BA (Hons) Acteren

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Overzicht

Onze BA (Hons) Acting * cursus, nieuw voor 2020, biedt een nieuwe kans om zich te ontwikkelen als uitvoerend kunstenaar en toe te werken naar een succesvolle carrière in film, televisie of radio.

* Onder voorbehoud van validatie


Voortbouwend op de gevestigde expertise van NUA op het gebied van film, bewegend beeld, geluid, animatie en visuele effecten, zal de nieuwe cursus zich richten op de live en opgenomen scherm- en stemprestaties.

Professionele ontwikkeling

Je professionele en technische ontwikkeling als uitvoerder wordt ondersteund door deskundig personeel en je hebt toegang tot studio's en oefenruimtes.

De camera zal het middelpunt zijn voor leren en onderwijzen terwijl u de uitvoeringstechnieken beheerst en feedback ontvangt en uw werk beoordeelt met uw collega's en professionele docenten.

Optreden, productie en uitzending in Norwich

We zullen u helpen bij het ontwikkelen van essentiële vaardigheden op het gebied van zelfpromotie terwijl u uw online aanwezigheid opbouwt om uw groeiende portfolio van werk onder de aandacht te brengen.

De vaardigheden en podiumkunsten die je zult opdoen, zullen een reeks carrièremogelijkheden openen binnen het acterende beroep en de bredere industrie, waar veel vraag is naar communicatievaardigheden.

De stad Norwich biedt de perfecte achtergrond voor je studies met zijn rijke geschiedenis van prestaties, productie en uitzending - met regionale BBC- en ITV-hubs, zes theaters en een groot aantal onafhankelijke productiebedrijven.

Honoraria en financiering

De kosten van uw cursus worden bepaald door uw status als 'VK / EU' of 'Internationaal', dus het is belangrijk om uw tariefstatus te controleren. Als u het niet zeker weet, helpt de UKCISA-website u te bepalen of u in aanmerking komt voor het betalen van een VK / EU-vergoeding (ook wel een 'thuis' vergoeding genoemd).

VK / EU-studenten komen in aanmerking voor een collegegeldkrediet van de Britse overheid, wat betekent dat je je collegegeld niet vooraf hoeft te betalen. Meer informatie over collegegeldleningen vindt u hieronder. Internationale studenten komen niet in aanmerking voor de lening van het Britse collegegeld.

2020/21 collegegeld voor nieuwe deelnemers

  • Nationaliteit VK / EU: bachelordiploma (voltijds diploma van drie en vier jaar): £ 9.250
  • Internationaal (niet-EU): bachelordiploma (voltijds diploma van drie en vier jaar): £ 15.000

De kosten blijven hetzelfde voor elk jaar van je cursus.

Financiële steun voor UK / EU-studenten

  • Collegegeldleningen en leningen voor levensonderhoud zijn beschikbaar, evenals niet-terugbetaalbare NUA-beurzen die rekening houden met gezinsinkomen.

Collegegeldlening voor bachelorstudie

  • Collegegeldleningen zijn beschikbaar voor studenten uit het VK en de EU.
  • Beschikbaar om de volledige kosten van je collegegeld te dekken
  • U hoeft uw cursus niet vooraf zelf te betalen
  • Begin pas terug te betalen als u meer dan £ 25.000 per jaar verdient

Leren en onderwijzen

Leer- en lesmethoden omvatten lezingen, individuele en groepslessen, stages en werkgerelateerd leren.

NUA benadrukt leren en ontdekken door middel van studio- en workshoppraktijk, kritische reflectie en experimenteren met ideeën, processen en materialen. Andere lessen en onderwijsmethoden omvatten lezingen, individuele en groepslessen, stages en werkgerelateerd leren, naast technische demonstraties, tentoonstellingspraktijken en andere presentaties van het werk van studenten.

De voortgang van studenten wordt op verschillende manieren beoordeeld. Alle cursussen bieden duidelijke informatie over het vereiste werk voor de beoordeling en de criteria die bij de beoordeling worden gebruikt. Cursussen maken veel gebruik van groepskritieken waarbij studenten hun werk presenteren voor discussie. Cursussen maken ook gebruik van zelfevaluatie en peerevaluatie om de beoordeling van het werk door docenten aan te vullen. Studenten komen in contact met een breed scala aan medewerkers, allemaal toegewijd aan het ondersteunen van leren. Naast academisch personeel zijn dit personeel in technische workshops, de Library and Career Service en Student Support.

Zelfstandig leren

Onafhankelijk leren vormt een aanvulling op en bouwt voort op het onderwijs dat u tijdens uw cursus ontvangt. Belangrijke aspecten van leren ontwikkeld door het verwerven van onderzoeksvaardigheden, het genereren en ontwikkelen van ideeën en onafhankelijk onderzoek. Leerovereenkomsten worden door cursussen gebruikt ter ondersteuning van onafhankelijke studie en om studenten in staat te stellen zich te concentreren op hun individuele Pathway door de cursus, en deze te onderhandelen.

Op het bachelorniveau wordt steeds meer de nadruk gelegd op zelfstandig leren naarmate studenten hun cursus volgen. Dit stelt hen in staat optimaal gebruik te maken van de middelen van de universiteit ter ondersteuning van individuele creatieve ontwikkeling. Onafhankelijk leren kan gebaseerd zijn op projecten of opdrachten die door personeel zijn ingesteld, of het kan zelf worden geïnitieerd. Er zijn aanzienlijke mogelijkheden voor zelfstudie op zowel undergraduate als postgraduate niveau.

PAL-schema

Elke bacheloropleiding heeft een systeem van peer support dat Peer Assisted Learning of PAL wordt genoemd. Dit betekent dat studenten van het eerste jaar direct toegang hebben tot opgeleide studenten van het jaar 2, van hun opleiding, van voordat ze aankomen tot het einde van het eerste jaar. Het advies en de ondersteuning van de PAL's zijn direct relevant voor eerstejaarsstudenten en worden geleverd door studenten van het tweede of derde jaar die zelf soortgelijke ervaringen hebben gehad. Deze extra ondersteuningslaag voor eerstejaarsstudenten is zeer effectief gebleken om de overgang naar het hoger onderwijs te vergemakkelijken.

Samenwerking

Een van de meest opwindende aspecten van studie aan NUA is de mogelijkheid voor studenten om zich te concentreren op hun kunst- en ontwerpdiscipline. Er zijn echter ook waardevolle mogelijkheden om te leren van de ervaring van samenwerken of als onderdeel van een team met studenten aan andere cursussen. Samenwerkingsprojecten kunnen deel uitmaken van de goedgekeurde inhoud van een opleidingsonderdeel, waarbij de resultaten van de samenwerking formeel worden beoordeeld, of ze kunnen worden onderhandeld als onderdeel van een leerovereenkomst. Het belangrijkste voordeel van op deze manier samenwerken is dat het de realiteit van de beroepspraktijk in de creatieve industrie weerspiegelt, en daarmee het inzicht van studenten in de professionele context voor hun werk vergroot.

Werkgerelateerd leren

Alle NUA-cursussen bieden studenten de mogelijkheid om stageperioden te volgen om hun professionele ontwikkeling en bewustzijn te versterken. Andere soorten werkgerelateerd leren benadrukt door cursussen omvatten gastcolleges of workshops geleid door bezoekende kunstenaars en ontwerpers; 'live' projecten of commissies voor externe klanten; mentoring door kunstenaars en ontwerpers te oefenen, en projecten die professionele praktijken in de creatieve sectoren simuleren. Daarnaast worden studenten aangemoedigd om deel te nemen aan regionale en nationale wedstrijden voor kunstenaars en ontwerpers zoals de Starpack Packaging Awards en Design & Art Direction Awards, die vaak aanzienlijk succes behalen.

Studenten ondernemen ook vrijwillige projecten, bijvoorbeeld in scholen, ziekenhuizen en de bredere gemeenschap. Deze ervaring is vooral waardevol voor degenen die een carrière in het onderwijs of gemeenschapswerk willen nastreven. NUA ontwikkelt mechanismen waarmee dergelijke activiteit tot op zekere hoogte kan worden geaccrediteerd. De universiteit neemt regelmatig advies in van de creatieve en culturele industrie om de valuta van haar cursussen te handhaven en ervoor te zorgen dat de leerervaring relevant is voor toekomstige tewerkstelling, freelance werk en de voortgang naar postdoctorale studie.

Strategie voor leren

Al deze kenmerken van leren, onderwijzen en beoordelen worden ondersteund door NUA's Strategie voor Leren, waarin de hoofddoelen worden uiteengezet en de manieren waarop leren en onderwijzen worden verbeterd bij NUA. Academisch en ander personeel dat betrokken is bij het lesgeven en de ondersteuning van leren, identificeert en deelt goede praktijken regelmatig met collega's binnen de universiteit en op nationaal niveau. Elk jaar erkent NUA de bijdrage van het personeel via de Teaching Excellence Award van de vice-kanselier.

Medewerkers kunnen kleine beurzen aanvragen voor de ontwikkeling van nieuwe benaderingen van leren en onderwijzen, en voor financiering ter bevordering van de toepassing van hun onderzoek en creatieve praktijk om hun onderwijs te informeren en bij te werken. De universiteit zet zich in voor een leeromgeving waarin traditionele vormen van leren en lesgeven worden aangevuld met e-learning, en die aanzienlijk wordt verbeterd door de digitale bronnen die beschikbaar zijn via workshops en de bibliotheek.

Europese studie en uitwisseling

NUA voert een beleid om haar huidige deelname aan Europese studentenuitwisselingen en -banden te versterken en uit te breiden en om studentenmobiliteit te vergemakkelijken. Uitwisselingsprogramma's voor partnerschappen zijn van kracht met een reeks Europese academies en het is de bedoeling van de universiteit om het netwerk van hogescholen voor kunst en design in de Europese Gemeenschap te blijven ontwikkelen.

Laatst bijgewerkt op aug 2020

Over de school

Norwich University of the Arts (NUA) has established itself in arts, design and media education for over 170 years. But while our history can be traced back to 1845, our outlook is forward-thinking.

Norwich University of the Arts (NUA) has established itself in arts, design and media education for over 170 years. But while our history can be traced back to 1845, our outlook is forward-thinking. Lees Minder