BA in de taalpraktijk

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Praktische competentie: taalvaardigheid in gekozen talen. Schrijf- en productieve vaardigheden. Vertalen, tolken en tekstbewerkingsvaardigheden. Terminologie en vaardigheden op het gebied van documentbeheer. Onderzoeksvaardigheden in basistaal, tekst en discours. Ondersteunende taal-, tekst- en discours, psycholinguïstische, sociolinguïstische, sociaal-pragmatische, pragma-linguïstische en interculturele competentie. Grondcompetentie: kennis van en inzicht in de theoretische onderbouwing van taalkunde, de gekozen talen en communicatie. Reflectieve competentie: strategische en kritische toepassing van theorie in taalkunde en communicatie met het oog op praktische, academische en professionele situaties.

Het curriculum voor het BA (Language Practice) -programma bestaat uit 22 semester-modules die als volgt zijn samengesteld:

Eerste jaar

Taal majors: Afrikaans, Engels, Frans, isiZulu, Modern Grieks en Sepedi.

Taalkeuzevakken: Afrikaans, Engels, Frans, isiZulu, Modern Grieks en Sepedi.

Alternatieve taalkeuzevakken: Northern Sotho 1A

Registratie en startdata

Registratie begint in januari en lezingen in februari voor zowel Undergraduate en Postgraduate cursus werkprogramma's.

Alle onderzoeksprogramma's voor Masters en PhD's kunnen het hele jaar door registreren.

Einddatum: Academisch begint in januari en eindigt in december. De deadline van het programma wordt bepaald door de duur van het programma.

Laatst bijgewerkt op aug 2019

Over de school

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university i ... Lees meer

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university is alive down to its African roots, and well-prepared for its role in actualising the potential that higher education holds for the continent’s development. Lees Minder