Graad in Audiovisuele communicatie
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Valencia, Spanje
Talen
Spaans
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 7.800 / per year
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Officiële graad: graad in audiovisuele communicatie
Duur / ECTS: 4 jaar / 240 ECTS
Plaatsen / campus: 75 / Moncada - Alfara
Gedoceerd: Spaans
Leerresultaten
Wat maakt ons anders?
1.La ervaring en track record
De studies op het gebied van communicatie aan de CEU University zijn meer dan 30 jaar geleden begonnen. We worden ondersteund door tientallen jaren trainingcommunicators die zich inzetten voor hun vak.
2.La voorhoede faciliteiten
Onze universiteit biedt je de meest professionele middelen en middelen. Je kunt je creativiteit testen door de verschillende uitdagingen van de opleiding, zowel binnen als buiten het klaslokaal. Je hebt de beschikking over het Audiovisuele en Multimedia Productiecentrum, waar je je nieuwe kennis kunt oefenen in een digitale krant of op een radio- of televisieproducent, ook kunt deelnemen aan professionele reclamewedstrijden en een festival van audiovisuele korte films, en zelfs je eigen kunt produceren stukken via het Creators Program.
3. Afgestemd op de nieuwe inzetbaarheid
Wij bieden u de mogelijkheid om uw eigen diploma in communicatie en politieke marketing na te streven. U zult uw vaardigheden op het gebied van spreken in het openbaar en politiek discours vergroten in onze televisietoestellen, in politieke marketinginstrumenten en in de planning van verkiezingscampagnes. Het pluspunt in Professional Tools: tijdens de opleiding studeer je de meeste vakken op basis van computertools van het beroep. Maar je zult niet alleen de graad afleggen om te weten hoe je ermee moet omgaan, je neemt ook de competenties die zijn bevestigd door middel van certificaten: certificaat in grafisch en webdesign (127 uur: Photoshop, Illustrator, WordPress, Dreamweaver, Flash) en certificaat in audiovisuele vergadering (222 uur: Avid , Protools, After Effects, Movie Magic Scheduling).
4. De internationale dimensie
Gratis aanvullende training in het Engels van eerste tot vierde om het vertrekniveau te verbeteren. Kansen voor internationale stages (zoals het EFE Agency in Parijs, Lissabon, Genève of Athene, of Europese producenten zoals Jelly Fish Pictures in Londen). Een van de beste internationale ervaringen voor onze communicatiestudenten is IP's (internationale programma's).
5. Dubbelklik graden verdubbelt specialist graden
U kunt twee universiteit te gaan tijdens het racen schema's compatibel met alle klassen in dezelfde faciliteiten en, natuurlijk, zonder twee keer te betalen. Zo zijn de tweepersoonskamers specialist graden van de Universiteit in dubbele graden.
- Audiovisuele communicatie journalistiek
- Audiovisuele communicatie Reclame en public relations
href = "http://www.uchceu.es/estudios/grado/comunicacion-audiovisual
leerplan
algemene vaardigheden
- OC1- Vermogen om zich aan te passen aan technologische, zakelijke of werkorganisatorische veranderingen.
- OC2- Vermogen om als team te werken en de eigen ideeën te communiceren door een gunstige omgeving te creëren, evenals het vermogen om te integreren in een gemeenschappelijk project gericht op het verkrijgen van resultaten.
- OC3- Vermogen om expressieve en thematische risico's te nemen binnen het kader van de beschikbaarheid en deadlines van audiovisuele productie, door persoonlijke oplossingen en standpunten toe te passen bij de ontwikkeling van projecten.
- OC4- Vermogen om te slagen bij het kiezen in situaties van onzekerheid, het nemen van verantwoordelijkheden.
- OC5- Systematische praktijk van kritische zelfbeoordeling van resultaten: beoordeling van het belang van het voortdurend corrigeren en aanpassen van fouten die zijn gemaakt in de creatieve of organisatorische processen van audiovisuele producties.
- OC6- Vermogen om taken te organiseren, deze op een ordelijke manier uit te voeren, en op logische wijze prioriteitsbeslissingen te nemen in de verschillende audiovisuele productieprocessen.
- OC7- Solidariteitsrespect voor de verschillende mensen en volkeren van de planeet, evenals kennis van de grote culturele stromingen in relatie tot individuele en collectieve waarden en respect voor de mensenrechten.
Specifieke competenties
disciplinair
- CD1- Kennis van de geschiedenis en evolutie van fotografie, film, radio en televisie door hun esthetische en industriële voorstellen, naast hun sociale en culturele relevantie in de tijd. Tegelijkertijd wordt de technologische en industriële evolutie in verband gebracht met audiovisuele taal en wordt rekening gehouden met de theoretisch-praktische concepten van visuele en auditieve representaties, communicatiesystemen en de overdracht van concepten en hun realiteiten, evenals met fundamentele symbolische en culturele waarden die de voorkeur geven aan een correcte interpretatie en analyse van de tekens of codes van het beeld in zijn geheel.
- CD2- Kennis en toepassing van de technieken en processen van audiovisuele productie en verspreiding in hun verschillende fasen, vanuit het oogpunt van de organisatie en het beheer van technische, menselijke en budgettaire middelen in hun verschillende media (film, tv, video, multimedia, enz.), tot aan de commercialisering ervan.
- CD3- Theoretisch-praktische kennis van organisatiestructuren op het gebied van visuele en geluidscommunicatie, evenals hun evolutie en beheer in de loop van de tijd, inclusief audiovisuele belastingen. Het omvat ook kennis en onderzoek naar de aard en onderlinge relaties tussen de onderwerpen van de audiovisuele communicatie: auteurs, instellingen, bedrijven, media, dragers en ontvangers.
- CD4- Kennis en toepassing van de technieken en processen van audiovisuele creatie en verspreiding in de verschillende fasen, zowel in film als televisie, video en multimedia vanuit het oogpunt van enscenering vanaf het oorspronkelijke idee tot de uiteindelijke afwerking.
- CD5- Kennis van beroepsethiek en deontologie, evenals van het juridische systeem van informatie, die zowel de beroepspraktijk als het werk van de communicator beïnvloeden.
- CD6- Kennis van de toestand van de wereld, evenals de recente historische evolutie ervan, in het bijzonder van de Europese, Mediterrane, Amerikaanse en Aziatische samenlevingen, naast het begrijpen van de fundamentele parameters ervan (politiek, economisch en cultureel).
- CD7- Kennis van het correcte mondelinge en schriftelijke gebruik van het Spaans en/of het Valenciaans als vorm van professionele expressie in de media.
- CD8- Kennis van andere vreemde talen (vooral die met een grotere internationale verspreiding) om algemene feiten en onderwerpen te kunnen analyseren die gewoonlijk in de internationale media aan bod komen.
- CD9- Kennis en toepassing van de verschillende mechanismen en elementen van scriptconstructie, rekening houdend met verschillende formaten, technologieën en productieondersteuningen. Theoretische en praktische kennis van de analyse, systematisering en codering van iconische inhoud en audiovisuele informatie in verschillende media en technologieën is ook inbegrepen.
- CD10- Kennis, identificatie en toepassing van middelen, elementen, methoden en procedures van de processen van constructie en analyse van audiovisuele verhalen, zowel lineair als niet-lineair, inclusief het ontwerpen, vaststellen en ontwikkelen van strategieën, evenals de toepassingen van communicatie beleid, overtuigende communicatie op audiovisuele markten.
- CD11 - Theoretisch-praktische kennis en toepassing van technologieën toegepast op audiovisuele media (fotografie, radio, geluid, televisie, video, film en multimedia).
- CD12- Theoretisch-praktische kennis van de wetgevende mechanismen van impact in audiovisuele of communicatie, evenals het juridische regime van de toepassing ervan in audiovisuele producties. Inclusief kennis van de ethische principes en deontologische normen van audiovisuele communicatie.
- CD13- Kennis van het ruimtelijke beeld en iconische representaties in de ruimte, zowel in stilstaand als audiovisueel beeld, evenals de samenstellende elementen van artistieke leiding. Deze kennis omvat ook de relaties tussen beeld en geluid vanuit een esthetisch en verhalend perspectief in verschillende audiovisuele media en technologieën. Kennis van psychologische modellen die specifiek zijn ontwikkeld voor visuele communicatie en overtuiging door middel van beelden, komt ook aan bod.
- CD14- Kennis van een goede planning en akoestische representatie van de ruimte, evenals van de samenstellende elementen van ontwerp en geluidsdecoratie (“sound designer”). Deze kennis zal ook de relatie tussen geluid en beeld bestrijken vanuit een esthetisch en verhalend perspectief in verschillende audiovisuele media en technologieën. Ook inbegrepen zijn psychologische modellen die speciaal zijn ontwikkeld voor goede communicatie en overtuiging door middel van geluid.
- CD15- Kennis van de voorwaarden en grenzen die het reclamesysteem oplegt aan de functie van de audiovisuele producent.
- CD16- Kennis van de marktsamenleving en de economische modellen die de activiteit van audiovisuele producties en bedrijven beheersen.
- CD17- Identificatie van de morele problemen die in het algemeen de sociale communicatie beïnvloeden binnen het raamwerk van de interpretatie en analyse van de Sociale Leer van de Kerk.
- CD18- Kennis van de sociale omgeving in Spanje en de Spaanse wereld en de historische volgorde ervan.
- CD19- Erkenning van de specificiteit en verschillen van de belangrijkste hedendaagse politieke systemen in de analytische context van de Sociale Leer van de Kerk.
- CD20 - Kennis van literaire stromingen en stromingen en de intertekstualiteit tussen literatuur en film, radio en televisie en begrip van de differentiële variabelen op grond van hun verschillende expressieve codes.
- CD21- Kennis van verschillende audiovisuele genres.
professionele vaardigheden
- CP1- Capaciteit en vermogen om menselijke, budgettaire en technische middelen te plannen en te beheren in de verschillende fasen van de productie van een cinematografisch of videografisch verhaal.
- CP2- Vermogen om de uitgebreide enscenering van cinematografische en videografische audiovisuele producties te creëren en te regisseren, waarbij de verantwoordelijkheid wordt genomen voor het regisseren van acteurs en het aanpassen aan het script, het werkplan of het eerdere budget.
- CP3- Vermogen om technische en menselijke hulpbronnen te plannen en te beheren bij producties met één camera en meerdere camera's voor tv, evenals de technieken en processen van creatie en productie in de verschillende fasen van televisieproductie.
- CP4- Vermogen en vermogen om productie-, opname- en verspreidingstechnieken en -processen te beheren bij de organisatie van radio-, opname- en andere geluidsproducten.
- CP5- Capaciteit en gebruik van technieken en processen bij de organisatie van fotografische productie, evenals creatietechnieken en -processen op het gebied van stilstaande beelden in het algemeen, zowel in analoge als digitale omgevingen.
- CP6- Vermogen om technieken en processen te gebruiken bij de organisatie en creatie in de verschillende fasen van de constructie van multimediaproductie en interactieve materialen.
- CP7- Vermogen om beeldcompositietechnieken en -procedures toe te passen op verschillende audiovisuele dragers, gebaseerd op kennis van klassieke wetten en esthetische en culturele stromingen in de geschiedenis van het beeld door middel van nieuwe informatietechnologieën.
- CP8- Mogelijkheid om metingen te ontwikkelen die verband houden met de kwantiteit van licht en chromatische kwaliteit tijdens het beeldconstructieproces, gebaseerd op theoretische en praktische kennis van de wetenschappelijke grondslagen van de optica.
- CP9- Vermogen om metingen te ontwikkelen die verband houden met de hoeveelheden en kwaliteiten van geluid tijdens het audioconstructieproces, gebaseerd op theoretische en praktische kennis van de wetenschappelijke grondslagen van de akoestiek.
- CP10- Vermogen om vloeiend teksten, scripts of scripts te schrijven op het gebied van cinematografie, televisie, video, radio of multimediafictie.
- CP11- Vermogen om audiovisuele verhalen te analyseren, rekening houdend met de basisparameters van de analyse van audiovisuele werken, waarbij iconische boodschappen worden beschouwd als teksten en producten van de sociaal-politieke en culturele omstandigheden van een bepaald historisch tijdperk.
- CP12- Vermogen om de processen en technieken te identificeren die betrokken zijn bij de leiding en het management van audiovisuele bedrijven in hun industriële structuur: productie, distributie en tentoonstelling, en om statistische gegevens van de audiovisuele markt te interpreteren. Deze competentie omvat het management en de organisatie van menselijke teams voor bestaande audiovisuele producties.
- CP13- Vermogen om processen en technieken die betrokken zijn bij de organisatie en het beheer van technische hulpmiddelen toe te passen in elk van de bestaande geluids- en visuele ondersteuningen.
- CP14- Vermogen om creatie- en verspreidingstechnieken en -processen op het gebied van grafisch ontwerp in de verschillende fasen toe te passen, vanuit een theoretisch en praktisch perspectief.
- CP15- Vermogen om creatietechnieken en -processen en technische of menselijke hulpbronnen toe te passen die nodig zijn voor het uitgebreide productieontwerp van een audiovisueel werk, van de scenografische elementen en het merkimago tot het grafische marketingproject.
- CP16- Vermogen om productietechnieken en -processen toe te passen bij de organisatie van culturele evenementen, door middel van de planning van de betrokken menselijke en technische middelen, aangepast aan een eerder budget.
- CP17- Mogelijkheid om elk type audiovisueel document in een database te zoeken, selecteren en systematiseren, evenals het gebruik ervan in verschillende audiovisuele dragers met behulp van digitale methoden.
- CP18- Vermogen om principes en functies van visuele identiteit toe te passen om een standaardhandleiding te creëren voor de visuele bedrijfsidentiteit van een specifiek bedrijf.
- CP19- Vermogen om de analyse uit te voeren van de structuren, inhoud en stijlen van televisie- en radioprogramma's, evenals de verschillende invloedrijke variabelen in hun configuratie en zowel communicatieve als spectaculaire processen die daardoor worden gegenereerd.
- CP20- Vermogen om de technische organisatie van geluids- en beeldmateriaal uit te voeren volgens een idee met behulp van de narratieve en technologische technieken die nodig zijn voor de uitwerking, compositie, afwerking en mastering van verschillende audiovisuele en multimediaproducten.
- CP21- Vermogen om de esthetische en technische presentatie van de enscenering te ontwerpen en te bedenken door middel van natuurlijk of kunstlicht en akoestische bronnen, rekening houdend met de creatieve en expressieve kenmerken voorgesteld door de directeur van het audiovisuele project.
- CP22- Mogelijkheid om geluidssignalen op te nemen van elke geluidsbron: akoestisch of elektronisch; digitaal of analoog en om deze materialen met een specifieke intentie te mixen, rekening houdend met de niveaus, effecten en vlakken van de uiteindelijke gemasterde mix.
- CP23- Vermogen om de geluidsomgeving van een audiovisuele of multimediaproductie opnieuw te creëren op basis van de bedoeling van de tekst en de vertelling door het gebruik van soundtrack, geluidseffecten en soundtrack.
Academische vaardigheden
- CA1- Kennis van theorieën, methoden en problemen van audiovisuele communicatie en de talen ervan die dienen als ondersteuning voor hun activiteiten, gebaseerd op de eisen die zijn gesteld als disciplinaire kennis en professionele vaardigheden.
- CA2- Vermogen om technologische hulpmiddelen correct te gebruiken in de verschillende fasen van het audiovisuele proces, zodat studenten zich kunnen uitdrukken via beelden of audiovisuele toespraken met de essentiële technische kwaliteit.
- CA3- Vermogen om de resultaten van het onderzoek adequaat mondeling of met audiovisuele of computermiddelen te presenteren in overeenstemming met de canons van de communicatiedisciplines.
- CA4- Vermogen om onderzoeksthema's of innovatieve persoonlijke creaties te definiëren die kunnen bijdragen aan de kennis of ontwikkeling van audiovisuele talen of hun interpretatie.
- CA5- Vermogen om zich aan te sluiten bij en zich aan te passen aan een professioneel audiovisueel team, waardoor hun eigen specifieke interesses en die van het collectieve project waarin ze zich hebben aangesloten compatibel en zelfs synergetisch worden.
- CA6- Vermogen om het nieuwe visuele en auditieve landschap dat wordt aangeboden door het communicatieve universum dat ons omringt kritisch waar te nemen, waarbij iconische boodschappen worden beschouwd als de vrucht van een specifieke samenleving, een product van de sociaal-politieke en culturele omstandigheden van een specifiek historisch tijdperk.
- CA7- Vermogen om leiderschap op zich te nemen in projecten waarvoor menselijke hulpbronnen en andere aard nodig zijn, en deze efficiënt te beheren, uitgaande van de principes van sociale verantwoordelijkheid.
- CA8- Capaciteit voor kritische en reflectieve analyse van de belangrijkste documenten van het hedendaagse leergezag van de Kerk die verwijzen naar het fenomeen sociale communicatie.
- CA9- Vermogen om de belangrijkste aspecten met betrekking tot economische relaties te analyseren op basis van de grote historische teksten van het sociale leergezag van de Kerk.
- CA10- Vermogen om primaire en secundaire bronnen van historische gebeurtenissen te analyseren.
- CA11- Onderscheiding van de Spaanse eigenaardigheid in de westerse context.
Galerij
Carrièremogelijkheden
werk
Carrièremogelijkheden
Het werk van afgestudeerden in audiovisuele communicatie kan worden uitgevoerd op de volgende gebieden van de beroepspraktijk:
- Reclamebureaus
- bioscoop
- onderwijs
- Communicatie bedrijven
- Opnamestudio's
- Onderzoek
- Nieuwe technologie
- Audiovisuele productiebedrijven
- radio
- Televisie
- gebeurtenis
De verschillende professionele profielen van een Graduate in Audiovisuele Communicatie zijn:
- Camera
- Druk op afdelingen
- Beheer van reclamebureaus
- Beheer van communicatiebedrijven
- Beheer van productiebedrijven
- directeur
- Art-directeur
- Casting directeur
- productie ontwerper
- onderwijs
- Speciale effecten in films en tv-series
- Fotografie en cinematografie
- Communicatiekasten
- scenarioschrijver
- Onderzoeker in a/v en sociale communicatie
- monteur
- Apparatuur operator
- Voorbereiding en ontwerp van storyboards
- producent
- Televisie- en radioprogrammeur
- producent
- klinken
- Kostuums, styling
- Ontwerp van audiovisuele evenementenproductie
- Multimedia Creator