BA in Art

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Overzicht

Door een kunst major te volgen aan het Whittier College , bevindt u zich te midden van een van de meest vitale kunstcentra ter wereld: Los Angeles.

Of het nu gaat om het leren van traditionele kunstvaardigheden zoals schilderen en beeldhouwen of het bestuderen van de culturele impact van visuele media, studenten die in kunst werken aan Whittier College zullen de visuele geletterdheid krijgen die nodig is om actieve deelnemers aan onze gedeelde visuele cultuur te zijn.

De major biedt studenten vier unieke manieren om kunst te studeren:

Studio kunst

Deze track benadrukt de concepten, materialen, methoden en vormen die het meest worden gevonden in het maken van hedendaagse kunst.

Kunstgeschiedenis en visuele cultuur

Deze track bestudeert het maken, verspreiden en ontvangen van afbeeldingen in de loop van de tijd en culturen.

Het gebalanceerde curriculum

Deze track biedt een gebalanceerd inzicht in zowel studiokunst en kunstgeschiedenis als visuele cultuur en wordt aanbevolen voor studenten die geïnteresseerd zijn in het volgen van een carrière in K-12-onderwijs.

Digitale kunst

Deze track richt zich op de commerciële toepassing van visuele kunst en ontwerpprincipes bij de productie van creatieve inhoud voor verschillende mediaplatforms.116978_12.jpg

Studio Art Track

Het studiokunsttraject benadrukt de concepten, materialen en methoden die het meest worden aangetroffen bij het maken van hedendaagse kunst. Door middel van een reeks hands-on studioklassen kunnen studenten onder meer schilderen, tekenen, digitale fotografie, beeldhouwkunst en grafiek verkennen. Door middel van een vroege nadruk op beheersing van mediums en technieken en een latere nadruk op conceptuele ontwikkeling, bereidt de track de studenten voor om vol vertrouwen deel te nemen aan het kunstvormingsproces. Cursussen in kunstgeschiedenis en -theorie vergroten studiocursussen om studenten een goed afgerond begrip te bieden van hoe hun werk zich verhoudt tot het verleden en het heden.

Introductieklassen

Dit onderdeel bestaat uit drie basisklassen: tweedimensionaal ontwerp, driedimensionaal ontwerp, tekening en een enquêteklasse in de kunstgeschiedenis - relevant voor alle bezigheden in de studiokunst.

Tussenklassen

In dit segment van de grote studenten volgen een meer geavanceerd aanbod van algemeen vereiste lessen: schilderkunst, digitale kunst, beeldhouwkunst, hedendaagse kunst (een kunstgeschiedenis) en een seminar dat studenten kennis laat maken met hedendaagse onderwerpen en praktijken bij het maken van kunst.

Gevorderde lessen

De geavanceerde lessen zijn er een waarin studenten meer aandacht en meer verfijning in hun illustraties krijgen. De klassen in deze lagen omvatten twee geavanceerde klassen in een enkele lijn van kunst maken (schilderen, tekenen, beeldhouwkunst of digitale kunst) een geavanceerd seminar in kunst en het senior project.

Dit is een ontwikkelingsprogramma ontworpen om studenten van een vroeg niveau van vooruitgang als artiest naar een hoog ontwikkelde conclusie te brengen. Een belangrijk kenmerk van dit kleine en intieme programma is dat het goed geschikt is om te reageren op individuele doelen en vaardigheden. Degenen die veel structuur en begeleiding nodig hebben, ontvangen deze en meer ambitieuze en onafhankelijke personen worden enthousiast ondersteund bij hun inspanningen.116979_14524-20190620-102946-WC2.jpg

Kunstgeschiedenis

De kunstgeschiedenis

Introductieklassen

Introductieklassen worden gedefinieerd als cursussen met een brede werkingssfeer, zoals Art 206 Western Art, 1400-present of Art 211 Expressive Arts of Africa (cross-listed met Anthropology 321). Deze cursussen hoeven niet opeenvolgend te worden gevolgd. Studenten moeten drie vakken uit deze categorie van vier volgen, waaronder Art 206, Art 211, Art 205 Western Art, Prehistoric-1400 en Art 207, een historisch overzicht van vrouwelijke kunstenaars in het westen van 1550 tot heden.

Tussenklassen

Tussenliggende klassen worden gedefinieerd als cursussen met een meer beperkte focus in tijd of ruimte, zoals Art 367 Art of the Eighteenth Century of Art 381 Art of Mexico. Lezingen in kunsthistorische cursussen kunnen een uitdaging zijn en studenten die deze cursussen volgen, krijgen schrijfopdrachten waarin ze worden gevraagd primaire bronnen te verbinden met de afbeeldingen die ze in de klas bestuderen. Er moeten vijf cursussen op dit niveau worden gevolgd. Meestal nemen studenten Art 381 Art of Mexico, Art 370 Contemporary Art, Art 369 Age of Dada and Surrealism, Art 368 Age of Impressionism, and Art 382 Art of Colonial Spanish America.

Cursus voor gevorderden

In hun junior of senior jaar nemen studenten Art 392, het geavanceerde seminar in de kunstgeschiedenis. In deze cursus produceren studenten origineel werk in de kunstgeschiedenis. Onder normale omstandigheden ontwikkelt de openbare presentatie van de student, die plaatsvindt in het colloquium in december, zich uit opdrachten die voor deze cursus zijn gemaakt. De studiekeuze (elke cursus in studiokunst) die studenten op het kunstgeschiedenistraject nodig hebben, kan op elk moment worden afgelegd. Studenten vervullen het vaak met een cursus van drie weken op de cursus.

Kunstgeschiedenis is geen ontwikkelingsprogramma. Het is ontworpen om double-majoring mogelijk te maken, wat de kennisbasis van studenten die kunstgeschiedenis maken versterkt. Dubbele majors die in dit opzicht bijzonder nuttig zijn, zijn kunstgeschiedenis / geschiedenis, kunstgeschiedenis / toegepaste filosofie en kunstgeschiedenis / Frans. Kunstgeschiedenisstudenten voltooien vaak een dubbele major, evenals een minor in Franse culturele studies of gender- en vrouwenstudies, waar hun kunstgeschiedeniscursussen tweemaal tellen, voor zowel de major als de minor.116976_14524-20190620-102939-WC1.jpg

Digitale kunst

De digitale kunst

De gebalanceerde curriculum track

Deze track maakt een balans mogelijk tussen de cursussen Studio Art en Kunstgeschiedenis en Beeldcultuur. Het is ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van studenten met een grote interesse in beide studiegebieden, en het biedt ook een groot deel van de breedte die wordt vereist door de leerplichtige normen in de kunst. Studenten zullen worden blootgesteld aan een breed scala aan kunstvormende technieken op het inleidende, intermediaire en geavanceerde niveau, en zullen ook een aantal cursussen volgen die zich richten op de geschiedenis van kunst en visuele cultuur.

Kunst

Gehuisvest in Wardman Art Centre, het ministerie van kunst

Deze ruimtes, waaronder een Digital Lab, een tekening

Het kunstcentrum, dat ooit in een Wardman Gymnasium was en de thuisbasis van het Poet-atletiekprogramma, heeft nog steeds de originele basketbalnetten, tribunes en scoreborden van tientallen jaren geleden behouden - een werkelijk unieke, nostalgische en creatieve setting voor de eclectische kunstgemeenschap van Whittier.

Digital Lab

Het digitale lab, dat dagelijks is geopend voor studenten die deelnemen aan digitale cursussen, is uitgerust met 15 iMac 27-inch stations, flatbed- en dia / filmscanners en Epson-kleurenprinters. Alle werkstations hebben Adobe Photoshop CS5, Lightroom 2 en een verscheidenheid aan andere softwareprogramma's. Studenten die deelnemen aan digitale fotocursussen hebben elk uur toegang tot het lab.

Tekening

Deze studio is voorzien van ezels, tafels en andere apparatuur voor gebruik bij de ontwikkeling van tekeningen en schilderijen. De vensterruit van de studio biedt voldoende toegang tot natuurlijk licht, terwijl de open plattegrond majors in staat stelt individuele werkruimtes uit te zetten.

Printmaking Studio

De printmakingstudio is voorzien van een Takach-pers en is opgezet voor niet-toxische drukprocessen.

Sculpture Studio

De beeldhouwfaciliteiten omvatten een volledige houtwinkel, een lasstudio, een keramiekstudio, een verscheidenheid aan bakovens, een glazuurkamer en verschillende grote, open werkruimten.

Greenleaf Gallery

The Greenleaf Gallery, gehuisvest in het historische Mendenhall op de Whittier-campus, exploiteert een volledige beurskalender met werken van regionale en nationale hedendaagse kunstenaars en biedt lezingen en openingsrecepties aan. Het herbergt ook een verscheidenheid aan studentententoonstellingen.

Hands-on leren in art116974_14524-20190620-103020-WC12.jpg

Ontdekking in Art

Studenten genieten van de gelegenheid om de kunstwerken te exposeren waarin ze hun tijd gieten en talent te ontwikkelen.

Toon uw kunst

Een sculptuur van wrede theekopjes die een boze theepot aanvalt. Donkere voetafdrukken die naar de wand van de kunstgalerij leiden, met boomtakken die er uitspringen. Zacht getinte portretten van een vrouw die haar haar bindt.

Dat zijn slechts enkele van de vele verbazingwekkende kunstwerken die te zien zijn in de serene Greenleaf-galerij van Whittier College - en deze zijn allemaal gemaakt door studenten.

Aan het einde van elk academiejaar staat het werk van studenten in de galerij en komen ze in aanmerking voor prijzen. Meerdere stukken zijn in het verleden door de president's Office gekocht voor installatie elders op de campus.

Vonkend gesprek met dakloze beelden

Buiten Deihl Hall duwde een dakloze figuur een zwaar beladen winkelkar voor zich uit, terwijl hij een seconde trok. Buiten de glimmende wetenschap

Ze zijn niet echt - het zijn beelden - maar Jada Henry ontwierp haar installatie om de aandacht van mensen te vestigen op de benarde situatie van thuisloosheid. Ze hoopte dat de beelden mensen inspireerden om vrijwilligerswerk te doen om de daklozen te helpen, eraan toevoegend dat "het op de campus begint. Het begint op de straat tegenover jou. Het begint met het dagelijks leven en wat je ziet. "

De standbeelden waren effectief. In haar ruimte in het Wardman Art Center bouwde ze hun lichamen uit metaal en kleedde ze in jassen en broeken die zelfs tweedehandswinkels niet konden verkopen. De transformatie van grondstoffen naar ruwe standbeelden is zo effectief dat kunstprofessor David Sloan, die Jada heeft geadviseerd over het project, hen tijdelijk voor de echte deal heeft aangezien.

Beheers uw kunst

Rondom de kunsttentoonstelling in Greenleaf Gallery werden verroeste, bezoedelde of natuurlijke weggerukte voorwerpen ingebed, ingesloten of door moderne bouwmaterialen gebroken. Hun maker, Davis Gerber, had een kort moment van samenhang gecreëerd tussen oud en nieuw.

De kunstmusicus genoot de uitdagingen van de beeldenreeks, die hij maakte tijdens de Fifth Year Fellowship. Het eenjarige programma wordt toegekend aan een werkelijk voortreffelijke Whittier College die van plan is een Master of Fine Arts-graad na te streven. Met toegang tot Wardman Gym produceren de fellows een formeel en conceptueel samenhangend oeuvre voor hun graduate schooltoepassingen.

"Het daagde het instinctieve en berekeningsproces uit waar ik op vertrouw," zei Gerber.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility.

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility. Lees Minder