Lees de Officiële Beschrijving

DEZE CURSUS WORDT GEHOUDEN IN DE ITALIAANSE TAAL.

De Undergraduate-cursus in Advertising Communications is bedoeld om afgestudeerden te trainen met een gedegen voorbereiding op het gebied van reclamecommunicatie, die creatief kan werken in de wereld van hedendaagse multimedia. Het doel van de cursus is met name om Art Directors te vormen, die samen met Copywriters de creatieve kern vormen in een reclamebureau, een concept voor een reclamecampagne maken en vertalen naar communicatie.

Professioneel profiel

Art Director, Copywriter, Digital Communication Specialist

De Art Director is verantwoordelijk voor de creatieve strategie op visueel niveau. Hij / zij transformeert de concepten in afbeeldingen en bepaalt, samen met de copywriter, de inhoud van het bericht op een televisiespot, een gedrukte advertentie, een poster, een evenement, in virale, guerrilla- en webmarketing.

De Copywriter is begaafd met de mogelijkheid van synthese en weet hoe hij met woorden moet dansen. Een creatief schrijven professional, hij / zij speelt met woorden. Zoekt naar hen. Geeft de voorkeur aan hen. Probeert hun communicatieve potentieel. Een stylist van woorden die op trends anticipeert en waar nodig nieuwe talen creëert. Creatief, theoretisch en een humanist, ze kunnen in een van hun mogelijke evolutionaire veranderingen het "exemplaar" verliezen en zichzelf transformeren in een "schrijver".

Het eerste jaar van de cursus is gewijd aan de fundamenten, of aan het verwerven van de basisinstrumenten van verschillende culturele referentiepunten, de hulpmiddelen en de regels die een ontwerpstijl onderscheiden en karakteriseren. Bijzondere aandacht wordt besteed aan de analytische fase en bestudering van de feitelijke tendensen van de consument en van de sociologische veranderingen in het spel, en aan elementaire praktische methoden van digitaal ontwerp en digitale technologie door het bestuderen van specifieke programma's die specifiek zijn voor zowel statische als bewegende grafische afbeeldingen.

Het tweede jaar van de cursus concentreert zich op de methodologie en het ondersteunde projectontwerp. De student verwerft kennis en competentie op de specifieke professionele gebieden door middel van daadwerkelijke geleide oefeningen, de studie van de technische aspecten, lesgeven over de culturele kenmerken, met bijzondere aandacht voor de evolutie van de contexten, de markten en de talen. De student ontwikkelt competentie in het ontwerpen van creatieve campagnes vanuit een visueel standpunt. Door verschillende andere bijdragen, het uiteindelijke doel van kritische analyse van het beeld afkomstig uit verschillende disciplines en talen die heterogeen zijn, rijpt de student in zijn persoonlijk visueel en cultureel erfgoed, creëert hij nieuwe esthetische visies en een persoonlijk expressief universum.

Het derde jaar is gewijd aan een geavanceerd ontwerpproject en professionele simulatie, waarbij de eerste hand wordt gemaakt aan de ontwerpthema's waarvoor een professionele artdirector verantwoordelijk is. Het afstudeerproject is een complex en gearticuleerd project, uitgevoerd in samenwerking met openbare kantoren en bedrijven die werken met het European Institute of Design met de bedoeling om originele en innovatieve oplossingen te vinden. Het onderwijs wordt toevertrouwd aan professionals uit verschillende sectoren; op deze manier kan de snelle transformatie die gaande is met betrekking tot nationale en internationale producenten een onmiddellijk antwoord vinden in de cursusinhoud en in de uitvoering van het afstudeerproject.

Titel

Deze BA wordt door het Italiaanse Ministerie van Onderwijsonderzoek (MIUR) erkend als Academisch Diploma I en kent 180 studiepunten toe.

Opleiding te volgen in:
Italiaans

Zie 6 andere vakken van IED – Istituto Europeo di Design Florence »

Laatst bijgewerkt op February 25, 2019
Deze cursus is Campus based
Begindatum
Oct. 2019
Duration
3 jaar
Voltijd
Prijs
16,000 EUR
Op locaties
Op datum
Begindatum
Oct. 2019
Aanmeldingslimiet

Oct. 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum