BA (Honours) in Creative Arts and Culture en Bachelor of Education (Honours) (Visual Arts)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doelstellingen van het programma

Na afloop van het programma kunnen studenten:

  • Demonstreer een solide basis van kennis en vaardigheden in beeldende kunst, verwante academische competenties en onderwijspraktijken in beeldende kunst om te voorzien in hun toekomstige behoeften op het gebied van kunst en cultuur.
  • Samenwerken en ethisch samenwerken met studenten, ouders, collega's, schoolbestuurders en andere professionals om beeldende kunst en aanverwant kunstonderwijs in de lagere / middelbare school en gemeenschap te promoten;
  • Werken in een reeks gevestigde kunstvormen en bijdragen aan de bevordering en ontwikkeling van kunst en kunsteducatie in de lokale, regionale en internationale culturele en creatieve industrieën; en
  • Heb een passie voor professionele uitmuntendheid en zet in op levenslang leren.

Programmastructuur

Domein en kredietpunten

  • Major, 75 studiepunten
    • Education Major (Visual Arts Studies) (33 studiepunten)
    • Discipline Major (Creative Arts and Culture Studies) (33 studiepunten)
    • Stage (6 studiepunten)
    • Major interdisciplinaire cursus (3 studiepunten)
  • Onderwijsstudies, 30 studiepunten
  • Education Studies (Generic) (24 studiepunten)
  • Pedagogiek voor Major (6 studiepunten)
  • Final Year Project (Honours Project / Capstone Project), 6 studiepunten
  • Field Experience, 20 studiepunten
  • Algemeen onderwijs, 16 studiepunten
  • Taalverbetering, 9 studiepunten
  • Totaal: 156 studiepunten

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

Education Major - Beeldende kunstwetenschappen

Onderwijs Major benadrukt de koppeling tussen de gebieden van het creëren van beeldende kunst en vakonderwijs en -onderricht. Deze ineengestrengelde aanpak stelt studenten in staat visuele kunsten te herkennen en te waarderen als een culturele, sociale en civiele entiteit; en leidt hen naar een begrip van het belang en de implicaties van beeldende kunsteducatie in de ontwikkeling van deze gebieden. Gebaseerd op geïntegreerde leerconcepten, zijn de cursussen gestructureerd op het uitgangspunt dat studenten, wanneer ze worden blootgesteld aan de studiopraktijk, onderzoek en discours, ook inzichten en competentie zullen ontwikkelen in het klassikale onderwijs van het onderwerp. Onderzoeksbenadering in leren en onderwijzen wordt in alle cursussen benadrukt om de gevoeligheid, het kritische denken en de communicatieve vaardigheid van studenten te ontwikkelen. Door case studies, interactie met mensen in verschillende gemeenschapscontexten en interactieve leeractiviteiten, worden studenten opgeleid om ideeën effectief te communiceren en verschijnselen in verbale, tekstuele en visuele vormen te interpreteren. De multidisciplinaire activiteiten informeren op coherente wijze de praktische kunst en pedagogiek.

Discipline Major - Creative Arts and Culture (CAC) Studies

De discipline Majorcursussen bieden studenten een breed inzicht in de diversiteit van de kunsten in de culturele en creatieve industrie. Het Foundation Seminar in the Arts en drie Foundation Courses stellen studenten bloot aan dans, drama, theater en media. De verplichte cursussen zijn progressief van aard, met zes cursussen in Cultural Studies en Arts Management. Deze cursussen benadrukken het belang van kunst en creativiteit, culturele geletterdheid, kunstbeheer en de verwevenheid tussen verwante disciplines buiten de kunst. De vijf Visual Arts Subject Focus-cursussen zijn bedoeld om de vaardigheden en kennis van studenten in de vakdiscipline te verscherpen en om het inzicht van studenten in de kunstvorm te consolideren, zowel theoretisch als praktisch. Studenten kunnen ook kiezen uit een groot aantal belangrijke keuzevakken, waarin relevante kwesties met betrekking tot de kunsten in verschillende contexten en instellingen worden behandeld. Deze cursussen hanteren een integrerende en interdisciplinaire benadering, onderbouwd door de overtuiging dat de kunsten nauw aansluiten bij studies in andere disciplines zoals literatuur, sociologie en culturele theorie.

Stage

De stage is een 6-cp verplichte ervaringsgerichte en professionele leercomponent van het programma. Van studenten wordt verwacht dat ze gedurende een vooraf bepaalde periode als stagiair werken bij een relevante organisatie of bedrijf. Studenten kunnen vaardigheden en kennis die tijdens cursussen zijn ontwikkeld, verder cultiveren door binnen de culturele en creatieve industrieën te werken. Door deze werkervaring kunnen studenten uit de eerste hand worden blootgesteld aan de activiteiten van een organisatie en nadenken over de praktijken in de echte werkomgeving.

Educatieve studies

Education Studies geeft studenten de kans om les te geven en te leren vanuit een interdisciplinair perspectief. Studenten zullen voorschools / schoolonderwijs bestuderen vanuit psychologische, sociologische, filosofische, pedagogische en andere perspectieven. Studenten zullen een reeks vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn voor de professionele praktijk, zoals probleemoplossing, kritisch denken, creativiteit, communicatie, sociale interactie, ethische besluitvorming en mondiale perspectieven. Education Studies helpt studenten het belang van professionele excellentie, ethische verantwoordelijkheid en innovatie voor de rol van leraar te waarderen. We streven ernaar dat onze afgestudeerden beginnende leraren worden die zorgzaam en bekwaam, intellectueel enthousiast, sociaal betrokken en wereldwijd bewust zijn.

Praktijkervaring

Studenten worden geplaatst in scholen die belangrijke sites zijn om te leren lesgeven en waar ze theorie kunnen interpreteren, genereren, ermee omgaan en ermee experimenteren:

Jaar 2 Semester 1 & 2

  • Begin met een introductie (FE Foundation Course met 3 studiepunten) in het lerarenberoep. Studenten worden begeleid en ondersteund door een professionele tutor om de rollen en verwachtingen van een leraar te begrijpen en de eigen identiteit en missie op te bouwen, terwijl ze zich aanpassen aan de veranderende rol van student naar leraar.

Jaar 3 Semester 2

  • Voer blokoefening I uit op scholen (5 studiepunten) gedurende 8 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio I (2 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen die de actieve betrokkenheid van studenten bij de Field Experience ondersteunen en help hen om theorie en praktijk met elkaar te verbinden. Door groeps- en individuele begeleiding zullen studenten een e-portfolio produceren dat een verzameling bewijs is van hun leren om reflectie en professionele groei te ondersteunen.

Jaar 5 Semester 1

  • Blokkeeroefening II op scholen (7 studiepunten) gedurende 8 weken, vergezeld van de onderwezen cursus FE en Professional Learning Portfolio II (3 studiepunten) in de vorm van tutorials voor kleine groepen en individuele begeleiding die het begrip van leerlingen voor de scholen vergroten en de rol van een leraar als zorgzame cultivator, een inspirerende co-constructeur en een betrokken rolmodel voor studenten. Ze zullen hun e-portfolio verder ontwikkelen voor meer diepgaande reflectie en registratie van hun professionele ontwikkeling.

Block Practice zal worden uitgevoerd op lokale scholen waar het instructiemiddel kan variëren, afhankelijk van het beleid van de scholen. Studenten moeten in staat zijn om een bekwaam niveau van Kantonees / Engels / Putonghua (voor Chinees taalonderwijs op sommige scholen) te demonstreren om Block Practice uit te voeren.

Belangrijke opmerking: de universiteit zal studenten van onze full-time lerarenopleidingsprogramma's (bijv. Bachelor of Education-programma's) vragen om te verklaren of ze zijn veroordeeld voor of vervolgd worden voor enig seksegerelateerd delict in Hong Kong of elders, en om relevante details voorafgaand aan het uitvoeren van de onderwijspraktijk. Dergelijke informatie kan worden vrijgegeven aan hun stagescholen. De universiteit behoudt zich het recht voor deze studenten niet toe te staan de praktijk van het blokonderwijs bij te wonen. Als dat het geval is, kunnen ze niet aan de afstudeereisen van de programma's voldoen.

Algemene educatie

Het algemene onderwijsprogramma van EdUHK bereidt studenten voor op actieve actoren van verandering door hun intellectuele horizon te verbreden, hen te helpen verbindingen te leggen tussen verschillende kennisgebieden en tussen hun formele studies en het leven buiten de klas, en hun vermogen tot gezond denken en gezond verstand te versterken . Het biedt een gevarieerde maar uitgebalanceerde mix van individuele cursussen over een scala van vakgebieden en disciplines, binnen een geïntegreerde structuur van (i) General Education Foundation Course, (ii) Experiential Learning, (iii) General Education Breadth Courses, en (iv ) Universitair ePortfolio met in totaal 16 studiepunten.

(i) Stichting Algemeen Onderwijs (4 studiepunten)

General Education Foundation Course (GEFC) is een 4-cp cursus die wordt gegeven in Semester 1 en 2 en wordt gevolgd door alle eerstejaars studenten van EdUHK. In Semester 1 van jaar 1 is een nieuwe vaardigheidsgebaseerde ontwikkeling / thematische component ontworpen om studenten beter toe te rusten voor hun intellectuele ontwikkeling in de universitaire context. In Semester 2 van jaar 1 moeten studenten deelnemen aan lezingen van voorzitter / hoogleraren en externe gastdocenten over een breed scala aan thema's / kwesties die zich richten op de domeinen van de geesteswetenschappen, sociale wetenschappen, wetenschap en milieu. Deze lezingen worden onderbouwd door tutorials van kleine klassen om gemeenschappen van dialoog en onderzoek op te bouwen die de intellectuele groei van studenten bevorderen.

(ii) Ervaringsleren (3 studiepunten)

Experiential Learning (EL) bestaat uit een 3-cp Co-curricular and Service Learning Course (CSLC).

Studenten moeten vanaf jaar 1 ten minste één CSLC volgen. Cursussen in het domein ervaringsleren kunnen parallel aan blokpraktijk (BP) I en II worden gevolgd (dwz veldervaring en semesters voor ervaringsleren). Als dat het geval is, moeten studenten ervoor zorgen dat het cursusschema niet botst met BP (studenten moeten de informatie onder de cursusbeschrijving controleren en de haalbaarheid met cursusbegeleiders aan het begin van het semester onderzoeken). Studenten worden aangemoedigd om cursussen in EL-domein te voltooien vóór semester 1 van het laatste jaar, omdat ze zich in dit semester zullen bezighouden met BP II en gegevensverzameling / veldwerk van het laatste jaarproject. Zorgvuldige academische planning op persoonlijke basis is nodig.

(iii) Algemene onderwijsbrede cursussen (9 studiepunten)

Onder het nieuwe curriculum (vanaf 2019/20) zijn de General Education Breadth Courses (GEBCs) (6 studiepunten) samengesteld uit Positive and Values Education (PAVE) Course en General Education Interdisciplinary Course (GEIC) (Level 4). Studenten moeten een van elk van de onderdelen nemen om aan de GEBC's (6 studiepunten) te voldoen.

Deze cursussen zijn bedoeld om studenten beter toe te rusten voor de studie van de ontologische, epistemologische en / of methodologische vraagstukken in een grote verscheidenheid aan disciplines. Daarnaast zal er een nieuwe 3-cp GEIC (niveau 4) worden aangeboden op facultair niveau voor studenten van jaar 2, semester 2 tot jaar 3, semester 1, zodat ze de complexiteit van problemen en problemen die overstijgen, kunnen waarderen disciplinaire grenzen en om ze te begrijpen door middel van dialogen over verschillende disciplines heen.

Studenten mogen de PAVE-cursus volgen na de voltooiing van GEFC of gelijktijdig met GEFC in jaar 1, semester 2, als ze geïnteresseerd zijn en hun curriculumschema's dit toelaten. Na voltooiing van een PAVE-cursus mogen studenten de GEIC volgen van jaar 2 semester 2 tot jaar 3 semester 1.

(iv) University ePortfolio (3 studiepunten)

University ePortfolio is een 3-cp "sluitsteen" cursus die van studenten vereist dat ze, wanneer ze het einde van hun undergraduate studies naderen, kritisch reflecteren over hun leerervaring binnen General Education in hun disciplinaire, professionele en co-curriculaire studies, evenals in hun leven na het afstuderen en om een geïntegreerd beeld te ontwikkelen van hoe en waar ze zichzelf positioneren met betrekking tot hun toekomstige doelen, plannen en ambities. Studenten zullen een geannoteerd universitair e-portfolio voorbereiden en indienen op basis van hun ervaringen, reflecties en opgeslagen artefacten uit hun niet-gegradueerde studies. Studenten worden aangemoedigd om elektronische (zachte) kopieën van al hun cursusmateriaal te bewaren, te beginnen met de voltooiing van de GEFC voor mogelijke opname in het universitaire ePortfolio.

De cursus stelt studenten in staat hun leerervaringen te synthetiseren door kritisch na te denken over de waarde en betekenis van wat ze hebben geleerd, door verbanden te leggen met hun leven en hun eigen toekomst voor te stellen.

Studenten mogen de University ePortfolio-cursus volgen na het voltooien van alle vereiste GEBC's (dwz PAVE, GEIC). Ze moeten ook de cursus volgen in het semester van studie toegewezen door individuele programma's.

Final Year Project (Honours Project / Capstone Project)

Het Final Year Project bestaat uit twee cursussen:

  • Honours Project I / Capstone Project I: onderzoeksmethoden en voorstel
  • Honours Project II / Capstone Project II: Een eenjarig project dat gewoonlijk in het laatste jaar wordt uitgevoerd.

Taalverbetering

Studenten moeten voldoen aan Language Exit Requirements (LER's) voor Engels en Putonghua. De exit benchmarks zijn IELTS 6.0 (of gelijkwaardig) voor Engels en PSC (Putonghua Shuiping Ceshi) 3B voor Putonghua. Studenten moeten een uitgebreid pakket van taalverbeteringscursussen Engels, Chinees en Putonghua bestuderen.

English Enhancement Program (EEP) bestaat uit twee credit-dragende cursussen in jaar 1/2. Deze cursussen zullen studenten voorzien van academische geletterdheid, lees- en schrijfvaardigheden die essentieel zijn voor hun studie op tertiair niveau. Ze zullen ook de basis leggen voor studenten om in de daaropvolgende jaren zelfstandig Engels te leren door deelname aan zelftoegankelijke leeractiviteiten, blended learning en optionele taalverbeterende cursussen die passen bij hun niveau en ontwikkelingsbehoeften. Bovendien moeten studenten twee verplichte niet-credit-dragende cursussen volgen die bedoeld zijn voor hun voorbereiding op Engelse taaltoetsen. Er worden ook optionele IELTS-voorbereidingsworkshops aangeboden om studenten vertrouwd te maken met de door EdUHK gesponsorde IELTS (eenmalig) nadat ze het EEP hebben voltooid.

Studenten moeten ook drie Chinese verbeteringscursussen studeren en maximaal twee Putonghua-verbeteringscursussen, afhankelijk van hun niveau.

Chinese Enhancement Program (CEP) bestaat uit één verplichte cursus met studiepunten en twee verplichte cursussen zonder studiepunten, die studenten input geven over Chinese taalvaardigheden en over elementen van literatuur en cultuur.

Studenten kunnen worden vrijgesteld van de geselecteerde Chinese cursus in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van de individuele cursus.

Putonghua Enhancement Program (PEP)

Studenten moeten maximaal twee verplichte, niet-kredietdragende cursussen volgen, afhankelijk van hun Putonghua-niveaus bij binnenkomst via de Tertiary Putonghua Test (TPT), en kunnen na jaar 1 kiezen voor andere niet-kredietdragende Putonghua-verbeteringscursussen.

Studenten kunnen worden vrijgesteld van geselecteerde Putonghua-cursussen in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van individuele cursussen.

Kantonese verbeteringscursussen (voor niet-Kantonees sprekende Chinese studenten)

Niet-Kantonees sprekende Chinese studenten moeten twee Kantonese cursussen volgen die geen studiepunten opleveren. De succesvolle afronding van de Kantonese cursussen wordt vastgelegd in het transcript van de student.

Voor Chinees (inclusief Putonghua) en Engels worden bij ASLLC, het zelf toegankelijke taalleercentrum, taaladviesdiensten en ander materiaal voor zelftoegang aangeboden (deze regelingen kunnen worden gewijzigd).

Loopbaanvooruitzichten / Beroepskwalificaties

Afgestudeerden van het programma zullen creatieve en gedisciplineerde denkers zijn, vloeiend in schriftelijke, mondelinge en visuele communicatie. Met professioneel enthousiasme zijn studenten uitgerust met gespecialiseerde vakkennis, hedendaagse onderwijsstrategieën en vaardigheden in curriculumplanning voor het onderwijs in Beeldende Kunst in zowel het basis- als het voortgezet onderwijs. Verder zal het stageprogramma studenten opleiden tot culturele expertise met interdisciplinaire kennis van cross-arts kwesties en management. Toekomstige banen / geavanceerde studiemogelijkheden zijn talrijk. Onze afgestudeerden beschikken over de volgende kwalificaties en werk- en studiekansen:

  1. Qualified Teacher Status (QTS) in Hong Kong;
  2. Bekwaam om competent te werken in een breed scala van functies, zoals curatoren voor kunstmusea en galerieën, beheerders van kunstorganisaties, onderzoekers in culturele studies, professionele kunstenaars en ontwerpers, en kunstpedagogen; en
  3. In aanmerking komen voor lokale en buitenlandse hogeregraadsprogramma's in onderwijs en creatieve kunstdisciplines.

EdUHK is een van de aanbieders van lerarenopleiding in Hong Kong. Afgestudeerden van de lerarenopleidingen van de universiteit komen in aanmerking om volledig gekwalificeerde en geregistreerde leraren te worden. Wat betreft de registratie van leraren, moeten afgestudeerden zich wenden tot de sectie Lerarenregistratie van het Onderwijsbureau (EDB) om rechtstreeks aanvragen in te dienen. Alle aanvragen worden beoordeeld door de EDB.

Laatst bijgewerkt op May 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder