BA in Engels als tweede taal (TESL)

Maryville College

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

BA in Engels als tweede taal (TESL)

Maryville College

Engels als tweede taal - Lesgeven

STUDIEPROGRAMMA'S: BA in het onderwijzen van Engels als tweede taal (ESL) voor lerarenlicentie

Waarom studeren Engels onderwijzen als tweede taal bij MC?

Ben je er klaar voor om het verschil te maken in het leven van een student? Maryville College 's major in Teaching English als tweede taal (TSEL) bereidt je voor op het werken met prekindergarten tot leerlingen uit de twaalfde klas. Studies leggen de nadruk op linguïstiek, tweedetaalverwerving, de psychologie van taalontwikkeling en de pedagogische vaardigheden die nodig zijn om invloed uit te oefenen op jonge Engelse studenten. Met een vereiste om minderjarig te zijn in een vreemde taal, zul je het proces van het leren van een taal beter begrijpen, wat je zal helpen contact te maken met je studenten.

Maryville College Works is een uitgebreid programma voor loopbaanvoorbereiding dat is geïntegreerd in het vierjarige liberale kunstcurriculum van het College. De belangrijkste componenten zijn beoordeling, advisering, netwerken en professionele ervaringen.

OP CAMPUS KANSEN

Maryville College al meer dan 30 jaar een intensief Engels als tweede taal (ESL) -programma op haar campus. Elke vijf weken verwelkomt het College nieuwe studenten uit de hele wereld die hun Engelse taalvaardigheid willen verbeteren. Studenten die een hoofdvak hebben in TESL hebben de mogelijkheid om in zowel formele als informele omgevingen te communiceren met studenten uit een groot aantal verschillende landen, om ESL-lessen te observeren en mogelijk om studie- of stagearrangementen te volgen met het ESL-programma.

EXTERNE BETREKKINGEN

  • Alcoa City Schools
  • Blount County School System
  • Maryville City Schools

Ontmoet een huidige student

Byjan Kajaei '18

Woonplaats: Antioch, Tenn.

Byjan heeft gebruik gemaakt van de vele mogelijkheden om haar gekozen vakgebied te verkennen. Ze geeft les als vrijwilliger op een lokale locatie en werkt sinds haar eerste jaar bij het Centre for International Education van het College. In de zomer van 2017 studeerde Byjan in Nagoya, Japan, in een meeslepend Japans taalprogramma. "Dankzij die ervaringen ben ik veel beter in staat om mijn toekomstige studenten les te geven en een masterdiploma te volgen in het lesgeven van Engels aan sprekers van andere talen (TESOL)," zei ze. "Het Career Center is ook van vitaal belang geweest bij mijn voorbereiding, waardoor ik mijn CV heb gestold en het zoeken naar werk heb gedaan."

Resultaten van recente afstudeerders

Aanbevolen afgestudeerde

NIKKI WILKS '12

MOMENTEEL: ENGELSE LERAAR BIJ KINGSBURY HOGE SCHOOL IN MEMPHIS, TENN.

Hoewel Nikki niet wist dat ze Engels zou geven in plaats van ESL toen ze afstudeerde, bereidde haar majoor haar voor op haar rol bij Kingsbury, een van de meest diverse scholen in Memphis, Tennessee. "De studenten van Kingsbury spreken 22 moedertaal. Bijna 20 procent van hen zijn immigranten of vluchtelingen uit meer dan twee dozijn landen. Ik krijg te maken met culturele diversiteit die moeilijk te vinden zou zijn tenzij ik een uitgebreide wereldreiziger was, "legde ze uit. "Maryville heeft een minderjarige nodig in een vreemde taal omdat ze willen dat wij weten hoe het voelt. Het heeft me geholpen om geduldiger te zijn in de klas en meer creatief te worden met de manier waarop ik les geef. "

Video Gallerij

Carrièremogelijkheden

Er is een toenemende vraag naar TESL-professionals in onze schoolsystemen.

Afgestudeerden van ons programma zijn erg aantrekkelijk voor schoolsystemen, niet alleen omdat ze TESL kunnen onderwijzen aan een breed scala aan studenten, maar ook omdat onze afgestudeerden onderwijsbevoegdheden hebben in de minor vreemde taal die ze hebben voltooid. Andere opties zijn afstuderen in de taalkunde en Engels leren in het buitenland.

Leerresultaten

Studenten die het studieprogramma succesvol hebben afgerond, zijn geslaagd:

  • Taalkundige termen en concepten begrijpen die essentieel zijn voor het onderwijzen van Engels als tweede taal.
  • Identificeer op naam alle phrasal en clausule syntactische structuren die vaak worden gebruikt bij het vormen van Engelse zinnen.
  • Generatieve boomdiagrammen van kernelzinnen in het Engels tekenen.
  • Beschrijf hoe de fonemen van Amerikaans Engels in de mond worden geproduceerd.
  • Lees en schrijf fonetische transcripties met behulp van het International Phonetic Alphabet.
  • Begrijp de stadia van taalontwikkeling bij kinderen die normaal op verschillende leeftijden te verwachten zijn.
  • Begrijp een scala aan methodologieën en benaderingen voor het onderwijzen van Engels die geschikt zijn voor leerlingen van verschillende leeftijden en niveaus van Engels vermogen.
  • Articuleer een filosofie van normen van correctheid die het respect voor taaldiversiteit in evenwicht brengt met erkenning van de realiteit van zowel sociolinguïstische vooroordelen als cultureel bepaalde normen van correctheid.
  • Articuleren hoe hun eigen ervaring als leerders van een tweede taal het empathisch begrijpen van hun studenten als taalleerders vergemakkelijkt.
  • Bedenken en uitvoeren van een origineel onderzoek naar een onderwerp dat verband houdt met het onderwijzen van Engels als tweede taal.
  • Communiceer effectief informatie over een TESL-onderzoeksproject door ontwikkeling en levering van een mondelinge presentatie.

Benodigde cursussen

Major / Licensure

De Major in Teaching Engels als tweede taal wordt aangeboden als een eerste licentie docentenprogramma voor goedkeuring voor het kleuteronderwijs tot en met de twaalfde klas. De major is interdisciplinair en vereist ook het equivalent van de voltooiing van een minderjarige vreemde taal. De majoor heeft 25 credit-uren nodig voor majorcursussen en een minimum van 15 credit-uren die gelijk zijn aan een minor in een van de volgende vreemde talen: Spaanse, Duitse of Amerikaanse gebarentaal.

Benodigde cursussen:

  • ENG 219: Advanced Rhetoric and Grammar (3 uur)
  • ENG 311: Geschiedenis van de Engelse taal (3 uur)
  • ENG 312: Taaltheorie en tweede taalverwerving (3 uur)
  • ENG 351-352: Senior Thesis (6 uur)
  • HUM 347: Onderzoek in de geesteswetenschappen (1 uur)
  • PSY 211: Child Development (3 uur)
  • PSY 306: Taalontwikkeling (3 uur)
  • SOC 211: Culturele antropologie (3 uur)

Aanvullende cursussen voor liberale studies omvatten:

  • PSY 101: Introductory Psychology (3 uur)
  • SOC 271: Sociologie van het onderwijs (3 uur)

Vereisten voor de verplichte vreemde taal minor zijn te vinden onder de Spaanse, Duitse of Amerikaanse gebarentaal. De minor Duits vereist een studieperiode in het buitenland.

Ook vereist zijn 31 credit-uren in beroepsopleidingen hieronder vermeld:

  • PSY 218: Psychology of Adolescence (3 uur)
  • PSY 334: Cultureel diverse en uitzonderlijke kinderen (3 uur)
  • PHR 236: Gezondheidsproblemen in het onderwijs (2 uur)
  • EDU 302: Onderwijstechnologie (2 uur)
  • EDU 303: Modellen van klaslokaalinstructie (K-6) (2 uur)
  • EDU 305: strategieën voor Classroom Management (K-6) (2 uur)
  • EDU 321: Lezen en schrijven in de Content Classrooms (2 uur)
  • EDU 323: Lezen en schrijven (K-4) (3 uur)
  • EDU 343: Practicum in methoden en materialen (6 uur vereist)
  • EDU 401: Student Teaching (9 uur)
  • EDU 402: Professional Seminar on Teaching (3 uur)

Het studentonderwijs omvat een volledig semester, met ervaringen in het lesgeven van Engels als tweede taal in zowel de pre-K-5 als de 6-12 instellingen.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op January 16, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Duur
4 jaar
Voltijd
Locations
Verenigde Staten - Maryville, Tennessee
Startdatum : Sept. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates