Doel van het programma

Het doel van het programma is om studenten academische, professionele en managementcompetenties te bieden die nodig zijn in de bredere horecasector. Studenten zullen worden blootgesteld aan een creatieve leer- en ondernemersomgeving om sterke leiderschapskenmerken en op gastvrijheid gerichte professionele cultuur te ontwikkelen. Het programma stimuleert academische principes door reflectief leren en kritisch denken in theoretische en professionele cursussen en als een incubator ondersteunt het studenten bij het gebruik van multidisciplinaire benaderingen in management, probleemoplossing, effectieve besluitvorming en zakelijke beste praktijken. Samen met de stages en werkervaring biedt het programma studenten de mogelijkheid om professioneel te netwerken om hun toekomstige carrière te bevorderen. Afgestudeerden zullen naar verwachting worden aangenomen in leidinggevende / leidinggevende functies en werken bij verschillende organisaties binnen de horeca en toerisme.

Toelatingseisen

Min. 50% op je HBO-diploma

Doelstellingen van het programma

Na afronding van deze graad wordt van studenten verwacht dat ze:
  • Verkrijg een uitgebreide kennis over de reikwijdte en de activiteiten in de horecasector;
  • Combineer ervaringsleren en klassikaal leren bij het implementeren van managementconcepten en -theorieën in de verschillende horecabedrijven en toeristische contexten;
  • Ontwikkel management 'soft skills' en technische vaardigheden;
  • Verwerven van de kenmerken van een medewerker op toezichtniveau, samen met organisatorische en leiderschapskwaliteiten;
  • Leg de basis voor verder onderwijs in discipline en levenslang leren.
Onderwerp kennis en begrip:
  • Begrijp de gediversifieerde aard en reikwijdte van de horecasector en de sociaal-culturele dimensies;
  • Begrijp de functies en waardeer de complexe dynamiek van gastvrijheid en toeristische activiteiten, producten en organisaties binnen een geglobaliseerde markt;
  • Herken de ontwikkeling en impact van de industrie op de nationale en internationale economie;
  • Theorieën, concepten en methodieken begrijpen en toepassen die centraal staan in de instellingen en activiteiten van horeca en toerisme;
  • Erken culturele verschillen in verband met managementwerk;
  • Introduceer managementsystemen die op de werkplek worden aangetroffen en begrijp het servicekwaliteitsproces.
Intellectuele vaardigheden:
  • Ontwikkel vaardigheden om perceptie en analyse van bedrijfssituaties te vergemakkelijken die de creatieve en voorgeschreven mogelijkheden om ze aan te pakken, verbeteren;
  • Identificeer, beoordeel en synthetiseer verschillende academische opvattingen of verklaringen over verschillende zakelijke of operationele kwesties binnen gastvrijheid en toerisme;
  • Erken de kenmerken en technieken van hotelactiviteiten, leiderschap, planning en controle en begrijp de managementsystemen die zich in het werkgebied voordoen;
  • Professionele ethische waarden en vaardigheden en competenties ontwikkelen via casestudy's, gastdocenten, opdrachten, workshops en stages;
  • Bevorder een professionele cultuur van klantgerichte service en organisatorische uitmuntendheid.
Overdraagbare vaardigheden:
  • Pas professionele competenties en vaardigheden toe die in het programma zijn ontwikkeld in een ondernemersbenadering om het gediversifieerde karakter van de industrie te beheren;
  • Technische aspecten en operationele functies van gastvrijheid en toerisme toepassen;
  • Verklaar en pas solide bedrijfspraktijken en managementstrategieën toe om een organisatie door een concurrerende markt te navigeren en organisatorische groei en duurzaamheid te waarborgen;
  • Gebruik 'zachte vaardigheden' van managers en accepteer verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid voor het bepalen en bereiken van organisatiedoelen;
  • Het managementproces implementeren dat wordt gebruikt om op de hoogte te blijven van veranderingen en ontwikkelingen op het gebied van gastvrijheid en toerismebeheer;
  • Verander in een reflectieve manager om professionele competenties en benodigde vaardigheden te blijven updaten en nieuw leren toe te passen in veranderende situaties.

Carriere vooruitzichten

Afgestudeerden zullen naar verwachting worden aangenomen in toezichthoudende / leidinggevende functies in hotels, restaurants, cateringbedrijven, reisbureaus, luchtvaartmaatschappijen en vele andere gerelateerde bedrijven.

Testimonial van studenten

"Ik hou van de sfeer op het college en er zijn veel mogelijkheden om te doen wat je wilt. Ik kan niet wachten tot mijn zomerstage begint."

Radha Shrestha

Nepal, 1e jaar

Looptijd

De normale duur van het programma is vier jaar (acht semesters), waarin wordt verwacht dat de student met succes de vereiste studiepunten heeft afgerond om af te studeren.

programma Pathway

120611_Skjermbilde2019-09-05kl.09.37.07.png

Gastvrijheidseisen

42 studiepunten, 84 sp

  • Inleiding tot Hospitality Management, 3 Credits, 6 ECTS
  • Voedsel
  • Stage I, 1 studiepunten, 2 sp
  • Culinair beheer, 3 studiepunten, 6 sp
  • Rooms Division Management, 3 Credits, 6 ECTS
  • Restaurant Operations Management, 3 Credits, 6 ECTS
  • Voedsel
  • HRM voor de horeca, 3 studiepunten, 6 ECTS
  • Stage II, 1 studiepunten, 2 sp
  • Vergaderingen, conferenties
  • Stage III, 1 studiepunten, 2 sp
  • Inkomsten uit gastvrijheid
  • Laatste jaarproject, 3 studiepunten, 6 sp
  • Beheer van servicekwaliteit, 3 credits, 6ECTS
  • Innovatie
  • Onderzoeksmethoden, 3 studiepunten, 6 sp
Toerisme vereisten

18 studiepunten, 36 sp

  • Inleiding tot reizen
  • Marketing voor gastvrijheid
  • Ondernemerschap in gastvrijheid
  • Special Interest Tourism, 3 Credits, 6 ECTS
  • Beheer van toeristische bestemmingen, 3 studiepunten, 6 sp
  • Duurzaamheid in gastvrijheid
Gastvrijheid

15 studiepunten, 30 sp

  • Wijn
  • Voedsel
  • Gastvrijheidsinformatiesystemen, 3 studiepunten, 6 sp
  • Kennis
  • Consumentengedrag in gastvrijheid
  • Internationaal toerisme, 3 studiepunten, 6 sp
  • Cultureel toerisme, 3 studiepunten, 6 sp
Bedrijfsvereisten

21 studiepunten, 42 sp

  • Inleiding tot Accounting I (R), 3 Credits, 6 ECTS
  • Inleiding tot Accounting II (R), 3 Credits, 6 ECTS
  • Organisatiegedrag, 3 studiepunten, 6 sp
  • Marktbeleid
  • Ondernemingsrecht, 3 studiepunten, 6 sp
  • Inleiding tot management, 3 studiepunten, 6 sp
  • Strategisch management, 3 studiepunten, 6 sp
Engelse Taalvereisten

06 Credits, 11 sp

  • College Engels, 3 studiepunten, 5 sp
  • Academisch Engels, 3 studiepunten, 6 sp
Computer

12 studiepunten, 16 sp

  • Interactieve communicatie in de horeca, 3 studiepunten, 4 sp
  • E-commerce in gastvrijheid
  • Bedrijfswiskunde, 3 studiepunten, 4 sp
  • Statistische toepassingen in het bedrijfsleven, 3 studiepunten, 4 sp
Keuzevakken algemeen onderwijs

12 studiepunten, 21 sp

  • Frans voor gastvrijheid I, 3 studiepunten, 4 sp
  • Frans voor gastvrijheid II, 3 studiepunten, 4 sp
  • Grieks voor gastvrijheid I, 3 studiepunten, 4 sp
  • Grieks voor gastvrijheid II, 3 studiepunten, 4 sp
  • Inleiding tot de Cypriotische geschiedenis, 3 studiepunten, 5 sp
  • Toegepaste ethiek, 3 studiepunten, 5 sp
  • Cultureel begrip
  • Of een ander keuzevak beschikbaar
Opleiding te volgen in:
  • Engels
Laatst bijgewerkt op September 5, 2019
Deze cursus is Campus gesitueerd
Begindatum
okt 2019
okt 2020
Duration
4 jaar
Voltijd
Deadline
Vraag informatie aan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Op locaties
Op datum
Begindatum
okt 2019
Einddatum
sep 2023
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Begindatum
okt 2020
Einddatum
sep 2024
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.

okt 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Einddatum
sep 2023

okt 2020

Location
Aanmeldingslimiet
Vraag informatie aan
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Einddatum
sep 2024