BA (Honours) in het lesgeven Chinees als tweede taal

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Doelstellingen van het programma

Het BA (TCSL) -programma heeft tot doel studenten af te studeren met de volgende kenmerken:

  • een bemiddelende rol spelen tussen theorie en praktijk in het onderwijzen van Chinees als tweede taal met demonstratieve kennis in de organisatie van de klas, curriculumontwikkeling, studieboekontwerp en taalevaluatie;
  • een goed begrip van de Chinese taal aantonen en hoge vaardigheiden in het Chinees en het Engels ontwikkelen in zowel mondelinge als schriftelijke vaardigheden;
  • het vermogen vertonen om effectief te communiceren met sprekers uit verschillende culturele regio's, plus analytische vaardigheden voor problemen en zorgen bij taalgebruik in de context van meertaligheid en globalisering; en
  • verbeteren als kritische denkers met hoge morele en ethische normen en reflectieve leerlingen die zichzelf altijd kunnen verbeteren door levenslang te oefenen.

Het BA (TCSL) -programma biedt een "Chinese taalgroep" aan zijn nieuwkomers in het hogere jaar. Na afronding van dit onderdeel worden studenten erkend door het Permanent Comité voor Taalonderwijs en Onderzoek (SCOLAR) als afgestudeerden van een Chinese major degree. Ze komen in aanmerking voor Specialized Teaching onder het huidige overheidsbeleid en kunnen zich verder aanmelden voor lokale Post-Diploma's in het Onderwijs (PGDE) -programma's. Deze "Chinese taalgroep" is uitsluitend bestemd voor de nieuwkomers in het BA (TCSL) -jaar.

Opmerking: de titel 'Chinese taalgroep' verschijnt in het academische transcript van de student na succesvolle afstuderen.

Daarnaast wil 'Chinese Taalstrand' studenten uitrusten met:

  • uitgebreide vakkennis in de Chinese taal (inclusief Fonetiek, Semantiek, Grammatica, Etymologie, enz.) en de nieuwste benaderingen van L2-verwerving en ontwikkeling van de taal van het kind; en
  • het besef van het interpreteren van kwesties gerelateerd aan verschijnselen in taalgebruik en het leren van talen door kennis van Chinese taal, literatuur en cultuur te gebruiken.

Programmastructuur (voor Senior Year-deelnemers)

Domein

60 cps

Taal Exitvereiste

Studenten die zijn toegelaten tot het BA (TCSL) -programma met een normale studieperiode van twee jaar, worden vrijgesteld van de taalverbeteringscursussen en taaluitgangsvereisten.

Vereisten voor informatietechnologie in het onderwijs (ITCE)

Om het behalen van ITCE aan te tonen, moeten studenten alle vereiste cursussen in het programma doorlopen en de IT e-Portfolio-controle voltooien voordat ze afstuderen.

Loopbaanvooruitzichten / Beroepskwalificaties

Het BA (TCSL) -programma is bedoeld om afgestudeerden met een hoge Chinese en Engelse taalvaardigheid te produceren, die over een solide vakkennis beschikken voor hun carrière in het lesgeven van Chinese aan niet-Chinese studenten in openbare scholen, lokale / internationale internationale scholen, kleuterscholen of andere onderwijsinstellingen. De concentratie op professionele kennis in TCSL en de diversiteit van de carrièremogelijkheden van afgestudeerden onderscheiden BA (TCSL) van soortgelijke programma's die momenteel worden aangeboden door lokale en niet-lokale universiteiten op het gebied van Chinese Studies.

Afgestudeerden kunnen lokale PGDE-programma's of in het buitenland gekwalificeerde onderwijsprogramma's aanvragen wanneer zij van plan zijn om een Chinese leraar te worden.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Lees meer

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Lees Minder