B.Sc. mededeling

Algemeen

3 locaties beschikbaar

Beschrijving van opleiding

Bachelordiploma communicatie

Word communicatiedeskundige in de moderne mediawereld - studeer communicatie en mediamanagement zonder NC

De behoefte aan communicatie- en mediabeheerders groeit gestaag: ze moeten in staat zijn om op een economisch verantwoorde manier te handelen en creatief bezig te zijn, omdat inhoud moet voldoen aan digitale competentie om vaardig digitaliseren mogelijk te maken.

Mediabeheerders modereren de vaak heel verschillende eisen van redactionele afdelingen of creatieve afdelingen aan de ene kant en het bedrijfsmanagement aan de andere - binnen een mediabedrijf. Het vinden van gemeenschappelijke manieren om nieuwe vereisten te implementeren, is een van haar taken, zoals innovatiemanagement en creatieve probleemoplossing. Vooral in een tijd waarin de media-industrie fundamentele veranderingen ondergaat in de zin van nieuwe kanalen, nieuwe verdienmodellen en nieuwe processen. Daarom werken ze meestal op sleutelposities in nationale en internationale mediagroepen, in beheer van sociale media en in multimedia / tv / radio / printproductie of bedrijfsadvies. Communicatiemanagers daarentegen, beheren in de eerste plaats communicatie - niet alleen op het gebied van marketing, maar ook in de zin van interne communicatie of bedrijfscommunicatie. Ze worden gevraagd als experts voor alle mediakanalen - offline en online. Ze zijn betrokken bij planning, controle, productie en implementatie, evenals bij de evaluatie van projecten en projecten. Om dit te doen, leren ze de basisprincipes van marketing, PR en journalistiek binnen de opleiding Communicatie en Mediabeheer.

Communicatie- en mediamanagers hebben dus een breed scala aan professionele activiteiten en kunnen complexe relaties op een begrijpelijke manier aan. Uw specialistische vaardigheden en kennis van uw interface maken u een gewilde expert.

Afgestudeerden van de opleiding zijn actief betrokken in alle fasen van het proces - van concept tot definitieve implementatie - en raken op vele niveaus betrokken, omdat ze zich thuis voelen in zowel de creatieve als de economische ruimte. Ze zijn op veel gebieden in trek: ze combineren communicatiebeheer in hun studies, dat wil zeggen de gebieden van bedrijfscommunicatie (zowel intern als extern), marketing en PR, evenals mediabeheer. Ze passen ook businessmodelontwikkeling, verandermanagement, contentproductie en storytelling-vaardigheden toe naast het gebruik van de nieuwste digitale technologieën, zoals virtual reality. Communicatie- en mediamanagers blijken ook buitengewoon competent en veelzijdig in een aantal interdisciplinaire disciplines. Zo maakt de gedifferentieerde opleiding het ondernemerschap mogelijk om zowel ondernemend te worden als zichzelf te vermarkten en te promoten, aangezien zij ook de fijne kneepjes van public relations bestuderen als onderdeel van hun opleiding. De term management verwijst in eerste instantie niet naar een managementpositie, maar vooral naar de stuurcompetentie.

Alle sites beschikken over moderne technologie in de vorm van tv- en radiostudio's, televisiecamera's en EB-apparatuur (elektronische rapportage).

Onze opleidingen aan onze universiteit zijn NC-vrij. Wij zijn van mening dat een eenmalige, subjectieve beoordeling geen invloed mag hebben op het algemene levensplan. Voor ons telt de passie voor het toekomstige beroep, motivatie en enthousiasme. Daarom selecteren we onze kandidaten in de loop van de studies Media Management / Communication Management op basis van de resultaten van een toelatingstest, ongeacht hun numerus Clausus. Het feit dat dit concept zichzelf bewezen, wordt aangetoond door onze lage uitval, die ver onder het nationale gemiddelde ligt. Als een door de staat geaccrediteerde universiteit komen onze studenten in aanmerking voor zowel de bachelor als de master BAföG.

feiten:

  • Opleidingsprogramma: Communicatie
  • Graad: Bachelor of Science
  • Mogelijke studielocaties: Berlijn, Hamburg en Iserlohn
  • Duur van de studie: 6 semesters
  • Semester in het buitenland: 4e semester
  • inschrijving:
    • Wintersemester: september
    • Zomersemester: maart
  • Kredietpunten: 180 ECTS
  • Specialisatie-opties (selectie):
  • Public Relations
  • Customer Relationship Management
  • afzet
  • Moderatie in radio
  • Internationaal management
  • Focus van studie:
  • Focus op individuele ondersteuning in kleine leergroepen en een familiale sfeer. Optimale carrièremogelijkheden door vrij te kiezen specialisaties, praktische projecten, excursies en semester buitenland. Lesgeven door gerenommeerde docenten uit de wetenschap en de praktijk.
  • Studie Kosten:
  • Voor EU-aanvragers: € 8.940 per jaar
  • Voor niet-EU-aanvragers: € 10.340 per jaar

Wat maakt studeren aan de University of Applied Sciences Europe bijzonder

Als een geaccrediteerde particuliere universiteit garanderen we kleine leergroepen en individuele ondersteuning door onze docenten. We zijn een van de tien beste universiteiten in Duitsland op het gebied van onderwijs en zijn wereldleiders op het gebied van internationale oriëntatie: we verwelkomen momenteel meer dan 100 verschillende landen.

Onze docenten komen rechtstreeks uit de bedrijfswereld en hebben jarenlange relevante professionele ervaring op leidinggevende posities verzameld, waarvan velen bekend zijn in hun vakgebied en afkomstig zijn uit een gerespecteerd medium. Als privéuniversiteit hebben onze lessen een seminarkarakter en zijn het geen lezingen, zodat een directe en persoonlijke communicatie met de docenten op elk moment mogelijk is. Een verandering tussen de locaties is mogelijk in de niet-gegradueerde studies, in sommige gevallen ook in gerelateerde bacheloropleidingen.

inhoud cursus

Communicatie- en mediamanagers moeten in hun latere carrière een breed scala aan vaardigheden omvatten. Naast de kerndisciplines interne en externe communicatie en marketing, brengt de bacheloropleiding een breed spectrum van economische kennis over op het gebied van bedrijfskunde en economie, media, micro- en macro-economie, accounting, de grondbeginselen van statistiek en het ondernemingsrecht. Studenten leren ook methoden van marktonderzoek, het schrijven van persberichten en het creëren van media-bruikbare inhoud - van video en foto tot tekst en audio - evenals de bijbehorende behandeling van content management systemen.

Om dit te bereiken, bereiden studenten zich voor op een hogere functie - inclusief lezingen in corporate governance, strategische planning, projectbeheer en crisiscommunicatie, evenals bemiddelingstechnieken. Daarnaast krijgen studenten training over hoe ze de digitale transformatie kunnen begeleiden.

semester in het buitenland

Een semester overzee is een integraal onderdeel van onze studies in het vierde semester. Dankzij ons brede universitaire netwerk met momenteel meer dan 40 partneruniversiteiten, bieden we studenten op alle vijf continenten de mogelijkheid om een semester in het buitenland door te brengen. Binnen Europa is deelname aan Erasmus mogelijk, waarmee studenten tijdens hun studie in het buitenland maandelijks een beurs kunnen krijgen.

Excursies en aanbiedingen

In tegenstelling tot andere openbare universiteiten hechten we bijzonder veel belang aan het geven van praktische relevantie aan al onze onderwijsinhoud. Daarom bevatten beide delen van communicatie managementstudie en mediamanagementstudie verschillende praktijkprojecten. Al onze locaties zijn uitgerust met state-of-the-art technologie en bieden studenten tijdens hun studie gratis toegang tot de eigen tv en opnamestudio's van de campus.

Ook een verscheidenheid aan excursies, van bezoeken aan lokale bedrijven, redacties, tv-zenders en persbureaus tot gezamenlijke excursies naar bestemmingen in het buitenland, maakt deel uit van het onderzoek.

Last but not least, naast de reguliere, interdisciplinaire workshops voor onze studenten, bieden onze campussen veel verschillende nevenevenementen, van lezingen tot informatieve evenementen op tentoonstellingen en vernissages.

Word een specialist in zijn vakgebied

In de studierichting specialisatie (de laatste twee semesters) selecteren de studenten zelfstandig specialisaties die ze tot een goed einde brengen. Deze modules variëren van cursussen in ondernemerschap (opstarten van start-ups) via klantrelatiebeheer (CRM) tot matiging in de radio

Volgens de uitgebreide studie-inhoud, afgestudeerden hebben een breed scala aan carrièremogelijkheden bij het begin van hun loopbaan. Onze opleidingen zijn FIBAA-geaccrediteerd en dus erkend door de staat - afgestudeerden ontvangen een Bachelor of Arts (BA) na het voltooien van hun studie.

Uw carrièrekansen

De opleiding kwalificeert post-afgestudeerden voor een reeks van professionele activiteiten in de zakelijke, media en marketing sectoren, zakelijke communicatie en public relations, alsmede publishing en non-profit organisaties (NGO's).

Zo kan een afgestudeerde een communicatie- en mediamanager worden, perswoordvoerder of PR-manager, publicatiedirecteur, tv-productiemanager, communicatieadviseur, bemiddelaar, socialemediamanager of zelfs bedrijfsadviseur.

Afgestudeerden zijn ook geschikt voor marktonderzoek, filmproductie en public affairs en kunnen ook lobbyisten worden. Hun managementvaardigheden geven hen ook een bovengemiddelde kwalificatie voor managementposities.

Waarom communicatiemanagement en mediabeheer studeren?

Na vele jaren beschouwd te zijn voor velen in de studie en loopbaanbeslissing: "Het belangrijkste om met de media te studeren," is het medialandschap in Duitsland nu ongelooflijk divers en innovatief - maar helaas niet altijd economisch. Corresponderende studierichtingen in het verleden waren voornamelijk uitsluitend gericht op het creatieve deel van de mediaproductie en verwaarloosden soms het zakelijke aspect volledig. Sindsdien is echter gebleken dat veel creatievelingen door een gebrek aan economisch inzicht en gebrek aan commerciële ervaring geen leidinggevende functies in de economie hebben.

De studie Mediabeheer / Communicatiemanagement leidt deelnemers op met als doel het creatieve potentieel van typische mediaberoepen te verenigen met kennis van economische omstandigheden en processen, planningsvermogen en bedrijfsmanagement. Zo worden ze na het behalen van hun bachelordiploma een allrounder in hun vakgebied en kunnen ze zich flexibel aanpassen aan verschillende functies en de hoofdrol op zich nemen. Immers, iedereen die met succes de media-industrie wil betreden, moet niet alleen communicatie- of studiemedia-studies studeren, maar een manager worden in plaats van alleen gedeeltelijke aspecten te beheersen en elk medium in zijn geheel te begrijpen. De taken variëren van competentie in communicatie (inclusief kennis in communicatieontwerp, mediaontwerp en mediatechnologie), zakelijke administratie en digitale zaken tot aspecten van journalistiek en public relations.

Studenten praten over studeren in de #uestories

"De bijzonder sterke internationale connectie en het lesgeven in het Engels en in het Duits maken de UE tot wat het is."

Dominika heeft de University of Applied Sciences Europe vanwege haar vele mogelijkheden. En: tijdens haar studie leerde ze zichzelf opnieuw kennen.

Jouw weg naar undergraduate studies aan de University of Applied Sciences Europe

Op de University of Applied Sciences Europe staan studenten eerst als individuen. We informeren onze aanvragers gedetailleerd en ontdekken in een intensief selectieproces wie ons echt past. Alleen op deze manier kunnen we de basis van vertrouwen garanderen die cruciaal is voor het succes van een opleiding. We willen met overtuiging achter u en uw carrière staan - en u zou net zo veilig moeten zijn.

U kunt een jaar van tevoren aanvragen voor de gewenste start van het semester bij ons. De aanvraagdeadline voor het wintersemester is 15 augustus (niet-EU-aanvragers: 15 juni) en voor het zomerse semester 28 februari (niet-EU-aanvragers: 28 februari) . Hierna volgt een vervolgprocedure voor niet-erkende studieplaatsen. Als u al een geldig studentenvisum voor Duitsland heeft, kunt u zich aanmelden binnen de officiële aanvraagdeadline.

Overigens: je kunt ook het toelatingsexamen afleggen zonder een middelbareschooldiploma en een jaar voor je geplande start van de studie. Het geeft u de zekerheid dat u al dan niet kunt studeren aan de University of Applied Sciences Europe .

We kijken uit naar uw aanvraag voor het zomer- en wintersemester 2019 en daarna.

voorwaarden

De volgende vereisten zijn van toepassing op het begin van een bacheloropleiding:

  • Aanvragen kunnen vóór 15 augustus worden ingediend (niet-EU-aanvragers: 15 juni) of uiterlijk op 28 februari (niet-EU-aanvragers: 28 februari)
  • Algemene toelatingskwalificatie hoger onderwijs en / of Fachhochschulreife incl. Praktisch gedeelte *
  • Succesvolle toelatingsprocedure
  • Persoonlijk interview
  • Goed onderbouwde Engelse en Duitse vaardigheden op B2-niveau

Er is geen beperking door een NC (Numerus clausus).

* In uitzonderlijke gevallen is een studie ook mogelijk zonder de algemene (Fach-) Hochschulreife. Hiervoor is een afgeronde beroepsopleiding, minstens twee jaar beroepservaring in een professionele beroepsopleiding en de inschrijving voor een vakgerelateerd onderzoek noodzakelijk.

Voordelen in opleidingen van andere door de staat of door de staat erkende instellingen voor hoger onderwijs alsmede buitenschoolse prestaties worden erkend op aanvraag, op voorwaarde dat hun gelijkwaardigheid met de resultaten in de respectieve studierichting wordt vastgesteld. Gelijkwaardigheid wordt vastgesteld als er geen wezenlijk verschil kan worden aangetoond en de prestaties qua inhoud, omvang en vereisten van de opleiding waarvoor krediet wordt aangevraagd, in wezen hetzelfde zijn. Verantwoordelijk hiervoor is de examencommissie. De concrete voorwaarden voor creditering en de exacte procedure hiervoor zijn geregeld in de relevante examenregeling voor de opleiding.

registratieprocedures

Voor een volledige aanvraag vragen wij u om het online aanvraagformulier, een cv, een motivatiebrief (ten minste één DIN A4-pagina in het Duits) en uw Abitur- of Fachabitur-certificaat in te vullen. Alle documenten kunnen ook online worden ingediend. Als u nog geen geldig middelbare schooldiploma hebt, dient u het meest recente certificaat van de middelbare school in. De leden van ons selectiecomité zijn het eens over hun geschiktheid. Vervolgens voltooit u een online toelatingsproef. Mocht dit positief zijn, dan nodigen we u uit voor het selectiegesprek. U ontvangt binnenkort een bevestiging als u een studeerplek krijgt.

Tips voor motivatie schrijven

Het veilige gebruik van de Duitse taal vormt de basis voor een succesvolle studie. Daarom dient de motivatiebrief ook om ons van tevoren een idee te geven van je taalvaardigheden. Beschrijf ons op één tot anderhalve pagina A4 (Arial-lettertype, lettergrootte 12, single-spaced), wat u interesseert in uw gekozen studie, waarom u graag zou studeren aan de University of Applied Sciences Europe en wat uw verwachtingen zijn. Je mag geen karakteristieke eigenaardigheden of inspirerende ervaringen van reeds voltooide stages in je motivatiebrief achterhouden.

Verdere informatie

Voor meer informatie over de toelatingsprocedure, zie de toelatings- en registratieregeling van de University of Applied Sciences Europe .

De applicatie kan ook online worden voltooid.

Toelatingsproef en selectiegesprek

De ingangstest omvat:

Engels-test

De Engelse taaltest wordt online gedaan en bestaat uit een verscheidenheid aan taken die zijn gericht op grammatica, spelling en vocabulaire.

Als grammaticale of taalkundige tekortkomingen worden onthuld, kunnen we u aanbevelen om onze voorcursussen in het Engels bij te wonen voordat u aan uw studie begint.

performance test

De prestatietest is vergelijkbaar met een IQ-test. In totaal worden 105 minuten multiple-choice spraak, wiskundige en ruimtelijke intelligentie getest. Op taalkundig gebied is het belangrijk om toevoegingen van zinnen, analogieën of overeenkomsten van concepten te vinden.

De wiskundige vaardigheden worden bevraagd door eenvoudige rekenkundige taken, die kunnen worden opgelost door "smeervellen". Het tellen van breuken, het voltooien van getallenreeksen, het voltooien van rekenkundige symbolen moet onder tijdsdruk worden uitgevoerd.

Het detecteren van oppervlaktemodellen van kubussen, het vormen van driehoeken of cirkels, het ontdekken van groepen met identieke patronen zijn de taken waarmee de figurale ruimtelijke intelligentie wordt bepaald.

persoonlijkheidstest

De persoonlijkheidstest biedt informatie over de individuele prestatiemotivatie. Onderzoeksgedrag in verschillende professionele of privésituaties biedt inzicht in persoonlijkheidskenmerken die zijn gegroepeerd in een "maatstaf voor bepaling van werkgerelateerde prestatiemotivatie". Sommige aanvragers herkennen persoonlijke sterke en zwakke punten die hen vaak aan het denken zetten.

toelatingsgesprek

Na de tests volgt een afsluitend gesprek met een van onze professoren of hun vertegenwoordiger op dezelfde dag. Hierin leggen we eerst de evaluaties van de tests uit en, indien nodig, vertellen we aan welke vereisten je nog moet voldoen voordat je aan je studie begint.

Verder bespreken we achteraf wat uw individuele verwachtingen zijn ten aanzien van de studie en uw doelen. Je leert ook hoe we werken, wat belangrijk is voor ons en wat we verwachten van onze toekomstige studenten. De eisen gesteld aan onze toekomstige studenten zijn hoog - we hechten bijzonder veel waarde aan analytisch denken, sociale competentie, mondelinge expressiviteit en doelgerichtheid en veerkracht. We willen je niet intimideren of overweldigen - integendeel! Laat ons zien wie je bent! Eerlijkheid en openheid zijn effectiever dan algemene frases of een gespeelde dynamiek.

Math Foundation Course

Wiskunde is niet noodzakelijk een van de meest populaire onderwerpen en veel dingen lijken onbelangrijk voor andere uitdagingen in lagere en middenkwaliteiten. Sommige kernelementen zijn echter belangrijk voor een op een graad gebaseerd onderzoek. Elementaire kennis van het lager en middelbaar niveau, evenals economische toepassingen van de onderwerpen op het hoogste niveau worden besproken tijdens onze voorbereidende cursus.

We bieden wiskunde-vooropleidingen in Hamburg en Iserlohn.

Breng een rekenmachine, schrijfblok en pen mee. Het aantal deelnemers is minimaal 10 en is beperkt tot 30 plaatsen. De kosten bedragen € 145 per cursus.

Hamburg:

De cursus vindt plaats van 4 maart tot 8 maart 2019 van 09.00-13.30 uur op de campus van Hamburg.

Neem voor registratie of meer informatie contact op met studentservice.hamburg@ue-germany.de via e-mail of bel 040 181 399 2119.

Iserlohn:

De cursus vindt plaats van 2 september tot 13 september 2019, van 9.00 tot 15.00 uur op de Campus Iserlohn.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Private and state-accredited: The University of Applied Sciences Europe (UE) educates tomorrow's designers and decision-makers in the areas of business, sports, media & event and art & design. ... Lees meer

Private and state-accredited: The University of Applied Sciences Europe (UE) educates tomorrow's designers and decision-makers in the areas of business, sports, media & event and art & design. The students become part of an innovative and international network, representing more than 100 nations at the UE campuses in Berlin, Hamburg and Iserlohn. Lees Minder
Berlijn , Iserlohn , Hamburg + 2 Meer Minder