BA (Hons) Fashion Media & Promotion

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Cursus overzicht

Onze BA (Hons) Fashion Media & Promotion-cursus ontwikkelt innovatieve en veelzijdige communicatoren en ideeëngeneratoren die doorgaan met werken op alle gebieden van de mode, van de catwalk tot klantgerichte rollen.

Dit is geen 'one size fits all'-cursus - studeer bij ons en je behandelt alles van mode-styling, film en fotografie, ontwerp en curatie, creatief schrijven voor digitale en printplatforms en marktgerelateerde sociale strategieën om merken te promoten via innovatieve concepten en oplossingen.

We koesteren en ontwikkelen uw begrip van hoe de snelle en steeds veranderende mode-industrie werkt, hoe u erin past en hoe u uw specialistische vaardigheden kunt ontwikkelen voor een breed scala aan creatieve loopbaantrajecten binnen de branche.

Ons aanbod van ervaren en enthousiaste docenten en technici, die allemaal actief zijn in de mode- en media-industrie, zullen u een grondig begrip geven van hoe mode werkt en hoe u concepten kunt promoten.

Je werkt samen met toonaangevende modemedia en retailbedrijven aan live projecten, krijgt de kans om deel te nemen aan studiebezoeken aan grote internationale modesteden, stage te lopen, in het buitenland te studeren en ten slotte je werk tentoon te stellen op de London Degree Show en Graduate Fashion Week.

Als je afstudeert, heb je een schat aan ervaring en een portfolio van hoge kwaliteit met alle vaardigheden die je hebt geleerd, waardoor je je onderscheidt van de rest.

Cursus details

Jaar een

Merken: Past, Present & Future

  • Je onderzoekt hoe modemerken uit het verleden en het heden zijn vertegenwoordigd en onderzoekt hoe dit van invloed kan zijn op de manier waarop merken van de toekomst worden gepromoot en vertegenwoordigd.
  • Je vormt teams om aan een bepaald merk te werken en je onderzoekt het merk om een reeks beelden te organiseren, stylen en fotograferen om je interpretatie van de promotie-identiteit van het merk weer te geven.

Mode Styling & identiteit

  • Je breidt je theoretische en praktische kennis van creatieve mode-styling uit door te leren hoe mensen - van popsterren tot mode-modellen - de stijl gebruiken om hun identiteit te definiëren en te vertegenwoordigen. Je maakt gestileerde afbeeldingen voor een bepaald mode-editoriaal, waarbij je identiteit onderzoekt door je styling en modelkeuze.

Fashion Media & Publishing

  • Je leert over de verschillende vormen van creatief schrijven en publiceren, en je wordt aangemoedigd om verschillende schriftelijke communicatiemethoden te verkennen in de context van mode - van creatief tot journalistiek en kritisch tot opiniegestuurd. Je maakt een bloemlezing van geschreven stukken, die je combineert, bewerkt, lay-out en ontwerpklaar maakt voor presentatie in een formaat naar keuze - of het nu online, krantenpapier, glossy magazine, blog of lookbook is.

mijn portfolio

  • Aan het einde van je eerste studiejaar maak je een portfolio met je werk tot nu toe. Deze unit loopt eigenlijk het hele jaar door en naast uw portfolio wordt u ook aangemoedigd om op de werkplek te leren, om uw merkkennis en -vaardigheden ten goede te komen. Je zult ook Skill Thread-workshops volgen - in beeldvorming en promotie, marketing en branding, digitale media en fotografie en persoonlijke ontwikkelingsplanning - om je te helpen je technische expertise te combineren met je creatieve resultaten.

Jaar twee

Er is een keuze uit twee opties in het tweede jaar: ofwel doorgaan met studeren aan UCA of halverwege het jaar een uitwisselingsbezoek in het buitenland afleggen.

Eenheden voor studenten van UCA Rochester:

Modefilm en marketing

  • Je leert over het belang van film en marketing in de mode-industrie - hoe de interviews achter de schermen, de rode loper sound-bite, de documentaire, de geziene of de advertentie kansen bieden om te gaan voorbij het statische. Je kijkt naar de veranderende presentatie van mode van het theater van de catwalk tot online evenementen, hoe digitale marketing hiaten in de markt kan identificeren en een promotionele korte film maakt met een specifieke klant in gedachten.

Digitale media en branding

  • Door onderzoek en analyse te gebruiken, ontwikkel je een diepgaand begrip van de markt, voordat je dit begrip toepast op branding en creatieve oplossingen en, ten slotte, je ideeën communiceert naar een klant. U doet dit door een volledig branded marktrapport op te stellen, sterke en zwakke punten en eventuele hiaten in de markt te identificeren - voordat u een creatief resultaat oplevert en uw suggesties voor de klant uiteenzet om hun merk te verbeteren.

mijnINDUSTRIE

  • Deze unit bereidt je voor op het leven na je afstuderen, het gaat erom de markt en je rol daarin te begrijpen. Je richt je op de praktijken en principes van de creatieve industrie rond modemedia en promotie, leert meer over stages, je rechten als werknemer, het opbouwen van vertrouwen, ethische zorgen en hoe je je plaatsing academisch kunt kaderen in relatie tot je toekomstige doelen. Deze unit heeft drie mogelijkheden om u voor te bereiden op uw opties voor het laatste jaar: een professionele portefeuille, een plaatsing in de sector en het schrijven van een marktrapport voor de sector.

Eenheden voor studenten die op uitwisselingsbezoek gaan in het buitenland:

Mode film

  • Je zult je begrip van en reacties op de markt van mode en modepromotie in film toepassen door een korte promotiefilm of documentaire te maken van een live evenement of redactioneel. Je richt je op markt, verhaal, visuals en techniek.

Digitaal merken

  • Je leert hoe de markt als geheel zich gedraagt, van prijsverschillen en instapprijzen, de verschillen tussen luxe en high street, en seizoensontwikkelingen die merkgebruik gebruiken om producten te promoten en in contact te komen met de klant. Je maakt een merkmarktrapport en vult online een reflecterend onderzoeksdocument in, en gebruikt je onderzoek uit dit document om je creatieve keuzes in de unit Fashion Film te onderbouwen.

Ruileenheid

  • Als je een van onze partneruniversiteiten bezoekt, rond je je studie af met een door hen toegewezen eenheid, in lijn met de focus van deze cursus. Recente uitwisselingspartners voor deze laatste optie waren het Amsterdam Fashion Institute (Nederland), IED Milaan (Italië) en UTS Sydney (Australië).

Jaar drie

Innovatie voor de industrie

  • Je toont je diepgaande kennis en begrip van alle gebieden waarop modemedia en promotie actief zijn, door een relevante onderzoeksvraag van een klant te beantwoorden. Je moet nieuwe en innovatieve concepten identificeren en presenteren en een origineel idee voorstellen om een lancering, een product, een heruitvinding van een product of een verhaal binnen een specifieke mediaarena te ondersteunen.

Creatieve richting voor de mode-industrie

  • De ontwikkeling van een creatief bedrijfsverhaal, binnen de wereld van modemedia en promotie en op alle niveaus van de markt, is een van de meest complexe, maar meest lonende taken binnen de branche. De eerste gedachten en concepten, die het startpunt worden van de specialistische uitkomst, zijn van vitaal belang. Je laat je leren zien door middel van een substantieel afstudeerproject gericht op je vakgebied, voltooit een rigoureus persoonlijk ontwikkelingsplanningsdocument, voltooit een onderzoeksdocument en stelt je afgestudeerde portfolio en zelfpromotie-showreel samen.

Proefschrift

  • Je zult een substantiële periode van aanhoudend, individueel onderhandeld onderzoek doen naar een onderwerp dat gerelateerd is aan je specialismen binnen modemedia en promotie, naar een gestructureerd geschreven stuk.

Of

Onderzoekstheorie en praktijk

  • Hier heb je de mogelijkheid om diepgaand een onderwerp te bestuderen dat je diep interesseert, en dat je ontwikkeling als modemedia- en promotiebeoefenaar zal ondersteunen en / of je begrip van de bredere industrie zal verbreden. Dit wordt bereikt door het absorberen van reeds bestaande concepten en literatuur, maar u voegt dit ook toe via primair onderzoek, dat vele vormen kan aannemen. Door uw ideeën te ontwikkelen en een invalshoek en een argument te vinden, kunt u mogelijk bijdragen aan de kennis of discussie over dit onderwerp.

In het buitenland studeren

Deze cursus biedt de mogelijkheid om een deel van je tweede jaar in het buitenland te studeren.

Kosten en extra cursuskosten

Het cursusgeld per jaar voor deelname aan 2020 is:

  • Britse en EU-studenten - £ 9.250
  • Internationale studenten - £ 16.250 (standaardtarief)
  • Internationale studenten - £ 15.600 (volledige kosten voor vroegtijdige betaling)

Extra cursuskosten

Zie naast het collegegeld de aanvullende cursuskosten voor deelname aan 2020.

Deze tarieven zijn alleen correct voor het vermelde academiejaar. De kosten kunnen elk jaar stijgen tijdens de periode van voortdurende inschrijving van een student in overeenstemming met de inflatie (onder voorbehoud van een maximaal gereguleerd collegegeldlimiet). Elke aanpassing voor doorlopende studenten zal op of onder het voorspellingspercentage van RPI-X liggen.

uitrusting

Tijdens onze cursus mode-media en promotie heb je toegang tot een digitale mediasuite met Macs boordevol ontwerpsoftware; studioruimtes gebruikt voor lesgeven, groepsprojecten en stylingworkshops en fotostudio's voor modeshoots.

Cursusverbindingen

Tijdens deze cursus wordt u blootgesteld aan een wereld van kansen

Industrielinks

Werken met de industrie is ingebed in alle drie de jaren. Het is een cursusvereiste voor alle studenten om extra-curriculair werk te voltooien, dat aan het einde van elk jaar in uw portfolio wordt gepresenteerd. Live projectoverzichten zijn een verplicht element in de units: mijn SHOWCASE, Industry Awareness en Innovation for Industry. Het laatste grote project is de perfecte plek voor live projectwerk om carrièreplannen te ondersteunen.

Onze brancheverbindingen omvatten:

Modemerken

  • Burberry
  • Ralph Lauren
  • Jimmy Choo
  • Net-a-Porter
  • Topshop
  • Radley
  • Vrije mensen
  • riviereiland
  • ASOS.

Mode media

  • Tank
  • Mode
  • Elle
  • ID kaart
  • Een ander tijdschrift
  • ShowStudio
  • Betty
  • Kosmopolitisch.

PR-bureaus voor mode

  • Modus
  • Lam om te slachten
  • Gezond
  • Impuls
  • Chirurgie
  • Pop
  • Blootstelling
  • Tea & Cake PR
  • Nikki Rowntree PR.

Andere mode- en detailhandelsbedrijven

  • WGSN
  • Shaftesbury PLC
  • Camden Tech Holdings.

Onze bezoekende professionals en publicaties omvatten:

  • WGSN
  • PYMCA (fotografische jeugdmuziekcultuur)
  • Global Visual Director, Topshop
  • Tim Whitmore
  • Karen Millen
  • Lulu Guinness
  • Moerbei
  • Susie Lau
  • VB Victoria Beckham
  • Wallpaper tijdschrift
  • Wonderland magazine
  • FAULT tijdschrift.

Careers

Negen van de tien afgestudeerden van deze cursus hebben een baan of studeren binnen zes maanden na hun afstuderen en werken op gebieden die zo divers zijn als:

  • styling
  • Publieke relaties
  • afzet
  • Digitale marketing
  • Copywriting.

De posities van pas afgestudeerden tonen een duizelingwekkende reeks carrièremogelijkheden, zoals:

  • Social media manager
  • PR-coördinator
  • Digitale accountmanager
  • Digitale marketingassistent
  • Marketing assistent
  • Junior account executive
  • Communicatie coördinator
  • Communicatie-assistent
  • Marketing communicatie manager
  • Mode-assistent
  • Online coördinator.

Daarnaast hebben een aantal afgestudeerden hun eigen carrière en zakelijke kansen gecreëerd door middel van freelance redactionele styling, journalistiek en boutique PR en marketing.

Een aantal van onze afgestudeerden hebben de volgende rollen bekleed, om er maar een paar te noemen:

  • Brand manager bij TOPSHOP / TOPMAN
  • Online marketing coördinator bij French Connection
  • Persvoorlichter bij River Island
  • Freelance tekstschrijver ASOS.com
  • Fashion PR coördinator bij House of Fraser
  • Persvoorlichter bij The Dune Group
  • Key account coördinator voor het VK en Ierland bij Kipling
  • Showroom assistent bij Burberry
  • Brand copywriter bij New Look
  • Evenementenorganisator bij Bettina Scarlett Presents
  • Oprichter en redacteur bij MODEICA
  • Associate consultant bij Mackenzie Jones
  • Freelance mode-assistent bij Marie Claire
  • Online modebijdrager bij Notion Magazine
  • Freelance schrijver bij Adorn Insight
  • Mode-assistent bij Hunter Gather
  • Designer bij Beach Carlota
  • Press assistant bij Impulse (PR)
  • Press samples assistant bij Burberry
  • Stagiair trendanalist bij EDITD
  • PR executive bij Modus (PR).

Verdere studie

Misschien wilt u ook verder studeren op postdoctoraal niveau.

Toelatingseisen

Toegangsvereisten voor het VK

Samen met uw portfolio zijn de standaard toelatingseisen * voor deze cursus:

Een van de volgende:

  • 112 nieuwe UCAS-tariefpunten
  • Pass bij Foundation Diploma in Art & Design (niveau 3 of 4)
  • Onderscheid, verdienste, verdienste bij BTEC Extended Diploma (niveau 3)
  • Verdienste aan UAL Extended Diploma (niveau 3)
  • 112 nieuwe UCAS-tariefpunten van een geaccrediteerde toegang tot een diploma hoger onderwijs in een geschikt vak
  • Totaal 27-30 punten in het International Baccalaureate Diploma met ten minste 15 IB-punten op hoger niveau.
  • En vier GCSE-slagen op klasse A * -C en / of graad 4-9 inclusief Engels (of Functional Skills English / Key Skills Communication Level 2).

Andere relevante en gelijkwaardige Britse en internationale kwalificaties van niveau 3 worden op individuele basis overwogen, en we moedigen studenten met verschillende educatieve achtergronden aan om zich aan te melden.

* We doen af en toe aanbiedingen die lager zijn dan de standaardtoegangscriteria, voor studenten die moeilijkheden hebben ondervonden die hun prestaties hebben beïnvloed en van wie werd verwacht dat ze hogere resultaten zouden behalen. We houden rekening met de sterkte van de portfolio's van onze sollicitanten, evenals met hun cijfers - in deze gevallen is een sterk portfolio vooral belangrijk.

Internationale toelatingseisen

Bezoek onze website om de equivalente toegangsvereisten voor uw land te bekijken.

Uw portfolio

Voor deze cursus vereisen we dat je een sollicitatiedag bijwoont en je portfolio meeneemt voor beoordeling. Dit is een creatieve cursus, maar je hebt geen beeldende kunst of ontwerpkwalificaties nodig om je aan te melden. We zoeken naar creativiteit en probleemoplossende vaardigheden die het potentieel voor het promoten van mode demonstreren, samen met een toewijding aan en interesse in de mode-industrie. Nadere informatie over het samenstellen van een portfolio en de specifieke vereisten voor voorbeelden van werk dat moet worden opgenomen, wordt verstrekt op het sollicitantenportaal nadat u zich heeft aangemeld.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Oscar-winning filmmakers, world-renowned fashion designers, television presenters, celebrity jewellers and Turner Prize nominees are just some of the high-profile graduates from the University for the ... Lees meer

Oscar-winning filmmakers, world-renowned fashion designers, television presenters, celebrity jewellers and Turner Prize nominees are just some of the high-profile graduates from the University for the Creative Arts. As a specialist creative arts university, we have created a unique community for our students, where like-minded people can share in the creative process and inspire one another. Collaboration between courses is encouraged, with fine artists studying with budding filmmakers and fashion designers working alongside architects. In this way, our students benefit from exposure to a range of disciplines. Choosing to study with us will give you the freedom to discover your own personal style through a winning combination of industry-focused courses, state-of-the-art facilities, and inspirational expert staff. Lees Minder
Canterbury , Epsom , Farnham , Rochester , Maidstone , Molesey , Barnsley + 6 Meer Minder