BA in lerarenopleiding

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De afdeling Lerarenopleiding biedt hoogwaardige leermogelijkheden en uitgebreide klinische ervaringen om te voldoen aan uw persoonlijke en professionele doelen als leraar in tweetalig / bicultureel onderwijs, vroegschoolse educatie en basisonderwijs.

Je hebt de mogelijkheid om te communiceren met deskundige en zorgzame faculteiten die ervaring hebben in de Pre-K - Grade 12 klaslokalen die klaar staan ​​om je te helpen bij het toepassen van de nieuwste onderzoekkennis en de beste leermethoden in je lessen. Je zult gemeenschaps- en professionele ervaringen opdoen die je voorbereiden om alle studenten te onderwijzen in cultureel en taalkundig diverse schoolomgevingen.

De afdeling Lerarenopleiding omvat drie initiële licentieprogrammas voor docenten: voor niet-gegradueerden die leraren met een licentie in de staat Illinois wensen te worden in tweetalig onderwijs, onderwijs voor jonge kinderen en basisonderwijs. Alle lerarenvoorbereidingsprogramma's op de afdeling Lerarenopleiding zijn geaccrediteerd door de Nationale Raad voor Accreditatie van Lerarenopleiding (NCATE) en de Illinois Board of Education (ISBE).


Vroegschoolse educatie

Na voltooiing van het programma, zal de student voldoen aan de huidige standaarden van de staat Illinois voor ECADE-licenties (Early Childhood Education).

De student zal:

  • Ontwikkel vaardigheden, inzichten en attitudes die cruciaal zijn voor effectief lesgeven aan jonge kinderen
  • Ontwikkel kennis over de opvoeding van jonge kinderen vanaf de geboorte tot acht jaar
  • Word bewust van de programmamodellen en ontwerpen van het Early Childhood-onderwijs
  • Ontwikkel noodzakelijke pedagogische competenties voor het lesgeven aan jonge kinderen
  • Maak gebruik van huidig ​​onderzoek en blootstelling aan praktijken in de klas om te begrijpen hoe jonge kinderen zich ontwikkelen en leren
  • Maak u vertrouwd met de Nationale Vereniging voor het Onderwijs van Jonge Kinderen (NAEYC), haar principes, richtlijnen en ethiek voor het werken met jonge kinderen.

Het Early Childhood Education-programma biedt studieklassen die leiden tot de Bachelor of Arts graad. De major in Early Childhood Education omvat 49 credit-uren van vereiste cursussen.

Bij het voltooien van de undergraduate major in Early Childhood Education, zullen de studenten:

(a) kennis te nemen van de diverse filosofieën en modellen van leerplannen voor jonge kinderen, de educatieve behoeften van kinderen in multiculturele groepen te identificeren en van uitzonderlijke kinderen die in de reguliere klaslokalen worden geïntegreerd;
(b) vaardigheden verwerven bij het ontwerpen en uitvoeren van leerplannen in vroege kindertijd en in primaire programma's in alle themagebieden; kennis opdoen van de rol van informeel en formeel onderwijs bij de verwerving en ontwikkeling van geletterdheid door het kind;
(c) vaardigheden verwerven in het gebruik van diagnostische en beoordelingstechnieken voor evaluatie als basis voor de planning van het curriculum, en de competentie ontwikkelen bij het gebruik van positieve beheersprocedures voor het klaslokaal.

Vereiste professionele reekscursussen:

OPMERKING: Van studenten wordt verwacht dat ze vakken in een blok voltooien voordat ze naar de volgende gaan. Als er echter maar één cursus overblijft in een huidig ​​blok, kunnen studenten toestemming krijgen om door te gaan naar het volgende blok, zolang de resterende cursus geen cursus klinische ervaring is.

Geschiktheid voor het lesgeven aan studenten:

  1. De studenten moeten aan alle gestelde eisen voldoen en slagen voor de ILTS Content Area-test om in aanmerking te komen voor het lesgeven aan studenten.
  2. Om te worden geautoriseerd voor studentenonderwijs, moeten studenten een afspraak maken met de programma-adviseur voor een beoordeling van het academisch record.
  3. Om in aanmerking te komen voor studentenonderwijs, moeten studenten een minimum cijferpuntgemiddelde van 2,75 behouden in de Professionele volgorde.
  4. Er hoeft niet meer dan twee keer een vereiste opleiding tot beroepsopleiding te worden gevolgd om een ​​acceptabel cijfer te bereiken.
  5. Om in aanmerking te komen voor licentieverlening door de staat Illinois, moet een student een cijfer van B of beter behalen in klinische cursussen en in het onderwijs voor studenten


Basisonderwijs

Dit programma ondergaat momenteel curriculaire wijzigingen. Raadpleeg de afdeling voor de nieuwste vereisten en informatie.

Het basiseducatieprogramma biedt studenten kennis van filosofische en psychologische elementen van onderwijs en leren, algemene en specifieke instructiemethoden en klinische ervaringen van minstens 100 uur op lokale scholen voorafgaand aan de studentervaring van een volledige dag.

Na het voltooien van het programma zullen de studenten:

  • Voldoen aan de huidige standaarden van de staat Illinois voor licenties voor basisonderwijs
  • Kennis verwerven van filosofische en onderwijskundige principes die ten grondslag liggen aan het onderricht van elementaire studenten.
  • Krijg kennis en oefen methoden om elementaire studenten les te geven.
  • Kwalificeer je voor de goedkeuring van het basisonderwijs
  • Voltooi 100 klokuren in een lokale school en een leerervaring voor studenten.

Programma-uitkomsten:

Studenten die het basisonderwijs afronden, zullen:

  1. beschikken over theoretische en praktische kennis van de beginselen van de ontwikkeling en het ontwerp van het leerplan, die de beste praktijken in basisscholen weerspiegelen
  2. inzicht hebben in en de vaardigheid met kinderen - differentiëren van instructie van verschillende achtergronden en vaardigheden
  3. weet hoe een verscheidenheid aan leeractiviteiten voor studentgerichte klaslokalen moet worden gepland, geïmplementeerd en geïntegreerd
  4. hebben gespecialiseerde kennis van inhoud en instructiemateriaal verworven, evenals vaardigheden in het gebruik van technologie op basisscholen
  5. effectief klasmanagementtechnieken toepassen die een goed begrip van samenwerkende leerstrategieën en groepsprocessen aantonen
  6. vaardigheden hebben verworven in het ontwerpen van instrumenten om de prestaties van studenten te beoordelen en om beoordelingen te gebruiken om het lesgeven en leren te verbeteren
  7. in staat zijn leeractiviteiten te integreren in contexten die voor basisschoolleerlingen interessant en zinvol zijn
  8. wees reflectieve opvoeders die zich inzetten voor een levenslange professionele ontwikkeling en groei.
  9. Studenten die dit programma afronden, komen in aanmerking voor een licentie voor basisonderwijs. Na licentiestatus komen ze in aanmerking om les te geven op de lagere school (cijfers K-6).

Vereisten voor graad en programma-uitvoering / rechten

Om te slagen voor het programma en het recht hebben om licentievoorwaarden te verklaren, moeten studenten minimaal 120 uur aan studie voltooien, die de volgende vereisten bevatten:

  • Universitair Algemeen Onderwijsprogramma
  • Beroepsonderwijs Cursussen
  • Goedgekeurde minor of concentratiegebied
  • Aanvullende cursussen en tests vereist voor overheidslicenties
  • Programma-aanvulcriteria
  • Om te voldoen aan de afstudeereis van 120 uur.


Tweetalig / Bicultureel basisonderwijs

Na voltooiing van het programma, zal de student een Bachelor of Arts diploma in het basisonderwijs ontvangen en voldoen aan de huidige staat Illinois normen voor basisonderwijs licentie met een Tweetalige-Biculturele goedkeuring.

De student zal

  • Ontwikkel vaardigheden, inzichten en attitudes die cruciaal zijn voor effectief lesgeven aan het tweetalige / biculturele kind
  • Word bewust van lopende meertalige onderwijsprogramma's.
  • Word vertrouwd in zowel de eerste als de tweede taal in het lesgeven in themagroepen.
  • Realiseer het belang van etnisch-culturele banden met het leerproces
  • Ontwikkel de nodige pedagogische competenties voor het lerarenberoep.
Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

Northeastern’s diverse academic offerings, student population and learning opportunities are just a few of the reasons NEIU is a unique and vibrant place to earn a degree. Our mission, vision, values ... Lees meer

Northeastern’s diverse academic offerings, student population and learning opportunities are just a few of the reasons NEIU is a unique and vibrant place to earn a degree. Our mission, vision, values and support services are all here to help you reach your full potential. We invite you to take a closer look at our programs. We look forward to discussing your options with you. Lees Minder