BA Kunstgeschiedenis (opties voor twee graden)

Algemeen

Lees meer over deze opleiding op de website van de instelling

Beschrijving van opleiding

Wijze van aanwezigheid: Full-time


De BA Kunstgeschiedenis is een ongeëvenaarde kans om de beeldende kunst, architectuur en materiële cultuur van Azië, Afrika en het Midden-Oosten te bestuderen. In het eerste jaar maken studenten kennis met de kunst en archeologie van verschillende regio's. Ze krijgen ook een theoretische en methodologische opleiding om hen voor te bereiden op de studie van Aziatische en Afrikaanse kunst. In de daaropvolgende jaren verbreden en verdiepen studenten hun kennis en krijgen ze de kans zich te specialiseren in bepaalde regio's of thema's. De nadruk wordt gelegd op het trainen van het visuele geheugen van studenten door middel van beeldstudie. Studenten krijgen ook een kritische inleiding in de creatieve en culturele industrieën.

De afdeling Kunstgeschiedenis bevat enkele van 's werelds meest vooraanstaande experts op het gebied van Aziatische en Afrikaanse kunstgeschiedenis en archeologie, wier baanbrekende onderzoek informeert en wordt geïnformeerd door hun onderwijs. Studenten profiteren van de ongeëvenaarde kennis en het enthousiasme van het personeel. Als leden van de School of Arts profiteren ze van de inzichten van wetenschappers en studenten die muziek, film en media van Azië, Afrika en het Midden-Oosten bestuderen in historische en hedendaagse contexten. Ze kunnen ook kiezen uit cursussen op andere afdelingen, gebruikmakend van de ongeëvenaarde expertise van SOAS in de talen, geschiedenis, religies en culturen van Azië en Afrika.

Een diploma van de afdeling Kunstgeschiedenis biedt studenten expertise in de kunstgeschiedenis en / of archeologie van Azië, Afrika en het Midden-Oosten. Onze afgestudeerden werken in kunst-, cultuur- en erfgoedfuncties, waaronder in galerijen, musea, archieven, conservering, uitgeverijen en kunstadministratie. De grote portefeuille aan overdraagbare vaardigheden die ze verwerven, stelt hen in staat om carrière te maken in een reeks andere velden over de hele wereld. Veel afgestudeerden besluiten om een postdoctorale studie in de kunstgeschiedenis en archeologie of een verwante discipline te volgen.

In het Combined Honoursprogramma wordt de studie Kunstgeschiedenis gecombineerd met een ander vak. Sommige opleidingen met twee vakken worden in drie jaar afgerond, andere duren vier jaar en omvatten een jaar in het buitenland.

De Combined Honours-graad kan worden gecombineerd met:

  • Arabisch, (TV63 BA / AHAA)
  • Chinees, (TV13 BA / CHAA)
  • Geschiedenis, (VV13 BA / HisHAA)
  • Japans, (VT32 BA / HAAJ)
  • Koreaans, (VT34 BA / HAAK)
  • Muziek, (VW33 BA / HAAM)
  • Sociale antropologie, (VL36 BA / HAASA)

4-jarige opleiding met (verplicht) een jaar in het buitenland
3 of 4-jarige opleiding met de optie van een jaar in het buitenland
** Gedoceerd aan King's College London

werk

Een diploma van de afdeling Geschiedenis van Kunst & Archeologie biedt studenten een aantal overdraagbare vaardigheden die kunnen worden toegepast op andere soorten beroepen. Deze omvatten onderzoeksvaardigheden; schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden; visueel bewustzijn; en specialistische vakkennis van Aziatische en Afrikaanse kunst. Voormalige studenten Kunstgeschiedenis & Archeologie zijn doorgestroomd in een reeks professionele functies in het bedrijfsleven en de publieke sector, maar ook doorgegaan op het gebied van onderzoek bij SOAS of andere instellingen.

Carrières omvatten werkgelegenheid in musea, galeries, natuurbeschermingsorganisaties, commerciële galerijen, veilinghuizen en kunstjournalistiek. Andere gebieden zijn de erfgoedindustrie, gespecialiseerde reisorganisaties, NGO's met culturele programma's zoals UNESCO, UNOP, ICOMOS en het Wereldmonumentenfonds.

Het studeren van een gecombineerde graad geeft studenten een solide basis in een ander vakgebied of vakgebied, waardoor ze de kennis die ze opdoen als onderdeel van hun diploma plaatsen in een specifieke regionale, culturele of disciplinaire context.

Structuur

Af en toe verandert de beschikbaarheid van optionele modules als gevolg van personeelsbezetting en andere omstandigheden. Studenten die zich voor dergelijke modules hebben aangemeld, worden zo snel mogelijk op de hoogte gebracht en krijgen de mogelijkheid om uit beschikbare alternatieven te kiezen.

De structuur en inhoud van modules weerspiegelen het belang dat wordt gehecht aan conceptuele en methodologische duidelijkheid en aan de onafhankelijke belangen van studenten. Bijzonder belang wordt gehecht aan de training van het visuele geheugen van de student door het bestuderen van visuele beelden.

Een doel van het inleidende jaar is om een basis te bieden voor de selectie van modules door de student in het tweede en derde jaar. De selectie van modules in het derde jaar is normaal bedoeld om de gekozen specialisaties van het tweede jaar te ontwikkelen. Bovendien worden alle derdejaars studenten aangemoedigd om een essay van 10.000 woorden te schrijven voor een onafhankelijk studieproject (over een onderwerp van hun keuze) dat telt als 30 studiepunten.

Jaar 1

Core-module

  • Theorie en methode I

Verplichte modules

Studenten nemen de volgende 5 verplichte modules

  • Great Works: kunst, films, literatuur, muziek
  • Thema's in de kunst en archeologie van Afrika
  • Thema's in de kunst en archeologie van het Nabije en Midden-Oosten
  • Thema's in de kunst en archeologie van Zuid- en Zuidoost-Azië
  • Thema's in de kunst en archeologie van Oost-Azië

Optionele modules

Studenten kunnen beide nemen

Modules ter waarde van 30 studiepunten uit de taal open optielijst of de niet-taal open optielijst.

of

Modules ter waarde van 30 studiepunten uit de onderstaande lijst met door de kunstgeschiedenis en archeologie geleide opties (inclusief de modules met archeologische inhoud).

of

Een 15-creditmodule uit de Language Open Option List of de Non-Language Open Option List en een 15-creditmodule uit de lijst met kunstgeschiedenis en archeologische geleide opties hieronder (inclusief de modules die zijn aangewezen als archeologische inhoud).

Opties in Kunstgeschiedenis & Archeologie beschikbaar in jaar 1

  • Schrijven over de kunsten
  • Inleiding tot filmtaal, geschiedenis en theorie
  • Populaire muziek studeren
  • Geluiden en culturen
  • Decolonising Pop: K-Pop and Beyond

Jaar 1 (Gecombineerde Honours Degree)

Core-module

  • Theorie en methode I

Verplichte modules

Studenten nemen de volgende verplichte module

  • Great Works: kunst, films, literatuur, muziek

en

30 studiepunten uit de volgende lijst met modules "Thema's in de kunst en archeologie van ...":

  • Thema's in de kunst en archeologie van Afrika
  • Thema's in de kunst en archeologie van het Nabije en Midden-Oosten
  • Thema's in de kunst en archeologie van Zuid- en Zuidoost-Azië
  • Thema's in de kunst en archeologie van Oost-Azië

Modules van je tweede onderwerp

Je kunt modules kiezen ter waarde van 60 studiepunten uit je tweede vak.

Jaar 2

Geleide opties

Studenten nemen modules ter waarde van 60 studiepunten uit de lijst met modules van de geschiedenis van kunst en archeologie die zijn aangewezen als archeologische inhoud hieronder.

en

Studenten nemen modules ter waarde van 30 studiepunten uit de lijst met modules van de geschiedenis van kunst en archeologie bij SOAS .

Optionele modules

Studenten kunnen beide nemen

Modules ter waarde van 30 studiepunten uit de taal open optielijst of de niet-taal open optielijst.

of

Modules ter waarde van 30 studiepunten uit de onderstaande lijst met door de kunstgeschiedenis en archeologie geleide opties (inclusief de modules die zijn aangewezen als archeologische inhoud)

of

Een 15 studiepuntenmodule uit de Taal Open Optielijst of de Niet-taal Open Optielijst EN een 15 studiepuntenmodule uit de lijst met kunstgeschiedenis en archeologische geleide opties hieronder (inclusief de modules die zijn aangewezen als archeologische inhoud).

Jaar 2 (Gecombineerde Honours Degree)

Verplichte modules

Studenten nemen modules ter waarde van 60 studiepunten uit de onderstaande lijst met opties voor jaar 2/3 in Kunstgeschiedenis & Archeologie.

Modules van je tweede onderwerp

Je kunt modules kiezen ter waarde van 60 studiepunten uit je tweede vak.

Jaar 3

Verplichte modules

Studenten nemen de volgende module:

  • Onafhankelijk studieproject in archeologie

en

Studenten nemen modules ter waarde van 60 studiepunten uit de lijst met modules van de geschiedenis van kunst en archeologie die zijn aangewezen als archeologische inhoud hieronder.

Optionele modules

Studenten kunnen beide nemen

Modules ter waarde van 30 studiepunten uit de taal open optielijst of de niet-taal open optielijst.

of

Modules ter waarde van 30 studiepunten uit de onderstaande lijst met door de kunstgeschiedenis en archeologie geleide opties (inclusief de modules met archeologische inhoud).

of

Een 15 studiepuntenmodule uit de Taal Open Optielijst of de Niet-taal Open Optielijst EN een 15 studiepuntenmodule uit de lijst met kunstgeschiedenis en archeologische geleide opties hieronder (inclusief de modules die zijn aangewezen als archeologische inhoud).

Jaar 3 (Gecombineerde Honours Degree)

Verplichte modules

Studenten nemen een van de volgende onafhankelijke studieprojecten:

  • Onafhankelijk studieproject in Kunstgeschiedenis
  • Onafhankelijk studieproject in archeologie

en

Studenten nemen modules ter waarde van 30 studiepunten uit de onderstaande lijst met opties voor jaar 2/3 in Kunstgeschiedenis en archeologie.

Modules van je tweede onderwerp

Je kunt modules kiezen ter waarde van 60 studiepunten uit je tweede vak.

Lijst met modules BA Kunstgeschiedenis en archeologie (afhankelijk van beschikbaarheid)

Opties in Kunstgeschiedenis & Archeologie beschikbaar in jaar 2 of jaar 3

  • Japanse kunst
  • Visuele cultuur van het vroegmoderne Japan
  • Kunst en cultuur in keizerlijk China
  • Kunst en cultuur in het moderne China
  • Hedendaagse Koreaanse kunst in Oost-Azië
  • Wereldwijde culturen van Chinese keramiek
  • Chinese hedendaagse kunst
  • Vertegenwoordigen van China in musea
  • Musea en Museologie
  • De `Historische` Boeddha: verkenningen in Zuidoost-Aziatische kunsten
  • Gender, kunst en visuele cultuur: verkenningen in de representatie van Zuidoost-Azië
  • Verzamelen en verzamelen
  • Azië ongedaan maken: artistieke perspectieven uit de 20e en 21e eeuw
  • Kunst en rijk in het vroegmoderne India
  • Kunst, performance en het lichaam in Afrika
  • Kunst en maatschappij in Afrika
  • Vergelijkende Avant-Gardes: Global Perspectives in Modern Art
  • Visual Arts of Africa and the Atlantic World: History, Creativity and Agency
  • Benaderingen van moderne en hedendaagse kunst in Afrika
  • Islamitische kunsttheorieën en esthetiek
  • Kritieke metingen in kunst en culturen
  • Curating Global Arts
  • Mughal Arts: geluid, tekst en beeld
  • Muziek en reizen op de zijderoute
  • Theorie en methode II
  • Uitgebreid essay
  • Mozaïeken, manuscripten en muurschildering in islamitische kunst
  • Kunst van Tibet

Module alleen beschikbaar in Jaar 3

  • Onafhankelijk studieproject in Kunstgeschiedenis

Lijst van modules die zijn aangewezen als archeologische inhoud (afhankelijk van beschikbaarheid)

Modules beschikbaar in jaar 2 of jaar 3

  • Kunst en archeologie van middeleeuws China
  • Kunst en archeologie van het oude China
  • Koninklijke Kunsten van Korea
  • Imag (in) ing Boeddha's in Zuid-Azië (1)
  • Ottomaanse kunst en architectuur (14e-17e eeuw)
  • Moskee en paleis in de moslimwereld
  • Islamitische kunst en architectuur van middeleeuws Iran en Centraal-Azië (10e-13e eeuw)
  • Imag (in) ing Boeddha's in Zuid-Azië (2)
  • Kunst, cultuur en commodificatie: thema's in de wereldwijde creatieve en culturele industrie

Lijst met modules BA Geschiedenis van kunst en archeologie Gecombineerde Honourd (afhankelijk van beschikbaarheid)

Opties in Kunstgeschiedenis & Archeologie beschikbaar in jaar 2 of jaar 3

  • Japanse kunst
  • Visuele cultuur van het vroegmoderne Japan
  • Kunst en cultuur in keizerlijk China
  • Kunst en cultuur in het moderne China
  • Kunst en archeologie van middeleeuws China
  • Kunst en archeologie van het oude China
  • Hedendaagse Koreaanse kunst in Oost-Azië
  • Koninklijke Kunsten van Korea
  • Wereldwijde culturen van Chinese keramiek
  • Chinese hedendaagse kunst
  • Vertegenwoordigen van China in musea
  • Musea en Museologie
  • De `Historische` Boeddha: verkenningen in Zuidoost-Aziatische kunsten
  • Gender, kunst en visuele cultuur: verkenningen in de representatie van Zuidoost-Azië
  • Imag (in) ing Boeddha's in Zuid-Azië (1)
  • Ottomaanse kunst en architectuur (14e-17e eeuw)
  • Moskee en paleis in de moslimwereld
  • Islamitische kunst en architectuur van middeleeuws Iran en Centraal-Azië (10e-13e eeuw)
  • Verzamelen en verzamelen
  • Azië ongedaan maken: artistieke perspectieven uit de 20e en 21e eeuw
  • Kunst en rijk in het vroegmoderne India
  • Kunst, performance en het lichaam in Afrika
  • Kunst en maatschappij in Afrika
  • Vergelijkende Avant-Gardes: Global Perspectives in Modern Art
  • Visual Arts of Africa and the Atlantic World: History, Creativity and Agency
  • Benaderingen van moderne en hedendaagse kunst in Afrika
  • Islamitische kunsttheorieën en esthetiek
  • Imag (in) ing Boeddha's in Zuid-Azië (2)
  • Kunst, cultuur en commodificatie: thema's in de wereldwijde creatieve en culturele industrie
  • Kritieke metingen in kunst en culturen
  • Curating Global Arts
  • Mughal Arts: geluid, tekst en beeld
  • Muziek en reizen op de zijderoute
  • Theorie en methode II
  • Kunst van Tibet
  • Uitgebreid essay
  • Mozaïeken, manuscripten en muurschildering in islamitische kunst

Belangrijke mededeling

De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.

Toelatingen en toepassingen

Om een universitair diploma aan te vragen bij SOAS (inclusief studenten die willen overstappen van een andere universiteit), moet u een aanvraag indienen via de UCAS, de centrale applicatie-organisatie van de Britse universiteit. Een aanvraagformulier en details van cursussen zijn te vinden op hun website. UCAS brengt de kosten van een aanvrager in rekening voor de behandeling van de aanvraag.

U kunt een aanvraag indienen voor maximaal vijf keuzes van instellingen voor hoger onderwijs of een cursus op het UCAS-formulier. Hoe u de keuze gebruikt, is aan u. Met andere woorden, je zou kunnen solliciteren om hetzelfde vak te volgen, bijvoorbeeld economie, aan vijf verschillende universiteiten, of vijf verschillende cursussen aan dezelfde universiteit, of een combinatie van vak en instelling. U hoeft ook niet alle vijf de keuzes te gebruiken. Wat u ook kiest, u moet uw keuzes vermelden in de volgorde waarin ze in het UCAS-handboek staan.

Toelatingseisen

Oudere studenten kunnen worden overwogen op basis van alternatieve kwalificaties en ervaring.

  • Gewenste onderwerpen: De afdeling verwelkomt sollicitaties van volwassen kandidaten met relevante werkervaring. Er wordt geen specifieke achtergrond verwacht voor het programma, hoewel voor degenen die zich willen specialiseren in Oost-Azië enige kennis van de talen van de regio een voordeel is.
  • A-niveaus: AAB-ABB
    IB: 35 (665 om HL)

Alternatieve toelatingseisen

  • BTEC: DDM
  • Toegang tot HE: Minimaal 30 Credits op niveau 3 bij Distinction
  • Scottish Highers: AAABB
  • Scottish Advanced Highers: AAB
  • Ierse LC: 340 punten van 5 vakken hoger niveau in groep C1 of hoger
  • Voortgezette plaatsing: 4 5 5 (twee semesters - UCAS Groep A) plus US HSGD met GPA 3.0
  • Euro Bacc: 80%
  • Frans Bacc: 14/20
  • Duitse Abitur: 2.0
  • Italië DES: 80/100
  • Oostenrijk Mat: 2.0
  • Poolse mat: totaal 75% inclusief 3 onderwerpen op uitgebreid niveau

Toelatingsvoorwaarden Engels in het Engels

Je moet kunnen aantonen dat je Engels voldoende hoog is om succesvol je cursus bij SOAS volgen en af te ronden. Houd er rekening mee dat we onze Engelse taalvereisten serieus nemen en als u niet exact hieraan voldoet, kan uw aanvraag voor SOAS worden afgewezen. Het is niet mogelijk om te onderhandelen als uw scores onder onze vereiste niveaus liggen, in de verwachting dat ze, omdat ze 'dichtbij genoeg' zijn, zullen worden geaccepteerd. Het is belangrijk dat u goed, ruim van tevoren plant, zodat uw Engelse taaltest op tijd komt en zodat u tijd hebt om de test indien nodig opnieuw te doen. We accepteren geen redenen van ongemak of financiële moeilijkheden voor het niet indienen of opnieuw afleggen van een Engelse test.

Internationale studenten

Voor studenten uit de EU en internationale landen die een visum nodig hebben, accepteren onvoorwaardelijke toegangsscores kwalificaties van verschillende landen, evenals een reeks internationale kwalificaties en tests.

Als een Tier 4-inreisvisum vereist is, kan een ZELF, zoals UKVI IELTS, nodig zijn. Om deze reden raden we alle Tier 4-visumstudenten aan om de UKVI IELTS Academic-test te kiezen als de test van eerste redmiddel.

Laatst bijgewerkt op aug 2020

Over de school

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues.

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues. Lees Minder
Londen , Singapore + 1 Meer Minder