Introductie
Wijze van aanwezigheid: Full-time
De BA Kunstgeschiedenis is een ongeëvenaarde kans om de beeldende kunst, architectuur en materiële cultuur van Azië, Afrika en het Midden-Oosten te bestuderen. In het eerste jaar maken studenten kennis met de kunst en archeologie van verschillende regio's. Ze krijgen ook een theoretische en methodologische opleiding om hen voor te bereiden op de studie van Aziatische en Afrikaanse kunst. In de daaropvolgende jaren verbreden en verdiepen studenten hun kennis en krijgen ze de kans zich te specialiseren in bepaalde regio's of thema's. De nadruk wordt gelegd op het trainen van het visuele geheugen van studenten door middel van beeldstudie. Studenten krijgen ook een kritische inleiding in de creatieve en culturele industrieën.
De afdeling Kunstgeschiedenis bevat enkele van 's werelds meest vooraanstaande experts op het gebied van Aziatische en Afrikaanse kunstgeschiedenis en archeologie, wier baanbrekende onderzoek informeert en wordt geïnformeerd door hun onderwijs. Studenten profiteren van de ongeëvenaarde kennis en het enthousiasme van het personeel. Als leden van de School of Arts profiteren ze van de inzichten van wetenschappers en studenten die muziek, film en media van Azië, Afrika en het Midden-Oosten bestuderen in historische en hedendaagse contexten. Ze kunnen ook kiezen uit cursussen op andere afdelingen, gebruikmakend van de ongeëvenaarde expertise van SOAS in de talen, geschiedenis, religies en culturen van Azië en Afrika.
Een diploma van de afdeling Kunstgeschiedenis biedt studenten expertise in de kunstgeschiedenis en / of archeologie van Azië, Afrika en het Midden-Oosten. Onze afgestudeerden werken in kunst-, cultuur- en erfgoedfuncties, waaronder in galerijen, musea, archieven, conservering, uitgeverijen en kunstadministratie. De grote portefeuille aan overdraagbare vaardigheden die ze verwerven, stelt hen in staat om carrière te maken in een reeks andere velden over de hele wereld. Veel afgestudeerden besluiten om een postdoctorale studie in de kunstgeschiedenis en archeologie of een verwante discipline te volgen.
In het Combined Honoursprogramma wordt de studie Kunstgeschiedenis gecombineerd met een ander vak. Sommige opleidingen met twee vakken worden in drie jaar afgerond, andere duren vier jaar en omvatten een jaar in het buitenland.
De Combined Honours-graad kan worden gecombineerd met:Arabisch, (TV63 BA / AHAA)
Chinees, (TV13 BA / CHAA)
Oost-Aziatische studies
Geschiedenis, (VV13 BA / HisHAA)
Japans, (VT32 BA / HAAJ)
Koreaans, (VT34 BA / HAAK)
Talen en culturen
Muziek, (VW33 BA / HAAM)
Sociale antropologie, (VL36 BA / HAASA)4-jarige opleiding met (verplicht) een jaar in het buitenlandwerkEen diploma van de afdeling Geschiedenis van Kunst & Archeologie biedt studenten een aantal overdraagbare vaardigheden die kunnen worden toegepast op andere soorten beroepen. Deze omvatten onderzoeksvaardigheden; schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden; visueel bewustzijn; en specialistische vakkennis van Aziatische en Afrikaanse kunst. Voormalige studenten Kunstgeschiedenis & Archeologie zijn doorgestroomd in een reeks professionele functies in het bedrijfsleven en de publieke sector, maar ook doorgegaan op het gebied van onderzoek bij SOAS of andere instellingen.
Carrières omvatten werkgelegenheid in musea, galeries, natuurbeschermingsorganisaties, commerciële galerijen, veilinghuizen en kunstjournalistiek. Andere gebieden zijn de erfgoedindustrie, gespecialiseerde reisorganisaties, NGO's met culturele programma's zoals UNESCO, UNOP, ICOMOS en het Wereldmonumentenfonds.
Het studeren van een gecombineerde graad geeft studenten een solide basis in een ander vakgebied of vakgebied, waardoor ze de kennis die ze opdoen als onderdeel van hun diploma plaatsen in een specifieke regionale, culturele of disciplinaire context.StructuurAf en toe verandert de beschikbaarheid van optionele modules als gevolg van personeelsbezetting en andere omstandigheden. Studenten die zich voor dergelijke modules hebben aangemeld, worden zo snel mogelijk op de hoogte gebracht en krijgen de mogelijkheid om uit beschikbare alternatieven te kiezen.
De structuur en inhoud van modules weerspiegelen het belang dat wordt gehecht aan conceptuele en methodologische duidelijkheid en aan de onafhankelijke belangen van studenten. Bijzonder belang wordt gehecht aan de training van het visuele geheugen van de student door het bestuderen van visuele beelden.
Een doel van het inleidende jaar is om een basis te bieden voor de selectie van modules door de student in het tweede en derde jaar. De selectie van modules in het derde jaar is normaal bedoeld om de gekozen specialisaties van het tweede jaar te ontwikkelen. Bovendien worden alle derdejaars studenten aangemoedigd om een essay van 10.000 woorden te schrijven voor een onafhankelijk studieproject (over een onderwerp van hun keuze) dat telt als 30 studiepunten.Jaar 1Core-moduleTheorie en methode IVerplichte modules
Studenten nemen de volgende verplichte moduleGreat Works: kunst, films, literatuur, muzieken
30 studiepunten uit de volgende lijst van "Thema's in de kunst en archeologie van ..." modulesThema's in de kunst en archeologie van het Nabije en Midden-Oosten
Thema's in de kunst en archeologie van Afrika
Thema's in de kunst en archeologie van Zuid- en Zuidoost-Azië
Thema's in de kunst en archeologie van Oost-AziëTweede onderwerp
U kunt modules ter waarde van 60 studiepunten kiezen uit uw tweede vakJaar 2Verplichte modules
Studenten nemen modules ter waarde van 60 studiepunten uit de onderstaande lijst met opties voor jaar 2/3 in Kunstgeschiedenis & Archeologie
Tweede onderwerp
U kunt modules ter waarde van 60 studiepunten kiezen uit uw tweede vakJaar 3Verplichte modulesOnafhankelijk studieproject in Kunstgeschiedenisen
Studenten nemen modules ter waarde van 30 studiepunten uit de onderstaande lijst met jaar 2/3 opties in Kunstgeschiedenis & Archeologie
Tweede onderwerp
U kunt modules ter waarde van 60 studiepunten kiezen uit uw tweede vak
Lijst met modules (afhankelijk van beschikbaarheid)
Opties in Kunstgeschiedenis & Archeologie beschikbaar in jaar 2 of jaar 3Visuele cultuur van het vroegmoderne Japan
Kunst en cultuur in het moderne China
Hindoe-kunst in het middeleeuwse India
Musea en Museologie
Ottomaanse kunst en architectuur (14e-17e eeuw)
Verzamelen en verzamelen
Visual Arts of Africa and The Atlantic World: History, Creativity and Agency
Islamitische kunsttheorieën en esthetiek
Kunst, cultuur en commodificatie: thema's in de wereldwijde creatieve en culturele industrie
Sleutelconcepten in culturele theorie
Curating Global Arts
Theorie en methode II
Kunst van TibetOpties in Kunstgeschiedenis en Archeologie beschikbaar in jaar 3
Belangrijke mededeling
De informatie op de programmapagina weerspiegelt de beoogde programmastructuur tegen de gegeven academische sessie.
Toelatingen en toepassingenOm een universitair diploma aan te vragen bij SOAS (inclusief studenten die willen overstappen van een andere universiteit), moet u een aanvraag indienen via de UCAS, de centrale applicatie-organisatie van de Britse universiteit. Een aanvraagformulier en details van cursussen zijn te vinden op hun website. UCAS brengt de kosten van een aanvrager in rekening voor de behandeling van de aanvraag.
U kunt een aanvraag indienen voor maximaal vijf keuzes van instellingen voor hoger onderwijs of een cursus op het UCAS-formulier. Hoe u de keuze gebruikt, is aan u. Met andere woorden, je zou kunnen solliciteren om hetzelfde vak te volgen, bijvoorbeeld economie, aan vijf verschillende universiteiten, of vijf verschillende cursussen aan dezelfde universiteit, of een combinatie van vak en instelling. U hoeft ook niet alle vijf de keuzes te gebruiken. Wat u ook kiest, u moet uw keuzes vermelden in de volgorde waarin ze in het UCAS-handboek staan.ToelatingseisenOudere studenten kunnen worden overwogen op basis van alternatieve kwalificaties en ervaring.Gewenste onderwerpen: De afdeling verwelkomt sollicitaties van volwassen kandidaten met relevante werkervaring. Er wordt geen specifieke achtergrond verwacht voor het programma, hoewel voor degenen die zich willen specialiseren in Oost-Azië enige kennis van de talen van de regio een voordeel is.
A-niveaus: AAB-ABB IB: 35 (665 om HL)Alternatieve toelatingseisenBTEC: DDM
Toegang tot HE: Minimaal 30 Credits op niveau 3 bij Distinction
Scottish Highers: AAABB
Scottish Advanced Highers: AAB
Ierse LC: 340 punten van 5 vakken hoger niveau in groep C1 of hoger
Voortgezette plaatsing: 4 5 5 (twee semesters - UCAS Groep A) plus US HSGD met GPA 3.0
Euro Bacc: 80%
Frans Bacc: 14/20
Duitse Abitur: 2.0
Italië DES: 80/100
Oostenrijk Mat: 2.0
Poolse mat: totaal 75% inclusief 3 onderwerpen op uitgebreid niveauToelatingsvoorwaarden Engels in het EngelsJe moet kunnen aantonen dat je Engels voldoende hoog is om succesvol je cursus bij SOAS volgen en af te ronden. Houd er rekening mee dat we onze Engelse taalvereisten serieus nemen en als u niet exact hieraan voldoet, kan uw aanvraag voor SOAS worden afgewezen. Het is niet mogelijk om te onderhandelen als uw scores onder onze vereiste niveaus liggen, in de verwachting dat ze, omdat ze 'dichtbij genoeg' zijn, zullen worden geaccepteerd. Het is belangrijk dat u goed, ruim van tevoren plant, zodat uw Engelse taaltest op tijd komt en zodat u tijd hebt om de test indien nodig opnieuw te doen. We accepteren geen redenen van ongemak of financiële moeilijkheden voor het niet indienen of opnieuw afleggen van een Engelse test.
Internationale studenten
Voor studenten uit de EU en internationale landen die een visum nodig hebben, accepteren onvoorwaardelijke toegangsscores kwalificaties van verschillende landen, evenals een reeks internationale kwalificaties en tests.
Als een Tier 4-inreisvisum vereist is, kan een ZELF, zoals UKVI IELTS, nodig zijn. Om deze reden raden we alle Tier 4-visumstudenten aan om de UKVI IELTS Academic-test te kiezen als de test van eerste redmiddel.