Beschrijving van opleiding
Met onze BA (Hons) -graden voor januari-toegang (voorjaarsperiode) kunnen studenten flexibel thuis, in de studio of bij een van onze toegewijde internationale gastinstellingen studeren. Begin augustus rond je je eerste studiejaar af en ga je na een zomervakantie in september 2021 meteen door naar je tweede studiejaar.Hoe het werktWe zijn verheugd om een selectie van BA (Hons) creatieve cursussen aan te bieden via onze nieuwe voorziening voor afstandsonderwijs, te beginnen in januari 2021. Onze visie voor uitmuntendheid in kunst en design afstandsonderwijs, onder de vlag van onze Connected Campus, biedt studenten flexibiliteit in hun studies terwijl ze een gewaardeerd onderdeel van onze gemeenschap zijn.
Deze driejarige cursussen hebben allemaal een gemeenschappelijk eerste jaar voor afstandsonderwijs, terwijl ze zich specialiseren in een gekozen onderwerp en vervolgens uitgroeien tot benoemde onderscheidingen in jaar twee en drie. Het eerste jaar van je Spring Entry BA (Hons) Fashion, Media & Marketing-cursus kan thuis, in je eigen studioruimte of bij onze toegewijde internationale gastinstelling worden gevolgd. Je begint in januari 2021 en je studie eindigt in augustus 2021, zodat je meteen door kunt stromen naar je tweede studiejaar in september 2021.Wat zal ik studeren?Mode is een evolutionaire en veelzijdige industrie die innovaties in technologie en cultuur als inspiratiebron neemt. Van creatieve online campagnes en fashion shoots die zijn ontworpen om vragen over de samenleving uit te lokken, tot discussies over retail en hoe in-store ervaringen en online shopping het beroep veranderen - er vinden binnen Fashion Media & Marketing talloze processen plaats.
Deze creatieve en praktische opleiding is bedoeld voor studenten die willen werken in beeldvorming, styling, sociale media, branding of publicatie van mode. Ons gevarieerde programma maakt innovatieve experimenten mogelijk op alle gebieden van modecommunicatie en -promotie en produceert individuele afgestudeerden die bereid zijn zich in te zetten voor een breed scala aan functies in de wereldwijde mode-, lifestyle- en schoonheidsindustrieën.
Dit praktijkgerichte, multidisciplinaire programma is ontworpen om getalenteerde en gemotiveerde studenten te koesteren en stelt je in staat om vanuit een strategische positie met mode om te gaan en ervaringsgerichte en digitale toekomst te ontwikkelen. Je ontwikkelt sterke conceptuele, visuele en schriftelijke communicatieve vaardigheden en onderzoekt een breed scala aan technieken, waaronder fotografie en bewegend beeld, analyse en marktonderzoek, art direction en styling, sociale media en reclame.
Dit programma is speciaal voor mode-nieuwsgierigen en stelt je in staat om informatie en inzichten uit het culturele landschap te verzamelen en er spannende multimediacommunicatie van te maken voor print, digitaal en campagneontwerp. Met online ondersteuning van ervaren brancheprofessionals en deskundige technici, transformeert u contextuele bronnen in geschreven artikelen of uitzendmedia, waarbij u thema's observeert als cultuur en toe-eigening, klantgedrag, handelswaar en bedrijfsstrategieën.
U werkt onafhankelijk en maakt deel uit van interdisciplinaire netwerken over het hele college en werkt samen met film-, fotografie- en animatiestudenten om rich media-inhoud voor sociale platforms te verkennen. Deze gezamenlijke houding, gecombineerd met een exclusieve mix van de onderwerpen die door ons programma worden behandeld, zorgt ervoor dat je de kans krijgt om je leerproces te diversifiëren en aan te passen, zodat je portfolio je door afstuderen de carrière geeft die je wilt. Bijeenkomsten van gastdocenten uit de industrie worden zoveel mogelijk opgenomen en gedeeld met de hogeschoolgemeenschap.Hoe zal ik leren?Onze opleidingen stimuleren actief diversiteit in denken en maken - van praktische toepassingen tot reflectief, analytisch schrijven. Door middel van visuele verkenning, samenwerking, kruisbestuiving van ideeën en de verkenning van geschiedenissen en hedendaagse contexten onderzoek je modeattitudes in populaire cultuur en muziek, en krijg je inzicht in modebewegingen en hoe deze de wereld zoals we die kennen hebben beïnvloed .
We verrijken onze leeromgeving met een ambitieus programma van live industrieprojecten, gastsprekers en stages. Recente cursusbijdragers zijn opgenomen; Vogue, ID Magazine, Dazed Digital, It's Nice That, Dior Homme, GQ, Size? Converse, Pro Direct, Amazon, Urban Outfitters, Topshop, Ellesse en Finisterre,
Naast het bijwonen van belangrijke mode-evenementen, waaronder Milaan en Paris Fashion Week, onderzoeken onze studenten ook actuele trends en marktinzichten, en genieten ze van toegang tot wereldwijde prognosetools zoals WGSN en The Future Laboratory om een realtime voortschrijdende analyse van de industriële activiteit mogelijk te maken.
Praktische toepassingen worden ondersteund door reflectief, analytisch schrijven en onderzoek, waardoor uw kritische benadering wordt uitgebreid en u sterke conceptuele, visuele en communicatieve vaardigheden kunt opbouwen. Van de verkenning van modegeschiedenis en -cultuur tot hedendaagse contexten en toekomstvoorspellingen, je wordt aangemoedigd om de rol van modecommunicatie in de samenleving te onderzoeken.Waar heb ik toegang toe?Inducties in professionele software zullen uw visuele communicatie- en ontwerpvaardigheden ontwikkelen, waardoor u uw boodschap in nieuwe formaten kunt verwoorden. Britse studenten kunnen genieten van toegang tot onze on-site fotostudio's en labs, waardoor uw kennis van studioplanning en -praktijk wordt ontwikkeld tot een professionele standaard. Internationale studenten hebben toegang tot faciliteiten die beschikbaar zijn bij onze toegewijde gastinstelling, gevestigd in China. Toegang tot gespecialiseerde faciliteiten kan je studie ondersteunen, maar het is niet essentieel om voor deze cursus te slagen. Van moodboard tot het gieten van modellen tot kledingkeuze en postproductie, je bedenkt creatieve behandelingen die producten lanceren voor doelmarkten, zowel nationaal als wereldwijd.
Of je nu wilt werken in modemedia, modemarketing, modepromotie, styling en art direction, gedrukte journalistiek, visual merchandising, visuele beïnvloeding of nog te creëren rollen - deze cursus zal je toekomstbestendig maken voor succes en aanpassingsvermogen in de steeds veranderende, wereldwijde mode-, lifestyle- en schoonheidsindustrieën.ToelatingseisenHoewel veel van onze studenten binnenkomen met topcijfers en hoge UCAS-punten, zijn deze niet per se essentieel voor deelname. We vragen doorgaans om minimaal 112 UCAS-punten, maar we begrijpen dat getalenteerde artiesten, ontwerpers en makers een breed scala aan relevante sterke punten en vaardigheden kunnen hebben die verder gaan dan de formele kwalificaties. We zijn net zo geïnteresseerd in het verkennen van uw portfolio en het bespreken van uw creatieve ervaringen als in het zien van uw cijfers.
We erkennen de waarde van een verscheidenheid aan kwalificaties en relevante ervaring en verwelkomen sollicitaties van studenten die minder traditionele routes hebben gevolgd. We accepteren ook een reeks internationale kwalificaties en zullen elke aanvraag afzonderlijk bekijken.
Cursus en eenhedenDe School of Design + Communication erkent de rijke geschiedenis van het ontwerp met betrekking tot industrie en productie, terwijl radicale nieuwe vormen van ontwerp worden omarmd als vormen van interventie, spel en transformatie. Door nieuwe technologieën te gebruiken, opkomende markten te identificeren en duurzamere methoden in hun werk te definiëren, brengen we doelgericht ontwerp in het dagelijks leven om de meest urgente problemen op te lossen waarmee we als gemeenschap en samenleving worden geconfronteerd.
Studeer bij ons en je breidt je kritische benadering uit naast het ontwikkelen van vaardigheden in onderzoek en analyse. Onze creatieve programma's moedigen diversiteit in denken en maken aan - van praktische toepassingen tot reflectief, analytisch schrijven.
We bieden een dynamische, stimulerende leeromgeving om nieuwe praktijkmodellen te testen en tegelijkertijd te investeren in de rijke relatie tussen praktijk en theorie - gebaseerd op het potentieel in materiële en visuele verkenning, samenwerking, kruisbestuiving van ideeën en de verkenning van geschiedenissen en hedendaagse contexten.
* Let op: de vermelde unitgegevens zijn correct op het moment van publicatie en alleen indicatieve inhoud. Als je vragen hebt over de inhoud en structuur van de cursus, stuur dan een e-mail naar hello@pca.ac.ukJaar 1Module 1: Academische vaardigheden voor creatief leren
Module 2: de praktijk verkennen
Module 3: Contextuele studies
Module 4: Professionele praktijk
Module 5: Praktijk versterken
Module 6: Interdisciplinaire praktijkJaar 2FASH201 Visuele communicatie en ontwerprealisatie
FASH202 Een collectie ontwikkelen
FASH203 Professionele praktijk en POP
GCOP200 Praktijkcontexten 2Jaar 3FASH301 Onderzoek en experimenten
FASH302 Creatieve en professionele ontwikkeling
FASH303 Creatieve en professionele conclusie
FASH304 Praktijkcontexten 3Carrières en alumniDe inhoud van deze cursus is ontworpen in nauw overleg met professionals uit de industrie, zodat u erop kunt vertrouwen dat uw leren u toekomstbestendig zal maken voor een dynamische en competitieve arbeidsmarkt.
De beroepspraktijk is ingebed in al onze programma's. Tijdens je studie krijg je de kans om de belangrijkste professionele, overdraagbare vaardigheden voor inzetbaarheid in de creatieve industrieën te ontwikkelen en mogelijk samen te werken met andere sectoren lokaal, regionaal, nationaal of internationaal.
Dit is een dynamisch programma dat in realtime reageert op verschuivingen in de mode-industrie. Je leeromgeving wordt verrijkt met een benijdenswaardig programma van cliëntbriefs, wedstrijden, stages en gastsprekers. Recente gastdocenten waren onder meer sprekers van; Vogue, Dazed, It's Nice That, Urban Outfitters, Topshop, Opumo, The Protagonist Magazine, Gung Ho PR, Women's Health Magazine, HPR Fashion Agency London, Finisterre en Amy Gwatkin voor Peter Jensen.
Je werkt samen met professionals uit de industrie om visuele branding, professionele lookbooks en bewegende beeldprojecten te creëren, je online marketingvaardigheden te ontwikkelen en je te helpen een originele benadering van modecommunicatie na te streven.
Het hele jaar door geven we je de kans om grote beurzen en modeshows te bezoeken, waaronder London en Paris Fashion Week, waar je zinvolle contacten kunt leggen met de industrie.
Dankzij onze sterke internationale connecties kunnen onze studenten ook een semester studeren bij een van onze partnerinstellingen in Europa en Noord-Amerika, en op hun beurt verwelkomen we buitenlandse studenten van die instellingen om met ons mee te doen in onze studio's, waardoor een opwindende culturele uitwisseling ontstaat.
Afgestudeerden worden:Creatieve regisseurs
Art Directors
Modefilmmakers en regisseurs
Modefotografen
Modejournalisten
stylisten
Content- en socialemediamanagers
Visuele merchandisers
Trend voorspellers
kopers
PR- en evenementencoördinatorenGastdocenten en live projectmedewerkers:Amy Gwatkin, modefilmmaker
Charlotte Jacklin, redacteur van Betty Magazine
Mark Doyle, oprichter van Tribe Magazine en Tribe Media Arts
Hester Moore, marketingdirecteur bij Helen Moore Engeland
Kerry Hamilton, directeur en inkoper bij Calling At Mine in Londen
Hannah Jennings, eigenaar Starburst Boutique en mode-PR-goeroeMiddelenToegang tot gespecialiseerde bronnen zal uw leerproces ondersteunen, maar is niet essentieel om te slagen in de BA (Hons) -cursus Grafische Communicatie, die begint in januari 2021.
Voor Britse studenten die deze cursus volgen via onze Jan Entry-route, zullen onze faciliteiten beschikbaar zijn als aanvulling op hun studie als onderdeel van ons boekbare toegangsmodel.
Bij de voortgang naar het tweede studiejaar zullen alle Spring Entry-studenten op de campus werken en volledige toegang hebben tot studio's, apparatuur en seminars. Met uitstekende toegang tot technische ondersteuning, professionele studio's en audiovisuele apparatuur, kunt u uw ambities waarmaken om modeshoots of films te regisseren, producten te stylen voor promotie en uw journalistieke stem aan te scherpen.
Tekenstudio's en Tekenlab
Met ramen op het noorden, een ruimte voor methoden en processen, een individuele studioruimte en een gespecialiseerde tekenstudio, is onze indrukwekkende, open, driedubbele tekenstudio een enorme ruimte, perfect voor veel verschillende activiteiten en specialismen.
Imprint Lab en Digital Print Bureau
Ons Digital Print Bureau biedt betaalbare en snelle printservices voor al onze studenten die op zoek zijn naar iets van grootformaat printen of printen met solvent tot foto printen, scannen of vinyl snijden, en een breed scala aan afwerkingsservices.
Multimedia Lab & Equipment Resource Center
Ons Multimedia Lab biedt u de kit en expertise om bekwaam te worden in een breed scala aan processen en technieken op het gebied van fotomedia, bewegend beeld en geluid.
Fab Lab
Ons 'fabricagelaboratorium' is uitgerust met de nieuwste digitale ontwerptechnologieën - van 3D-printers tot 3D-scanners, een vinylsnijder, CNC-freesmachine, CNC-router en lasersnijder. Het voegt een geheel nieuw niveau van kansen toe voor studenten in alle creatieve lagen van de bevolking.
Werkplaats voor hout en kunststof
Naast de laatste nieuwe technologie waarderen we de jarenlange tradities van het maken van hout en plastic - en hebben we een workshop met uitstekende middelen ontwikkeld die openstaat voor al onze studenten. Het beschikt over een breed scala aan sets, waaronder een indrukwekkende CNC-router, veel zagen en draaibanken, en stripverwarmers, evenals faciliteiten voor greenwood-bewerking.
Film- en fotostudio's
Onze studenten maken volledig gebruik van onze industriestandaard speciale studioruimtes - inclusief onze infinity cove, green screen en gespecialiseerde geluidsstudio (met Foley pit en vocale opnamecabine) - plus onze stop-motion suite, onze donkere kamers en tal van individuele suites bewerken, allemaal up-to-date met de nieuwste industriestandaard software, enz.
Textielstudio's
Met uitzicht op zee en 35 meter aan printtafels om experimenten aan te moedigen, beschikken onze Printed Textile Design Studios ook over een fantastische Mimaki-stoffenprinter, digitale borduurmiddelen, industriële naaimachines, sublimatieprinters, een verflaboratorium, hittepersen, een tuftpistool en een Mac-suite. Het moet een van de best bedrukte textielateliers in het VK zijn.
Animatie- en Game Art Studios
Onze Animation Studio is goed uitgerust met 25 pc-computerwerkstations met 4K-monitoren, Dragonframe Animation Digital Compositing Software en de volledige Adobe Creative Suite.
Materiaal Lab
In het Material Lab wordt u aangemoedigd om haptische - op aanraking gebaseerde - en manipulatieve vaardigheden te verwerven en inzicht te krijgen in materiaaleigenschappen.
Learning Lab
Het Learning Lab bestaat uit verschillende teams die activiteiten, middelen en workshops ontwerpen en leveren om de academische en professionele ontwikkeling van alle studenten in het hoger onderwijs te ondersteunen. Lees meer over The Library, Careers, Learning Technologies & IT Support en meer.