BA in Management

Algemeen

Lees meer over dit programma op de website van de school

Beschrijving van opleiding

Overzicht

  • Locatie: Litouwen, Klaipeda
  • Type: Bachelor, voltijd
  • Nominale duur: 3,5 jaar (210 ECTS)
  • Taal van de studie: Engels
  • Prijzen: BA (Bachelor in het bedrijfsmanagement)
  • Collegegeld: € 1600
  • Aanmeldingskosten: de aanmeldingskosten voor universitaire studieprogramma's zijn voor burgers van de EU-lidstaten of landen van de Europese Economische Ruimte (Oekraïne, Moldavië, Georgië, Belarus, Armenië en Azerbeidzjan), evenals voor personen met een permanente verblijfsvergunning in de Republiek Litouwen: € 55. Voor andere studenten: € 150. (Aanmeldkosten zijn niet-restitueerbaar).
  • Deadline aanmelding: 30 juni
  • Studies beginnen: 1 september

Bachelor in Management

De beoogde eindkwalificaties van de studie Bedrijfskunde voldoen aan de descriptor van professionele subgroep 1120 Directeuren van ondernemingen, instellingen en organisaties van de Litouwse beroepenclassificator (die overeenkomt met ISCO-081217). Bestuurders van ondernemingen, instellingen en organisaties, met de hulp van andere leidinggevenden, ontwikkelen en herzien de trends van beleid, plannen, coördineren en evalueren alle activiteiten van bedrijven of organisaties, en beheren deze in overeenstemming met de aanbevelingen van de Raad van Bestuur van bestuurders of een bestuursorgaan aan wie zij rapporteren voor de voltooide taken en de behaalde resultaten. De doelen en de leerresultaten van het programma zijn afgestemd op de managementnormen die zijn ontwikkeld door het Chartered Management Institute van Groot-Brittannië.

Carrièremogelijkheden

De opgedane kennis en vaardigheden stellen iemand in staat zijn eigen bedrijf te starten, te werken als een chief executive officer of een functioneel manager, zoals het hoofd van het personeel, financiën, productie of marketingafdelingen.

Kennis en vaardigheden

  • de kennis van het fundamenteel en toegepast onderzoek in management en het vermogen om het systemisch en creatief toe te passen op onderzoek en op het oplossen van problemen in een bedrijfsorganisatie;
  • de kennis en het vermogen om bedrijfsontwerp, strategisch management en de resultaten van wetenschappelijk en toegepast onderzoek toe te passen op het gebied van bedrijfsbeheer, alsmede op onderzoeksprocessen;
  • de kennis van de bevindingen van het nieuwste onderzoek op het gebied van marketing en beleggingsbeheer en de mogelijkheid om dit toe te passen op het besluitvormingsproces in bedrijfsbeheer
  • de kennis van de nieuwste theorieën en methoden van organisatiecultuur, zakelijke beslissingen en innovaties en het vermogen om deze toe te passen op de onderzoeksprocessen;
  • het vermogen om een ​​wetenschappelijk probleem te formuleren, om een ​​wetenschappelijke onderzoeksmethodologie te kiezen of te ontwikkelen, en om onafhankelijk onderzoek uit te voeren;
  • het vermogen om de onderzoeksgegevens die nodig zijn voor wetenschappelijke en praktische activiteiten te analyseren en te synthetiseren, om informatiesystemen en databases te gebruiken;
  • het vermogen om de uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek mondeling en schriftelijk te rechtvaardigen; om zakelijke beslissingen te beargumenteren door de resultaten van het onderzoek in management te integreren;
  • het vermogen om: een bedrijfsomgeving te analyseren door de bronnen, de site van het bedrijf en de markt te kiezen; de verkregen informatie kritisch evalueren en de methoden en middelen van bedrijfsanalyse toepassen om een ​​strategisch bedrijfsplan te ontwikkelen en uit te voeren;
  • het vermogen om marktonderzoeken uit te voeren en de uitkomsten van marktonderzoeken toe te passen bij het kiezen van de prijs van het product of een systeem van lonen en bij de waardering van het risico en de winstgevendheid van de verwachte investeringen;
  • het vermogen om de organisatiecultuur te evalueren en vorm te geven; in de duurzame ontwikkeling van bedrijven, om innovatiestrategieën te kiezen en uit te voeren, en om andere beslissingen van bedrijfsbeheer te nemen;
  • het vermogen om duidelijk mondeling en schriftelijk te communiceren, om beknopte informatie op een verantwoorde manier over te brengen aan specialisten en aan het grote publiek door het kritisch te evalueren;
  • het vermogen om in een team te werken, om persoonlijke en groepsactiviteiten te organiseren, en om verantwoordelijk te zijn voor de kwaliteit van de eigen activiteit en die van zijn ondergeschikten en de evaluatie ervan op basis van professionele ethiek en publieke geest;
  • het vermogen om middelen en maatregelen te vinden om de activiteiten van ondergeschikten te verbeteren;
  • het vermogen om de eigen leerbehoeften te identificeren en om zelfstandig te leren met het doel de beroepskwalificatie in de context van levenslang leren te verbeteren;
  • het vermogen om wetenschappelijke onderzoekkennis, de onderzoekservaring en de vaardigheden van systemisch en strategisch denken voor onafhankelijke professionele of wetenschappelijke activiteiten te gebruiken
  • het vermogen om innovatieve zakelijke managementbeslissingen te nemen door hun ethiek en mogelijke impact op de maatschappij en het milieu te beoordelen.

Waarom Klaipeda University ?

  • Uniek door zijn wetenschappelijk onderzoek en studies op het gebied van de zee
  • Diploma van de Europese Unie wereldwijd erkend
  • Een breed scala aan programma's
  • Internationale studies in het Engels
  • Jong en snel groeiend
  • Hoogwaardig onderwijs voor een redelijke prijs

Waarom Litouwen?

  • Een lid van de Europese Unie
  • 93,4% heeft een middelbare opleiding. De meest ontwikkelde natie in Europa
  • 92% spreekt een vreemde taal (meestal Engels, Russisch of Duits)
  • 94% van de buitenlandse studenten raadt aan om in Litouwen te studeren

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Klaip?da University started its academic activities with three faculties (those of Marine Engineering, Pedagogy, and Humanities and Natural Sciences) and about 3,000 students.

Klaip?da University started its academic activities with three faculties (those of Marine Engineering, Pedagogy, and Humanities and Natural Sciences) and about 3,000 students. Lees Minder