BA in bedrijfskunde: marketing en communicatie

Algemeen

Lees meer over deze opleiding op de website van de instelling

Beschrijving van opleiding

COVID-19 Informatie en bronnen

De BA in Business Administration: Marketing en Communicatie is een dubbel geaccrediteerd programma. Je krijgt zowel een Amerikaanse als een Europese BA-graad voor één prijs. De concentratie Marketing en communicatie benadrukt de rol van communicatie en marketing in de context van het runnen van een bedrijf in de 21e eeuw.

De BA in Business Administration: Marketing en Communicatie is een dubbel geaccrediteerd programma. Je krijgt zowel een Amerikaanse als een Europese BA-graad voor één prijs. Het programma wordt verzorgd door een internationale faculteit met topkwalificaties en ervaring in de zakenwereld. We zetten ons in voor een gepersonaliseerd onderwijsmodel: in het voorjaar van 2020 was de gemiddelde klasgrootte in zakelijke bachelorstudies 18 studenten!

"Wat ik het leukst vind aan AAU is de diverse en boeiende omgeving. Door de kleinere klassen kon ik zinvolle contacten leggen met docenten en studenten, en werd ik gefaciliteerd om te netwerken, wat buitengewoon belangrijk is in de zakenwereld en me in staat heeft gesteld om de juiste kansen. "
Kristian Pankulych, bedrijfskunde, student

De concentratie Marketing en communicatie benadrukt de rol van communicatie en marketing in de context van het runnen van een bedrijf in de 21e eeuw. Het richt zich op de ontwikkeling van schriftelijke en mondelinge marketingcommunicatie. De studenten leren hoe ze kopersgedrag kunnen analyseren, wat de determinanten zijn van het bouwen van een bedrijfsmerk en hoe ze marketinganalyses kunnen uitvoeren. De concentratie verbindt theoretische kennis met praktijkervaring - studenten zullen deelnemen aan commerciële en non-profitprojecten en tijd doorbrengen bij een marketingbedrijf.

Na het voltooien van alle modules hebben studenten het vak van internationale marketing, planning en communicatie zowel op online als offline platforms geleerd.

Programmastructuur

Bedrijfskunde: Marketing en Communicatie is een 3-jarige opleiding. Om af te studeren, moeten studenten 90 US-credits (180 ECTS-credits) verzamelen door 30 cursussen te voltooien.

Module Algemeen Onderwijs
  • Samenstelling I
  • Samenstelling II
  • computer informatie systemen
  • Inleiding tot het economisch denken
  • Inleiding tot de wet

Een cursus uit de volgende:

  • Inleiding tot de politiek (politiek I)
  • Inleiding tot psychologie
  • Inleiding tot de sociologie

Een cursus uit de volgende:

  • Wereldgeschiedenis I
  • Wereldgeschiedenis II
  • Europese geschiedenis I
  • Europese geschiedenis II
  • Overzicht van westerse kunst
Grote module
  • Zakelijke wiskunde I
  • Inleiding tot Management
  • Inleiding tot marketing
  • Bedrijfsstatistieken
  • Financiële boekhouding
  • Geavanceerde communicatie- en presentatievaardigheden voor wereldwijde managers
  • Bedrijfsfinanciën
  • Strategische planning

Bovendien moeten studenten ook de scriptieseminarie, stage en scriptiemodule voltooien.

Concentratiemodule
  • Marketingcommunicatie
  • Kopersgedrag

En 2 cursussen uit het volgende: Inleiding tot digitale marketing / public relations / internationale marketing / direct marketing / toerismemarketing / internationale marketing voor gastvrijheid.

Let op: een concentratie kan worden geopend, mits minimaal twaalf studenten zich inschrijven.

keuzevakken

Studenten kunnen vijf cursussen kiezen uit de lijst met cursussen die door elke school op AAU worden aangeboden.


Na het behalen van alle vereiste en keuzevakken, voltooien studenten hun studie door het afleggen van een afstudeeronderzoek: staatsexamen voor de hoofdmodule, staatsexamen voor de concentratiemodule, verdediging van het proefschrift.

Ugmonk . Grovemade

Leerresultaten

Afgestudeerden van de BA in Business Administration: Marketing and Communications kunnen verwachten:

  • Maak gebruik van informatiecommunicatietechnologieën, media en sociale netwerken om internationaal publiek via verschillende kanalen effectief te betrekken.
  • Begrijpen hoe u de marketingcommunicatiestrategie kunt optimaliseren om gerichte marktboodschappen binnen het bedrijf en de media over te brengen, met behulp van advertenties, direct response, public relations en verkooppromotie.
  • Creëer, ontwerp, implementeer en evalueer een marketingcampagne vanuit zowel een individueel als een managementperspectief.
  • Begrijpen hoe u het meest effectief kunt communiceren met belanghebbenden, dwz eigenaren, investeerders, gemeenschappen en vooral klanten.
  • Herken culturele, sociologische, economische en politieke concepten waar ze interactie hebben met strategische en interculturele communicatie.
  • Analyseer de financiële implicaties van marketingactiviteiten om ervoor te zorgen dat klantwaarde wordt geleverd tegen de laagst mogelijke kosten.
  • Handelen als zakelijke professionals die in staat zijn om te werken binnen technologisch gedreven en consumentgerichte bedrijven en hun eigen loopbaanontwikkeling en die van anderen te beheren.
  • Professioneel, daadkrachtig en strategisch communiceren in mondeling en schriftelijk Engels; onze afgestudeerden zijn in staat om complexe problemen en oplossingen voor een internationaal publiek te identificeren, analyseren, beschrijven, presenteren en bespreken.

Carriere vooruitzichten

AAU-afgestudeerden gedijen in multinationale omgevingen en kunnen professioneel in het Engels communiceren met een internationaal publiek. Als afgestudeerde van deze opleiding ben je goed uitgerust om je studie voort te zetten of een wereldwijde carrière na te streven op gebieden zoals:

  • Adverteren account executive / manager
  • Advertentieplanner
  • Marketingcommunicatie executive / manager
  • Account executive / manager verkoopbevordering
  • Social media assistent / leidinggevende / manager
  • UX [user experience] ontwerper
  • Web content manager / manager
  • Marketing analist
  • Markt (ing) onderzoeker (executive / manager)
  • Manager marketingstrategie
  • Campagnemanager
  • Loodgenerator
  • Marketing assistent
  • Marketingmanager
  • Marketing Manager (nationaal / internationaal / wereldwijd)
  • Public relations account executive / manager

Admissions

Anglo-American University biedt een breed scala aan niet-gegradueerde programma's op vijf verschillende scholen en in samenwerking met internationale partners. Je kunt AAU invoeren als eerstejaars student of als je studiepunten hebt die overdraagbaar zijn, kun je je aanmelden als overdraagbare student. Het aanmeldingsproces is ongecompliceerd en een toegewijde toelatingsadviseur is altijd beschikbaar om u te helpen en eventuele vragen te beantwoorden.

Bepaal welk programma het beste bij u past

De eerste stap is om te beslissen over het programma dat je zou willen studeren. Momenteel bieden we 108 (sic!) Niet-gegradueerde programma's aan op zes scholen, waaronder het gecombineerde Global Degree Program dat we leveren in samenwerking met Kent State University, VS.

Bereid de vereiste documenten voor en verzamel ze

Zodra u het programma van uw keuze heeft gekozen, is het tijd om de documenten voor te bereiden. U kunt ze direct uploaden via de AAU Application Portal zodra u uw aanvraag start.

  • Middelbare school diploma
  • High School Transcript
  • Examenresultaten in het Engels
  • CV / Resume
  • Persoonlijke verklaring
  • Kopie van paspoort / ID
  • Pasfoto formaat
  • * Voor het overbrengen van studenten
    Houd er rekening mee dat het transcript rechtstreeks vanuit uw universiteit in een verzegelde envelop moet worden verzonden.
Van toepassing zijn

Om u aan te melden, dient u zich te registreren en een online aanvraag in te dienen via de AAU Application Portal. Er is een niet-restitueerbare vergoeding van CZK 2.000 die online via de portal kan worden ingediend. U kunt alle vereiste documenten ook rechtstreeks via de portal indienen.

Bereid je voor op een interview

Zodra uw aanvraag is beoordeeld door de toelatingsadviseur, vindt er een interview plaats met de decaan / assistent-decaan van de school waarvoor u solliciteert. Dit is een kans voor jou om meer te weten te komen over Anglo-American University , maar ook voor het Decanaat om meer over jou te weten te komen. Het interview kan online of persoonlijk worden afgenomen.

Wacht op de definitieve beslissing

Het Admissions Office zal u een week na de datum van uw interview via e-mail op de hoogte stellen van de uitkomst van uw aanvraag.

Laatst bijgewerkt op sep 2020

Over de school

Founded in Prague in 1990, Anglo-American University (AAU)*, is the oldest private institution of higher education in the Czech Republic. We pride ourselves on providing a personalized and distinctive ... Lees meer

Founded in Prague in 1990, Anglo-American University (AAU)*, is the oldest private institution of higher education in the Czech Republic. We pride ourselves on providing a personalized and distinctive university education in the English language. Utilizing the best from American and British academic traditions, AAU educates future leaders and global citizens in a multicultural setting of students and faculty from over 60 different countries. Lees Minder