Lees de Officiële Beschrijving

DEZE CURSUS WORDT GELEVERD IN DE ITALIAANSE TAAL.

De Communication Design Course biedt een culturele, praktische en strategische voorbereiding voor toekomstige creatievelingen, ontwerpers in de communicatiesector.

Vier zijn de voorgestelde specialisaties: Communication Management , voor het beheer van het merk en zijn identiteit door de ontwikkeling van effectieve communicatiestrategieën en -plannen; Evenement en PR , voor de planning en realisatie van evenementen, wedstrijden en digitale PR gerelateerd aan het product of aan het creëren van waarde voor een merk of een dienst; Copywriting en Content Design , voor het creëren, produceren en beheren van content door storytelling en creatief schrijven te verspreiden op verschillende platforms en media, met bijzondere aandacht voor sociale netwerken voor blogs en influencers; Art Direction voor het maken en beheren van expressieve en iconografische talen in relatie tot een merk in al zijn online offline formulieren.

Professionele kansen - Digital PR, Event Specialist, Project Manager, Copywriter, Content Specialist, Creative Specialist, Account Manager, Community Manager, Editor, Art Director.

Context - De communicatie van vandaag moet digitaal zijn in zijn DNA, vloeiend en snel, en alle media doorkruisen die te maken hebben met snelle, nieuwe en uiterst doordringende dynamiek. Om deze reden heeft de markt behoefte aan flexibele en multidisciplinaire professionals, die in staat zijn om een ​​constant evenwicht te bewaren tussen creativiteit en strategisch denken.

Methodiek en structuur - Lesgeven is gebaseerd op de synergie tussen ontwerpcultuur, creativiteit, technologie en experimenten, ondersteuning van theoretische disciplines met praktische cursussen, met leren door sessies te doen en concrete ervaringen in samenwerking met instellingen, instellingen en bedrijven.

Gedurende de drie jaar van de cursus zijn gemeenschappelijke transversale benaderingen en meer verticale benaderingen verweven om gespecialiseerde vaardigheden te bieden. In transversale onderwerpen wordt sociaal-culturele, technische en methodologische kennis verworven; de instrumenten van het beroep worden verdiept en tegelijkertijd worden persoonlijk talent, creativiteit, experimenten en onderzoek ontwikkeld, noodzakelijk voor het beheer van het creatieve proces en het zoeken naar een eigen ontwerpidentiteit.

Dankzij de complete visie van de communicatiesector, beroepen, actoren en toepassingsgebieden die in het eerste jaar zijn ontwikkeld, kiezen studenten het specialisatiegebied. Tijdens het tweede jaar worden de projectvaardigheden uitgediept, zowel in het strategische pad van de specialisaties Communicatiemanagement en Evenement en PR, als in de creatieve richting van Copywriting en Content Design en Art Direction.

In het derde jaar worden de tools voor het verwerken en communiceren van een project verfijnd, waarbij verschillende theoretische fasen van het ontwikkelen van een idee worden toegepast. Het interdisciplinaire experiment van het belangrijkste moment is de ontwikkeling van het Thesis-project, geformuleerd in een onderzoeksfase en in een laboratoriumfase, waarbij wordt gesimuleerd wat er in de professionele praktijk gebeurt.

Opleiding te volgen in:
Italiaans

Zie 9 andere vakken van IED – Istituto Europeo di Design Torino »

Laatst bijgewerkt op September 12, 2018
Deze cursus is Campus based
Begindatum
Oct. 2019
Duration
3 jaar
Voltijd
Prijs
16,000 EUR
Op locaties
Op datum
Begindatum
Oct. 2019
Aanmeldingslimiet

Oct. 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum