Doelstellingen van het programma

Het programma BA (Hons) in het speciaal onderwijs [BA (SE)] heeft tot doel verzorgde en bekwame beoefenaars te voeden voor het welzijn van mensen met speciale behoeften, met name op gebieden die verband houden met onderwijs en empowerment van de gemeenschap. Studenten zullen leren over de soorten en kenmerken van de speciale behoeften, assessment en interventie-aanpak, de bredere context van milieu, taal en sociale kwesties, evenals kwesties met betrekking tot sociale inclusie, empowerment en kwaliteit van leven van mensen met speciale behoeften. Van afgestudeerden van het programma wordt verwacht dat ze bekwame beoefenaars zijn in scholen en gemeenschapsinstellingen, die over de kennis, vaardigheden en waarden beschikken die nodig zijn om bij te dragen aan het gebied van speciaal onderwijs. Na succesvolle afronding van het programma kunnen studenten:

  1. blijk geven van een goed begrip van de speciale behoeften en de rol van verschillende belanghebbenden;
  2. ethische kwesties evalueren en pleiten voor gelijke kansen en rechten die relevant zijn voor de behoeften van het speciaal onderwijs;
  3. formuleren en uitvoeren van interventieplannen voor het ondersteunen van mensen met speciale behoeften op school en in gemeenschapsverband;
  4. het vermogen demonstreren om effectief om te gaan met families, scholen en gemeenschappen om opname te vergemakkelijken en de kwaliteit van leven voor mensen met speciale behoeften te verbeteren; en
  5. analyseren en oplossen van problemen met betrekking tot het onderwijs en de ontwikkeling van mensen met speciale behoeften door theorie, empirische literatuur, ethische overwegingen en praktische ervaring te integreren.

Programmakenmerken

  • Een sterk aanbod van onderwijzend personeel - specialisten op het gebied van ontwikkelings- en leerstoornissen, speciale behoeften, ondersteunende diensten, counseling en sociaal werk - om studenten een meeslepende leerervaring in het speciaal onderwijs te bieden.
  • Een stevige academische basis in de holistische studie van speciaal onderwijs - een veelvoud aan cursussen die de educatieve, fysieke en sociale aspecten van speciaal onderwijs met elkaar verweven.
  • Een interdisciplinaire benadering van curriculumontwerp, die reageert op zowel ontwikkelings- als leerbehoeften in persoonlijke, school- en gemeenschapscontexten.
  • Professionele voorbereiding door een practicum in echte werkomgevingen en het laatste jaarproject over zelfgekozen onderwerpen.
  • Aangewezen klinische laboratoria met geavanceerde faciliteiten en middelen voor hands-on training.

Programmastructuur

De totale vereiste van het kredietpunt voor de BA (SE) -graad is 121 en dit vereist normaal gesproken vier jaar voltijds onderzoek. De programmastructuur is hieronder samengevat.

Domein
  • Foundation Courses
  • Gevorderde cursussen
  • Praktische ervaring
    30 cps

    18 cps

    12 cps

    Algemene educatie 22 cps Taalverbetering 9 cps Keuzevakken (inclusief tweede majoor of minderjarigen) 30 cps Totaal: 121 cps

Opmerking: De lessen worden gehouden in Tai Po Campus en Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center zoals beslist door de universiteit.

Carrièrevooruitzichten / Beroepskwalificaties

De vaardigheden en perspectieven die studenten via de BA (SE) hebben ontwikkeld, zullen van bijzondere waarde zijn in loopbanen met betrekking tot sociale voorzieningen, gemeenschapsontwikkeling en onderwijsgerelateerde activiteiten in overheids- en niet-gouvernementele organisaties. Mogelijke posities kunnen zijn:

  • Special Education Coordinator / Facilitator bij NGO's, revalidatiecentra, beschutte werkplaatsen en trainingseenheden, enz. Voor het leveren van assessment- en case managementdiensten, gezinsondersteuning en coördinatie van de thuiszorg aan mensen met een handicap;
  • Projectmedewerker, verbindingsfunctionaris of ondersteuningsfunctionaris voor de gemeenschap in overheids- en niet-gouvernementele organisaties, liefdadigheidsinstellingen, particuliere ondernemingen, gemeenschapsgroepen enz., Om samen te werken met maatschappelijke diensten en andere professionals;
  • Executive Officer of Equal Opportunities Officer in overheids-, niet-gouvernementele en particuliere organisaties om zelfredzaamheid en / of onderhandelen mogelijk te maken ten behoeve van mensen met een handicap; en
  • Onderwijsassistent, leermentor of projectcoördinator in reguliere en speciale leeromgevingen zoals scholen, ngo's, rehabilitatiecentra en ondersteunende leerafdelingen.

Afgestudeerden kunnen hun professionele ontwikkeling ook voortzetten via postdoctorale studies en hun loopbaanhorizon verlengen tot academische / onderwijsprofessionals, ergotherapeuten, spraak-taal pathologen, maatschappelijk werkers, specialisten in arbeidsbemiddeling of adviseurs op het gebied van inclusief en speciaal onderwijs.

Opmerkingen: Het BA (SE) -programma vergemakkelijkt studenten om een loopbaan in verband met onderwijs en menselijke diensten na te streven. De voltooiing van het programma leidt niet tot Qualified Teacher Status (QTS) in Hong Kong. Na hun afstuderen kunnen studenten die geïnteresseerd zijn in het volgen van een professionele lerarenopleiding een aanvraag indienen voor een Postgraduate Diploma in Education (PGDE) of programma's die een QTS-kwalificatie verlenen.

Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 23 andere vakken van The Education University of Hong Kong »

Laatst bijgewerkt op February 21, 2019
Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
sep 2019
Duration
4 jaar
Voltijd
Prijs
140,000 HKD
Niet-lokale studenten per jaar | Lokale studenten: HK $ 42.100 per jaar
Op locaties
Op datum
Begindatum
sep 2019
Aanmeldingslimiet

sep 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum