BA (Hons) Modejournalistiek

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Cursus overzicht

Onze BA (Hons) cursus modejournalistiek bij UCA Epsom heeft een unieke filosofie, die draait om het idee van stemtraining en het vinden, ontwikkelen en verbreden ervan, en het uitdrukken en promoten ervan.

Deze cursus leidt je op om het laatste modenieuws op een aantal verschillende manieren met je stem te communiceren, van traditionele printmethoden tot journalistiek, digitale marketing, podcasts en vlogging.

Door samen met studenten aan verschillende modecursussen te werken, heb je een goed begrip van de mode en de rol van de journalist daarin. Je verwerft belangrijke vaardigheden in netwerken, zelfpromotie, interviewen en communiceren met een verscheidenheid aan mensen.

Je ontwikkelt vaardigheden door individueel en samenwerkend werk in zowel studio- als industriële omgevingen, inclusief een stage en live projectinstructies, en leert van docenten met een schat aan kennis en connecties.

Je studies culmineren in de productie van je eigen onafhankelijke gedrukte publicatie en een partner digitale website / platform.

Door afstuderen ben je volledig uitgerust om in de journalistieke sector te springen, met de vaardigheden, kennis, zelfvertrouwen en een compleet portfolio van gevarieerd werk om mee te nemen.

Cursus details

Jaar een

Modejournalistiek 1

  • Ontwikkel oog voor een goed verhaal en leer in deze inleidende eenheid de meest gebruikte journalistieke stijlen en aandachtsgebieden van de hedendaagse modejournalist. Je leert ook het diverse scala aan platforms waarop mode wordt gecommuniceerd, inclusief nieuwe technieken en nuances zoals uitgezonden journalistiek, podcasts en digitale marketing. Je onderzoekt de verschillen tussen stijlen in termen van stijl, structuur, focus en taal.

Mode woordenschat

  • Je ontdekt de taal van de mode in deze unit - de terminologie en de beschrijvende taal die een modejournalist nodig heeft om lezers te helpen zich een beeld te vormen van wat je bespreekt, waarbij ze verder gaan dan het oppervlak en het uiterlijk van begeleidende beelden.

Modemedia en -industrie

  • Je leert over de industrie zelf en krijgt een groter bewustzijn van complementaire industrieën voor mode, op deze reflecterende eenheid. U wordt gevraagd een van de drie webgebaseerde projecten te kiezen om aan te werken. De eerste is om een website te maken waarin een modemerk wordt gepromoot, een website met uw eigen redactionele werk of een website met bewegende beelden, zoals een vlog. Ook onderzoek je de mogelijkheden van je stage / studie in het buitenland voor het tweede jaar.

Inleiding tot modegeschiedenis en theorie

  • Vormt het basiskader van historische kennis. Dit is essentieel voor het ontwikkelen van een contextueel begrip en introduceert ook de tools voor visuele en tekstuele analyse.

Jaar twee

Modejournalistiek 2

  • Door onderzoeksmethodologieën en -technieken te gebruiken, ontwikkel je je journalistieke stem door middel van vier taken - 'trend'-functie, opiniestuk, interviewfunctie en onderzoeksnieuwsfunctie - allemaal ingesteld op een deadline volgens de verwachtingen van de industrie. Je leert hoe een kop en een eerste reportage de aandacht kunnen trekken en hoe het vertrouwen van een lezer kan worden gewonnen door ervoor te zorgen dat de juiste beschrijving, terminologie en geschikte beelden worden gebruikt.

Mode publiceren

  • Met behulp van vaardigheden die je hebt opgedaan met de vorige eenheid, werk je in groepen om een visie voor een nieuw tijdschrift te ontwikkelen, een geschikt publiek te identificeren en een product te creëren dat op beide is afgestemd. Als onderdeel van het proces verken je de typische structuren en hiërarchieën van modetitels op verschillende platforms en hoe ze informatie over hun publiek oproepen.

Stage en portfolio

  • Door een verplichte stage van drie weken, bij dezelfde of meerdere aanbieders, ervaar je de innerlijke werking van de door jou gekozen sector van de branche uit de eerste hand. De goedkeuring van het proces van onderzoek, toepassing, interviewen en participatie, dan heb je dan na te denken over deze ervaringen rechtstreeks als via de productie van een portefeuille, waardoor de input van deze ervaringen verder vorm je carrière Pathway en / of wensen voor de toekomst.

Theorieën van cultuur, identiteit en communicatie

  • Deze eenheid introduceert belangrijke kwesties en academische debatten die circuleren in de hedendaagse discussie over designcultuur. Je gebruikt interdisciplinaire theorieën en methoden voor analyse en neemt deel aan levendige en controversiële debatten tijdens seminars.

Study Abroad (optioneel)

  • Deze optionele eenheid geeft je de kans om tijd door te brengen in een buitenlandse onderwijsinstelling.

Jaar drie

Innovatie in mode publiceren

  • Je selecteert een gebied van mode publiceren, inclusief (maar niet beperkt tot) specifieke marktsectoren, verspreidingsplatforms, specifieke uitgevers of specifieke titels en voert een gedetailleerde onderzoeksanalyse uit van het heden en verleden, met als hoogtepunt ideeën voor de toekomst. U wordt waar mogelijk aangemoedigd om een meer globaal perspectief te nemen.

Laatste groot project en portfolio

  • Je maakt wat in wezen je eigen briefing is, met twee resultaten. De eerste is je Final Major Project - een onafhankelijke gedrukte publicatie samen met een online / digitale versie om ermee te trouwen - en je portfolio, dat je vaardigheden, capaciteiten, motivaties, interesses en een persoonlijk manifest van creatieve praktijk zal demonstreren.

Proefschrift

  • Dit is een periode van zelfgestuurd, individueel onderhandeld onderzoek naar een onderwerp dat verband houdt met de contextuele en / of theoretische zorgen van uw vakgebied of gekozen vakgebied.

Of

Gecombineerd proefschrift en kritische reflectie

  • Bestaat uit twee periodes van onafgebroken individueel onderhandeld onderzoek naar onderwerpen die waarschijnlijk verband houden met de contextuele en / of theoretische zorgen van de door u gekozen praktijkgebieden. Dit is gericht op het verschaffen van een gestructureerd argument. In de eerste sectie voer je een proefschrift uit door deel te nemen aan onderzoek dat past bij het door jou gekozen vakgebied. In de tweede fase voer je een individueel onderhandeld project van kritisch onderzoek en reflectie uit dat een contextueel kader biedt voor en analyse van je eigen praktijk en / of visuele interesses.

In het buitenland studeren

Deze cursus biedt de mogelijkheid om een deel van je tweede jaar in het buitenland te studeren.

Kosten en extra cursuskosten

Collegegeld

Het cursusgeld per jaar voor deelname aan 2020 is:

  • Britse en EU-studenten - £ 9.250
  • Internationale studenten - £ 16.250 (standaardtarief)
  • Internationale studenten - £ 15.600 (volledige kosten voor vroegtijdige betaling)

Extra cursuskosten

Zie naast het collegegeld de aanvullende cursuskosten voor deelname aan 2020.

Deze tarieven zijn alleen correct voor het vermelde academiejaar. De kosten kunnen elk jaar stijgen tijdens de periode van voortdurende inschrijving van een student in overeenstemming met de inflatie (onder voorbehoud van een maximaal gereguleerd collegegeldlimiet). Elke aanpassing voor doorlopende studenten zal op of onder het voorspellingspercentage van RPI-X liggen.

uitrusting

Studenten hebben toegang tot speciale studio's voor persoonlijk en groepswerk, een podcastruimte en campusfotografiestudio's met lichtinstallaties, verlichtingsopstellingen met groen scherm. Er zijn ook digitale mediasuites uitgerust met Macs en pc's, geprogrammeerd met gespecialiseerde software zoals Adobe Creative Suite, Dreamweaver en After Effects.

Cursusverbindingen

Tijdens deze cursus wordt u blootgesteld aan een wereld van kansen

Industrielinks

De cursus wordt gegeven door praktiserende journalisten en redacteuren met een breed scala aan vaardigheden en ervaring in het werken voor kranten, tijdschriften, websites, blogs, uitzendingen en televisie, en heeft gewerkt voor titels als:

  • Time-out
  • Harrods
  • Selfridges
  • De onafhankelijke
  • Metro
  • The Sunday Times
  • The Guardian
  • In stijl
  • De Daily Express
  • De Sunday Express
  • Kanaal 4
  • Top man
  • Pop Magazine.

Modejournalistiek op onze Epsom-campus heeft nauwe banden met de mode- en creatieve industrie in meerdere media- en modebedrijven, waardoor studenten stage kunnen lopen bij tijdschriften zoals:

  • Elle
  • Mode
  • Versuft en verward
  • Liefde
  • In stijl.

Onze studenten lopen ook stage bij:

  • Onafhankelijke tijdschriften
  • PR-bureaus
  • Adverterende agentschappen
  • Modelbureaus
  • A-merken
  • Designer labels
  • Individuele stylisten
  • Creatieve directeurs
  • Modeontwerpers.

Daarnaast nodigt ons unieke Core Lecture Program gastsprekers uit verschillende niveaus van de industrie uit, over veel verschillende disciplines en achtergronden. Recente sprekers waren onder meer redacteuren, auteurs, fotografen, stylisten, curatoren en uitgevers.

Careers

De inzetbaarheid van afgestudeerden van onze graad in modejournalistiek is zeer hoog, omdat de overdraagbare vaardigheden die tijdens de cursus zijn opgedaan, de deuren openen voor een reeks verschillende rollen binnen mode en de bredere creatieve industrieën. Deze cursus levert niet alleen schrijvers en journalisten op, maar ook marketing- en PR-professionals en contentmanagers van digitale en sociale media. Afgestudeerden hebben ook een loopbaan gevolgd in het stylen en kopen van mode. Voorbeelden van bestemmingen voor afgestudeerden zijn:

  • Net-a-Porter
  • Oase
  • Vrijheid
  • De Tate
  • Bloomingdales
  • The Financial Times
  • De metro
  • John Lewis
  • Jigsaw UK
  • Harrods
  • Grazia
  • Aantrekkingskracht
  • Harper's Bazaar
  • De gezondheid van mannen
  • ASOS
  • Versuft en verward
  • De Huffington Post.

Verdere studie

Misschien wilt u ook verder studeren op postdoctoraal niveau.

Toelatingseisen

Toegangsvereisten voor het VK

Samen met uw portfolio zijn de standaard toelatingseisen * voor deze cursus:

Een van de volgende:

  • 112 nieuwe UCAS-tariefpunten
  • Pass bij Foundation Diploma in Art & Design (niveau 3 of 4)
  • Onderscheid, verdienste, verdienste bij BTEC Extended Diploma
  • Verdienen aan UAL Extended Diploma
  • 112 nieuwe UCAS-tariefpunten van een geaccrediteerde toegang tot een diploma hoger onderwijs in een geschikt vak
  • Totaal 27-30 punten in het International Baccalaureate Diploma met ten minste 15 IB-punten op hoger niveau.
  • En vier GCSE-slagen op klasse A * -C en / of graad 4-9 inclusief Engels (of Functional Skills English / Key Skills Communication Level 2).

Andere relevante en gelijkwaardige Britse en internationale kwalificaties van niveau 3 worden op individuele basis overwogen, en we moedigen studenten met verschillende educatieve achtergronden aan om zich aan te melden.

* We doen af en toe aanbiedingen die lager zijn dan de standaardtoegangscriteria, voor studenten die moeilijkheden hebben ondervonden die hun prestaties hebben beïnvloed en van wie werd verwacht dat ze hogere resultaten zouden behalen. We houden rekening met de sterkte van de portfolio's van onze sollicitanten, evenals met hun cijfers - in deze gevallen is een sterk portfolio vooral belangrijk.

Internationale toelatingseisen

Bezoek onze website om de equivalente toegangsvereisten voor uw land te bekijken.

Uw portfolio

Voor deze cursus zullen we van u verlangen dat u een sollicitantendag bijwoont en een schriftelijk of visueel portfolio meeneemt voor beoordeling. Uw portfolio moet maximaal 12 enkelzijdige (of zes dubbelzijdige) A4-bladen bevatten, bij voorkeur voorbeelden van journalistiek of schrijven in journalistieke stijl (of essays indien niet) en eventuele visuele voorbeelden van uw werk - deze moeten stukken bevatten je voelt dat je je ervaring met en / of interesse in mode en schrijven vertegenwoordigt. Misschien wilt u ook elke ervaring of kennis van computerondersteund ontwerp en visuele communicatie vertegenwoordigen via lay-outs en afbeeldingen, maar dit is niet essentieel. Verzamel alstublieft uw werk in een wegwerpmap, met fotokopieën of afdrukken in plaats van de originelen, aangezien deze na het interviewproces verder worden onderzocht en het niet altijd mogelijk is om ze terug te sturen.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Oscar-winning filmmakers, world-renowned fashion designers, television presenters, celebrity jewellers and Turner Prize nominees are just some of the high-profile graduates from the University for the ... Lees meer

Oscar-winning filmmakers, world-renowned fashion designers, television presenters, celebrity jewellers and Turner Prize nominees are just some of the high-profile graduates from the University for the Creative Arts. As a specialist creative arts university, we have created a unique community for our students, where like-minded people can share in the creative process and inspire one another. Collaboration between courses is encouraged, with fine artists studying with budding filmmakers and fashion designers working alongside architects. In this way, our students benefit from exposure to a range of disciplines. Choosing to study with us will give you the freedom to discover your own personal style through a winning combination of industry-focused courses, state-of-the-art facilities, and inspirational expert staff. Lees Minder
Canterbury , Epsom , Farnham , Rochester , Maidstone , Molesey , Barnsley + 6 Meer Minder