Read the Official Description

Cursus samenvatting

Deze cursus legt gelijke nadruk op het beheersen van praktische vaardigheden en het ontwikkelen van je academische potentieel. Je ontvangt intensieve professionele training door actieve beoefenaars en analyseert de rol van PR- en reclamespelen in de maatschappij en hun relatie met de media. Je ontwikkelt ook een kritisch begrip van de media-industrie, hun producten en hun doelgroepen.

De media-aandacht van het departement betekent dat je naast studenten van journalistiek, televisie en radio ook bredere kwesties bestudeert. We hebben zeer sterke banden met de PR- en reclame-industrie, nodigen uit in een reeks gastsprekers en organiseren evenementen en bezoeken. Werkervaring wordt sterk aangemoedigd en ondersteund om je diploma te behalen en, gezien de leidende positie van Londen in de wereld van PR en reclame, is het direct beschikbaar.

Onze studenten zijn zeer succesvol in het vinden van werk in PR en Advertising in het Verenigd Koninkrijk en over de hele wereld. Veel studenten gaan postdoctorale programma's in.

Je leert hoe je de media-output kunt analyseren en de relaties tussen media, maatschappij, politiek, cultuur en technologie kunt onderzoeken via een verscheidenheid aan kern- en optiemodules. Je ontwikkelt een grondige kennis van public relations en reclamepraktijken en de geschiedenis en principes erachter, samen met een kritische waardering van hedendaagse problemen waarmee professionals in deze industrieën worden geconfronteerd.

Cursus structuur

De volgende onderwerpen zijn indicatief voor wat u in deze cursus zult studeren.

Jaar 1

U maakt kennis met belangrijke public relations en reclamevaardigheden - van het schrijven van persberichten en het omgaan met journalisten tot het reageren op reclames en het begrijpen van campagnes - evenals van academische benaderingen van het onderwerp. Je neemt in het eerste jaar mediatheoramodules die je laten kennismaken met de kaders waarin de media opereren en enkele van de belangrijkste theoretische hulpmiddelen om ze te analyseren. Ze beschouwen de plaats van de media in de samenleving, politiek, kunst en cultuur.

Kredietniveau 4

Jaar 2

Je zult online PR en adverteren en campagnes verdiepen. Je leert ook hoe recht en ethiek zich verhouden tot PR en reclame. Tegelijkertijd zul je een reeks mediatheorie-modules volgen, sommige verplicht, sommige optioneel. Voorbeelden van optionele mediatheologiemodules zijn: Audience Studies; creativiteit; Media en de wet; Nieuws en publieke opinie; en seks, geweld en censuur.

Kredietniveau 5

Jaar 3

U produceert een belangrijk PR- en advertentie-eindproject en bestudeert actuele problemen. Eerdere projecten zijn verschenen in print-, broadcast- en online media over de hele wereld. Je studeert strategische communicatie en een andere optionele module, met onderwerpen zoals de cultuur van beroemdheden en de media; media over de hele wereld; multiculturalisme en de media; en aspecten van journalistiek.

Je produceert ook een academisch proefschrift, een substantieel origineel stuk werk op een media / PR / advertentie-gerelateerd onderwerp.

Kredietniveau 6

Toelatingseisen

UK

Een van de volgende (of een gelijkwaardige kwalificatie):

  • A Levels - BBB (exclusief algemene studies)
  • Internationaal baccalaureaat - 28 punten (inclusief een minimum van 5 in het hoger Engels)
  • Pearson BTEC Level 3 Extended National Diploma - DDM
  • Toegang tot HE Diploma - slaag in met 45 credits op niveau 3 met een minimum van 36 Level 3 credits op verdienste of onderscheiding.

Als Engels niet uw eerste taal is, moet u een IELTS van 6,5 in het algemeen hebben met ten minste 6,0 schriftelijk.

EU / International

  • Internationaal baccalaureaat - 28 punten (inclusief een minimum van 5 in het hoger Engels)

Als Engels niet uw eerste taal is, moet u een IELTS van 6,5 in het algemeen hebben met ten minste 6,0 schriftelijk.

Carriere

Studenten behalen topscores, waarbij 95% van de afgestudeerden een hogere tweede-klasse honoursgraad (60-70%) of eerste klas graad (70% en hoger) classificatie behaalt. Westminster-studenten zijn het meest tevreden over hun onderwijservaring bij alle vergelijkbare cursussen in Londen.

Westminster-afgestudeerden stijgen boven andere banen en postdoctorale kandidaten. Negentig procent van de afgestudeerden vindt een voltijdse baan of vervolgt zijn studie. Carrièreontwikkeling is ingebed in de cursus. Studenten werken parttime, op stages en genieten van werkgerelateerd leren in alle drie studiejaren.

Afgestudeerden werken als social media strategen en makers, public relations consultants, leidinggevenden en managers, accountmanagers, planners en assistenten, mediakopers en -planners, copywriters en creative directors. Afgestudeerden hebben een baan gevonden bij een aantal van de meest invloedrijke bedrijven en agentschappen over de hele wereld, waaronder Ogilvy

Westminster-afgestudeerden verdienen topsalarissen, gemiddeld tot £ 23.000 per jaar tijdens hun eerste professionele public relations- en reclamewerk, na drie jaar oplopend tot £ 30.000.

Program taught in:
Engels

See 40 more programs offered by University of Westminster »

Last updated February 9, 2019
Deze cursus is Campus based
Begindatum
Sept. 2019
Duration
3 jaar
Voltijd
Prijs
13,400 GBP
internationaal - VK / EU: £ 9.250 (kosten per academiejaar)
By locations
By date
Begindatum
Sept. 2019
Application deadline

Sept. 2019