Introductie
COVID-19 Informatie en bronnenDe BA in Business Administration: Strategic Marketing is een dubbel geaccrediteerd programma. Je krijgt zowel een Amerikaanse als een Europese BA-graad voor één prijs. Het doel van de concentratie in strategische marketing is om studenten strategische marketinganalyse en marketingplanning te leren.
De BA in Business Administration: Strategic Marketing is een dubbel geaccrediteerd programma. Je krijgt zowel een Amerikaanse als een Europese BA-graad voor één prijs. Het programma wordt verzorgd door een internationale faculteit met topkwalificaties en ervaring in de zakenwereld. We zetten ons in voor een gepersonaliseerd onderwijsmodel: in de lente van 2020 was de gemiddelde klasgrootte in zakelijke bachelorstudies 18 studenten!"Wat ik het leukst vind aan AAU is de diverse en boeiende omgeving. Door de kleinere klassen kon ik zinvolle contacten leggen met docenten en studenten, en werd ik gefaciliteerd om te netwerken, wat buitengewoon belangrijk is in de zakenwereld en me in staat heeft gesteld om de juiste kansen. " Kristian Pankulych, bedrijfskunde, studentDe Strategic Marketing-concentratie richt zich op human resource management met speciale nadruk op leiderschap, zowel op team- als individueel niveau. Studenten leren ook vaardigheden op het gebied van projectmanagement en effectieve communicatie en verwerven kennis van organisatietheorie en toegepaste psychologie. Gezien de multiculturele aard van de studentengroep en het onderwijzend personeel, zal speciale nadruk worden gelegd op management en leiderschap in de multiculturele omgeving van transnationale ondernemingen.
De afgestudeerden van deze concentratie worden niet alleen bekwame people managers in toonaangevende bedrijven, maar zullen ook in staat zijn om hun eigen teams als ondernemers te leiden.
ProgrammastructuurBedrijfskunde: Strategische Marketing is een 3-jarige opleiding. Om af te studeren, moeten studenten 90 US-credits (180 ECTS-credits) verzamelen door 30 cursussen te voltooien.Module Algemeen OnderwijsSamenstelling I
Samenstelling II
computer informatie systemen
Inleiding tot het economisch denken
Inleiding tot de wetEen cursus uit de volgende:Inleiding tot de politiek (politiek I)
Inleiding tot psychologie
Inleiding tot de sociologieEen cursus uit de volgende:Wereldgeschiedenis I
Wereldgeschiedenis II
Europese geschiedenis I
Europese geschiedenis II
Overzicht van westerse kunstGrote moduleZakelijke wiskunde I
Inleiding tot Management
Inleiding tot marketing
Bedrijfsstatistieken
Financiële boekhouding
Geavanceerde communicatie- en presentatievaardigheden voor wereldwijde managers
Bedrijfsfinanciën
Strategische planningBovendien moeten studenten ook de scriptieseminarie, stage en scriptiemodule voltooien.ConcentratiemoduleZakelijke wiskunde II
Prijsstrategieën
Marktonderzoek
Bedrijfsinformatiesystemen
Kwantitatieve besluitvorming
Strategische marketinganalyse en planningEn een van de volgende: merkmanagement / introductie tot econometrie / internationale marketing / directe marketing / verkoopbeheer / kopersgedrag.
Let op: een concentratie kan worden geopend, mits minimaal twaalf studenten zich inschrijven.keuzevakkenStudenten kunnen vijf cursussen kiezen uit de lijst met cursussen die door elke school op AAU worden aangeboden.
Na het behalen van alle vereiste en keuzevakken, voltooien studenten hun studie door het afleggen van een afstudeeronderzoek: staatsexamen voor de hoofdmodule, staatsexamen voor de concentratiemodule, verdediging van het proefschrift.
LeerresultatenAfgestudeerden van de BA in Business Administration: Strategic Marketing kunnen verwachten:Analyseer de situatie van een organisatie voordat u een concurrentiepositie formuleert, evalueert en selecteert die bijdraagt aan het bereiken van haar doelen en doelstellingen.
Creëer, ontwerp, implementeer en evalueer marketingstrategieën om een duurzaam concurrentievoordeel te behalen door potentiële klanten te bereiken en ze om te zetten in winstgevende klanten.
Begrijp hoe culturele, politieke, economische en sociologische factoren de effectiviteit van marketingstrategieën beïnvloeden.
Integreer informatiecommunicatietechnologieën, media en sociale netwerken in internationale marketingstrategieën.
Begrijpen hoe u kennis van bedrijfs- en organisatietheorie en -principes kunt toepassen om strategieën effectief te implementeren.
Analyseer de financiële implicaties van marketingstrategieën om ervoor te zorgen dat klantwaarde wordt geleverd tegen de laagst mogelijke kosten.
Handelen als zakelijke professionals die in staat zijn om te werken binnen technologisch gedreven en consumentgerichte bedrijven en hun eigen loopbaanontwikkeling en die van anderen te beheren.
Professioneel, daadkrachtig en strategisch communiceren in mondeling en schriftelijk Engels; onze afgestudeerden zijn in staat om complexe problemen en oplossingen voor een internationaal publiek te identificeren, analyseren, beschrijven, presenteren en bespreken.Carriere vooruitzichtenAAU-afgestudeerden gedijen in multinationale omgevingen en kunnen professioneel in het Engels communiceren met een internationaal publiek. Als afgestudeerde van deze opleiding ben je goed uitgerust om je studie voort te zetten of een wereldwijde carrière na te streven op gebieden zoals:Marketing analist
Data-analist
Bedrijfsanalist
Markt (ing) onderzoeker (executive / manager)
Manager marketingstrategie
Campagnemanager
Public relations account executive / manager
Verkooppromotie accountmanager
Adverteren account executive / manager
Advertentieplanner
UX [user experience] ontwerper
Web content manager / manager
Loodgenerator
Marketingassistent / executive / manager (binnenlands / internationaal / wereldwijd)AdmissionsAnglo-American University biedt een breed scala aan niet-gegradueerde programma's op vijf verschillende scholen en in samenwerking met internationale partners. Je kunt AAU invoeren als eerstejaars student of als je studiepunten hebt die overdraagbaar zijn, kun je je aanmelden als overdraagbare student. Het aanmeldingsproces is ongecompliceerd en een toegewijde toelatingsadviseur is altijd beschikbaar om u te helpen en eventuele vragen te beantwoorden.Bepaal welk programma het beste bij u pastDe eerste stap is om te beslissen over het programma dat je zou willen studeren. Momenteel bieden we 108 (sic!) Niet-gegradueerde programma's aan op zes scholen, waaronder het gecombineerde Global Degree Program dat we leveren in samenwerking met Kent State University, VS.Bereid de vereiste documenten voor en verzamel zeZodra u het programma van uw keuze heeft gekozen, is het tijd om de documenten voor te bereiden. U kunt ze direct uploaden via de AAU Application Portal zodra u uw aanvraag start.Middelbare school diploma
High School Transcript
Examenresultaten in het Engels
CV / Resume
Persoonlijke verklaring
Kopie van paspoort / ID
Pasfoto formaat
* Voor het overbrengen van studenten Houd er rekening mee dat het transcript rechtstreeks vanuit uw universiteit in een verzegelde envelop moet worden verzonden.Van toepassing zijnOm u aan te melden, dient u zich te registreren en een online aanvraag in te dienen via de AAU Application Portal. Er is een niet-restitueerbare vergoeding van CZK 2.000 die online via de portal kan worden ingediend. U kunt alle vereiste documenten ook rechtstreeks via de portal indienen.Bereid je voor op een interviewZodra uw aanvraag is beoordeeld door de toelatingsadviseur, vindt er een interview plaats met de decaan / assistent-decaan van de school waarvoor u solliciteert. Dit is een kans voor jou om meer te weten te komen over Anglo-American University , maar ook voor het Decanaat om meer over jou te weten te komen. Het interview kan online of persoonlijk worden afgenomen.Wacht op de definitieve beslissingHet Admissions Office zal u een week na de datum van uw interview via e-mail op de hoogte stellen van de uitkomst van uw aanvraag.