vruchtbare ontmoeting tussen onderwijs en bedrijfsleven.
Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC – Hong Kong and Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahonie, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewelers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.
maandag gesprek
Elke maandagavond om 18.00 uur nodigt Raffles Milano zijn studenten uit om een van de belangrijkste persoonlijkheden te ontmoeten die het podium van design, stijl en designcultuur betreden. Het horen van de verhalen en ideeën die de markt beïnvloeden en onze mentaliteit aandrijven - rechtstreeks uit de paardenmond - is een geweldige kans die inhoud toevoegt aan onze academische programma's. Hier is de agenda van de vergaderingen voor het komende jaar.
Studenten uit de Europese Unie en EFTA kunnen in aanmerking komen voor aanpassing van hun collegegeld als zij een bewijs van hun inkomen overleggen.
Ideale studenten
De cursus is bedoeld voor studenten met een middelbare schooldiploma van een Italiaanse of een buitenlandse universiteit. Van de aanvragers wordt verwacht dat ze een sterke interesse tonen in ontwerpdisciplines (visueel, grafisch, tentoonstellings- en digitaal ontwerp, belettering, fotografie en video), in sociale wetenschappen (antropologie, theorieën over communicatie en massamedia, sociologie en semiologie), en in de cultuur van de beeldende kunst (kunst- en designgeschiedenis). Studenten die deze cursus volgen zijn toekomstige ontwerpers van digitale en analoge communicatie, creatieve regisseurs en merkexperts.
Carrièremogelijkheden
Professionele kansen
De visueel ontwerper is een creatieveling die ook in staat is om de vaardigheden van een team dat gespecialiseerd is in verschillende disciplines te coördineren. Ook weet hij als dirigent het hoofd te bieden aan complexe vraagstukken op het gebied van institutionele communicatie, diensten en producten. Deze cursus stelt studenten in staat een methodologie te verwerven om te gebruiken in de verschillende fasen van een project en de uitvoering ervan en om te solliciteren als ontwerper (in professionele kantoren, bureaus of organisaties) of creatieve adviseurs voor industriële of commerciële bedrijven, of - door het openen van een eigen kantoor – om de sprong te wagen als ondernemers van hun eigen loopbaan.
Galerij
leerplan
Een inleidende fase (eerste jaar) wordt gevolgd door een tussentijdse fase die zich richt op een case study (tweede jaar) en vervolgens een voltooiingsproces gewijd aan het uiteindelijke project en portfolio (derde jaar). Van de basis van basisontwerp tot de grammatica van typografie, van grafische lay-outsoftwareprogramma's tot verpakking, van motion graphics tot interactief ontwerp, studenten leren alle disciplines met betrekking tot visueel ontwerp, waarbij ze technieken combineren met technologieën en hun eigen culturele humus, om zo bewust opereren in de complexe scenario's van onze hedendaagse samenleving.
Onderwerpen
- Grafische vormgeving
- Merk ontwerp
- Fotografie en video vertellen
- Kunst- en designgeschiedenis
- Tentoonstellingsontwerp en bewegwijzering
- Digitaal ontwerp
- Interactief ontwerp
- Antropologie, sociologie, semiologie
- Theorie van de massamedia
- Marketing en onderzoek