BA in de biologie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Waarom biologie?

Op het Whittier College leerde ik hoe biologie verbonden is met elk aspect van het leven en hoe het me tot onbeperkte kansen kan leiden.

Mijn nieuwsgierige geest heeft mij ertoe gebracht om biologie te studeren, die voortdurend verandert, omdat grensverleggende ontdekkingen oude feiten uitdagen en het veld radicaal veranderen. Het menselijk lichaam is een geweldig, complex, perfect systeem dat we zojuist op het oppervlak van het begrip hebben gekrabd.

Met het volgen van een diploma in de vrije kunsten kon ik ontdekken hoe de biologie verweven is met alle onderwerpen, van kunst tot politieke wetenschappen. Hoe meer ik het menselijk lichaam en levende organismen bestudeerde, hoe meer mijn geest opbloeide toen ik verbindingen sloot met de wereld om ons heen. Als een zielsverwant voelde ik een directe verbinding met en liefde voor het veld.

Ik ben gefascineerd door hoe één onderwerp - de studie van het leven - de basis van het menselijk bestaan onderzoekt en als zodanig een deur opent naar onbeperkte carrièremogelijkheden, van het verbeteren van de gezondheid van de bodem in landbouw tot het doorgeven van milieubeschermingswetten, tot het ontwikkelen van nieuwe therapieën die zich richten op kankercellen.

Biologie studeren bij Whittier heeft me een sterke basis gegeven voor mijn toekomstige carrière in de gezondheidszorg, maar het stelde me ook in staat te worden begeleid door inspirerende professoren die mijn toewijding aan de geneeskunde koesterden. Ik ben enthousiast over de toekomst en zal het onder ogen zien met hoopvolle ogen, een moedige instelling en een hartstochtelijk hart.

- Imran Javaid

Biologie major

Over

Het departement Biologie van Whittier College biedt cursussen die zijn ontworpen om afgestudeerden te produceren met een sterke achtergrond in de organisatie en complexiteit van levende systemen, hypothesetests en experimenteel ontwerp en mondelinge en schriftelijke presentatie van gegevens.

Onze biologiestudenten begrijpen dat de beste manier om wetenschap te gebruiken is om wetenschap te doen - niet alleen om erover te leren. Studenten voeren op alle niveaus wetenschap uit, omdat vrijwel al onze cursussen een verplicht laboratoriumonderdeel hebben. We maken ook gebruik van onze lokale omgeving door het nabijgelegen San Gabriel-gebergte, de Mojave- en Sonoran-woestijnen en de Pacifische kust als gebieden voor veldstudies te gebruiken.

Als gevolg hiervan zijn onze studenten voorbereid op een verscheidenheid aan loopbanen - binnen onderwijssystemen of instellingen, als bekwame onderzoekers, in de gezondheidsberoepen of in de bedrijfswereld.

majors

Vereisten voor de majoor in de biologie

De major is georganiseerd rond de hiërarchische structuur van levende organismen binnen een overkoepelend thema van de evolutie van levende wezens. Studenten moeten drie inleidende cursussen volgen over celvorm en functie, de vorm en functie van organismen, en de manieren waarop bevolkingsgroepen van organismen met elkaar en hun omgeving omgaan; meer gevorderde cursussen worden voltooid door cursussen uit cellulaire en moleculaire, organismale en populatie gerichte cursussen te selecteren. Belangrijke vereisten omvatten ook onderzoeksintensieve cursussen en een senior seminar ...

De vakselecties voor de major weerspiegelen die subdisciplines en benaderingen van de biologie. De major vereist de afronding van minimaal 37 credits in de biologie, met de volgende bepalingen:

Voltooiing van drie basiscursussen

BIOL 151 Cel en moleculaire biologie (4 studiepunten)
BIOL 152 The Biology of Organisms (4 credits)
BIOL 251 Ecologie en evolutie van organismen (4 studiepunten)

congres

BIOL 493 (1 credit)

Voltooiing van ten minste 24 studiepunten in de biologie op het niveau 300 of hoger. Eén cursus van elk van de volgende organisatieniveaus (Opmerking: cursussen die in meerdere categorieën worden vermeld, kunnen alleen in een van de categorieën worden geteld):

Cellular-Molecular-een studie van celstructuur en moleculair-gecontroleerde functies

BIOL 331 Immunology (4 studiepunten)
BIOL 343 Microbiologie (4 studiepunten)
BIOL 380 celfysiologie (4 studiepunten)
BIOL 381 Moleculaire genetica (4 studiepunten)
BIOL 404 Ontwikkelingsbiologie (4 studiepunten)
BIOL 407 Animal Histology (4 credits)

Organismal-een studie van het organisme, de congruentie van vorm en functie, en het onderhoud van de interne omgeving.

BIOL 300 A / B Humane fysiologie en anatomie (4 credits elk)
BIOL 345 Comparative Vertebrate Anatomy (4 Credits)
BIOL 360 Herpetology (4 credits)
BIOL 386 Entomologie (4 studiepunten)
BIOL 428 Dierenfysiologie (4 studiepunten)
BIOL 473 The Southern California Flora: Ecology, Evolution and Taxonomy (4 credits)

Populaties - een onderzoek naar de interactie van organismen met elkaar, met de externe omgeving en de veranderingen die zich in de loop van de tijd voordoen.

BIOL 351 Ecologische principes (4 studiepunten)
BIOL 365 Gedragsecologie (4 studiepunten)
BIOL 379 Conservation Biology (4 credits)
BIOL 384 Marine Biology (4 studiepunten)
BIOL 445 Evolutionary Biology (4 credits)
BIOL 473 The Southern California Flora: Ecology, Evolution and Taxonomy (4 credits)
BIOL 485 geavanceerde veldstudies (4 studiepunten)

Voltooiing van acht eenheden uit de volgende lijst van aangewezen onderzoeksintensieve cursussen:

BIOL 331 Immunologie 4 credits
BIOL 343 Microbiologie 4 credits
BIOL 345 Comparative Vertebrate Anatomy (4 credits)
BIOL 351 Ecologische principes (4 studiepunten)
BIOL 365 Gedragsecologie (4 studiepunten)
BIOL 379 Conservation Biology (4 credits)
BIOL 380 celfysiologie (4 studiepunten)
BIOL 381 Moleculaire genetica (4 studiepunten)
BIOL 404 Ontwikkelingsbiologie (4 studiepunten)
BIOL 428 Dierenfysiologie (4 studiepunten)
BIOL 473 The Southern California Flora: Ecology, Evolution, Taxonomy (4 credits)
BIOL 485 geavanceerde veldstudies (variabele kredieten)
BIOL 496 Undergraduate Research (variabele kredieten)

Voltooiing van CHEM 110 A / B en een jaar wiskunde van het college.

Voor majors die serieus overwegen afgestudeerde of professionele scholen, zijn organische chemie, biochemie, natuurkunde en calculus noodzakelijk (deze cursussen worden vereist door veel afgestudeerde en professionele scholen).

Vereisten voor de minor in de biologie

Twaalf studiepunten van hoofdvakken, BIOL 151, BIOL 152, BIOL 251 en ten minste twee extra vakken op 300-niveau of hoger.

Eer de maatschappij

Whittier beheert lokale afdelingen van nationale erecademes en leiderschapsverenigingen.

Leden van deze organisaties worden geselecteerd op basis van criteria zoals Grade Point Average en hebben over het algemeen een grote toewijding aan studiebeurs, service en leiderschap.

Beta Beta Beta

TriBeta is een vereniging voor studenten, met name studenten, die zich toelegt op het verbeteren van het begrip en de waardering van biologisch onderzoek en het uitbreiden van grenzen van menselijke kennis door wetenschappelijk onderzoek. Sinds de oprichting in 1922 zijn meer dan 200.000 personen toegelaten tot het levenslange lidmaatschap en zijn er meer dan 553 hoofdstukken opgezet in de Verenigde Staten en Puerto Rico.

TriBeta heeft in 1922 op de Oklahoma City University - het Alpha Chapter - door Dr. Frank G. Brooks en een groep van zijn studenten gesticht. Het idee van een eer en professionele samenleving voor biologiestudenten verspreidde zich snel en tegen 1925 was de maatschappij een nationale organisatie. Tweejaarlijkse nationale conventies van studenten en faculteitsleden begonnen in dat jaar en in 1930 startte het wetenschappelijke tijdschrift BIOS met de publicatie van studentenonderzoek, artikelen die van belang zijn voor biologen en maatschappelijk nieuws. Naarmate de maatschappij groeide, werd deze verdeeld in regionale en districtsgroepen, die elk jaarlijks een conventie houden. In het hart van elk district en nationale bijeenkomst worden studentenonderzoekspapers gepresenteerd in de stijl van graduate meetings.

Neem voor informatie over deelname aan Beta Beta Beta contact op met de afdeling Biologie op 562.907.4200 ext. 4315.

Students as Scholars (SAS) Seminars

De eerstejaars biologie-majoor Emily Carranza controleert haar instrumenten en aantekeningen en wandelt rond de salie struikgewas in de heuvels van Whittier in het oosten, en onderzoekt de habitat met haar medecollega's. Op deze unieke locatie passen ze de technieken en de kennis toe die ze in de klas aan het leren zijn, waarbij ze hun begrip van een urgent biodiversiteitsvraagstuk en hun eigen begrip van de wetenschappelijke methode verdiepen.

Deze les maakt deel uit van een nieuwe op onderzoek gerichte serie schrijfseminaries waarmee eerstejaars studenten de wetenschappelijke disciplines zelf kunnen leren. Eerstejaars werken in groepen om onderzoeksprojecten te ontwerpen en uit te voeren onder begeleiding van peer-mentors en hun professoren en hun wetenschappelijke schrijfvaardigheden aan te scherpen.

  • Coastal Sage Scrub: A Habitat on the Brink of Extinction: studenten hebben hun eigen biologische experimenten bedacht en getest op de bedreigde planten.
  • Onderwerpen in veroudering: studenten hebben de moleculaire veranderingen onderzocht die leiden tot ziekten die bij ouderen voorkomen.
  • OncoImmunology Seminar: studenten hebben de effecten van voedingssupplementen getest om te begrijpen hoe het immuunsysteem is ingezet om kanker te bestrijden.
  • Vanaf het najaar van 2017 wordt een vierde seminar aangeboden over de impact van habitatfragmentatie op insectenecologie.

De seminars hebben gebruik gemaakt van bronnen van wereldklasse zoals het San Diego Zoo Safari Park, waar studenten achter de schermen van de neushoornfaciliteit gingen en genoten van lezingen van Jonnie Caprio '01, een senior dierenverzorger.

"Het was een geweldige ervaring. Ik wist niet dat studenten, met name eerstejaars, zo'n gespecialiseerde klas zouden kunnen volgen, "zei Danielle Gutierrez.

De seminars worden mogelijk gemaakt door een driejarige beurs van de National Science Foundation, in samenwerking met Pepperdine University.

Hands-on leren in de biologie

Of het nu hier of in het buitenland is, biologiestudenten hebben een breed scala aan mogelijkheden om te helpen ontdekkingen te doen terwijl ze hun wetenschappelijke passies nastreven en zich voorbereiden op een succesvolle carrière.

Onderzoekservaring voor studenten

Longkanker, verreweg de belangrijkste oorzaak van de dood van kanker, heeft minder mysteries om zich te verbergen, dankzij Joshua Lopez. De biologie-majoor en de aspirant-arts hebben twee zomers doorgebracht in de City of Hope, een van de toonaangevende kankeronderzoeks- en behandelcentra in het land. Daar bestudeert hij het op genetisch niveau, en onderzoekt hij ook vroege detectietechnieken om de overleving van de patiënt te verbeteren. Hij verwierf ook uit de eerste hand ervaring in de operatiekamer, waar hij zijn mentordokter aan het werk zag, dankzij zijn REU (Research Experience for Undergraduates).

REU's bieden topwetenschappers en wiskunde majoors zoals Joshua de mogelijkheid om de zomer door te brengen met het leren van geavanceerde onderzoeksmethoden en zich voor te bereiden op het werk op graduate niveau. Whittier studenten beveiligen plekken in competitieve programma's, met de hulp en het mentorschap van de hoogleraren van het College.

De ervaringen zijn de moeite waard - van blootstelling aan rijke lokale hulpbronnen en geavanceerde processen en instrumentatie tot het werken in samenwerkingsverbanden bij uitdagende projecten, tot het afsluiten van mentorschap over hoe hoogstaande gegevens moeten worden benaderd, geanalyseerd en gecombineerd voor presentatie en verdere verkenning.

"Het was absoluut een lonende ervaring. Ik heb enorm veel geleerd in de kliniek en het lab. Het onderzoek leidde ertoe dat ik op papier werd gepubliceerd en gaf me de kans om op een nationale conferentie te presenteren. De lijst met voordelen van deze programma's gaat maar door. "- Joshua Lopez

Pre-Health Shadowing

Dankzij het Health Professions Shadowing-programma van Whittier College hebben studenten de gelegenheid om te zien wat professionals op hun vakgebied echt doen. Studenten kijken naar gezondheidsprofessionals op het werk, stellen vragen als de tijd het toelaat en kunnen - als de professionals hiermee instemmen - hun bezoek herhalen. De professionals geven hun enthousiasme en feedback door en stellen studenten in staat geïnformeerde carrièrekeuzes te maken.

Medische scholen waar afgestudeerden van Whittier zijn toegelaten, omvatten UCLA, UC Irvine, UC San Diego, UC San Francisco, UC Davis, University of Southern California, Georgetown University, Harvard University, Medical College of Wisconsin, New York University, Oregon Health Sciences University, Stanford University, Tufts University, Tulane University, University of Colorado, Vanderbilt University en Yale University.

Studeer Biologie in het buitenland

Reis door meerdere landen, culturele uitwisseling, onderdompeling in vreemde talen, unieke academische avonturen - dit zijn allemaal kenmerken van de internationale studie-ervaring.

De laatste 50 jaar heeft Whittier College , in overeenstemming met zijn missie om studenten voor te bereiden op een mondiale samenleving en een veranderende werkplek, buitenlandse kansen gesponsord door gekwalificeerde studenten op locaties in vijf continenten (of op zee) te plaatsen voor een semester, jaar, zomer , of januari of mei Looptijd van internationale, academische ervaring.

In het buitenland hebben Whittier-studenten ook de kans gekregen om internationale stages te voltooien, professioneel onderzoek uit te voeren en te publiceren en buitenlandse academische en werkkansen te krijgen.

Studenten van alle disciplines kunnen ook deelnemen aan Whittier's faculteitsgestuurde buitenlandse studiecursussen, die plaatsvinden tijdens de kortere JanTerm en MayTerm en die kunnen voldoen aan major, minor en liberale onderwijseisen. Meer informatie over Whittier's Featured Faculty-Led-programma's.

Laatst bijgewerkt op jun 2019

Over de school

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility.

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility. Lees Minder