BA in communicatiemanagement

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De communicatiemanagementopleiding concentreert zich op de conceptie van communicatiestrategieën en mediaproducten, evenals hun creatieve implementatie. De communicatie- en mediasector is een van de grootste groeisectoren ter wereld. Dat is de reden waarom gekwalificeerde specialisten veel vraag hebben.

De bachelor in communicatiemanagement leert de basis van economie, projectmanagement, fotografie en design, bedrijfsmanagement en communicatie, markt- en media-onderzoek en sociale marketing. Deze gefundeerde kennis wordt doelgericht gebruikt binnen praktische projecten en verdiept interdisciplinair.

In de gevorderde fase van de studie kunnen studenten zich specialiseren in de drie gebieden van mediaontwerp, communicatiepsychologie en marketingcommunicatie. Aan het einde van de specialisatie realiseren alle afdelingen gezamenlijk een interdisciplinair crossmediaal project voor een klant uit het veld. De studie wordt afgesloten met een vakspecifieke bachelorscriptie.

De specialisaties

media design

De specialisatie Media Design begint op de interface tussen esthetisch ontwerp en technische implementatie. Of print, digitaal of video, design, lay-out en concept een essentiële rol spelen in alle mediagebieden.

In deze specialisatie leren de studenten het hele scala van media-ontwerp kennen. Naast ontwerpprincipes omvat dit fotografie en beeldbewerking, lay-out en ontwerp voor online en offline gebieden, het programmeren en ontwikkelen van databases, evenals animatie in 2D en 3D. De studenten zijn dus intensief voorbereid op de beroepspraktijk in multimedia-, reclame- en ontwerpbureaus of voor het oprichten van hun eigen bedrijf.

communicatie Psychologie

De specialisatie van de communicatiepsychologie richt zich op de analyse en het ontwerp van communicatieprocessen in de mediaomgeving. De studenten ontwikkelen ook concepten voor het afstemmen van de bedrijfscultuur en organisatie in de loop van herstructurering (verandermanagement). Ze analyseren en minimaliseren verstoringen van operationele werkprocessen en concentreren zich op het gebied van personeel op het bevorderen van potentieel en het optimaliseren van personeelsbeslissingen.

Naast economische, media-praktische en marketingkennis, biedt deze specialisatie een gedegen kennis van sociale en mediapsychologische basisprincipes. Verder verwerven studenten diepgaande, toepassingsgerichte vakkennis op het gebied van werk- en organisatiepsychologie, bedrijfsbemiddeling en markt- en reclamepsychologie.

marketingcommunicatie

In de specialisatie marketingcommunicatie worden communicatieve en conceptuele vaardigheden gecombineerd met zakelijke en marketingexpertise. De studenten zijn zo intens voorbereid op een carrière in communicatie door agentschappen, bedrijven, partijen en andere profit en non-profit organisaties.

Studenten ontwikkelen zelfstandig communicatie- en advertentieconcepten en verwerven diepgaande specialistische kennis en vaardigheden voor gebruik in praktische bedrijfscommunicatie. Ze maken kennis met de dynamische eigenaardigheden van startups en sociale zaken. Onderwijseenheden in campagnebeheer, bedrijfsbeheer, boven en onder de lijncommunicatie, evenementenbeheer en online marketing stellen hen in staat de ondernemende huisstijl gericht vorm te geven met behulp van geschikte mediakanalen.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

DEKRA | Hochschule für Medien is a private university of applied sciences in the trendy Berlin Friedrichshain district, offering three Bachelor programs: Film and Television, Journalism and PR, and Co ... Lees meer

DEKRA | Hochschule für Medien is a private university of applied sciences in the trendy Berlin Friedrichshain district, offering three Bachelor programs: Film and Television, Journalism and PR, and Communication Management. Lees Minder