BA in het speciaal onderwijs - Cognitieve stoornis voor K-12 lerarencertificering
Siena Heights University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Adrian, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
USD 545 / per credit
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Sep 2024
Invoering
Het primaire doel van het speciaal onderwijsprogramma is het ontwikkelen van zelfverzekerde, nieuwsgierige en bedachtzame opvoeders die gegrond zijn in de breedte en diepte van leerstoornissen en cognitieve stoornissen.
De filosofie van het speciaal onderwijsprogramma is gebaseerd op overtuigingen die de aard en inhoud van het onderwijsaanbod beïnvloeden. De nadruk wordt gelegd op het integreren van praktische toepassing met theoretische discussie en juridische/ethische aspecten om het leren van kinderen met een handicap te vergemakkelijken.
Siena Heights UniversityDe filosofie van het voorbereiden van leerlingen in het speciaal onderwijs om les te geven aan personen met een cognitieve beperking is gebaseerd op 10 belangrijke punten:
- Onderwijs is voor alle individuen.
- Personen met cognitieve stoornissen zijn beter gediend wanneer programma's worden bepaald door individuele leerbehoeften en niet door categorische labels.
- Nauwkeurige gegevens zijn de drijvende kracht achter onderwijsprogramma's en vormen de basis voor de doelen en doelstellingen van een onderwijsprogramma.
- Het volledige continuüm van plaatsingen en alle educatieve en gemeenschapsbronnen moet beschikbaar zijn voor personen met cognitieve stoornissen. De bepaling van de minst beperkende plaatsing dient te geschieden op basis van beoordelingsgegevens.
- De opleiding van personen met cognitieve stoornissen moet zo vroeg mogelijk beginnen en zo lang als nodig worden voortgezet. In alle facetten van het leven zijn overgangen van de ene periode naar de volgende van cruciaal belang.
- Het programma om kandidaten voor de lerarenopleiding voor te bereiden om les te geven aan personen met cognitieve stoornissen, moet alle leergebieden omvatten, inclusief academisch, sociaal, dagelijks leven en vmbo/beroepsonderwijs. Het programma moet gebaseerd zijn op onderzoeksgegevens en best practices.
- Het standaardcurriculum is de basis voor het bouwen van een individueel educatief programma voor personen met cognitieve stoornissen.
- De scholen, evenals de leraren en andere schoolprofessionals, zijn een integraal onderdeel van de gemeenschap. De leraar speciaal onderwijs moet zowel directe als indirecte diensten en ondersteuning bieden aan de gemeenschap.
- Een rol van een lerarenopleiding is om te voldoen aan de onderwijsbehoeften van individuen uit Michigan.
- De normen van het Michigan Department of Education, Michigan Administrative Rules for Special Education (MARSE), en de huidige best practices zouden het platform moeten zijn waarop het lerarenopleidingsprogramma voortbouwt. Een doel van het programma is om leiding te geven bij de ontwikkeling van een verbeterd onderwijsprogramma.
Accreditatie
Siena Heights University's Division of Education heeft een nationale accreditatie gekregen van de Council for the Accreditation of Educator Preparation (CAEP) voor de volledige zeven jaar, van het voorjaar van 2020 tot het voorjaar van 2027. Deze accreditatie certificeert dat de voornoemde professionele initiële certificeringsprogramma's het bewijs hebben geleverd dat ze aan alle CAEP-normen voldoen.
Programma-onderscheidingen
- Het wervingspercentage voor afgestudeerden van 100 procent;
- In totaal heeft 74 procent van de cursussen klinische veldervaring;
- Hands-on modellering van instructie.