BA Hons in het Duits

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Het Honours-examen bestaat uit vier modules van elk drie uur en één onderzoeksessay. De vier modules vertegenwoordigen elk 20 studiepunten en het onderzoeksessay vertegenwoordigt 40 studiepunten. De cursus biedt twee opties, namelijk focus op Duitse literatuur met één component Duitse taalstudie, of Duitse taal en taalkunde met één literatuurcomponent. Drie modules zijn verplicht:

Verplichte modules:

Jaar modules
Module 1: Onderzoeksessay over een bepaald genre of over een taalkundig onderwerp
Module 2: Duitse literatuur uit de tweede helft van de 20e eeuw en hedendaagse Duitse literatuur
Module 3: Duitse syntaxis en morfologie

Keuzemodules:

Studenten kunnen twee modules kiezen uit de volgende lijst:

Jaar modules
Module 4: Duitse literatuur uit de 17e en 18e eeuw
Module 5: Duitse literatuur uit de 19e eeuw
Module 6: Duitse literatuur uit de eerste helft van de 20e eeuw
Module 7: Praktische vertaling
Module 8: Vertaaltheorie

Toelatingseisen

Voorwaarde: BA met Duits als hoofdvak, minimaal 65%.

Registratie en startdata

Registratie begint in januari en lezingen in februari voor zowel Undergraduate en Postgraduate cursus werkprogramma's.

Alle onderzoeksprogramma's voor Masters en PhD's kunnen het hele jaar door registreren.

Einddatum: Academisch begint in januari en eindigt in december. De deadline van het programma wordt bepaald door de duur van het programma.

Contact details

Naam: Dr Anne Baker
Tel : 011559 2717 / e-mail: abaker@uj.ac.za

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university i ... Lees meer

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university is alive down to its African roots, and well-prepared for its role in actualising the potential that higher education holds for the continent’s development. Lees Minder