BA (Honours) in Creative Arts and Culture - muziek / visuele kunsten

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De Bachelor of Arts (Honours) in Creative Arts and Culture - BA (CAC) -programma kent twee stromingen: muziek en beeldende kunst. Hoewel de twee stromen een aanzienlijk aantal elementen gemeen hebben, wordt elke stroom als een onafhankelijke keuze behandeld met het oog op toelating.

Doelstellingen van het programma

Dit is het eerste niet-gegradueerde programma in Hong Kong dat onderdelen voor kunstbeheer en culturele studies biedt als aanvulling op op discipline gebaseerde training in de creatieve kunsten. Het richt zich op de ontwikkeling van community-based kunstenaars, die in staat zijn om te werken in een reeks van gevestigde kunstvormen en een bijdrage leveren aan de promotie en ontwikkeling van het kunst- en kunstonderwijs in de lokale, regionale en internationale culturele en creatieve industrieën.

Wat zijn community-based artiesten (CBA)

Het belang van het ontwikkelen van onze studenten als community-based artists (CBA) is tweeledig. Ten eerste beoogt het programma afgestudeerden te voeden die artistiek en cultureel bekend zijn, dat wil zeggen het vermogen hebben om de artistieke uitingen van verschillende culturen te waarderen. Van deze afgestudeerden wordt verwacht dat ze zich engageren om de kunsten in verschillende contexten en omgevingen te ontwikkelen en te promoten. Naast deze toewijding wordt van onze afgestudeerden verwacht dat ze de kennis, vaardigheden en inzichten die het programma heeft opgedaan, toepassen om de kunsten toegankelijker en welkom te maken in hun eigen gemeenschap. Met hun eigen sterke punten en expertise draagt elke afgestudeerde op zijn eigen unieke manier bij als CBA.

Geplande leerresultaten programmeren (PILO's)

Na voltooiing van het programma moeten studenten in staat zijn om:

  • PILO1: de kunsten en culturen begrijpen en interpreteren vanuit verschillende theoretische en praktische perspectieven;
  • PILO2: uitdrukken en creëren door middel van muzikale, beeldende kunst en interdisciplinaire kunstpraktijken;
  • PILO3: verbanden leggen over de kunsten, gerelateerde academische disciplines en culturele contexten in Hong Kong, het vasteland van China en andere delen van de wereld;
  • PILO4: reflecteren op en met redenen omklede analyse maken van de behoeften en kwesties die relevant zijn voor de culturele en creatieve industrieën; en
  • PILO5: ethisch en professioneel werken bij het ondersteunen van kunsteducatie en kunstadministratie door morele waarden en integriteit te handhaven.

Programmastructuur

Component en kredietpunten

  • Creative Arts and Culture Major
    • Programmaspecifiek cursuswerk, 45 studiepunten
    • Major Interdisciplinaire cursus, 3 studiepunten
    • Regional Summer Institute, 3 studiepunten
    • Stage, 6 studiepunten
  • Final Year Project (Honours Project / Capstone Project), 6 studiepunten
  • Keuzevakken (inclusief optionele minor), 27 studiepunten
  • Algemeen onderwijs, 22 studiepunten
  • Taal, 9 studiepunten
  • 2 verplichte credit-dragende cursussen Engels voor verbetering
  • 1 verplichte credit-dragende cursus Chinese verbetering
  • Verplichte taalverbeterende cursussen in het Engels, Chinees en Putonghua
  • Totaal: 121 studiepunten

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

Lijst met grote cursussen

  • Stichting cursussen
    • Foundation Seminar in the Arts
    • Exploring Visual Arts (alleen voor muziekstudenten)
    • Gateway to Music (alleen voor studenten Beeldende Kunst)
    • Verhuizen naar de danswereld
    • Theater- en toneelkunst
  • Verplichte vakken: culturele studies en kunstmanagement
  • Contextuele studies van creatieve kunsten
  • Hedendaagse esthetiek en culturele studies
  • Arts Administration and Management I
  • Arts Administration and Management II
  • Verplichte cursussen: onderwerpfocus (studenten kunnen zich concentreren op muziek of beeldende kunst)
  • Muziek
    • Creatieve muziek
    • Communicatie- en uitvoeringspraktijk
    • Tradities en muziekpraktijken I
    • Populaire muziek en samenleving
    • Tradities en muziekpraktijken II
  • Beeldende Kunsten
  • Tekening voor visualisatie en experiment
  • Functie en expressie in keramiek
  • Schilderen als expressie en identiteit
  • Digitale beeldverwerking en interactieve media
  • Beeldhouwkunst, installatie en milieukunst
Major Interdisciplinaire cursus
  • Culturele ontwikkeling voor diversiteit in de mondiale context
Major keuzevakken (kies 3 vakken)
  • Hong Konger: kunst en muziek
  • Kunst, muziek, media en technologie
  • Toegepaste muziek en design
  • Kwesties in het modernisme en moderniteit
  • Kunst en menselijke ontwikkeling
  • Dans met een stem
  • Inleiding tot de Kantonese Opera
  • The Chinese Narrative: Art and Music
  • Interdisciplinaire theaterproductie
  • Duurzame ontwikkeling en beleid
Leerervaringen voor studenten
  • Regionaal zomerinstituut
  • Stage
  • Fundamentele onderzoeksmethoden
  • Final Year Project (Honours Project / Capstone Project)

Major Studies

Foundation Courses laten studenten eerst kennismaken met een verscheidenheid aan kunstvormen naast de kernkunstvorm waarin ze zich zullen specialiseren, namelijk muziek of beeldende kunst. Dat omvat podiumkunsten (dans, theater en drama), muziek en beeldende kunst.

Verplichte cursussen zijn progressief van aard en bestaan uit vijf cursussen over onderwerpfocus en vijf cursussen over culturele studies en kunstmanagement. Studenten kunnen een van de volgende opties kiezen als onderwerpfocus op hun inzendingen.

  • Muziek
  • Beeldende Kunsten

De vijf cursussen Muziek / Beeldende Kunst zijn ontworpen om een balans te vinden tussen breedte en diepte en om de vaardigheden en kennis van studenten in beide arena's te verbeteren. Deze cursussen helpen bij het consolideren van het begrip van studenten van de "kern" kunstvorm, zowel theoretisch als praktisch.

De vier cursussen Culturele Studies en Kunstmanagement benadrukken het belang van kunst en creativiteit, culturele geletterdheid en kunstmanagement, en de verwevenheid tussen aanverwante disciplines buiten de kunsten.

Grote keuzevakken

Studenten kunnen kiezen uit een spectrum van grote keuzevakken, die muziek, beeldende kunst accommoderen en relevante kwesties met betrekking tot kunst aanpakken in verschillende contexten en omgevingen. Deze cursussen behandelen de kunsten als een uitdrukking van cultuur en hanteren een integratieve en interdisciplinaire benadering, ondersteund door de overtuiging dat kunst nauw verband houdt met studies in andere disciplines.

Regionaal zomerinstituut

Het Regional Summer Institute (RSI) is een vereist onderdeel van het programma en biedt studenten een waardevolle kans om de onderzoeksvaardigheden die ze hebben geleerd in de praktijk te brengen om deel te nemen aan een kleinschalig groepsproject. Het is een intensief studieprogramma van maximaal drie weken dat jaarlijks in verschillende delen van de wereld wordt gehouden. In voorgaande jaren vond RSI plaats in Montreal, Auckland, Barcelona, Berlijn, Amsterdam, Kroatië, Singapore en Taiwan.

Stage

Studenten kunnen vaardigheden en kennis die tijdens cursussen zijn ontwikkeld verder cultiveren door deel te nemen aan een stage bij een relevante organisatie of bedrijf binnen de culturele en creatieve industrie. Door deze werkervaring kunnen studenten uit de eerste hand worden blootgesteld aan de activiteiten van een organisatie en nadenken over de praktijken in de echte werkomgeving. Momenteel werkt de afdeling Culturele en Creatieve Kunsten samen met meer dan 70 lokale en overzeese kunst- en culturele organisaties.

Final Year Project (Honours Project / Capstone Project)

Het Final Year Project (Capstone Project of Honours Project) is een onderzoeksgerichte weg die onze studenten in staat stelt hun niet-gegradueerde ervaringen te consolideren, te integreren en erover na te denken om door te gaan naar (en zelfs te vieren) hun aankomende leven na hun afstuderen - of het nu gerelateerd is tot het volgen van hogere opleidingen of het betreden van de werkplek.

Keuzevakken (of tweede minor)

Studenten moeten in totaal 27 studiepunten van keuzevakken volgen binnen een breed scala aan cursussen die door de universiteit worden aangeboden. Studenten kunnen ook een minor studeren (in totaal 15 studiepunten) uit de minorkeuzes die beschikbaar zijn binnen de universiteit.

Algemene educatie

  • GE Foundation Course, 4 studiepunten
  • GE Breedte cursussen
    • GE Breadth Learning Strands 1-3, 3 studiepunten
    • Cursus Positief en Waardenonderwijs, 3 studiepunten
    • GE Interdisciplinaire cursus, 3 studiepunten
  • Ervaringsleren
  • Co-curriculair en Service Learning Course, 3 studiepunten
  • Cursus ervaringsgericht leren, 3 studiepunten
  • University ePortfolio, 3 studiepunten
  • Totaal: 22 studiepunten

Taalcursussen

Van studenten in het programma wordt verwacht dat ze het vermogen ontwikkelen om effectief te communiceren in het Engels en Chinees (inclusief Putonghua). Om hen te helpen dit doel te bereiken, zal het Centrum voor Taal in het Onderwijs (CLE) een uitgebreid pakket van verplichte en niet-crediterende taalverbeterende activiteiten aanbieden, met in totaal maar liefst 297 uur aan onderwezen cursussen en gedocumenteerd zelf -toegangsstudie. Dit omvat 138 uur Engels (inclusief twee 3-cp-cursussen), 99 uur Chinees (inclusief één 3-cp-cursus) en 60 uur Putonghua gedurende de vier jaar van het programma. Het taalverbeteringspakket vereist dat studenten gebruik maken van het Arthur Samy Language Learning Center (ASLLC) en aanverwante faciliteiten die beschikbaar zijn op de Tai Po-campus.

Studenten kunnen worden vrijgesteld van geselecteerde Chinese, Engelse of Putonghua-cursussen in het pakket als ze voldoen aan de vrijstellingscriteria van individuele cursussen.

Niet-Kantonees sprekende studenten moeten twee Kantonese cursussen zonder krediet volgen. Engels sprekende studenten kunnen cursussen Kantonees en Putonghua volgen.

Instructiemedium

Het programma wordt voornamelijk in het Engels gegeven. Alle Major-cursussen worden in het Engels gegeven. Voor sommige niet-Major-cursussen zal Putonghua of Kantonees worden gebruikt als instructiemiddel wanneer de taal het meest effectief is om les te geven.

Loopbaanvooruitzichten / Beroepskwalificaties

Vanwege de snelle groei van de culturele en creatieve industrieën in Azië en de toegenomen regionale concurrentie, is er een grote vraag naar culturele expertise die creatief, veelzijdig, flexibel, vindingrijk, ethisch en bekwaam is om te werken op gebieden waar multitasking vereist is hun belangrijkste studiegebied. Zo zijn er veelgevraagde gekwalificeerde afgestudeerden met interdisciplinaire training, kennis van cross-arts kwesties en management, alsmede culturele geletterdheid. Afgestudeerden zullen worden voorbereid op een scala van mogelijke werkgelegenheid in de culturele en creatieve industrie, de commerciële sector, de media en overheidsorganisaties. Afgestudeerden kunnen er ook voor kiezen om een loopbaancoach na te streven door een extra jaar professionele lerarenopleiding te volgen of om verdere studies ter plaatse of in het buitenland uit te voeren. De recent afgestudeerden hebben gewerkt bij verschillende private en publieke organisaties, zoals 100 Most, Baron School of Music, Chung Ying Theatre Company, Hong Kong Arts Festival, Lumenvisum, The Mills Gallery, Ming Pao Daily News, Moon Gallery, Microsoft, The Pottery Workshop in Jingdezhen, Theatre Ronin, The West Kowloon Cultural District Authority, etc.

Laatst bijgewerkt op May 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder