BA in mode-stylist en communicatie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Deze cursus wordt gegeven in de Engelse taal.

De Fashion Communicator combineert in het digitale tijdperk stijlkennis en communicatie- en marketingtechnieken: hij ontwerpt de visuele identiteit van een modemerk, van een modetijdschrift of van gerelateerde evenementen, en ontwerpt de sfeer en stijl. Dit profiel is een gedegen professioneel figuur dat klaar is om zowel offline als online media en tools aan te pakken.

Het doel van de Fashion Stylist is om een gecoördineerd stijlbeeld te creëren dat, naast coherent te zijn, een origineel perspectief op eigentijdse trends uitdraagt of nieuwe perspectieven voorspelt. In de afgelopen jaren heeft deze professionele positie haar competentiespectrum verbreed, waaronder de artistieke richting van collecties, geïntegreerde communicatiestrategieën, coole jacht en trendsetting.

De cursus biedt een uniek educatiepad dat luxe modewaarden combineert met de uitstekende productie-districten van Toscane. LuisaViaRoma.com, een van de meest gerenommeerde e-commerce op het gebied van mode, is de belangrijkste partner.

Carrièremogelijkheden

Fashion Stylist en Communicator, Digital PR, Fashion Editor, Visual Merchandiser, Art Direction Coordinator, Fashion Event Coordinator, Fashion Blogger, Fashion Marketing Specialist.

Context

A Fashion Communicator is een professional met een brede kennis van de modecultuur, "het ontwerpen van afbeeldingen" voor fotografische opnames, video's, blogs, e-commerce, modefilms, modeshows, redactionele producten.

Methodologie en structuur

Het doel van de cursus is het trainen van professionals die op efficiënte wijze kunnen deelnemen aan de creatie, communicatie en promotie van een merk en een modeproduct, evenals in de conceptie van de stijl en esthetiek. Om een Fashion Communicator te worden, wat een multidisciplinair en analytisch profiel is, moet een transversaal onderwijs worden voltooid dat een stevige culturele achtergrond en een goede kennis van de technische hulpmiddelen van fotografie, videomakers en de modewereld (materialen, codes, personages, enz). De professional heeft de mogelijkheid om een breed raamwerk van visuele en esthetische referenties te bouwen: kunstgeschiedenis, kostuum, film, muziek, video- en fotografietalen, interpreteren en analyseren van trends.

De Specialisatie in Fashion Styling impliceert de ontwikkeling van de vaardigheden die nodig zijn om een communicatiestrategie voor een merk of een modeproduct te bedenken met behulp van traditionele en webgebaseerde hulpmiddelen. De gepresenteerde onderwerpen analyseren verschillende segmenten van modecommunicatie: public relations, evenementenplanning, begrip van kwaliteit en instellingen voor productwaarden en projectontwikkeling gekoppeld aan een product of een merk.

De student is in staat hedendaagse mode te interpreteren en te begrijpen en een persoonlijk verhaal te genereren met behulp van innovatieve en hedendaagse projecten op het gebied van modepublicatie en evenementenplanning, en experimenteert met nieuwe kanalen.

Laatst bijgewerkt op dec 2019

Over de school

Florence boasts one of the world most important artistic and cultural heritage, but it is also a city with a long history in Italian design.

Florence boasts one of the world most important artistic and cultural heritage, but it is also a city with a long history in Italian design. Lees Minder