BA in het Engels

Algemeen

Lees meer over deze opleiding op de website van de instelling

Beschrijving van opleiding

Over

Op een college dat genoemd is naar een van de belangrijkste negentiende-eeuwse Amerikaanse dichters, een man die bekend staat om zijn toewijding aan literaire kunst als een agent van sociale en politieke rechtvaardigheid, zou het geen verrassing moeten zijn om te weten dat we geloven dat de studie van taal en literatuur is de kern van de vrije kunsten, die aspecten van onderwijs die ons humaan en vrij maken.

Bij Whittier

The Whittier College Department of English onderhoudt een diepe toewijding aan interdisciplinaire en historische benaderingen van literaire studie.

Cursussen in taal, in verschillende vormen van schrijven, en in literaire, tekstuele en culturele analyse, ontwikkelen het vermogen om onszelf en de wereld om ons heen te begrijpen, om ervaringen en gegevens te analyseren, om de resultaten van onze analyse duidelijk uit te drukken en effectief, en om meer plezier te hebben in de ervaring van het leven zelf. De studie, creatie en waardering van taal en literatuur vormen dus een belangrijk deel van het leven van alle mensen met een liberale opleiding en het leven van de gemeenschap.

Onze afdeling biedt een major en minor in het Engels, evenals een major in het Engels met de nadruk op creatief schrijven. Cursussen en leermogelijkheden - voor die studenten die van plan zijn om naar school te gaan of die van plan zijn een hogere graad in het Engels te behalen - dragen in grote lijnen bij aan zowel persoonlijke verrijking in de vrije kunsttraditie als aan professionele ontwikkeling op verschillende gebieden.

Hoewel een groot aantal Engelse majors ervoor kiest om les te geven, hetzij op het niveau van de basisschool, de lagere school of de middelbare school, of, na een geschikt afstudeerwerk, op een hogeschool of universiteit, onze nadruk op tekstuele analyse en schrijfvaardigheid maken de Engels van oudsher een sterke undergraduate major voor vele beroepen, waaronder journalistiek, rechten, technisch schrijven, bibliotheekwetenschap, een verscheidenheid van gebieden in de bedrijfswereld, en, natuurlijk, in creatief schrijven.

De studie van literatuur helpt ons om de wereld om ons heen actief en kritisch te lezen. Bovendien stelt het ons in staat om onszelf en andere mensen te begrijpen - als individuen, als deelnemers aan onze eigen en andere historische culturele tradities en als menselijke wezens.

majors

Het departement Engelse taal

Vereisten voor de majoor in het Engels

Om de major in het Engels te voltooien, moet een student minimaal 36 credits behalen, waarvan minimaal 24 op het niveau 300 of hoger, en het volgende:

  • ENGL 220 grote Britse schrijvers tot 1785
  • ENGL 221 grote Britse en Amerikaanse schrijvers uit 1660
  • Ten minste één cursus uit de twee categorieën Cursussen in Schrift en Taal
  • Ten minste één cursus uit de vier categorieën van geavanceerde cursussen in de literatuur
  • Ten minste één cursus uit elk van de drie volgende belangrijke genres:
  • Fictie: 331, 332, 333, 336, 337, 352, 353, 358, 362, 363, 370
  • Poëzie: 323,324, 327, 329, 334, 335, 364, 371
  • Drama: 319, 326, 328, 350, 355
  • ENGL 326 of 328 Shakespeare

De twee senior capstone-cursussen:

  • ENGL 400 Kritieke procedures in taal en literatuur
  • ENGL 410 Senior Seminar

Vereisten voor de majoor in het Engels met een nadruk op creatief schrijven

Om de major in het Engels af te ronden met de nadruk op creatief schrijven, moeten studenten minimaal 36 credits behalen, waarvan minimaal 24 op het niveau 300 of hoger, en het volgende:

  • ENGL 220 grote Britse schrijvers tot 1785
  • ENGL 221 grote Britse en Amerikaanse schrijvers uit 1660
  • Drie workshops creatief schrijven, waaronder minstens één op gevorderd niveau, en
  • Met betrekking tot ten minste twee genres: fictie, poëzie, scenarioschrijven, toneelschrijven en / of literaire vertaling. Een geschikte stage of een onafhankelijke studie kan in de plaats komen van een van deze cursussen. Journalistiek telt niet als een van de twee genres.
  • Ten minste één cursus uit elk van de drie volgende belangrijke genres:
  • Fictie: 331, 332, 333, 336, 337, 352, 353, 358, 362, 363, 370
  • Poëzie: 323, 324, 327, 329, 334, 335, 364, 371
  • Drama: 319, 326, 328, 350, 355
  • ENGL 326 of 328 Shakespeare

De twee senior capstone-cursussen:

  • ENGL 400 Kritieke procedures in taal en literatuur.
  • ENGL 410 Senior Seminar

Vereisten voor de minor in het Engels

Een minor in het Engels vereist 18 studiepunten, waaronder 120 en ten minste 9 hoofddiploma's. De volgorde ENGL 220 - 221 wordt aanbevolen, maar is niet vereist, voor de minderjarige. Minderjarigen moeten worden gepland in overleg met een afdelingsadviseur en moeten een cursus uit elk van de volgende bevatten: (1) Een genre (319, 324, 326, 327, 328, 329, 331, 332, 333, 334, 335, 336 , 337, 350, 352, 355, 358, 362 363, 364, 370, 371); (2) een historische periode; en (3) een hoofdfiguur (323, 324, 326, 328, 329, 353).

Ontdekking in het Engels

Engelse majors genieten van innovatieve manieren om literatuur te ontdekken en te herontdekken, van het herwerken van Shakespeare tot het verkennen van nieuwe manieren om verhalen te vertellen.

Shakespeare in een nieuw licht

Juliet: "Wilt u weg zijn? Het is nog niet nabij dag: het was de nachtegaal en niet de leeuwerik."

Romeo: "Het was de leeuwerik, de heraut van de morgen, geen nachtegaal: de liefde is uitgebrand"

Dat zijn niet de lijnen van de bekende tragische romance van Shakespeare zoals The Bard ze oorspronkelijk schreef. Victoria Gonzalez liet stukjes van hun gepassioneerde proclamaties achterwege om een nieuw tafereel en perspectief te creëren uit een eeuwenoud verhaal.

Zij en haar medestudenten namen elk een steek in het project in de klas van professor Jonathan Burton over Shakespeare. Ze veranderden een pagina van Romeo en Julia om het spel te bekritiseren, de manier waarop mensen erover denken te veranderen of ideeën uit te werken die anders onopgemerkt zouden blijven in het licht van de heersende opvattingen over het stuk.

Het project leidde niet alleen tot creatief werk, maar het was ook een herinnering dat zelfs de meest geaccepteerde ideeën kunnen worden aangevochten en teruggevorderd.

Verbindingen ontdekken in Ierse en Mexicaanse literatuur

Decennia lang hebben geweldige geesten zich gebogen over elke pagina van het werk van James Joyce en Carolos Fuentes. In het licht van deze berg van wetenschappelijke analyses, zou je kunnen denken dat er onmogelijk nieuwe terreinen te overbruggen zijn.

Brianna Martinez zegt iets anders. Ze ontdekte een sterke link tussen Joyce's A Portrait of the Artist als een jonge man en Fuentes 'The Death of Artemio Cruz. Hoewel de Ierse en Mexicaanse romans bijna een halve eeuw en 5.200 mijlen van elkaar zijn gescheiden, heeft Martinez opvallend vergelijkbare thema's in hun verhalen ontdekt.

Brianna is altijd dol geweest op de modernistische literatuur en licht op als het over Joyce of Fuentes gaat. Het vinden van een nieuwe verbinding tussen hun romans was een vreugde voor haar. Het onderzoek werd ook gesteund door de Mellon Mays Undergraduate Fellowship, die het academische onderzoek van studenten financiert om ze op te richten voor een carrière als professor, en heeft al deuren geopend voor Brianna, die een zomer aan het schrijven was aan de Columbia University en een conferentie bijwoonde in Zuid Afrika.

Digital Liberal Arts

DigLibArts stelt studenten in staat ten volle gebruik te maken van de digitale technologieën die onderzoek transformeren en de manier veranderen waarop mensen leren. Zo heeft het centrum onlangs samengewerkt met professor Kate Durbin om Twine op te nemen, een programma dat studenten in staat stelt zelf-avontuurlijke verhalen te maken, in haar cursus over horrorliteratuur. Studenten experimenteerden met de vertelkunst om een dieper begrip te krijgen van het literaire genre.

Studenten helpen hun leeftijdsgenoten ook door het centrum als 'technische contacten', en begeleiden medestudenten in alles wat digitaal is. Het is waar Nicole Guzzo, een major van het Whittier Scholars-programma, haar passie voor de digitale wereld ontdekte.

Hands-on leren in het Engels

Engelse taal- en letterkunde majors hebben rijke mogelijkheden om hun studies hands-on, zowel in het buitenland als in de klas te verkennen.

Studenten die geïnteresseerd zijn in een reis naar het buitenland via het Office of International-programma kunnen voor $ 2.000 van de reis betalen via de Global Poet Scholarship.

Studeren in poëzie in Mexico

San Miguel de Allende, een stad die rood, geel en oranje is geschilderd, ziet eruit als een prachtige vlam die op wonderbaarlijke wijze permanent is vormgegeven.

Het is in het hart van deze prachtige stad - het langgerekte huis van kunstenaars en schrijvers - dat de Engelse majoor Juan Zuniga-Mejia een nieuw zelfvertrouwen in zijn vak vond. Hij en een aantal andere studenten van het Whittier College reisden onlangs naar de Mexicaanse stad met professor Engels Barstone voor JanTerm, de korte periode tussen herfst en lente, net op tijd voor de San Miguel Poetry Week, waar ervaren dichters hen leerden hun vaardigheden aan te scherpen.

"Mijn schrijven als dichter heeft een niveau bereikt dat ik eerlijk gezegd niet denk dat het op zichzelf zou zijn gekomen," zei Juan. "Ik kwam thuis met veel kennis en gloednieuwe stukken en ideeën."

Fellow Engelse majoor Ariel Horton voelt hetzelfde. Hoewel ze een schrijver van het leven is, had ze nog nooit met zoveel doorgewinterde schrijvers gewerkt. Nadat ze een week lang haar vak had ontwikkeld en gemotiveerd was door hun verhalen, voelde ze zich vernederd en geïnspireerd.

"Het was absoluut het meest inspirerende dat ik in mijn leven heb gedaan," zei ze.

Ze kwamen net op tijd aan om deel te nemen aan de viering van Día de Los Reyes (de dag van de drie koningen), waaronder het kijken naar een vrolijke parade door het centrum van de stad. De straten van San Miguel de Allende zijn gevuld met artistieke geschiedenis (Pablo Neruda heeft er ooit gewoond, bijvoorbeeld) en prachtige architectuur, inclusief de stijgende kathedralen. Venturing buiten de stad, de klas ook genoten van het toeren door de oude piramides en paardrijden in de bergen-een spannende herinnering Zuniga-Mejia teruggebracht met hem.

Het terughalen van Chaucer in Engeland

Tijdens JanTerm kunnen studenten van Whittier de massaal invloedrijke Canterbury Tales van Geoffrey Chaucer verkennen door door de drukke straten van Londen en de dorpen op het Engelse platteland, waaronder het historische Canterbury te reizen.

Professor Sean Morris leidt Whittier-studenten tijdens de reis om te ontdekken hoe tekst en geschiedenis elkaar overlappen. Studenten leren de echte plaatsen en mensen kennen die het verhaal van Chaucer hebben geïnspireerd, zoals door een speurtocht in de historische Engelse kathedraalstad Canterbury.

Verhalen verkennen in Griekenland en Rome

Tijdens haar studie in het buitenland, naar JanTerm, naar Griekenland en Rome, helpt professor Wendy Furman-Adams studenten met een geschiedenis die even turbulent is als de moderne tijd.

Tussen de tempels, standbeelden, marktplaatsen, theaters en huizen van klassiek Griekenland en Rome, verkennen studenten hoe sommige van 's werelds meest opmerkelijke schrijvers - Homerus, Plato en Virgil, om er maar een paar te noemen - wijsheid en troost zoeken in werken die nog steeds bezitten rand en relevantie. De klas loopt rechtstreeks de legendarische geschiedenis in, van het indrukwekkende stenen stadion van het Colosseum tot dezelfde met zout besproeide oevers in de Griekse mythologie, en keert terug naar huis met een rijk begrip van hoe oude culturen relevant zijn voor onze moderne tijd.

Naar de voorkant van de klas gaan

Gevorderde Engelse majors die geïnteresseerd zijn in lesgeven, hetzij op het niveau van de middelbare school of in het hoger onderwijs, kunnen betrokken raken bij een leerplan, een soort stage (of op zijn minst een stage) bij het lesgeven in de literatuur. Normaal gesproken worden deze kansen aangeboden in Engelstalige cursussen met een lagere divisie.

Preceptoren gaan regelmatig naar de les, lezen voor elke klaszitting en modelleren de juiste studentenbespreking. Ze houden ook spreekuur om studenten te helpen het materiaal te begrijpen en assistentie te bieden bij hun papers voor de cursus. Soms bieden ze of helpen ze, beoordelen sessies voor grote examens.

De meeste leermeesters ontmoeten regelmatig de professor om over de cursus te praten, helpen soms bij het plannen van de syllabus en plannen en houden ten minste één klaszitting met de aanwezige professor. Hoewel professoren verantwoordelijk zijn voor het toewijzen van het eindcijfer, lezen en commentariëren de studenten het werk van de student.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility.

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility. Lees Minder