BA in psychologie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Over psychologische wetenschappen

Psychologen zijn bezig met het bevorderen van kennis van gedrag en ervaring.

De missie van de afdeling Psychological Sciences is om je te leren denken als een psycholoog. Om dit te bereiken heeft het Department of Psychological Sciences de Curriculaire richtlijnen voor Undergraduate Education in Psychology, ontwikkeld door de American Psychological Association, aangenomen:

1. Kennisbank in psychologie

Vermogen om sleutelbegrippen, principes en overkoepelende thema's in de psychologie te beschrijven; een praktische kennis ontwikkelen van de inhoudsdomeinen van de psychologie; en beschrijf toepassingen van psychologie.

2. Wetenschappelijk onderzoek en kritisch denken

Mogelijkheid om wetenschappelijke redenering te gebruiken om psychologische verschijnselen te interpreteren; demonstreren psychologie informatievaardigheden; deelnemen aan innovatief en integratief denken en probleemoplossend werken; interpreteren, ontwerpen en uitvoeren van fundamenteel psychologisch onderzoek; en incorporeren sociaal-culturele factoren in wetenschappelijk onderzoek.

3. Ethische en sociale verantwoordelijkheid in een diverse wereld

De mogelijkheid om ethische normen toe te passen om psychologische wetenschap en praktijk te evalueren; interpersoonlijke relaties opbouwen en verbeteren; en waarden aannemen die de gemeenschap opbouwen op lokaal, nationaal en mondiaal niveau.

4. Communicatie

Vermogen om effectief schrijven aan te tonen voor verschillende doeleinden; effectieve presentatievaardigheden vertonen voor verschillende doeleinden; en effectief communiceren met anderen.

5. Professionele ontwikkeling

De mogelijkheid om psychologische inhoud en vaardigheden toe te passen op carrièredoelen; vertonen self-efficacy en zelfregulering; verfijn projectmanagementvaardigheden; verbeter teamwerkcapaciteit; en ontwikkel een zinvolle professionele richting voor het leven na het afstuderen.

Onze kernprogramma's voor de major - Writing-Across-the-Curriculum, Research-Across-the-Curriculum en Diversity-Across-the-Curriculum - bereiden onze majors en minderjarigen voor op de postdoctorale studie van psychologie en aanverwante vakgebieden als loopbaan in sociale voorzieningen, kunst, onderwijs, bedrijfsleven, internationale betrekkingen, recht of specifieke takken van psychologie.

Tegen de tijd dat ze afstuderen, zijn onze studenten in staat om

  • Psychologische theorieën en concepten toepassen om gedrag te analyseren;
  • Analyseer onderzoeksrapporten over psychische problemen;
  • Gegevensanalyses uitvoeren en de resultaten van eigen en andermans gegevensanalyses op psychologische problemen interpreteren;
  • Hun eigen en andermans onderzoeksresultaten over psychologische kwesties zowel mondeling als schriftelijk communiceren;
  • Toon persoonlijke ontwikkeling, inclusief het verduidelijken van hun persoonlijke waarden, het vergroten van hun zelfbewustzijn en begrip van anderen, en het identificeren van de academische graden die vereist zijn voor professionele loopbanen in de psychologie.

Tijdens Whittier worden studenten betrokken bij de activiteiten van de afdeling via de Psychology Club en Psi Chi, de International Honour Society in Psychology. We moedigen studenten aan om regelmatig lokale, regionale en nationale conventies bij te wonen en hun kennis in het veld toe te passen door deel te nemen aan stages buiten de campus en door het leren van een service.

majors

Vereisten voor de majoor in psychologische wetenschappen

Om de major in psychologie af te ronden, moet een student minimaal 36 credits behalen, waaronder de volgende:

  • Introductiepsychologie, PSYC 100, 3 studiepunten
  • Biologische basis van gedrag, PSYC 222, 3 credits
  • Onderzoeksmethoden PSYC 212, 4 studiepunten
  • PSYC 212L, 0 credits
  • Statistieken, PSYC 214, 3 credits
  • Literatuur Beoordeling Seminar, PSYC 415, 3 studiepunten
  • Senior presentatie, PSYC 499, 1 credit
  • Een laboratoriumcursus van 300 niveaus, geselecteerd uit:
    • Functionele Neuroimaging, PSYC 325, 4 credits
    • Sensation and Perception, PSYC 332, 4 credits
    • Psychology of Learning, PSYC 334, 4 studiepunten
    • Ontwikkelingsonderzoek, PSYC 345, 4 studiepunten
    • Klinische communicatie, PSYC 376, 4 credits
  • Ten minste 14 sp. Van keuzevakken in de psychologie op het niveau 100 of hoger.
  • Eén wetenschapsopleiding buiten het domein van de psychologie, exclusief MATH en INTD, 3 studiepunten

Vanwege de vereisten, wordt de volgende volgorde van cursussen sterk aanbevolen:

  • Eerstejaars jaar - 100, 222
  • Tweedejaars jaar - 212 / 212L, 214 / 214L (bij voorkeur gelijktijdig)
  • Junior jaar - een cursus van 300 niveaus
  • Seniorenjaar - 415

Vereisten voor de minor in psychologische wetenschappen

Om de minor Psychologie af te ronden, moet een student een totaal van 19-20 credits behalen, waaronder de volgende:

  • Introductiepsychologie, PSYC 100
  • Eén laboratoriumcursus gekozen uit: PSYC 212, 325, 332, 334, 345, 376;
  • Negen credits gekozen uit: PSYC 222, 242, 336, 352, 362, 372, 382; en
  • Een extra cursus met 3 studiepunten of 4 studiepunten op 200 niveau of hoger

Ontdekking in psychologische wetenschappen

Studenten Psychological Sciences hebben de mogelijkheid om nauw samen te werken met hun professoren bij onderzoeksprojecten en hen voor te bereiden op hun loopbaan na Whittier College .

Verbinden van veroudering en spraakbegrip

Whittier College assistent-hoogleraar Psychologie Amanda Lash heeft een spraak- en geheugenlab op de campus gelanceerd.

Het laboratorium, dat zich nog in de beginfase van ontwikkeling bevindt, zal zich concentreren op hoe spraakbegrip beïnvloed wordt door volwassen ouder worden en veranderingen in het gehoorvermogen. Gelegen in de wetenschap

Door hun onderzoek te verbinden met de stad Whittier, namen Lash en haar student-assistenten Mila Markova, Emma Brown en Richard Agajanian deel aan de Hearing Health Expo. Daar hielpen ze mensen leren over cognitieve veroudering en over toekomstige kansen om deel te nemen aan aankomende studies in het lab op de campus.

Met on-hands onderzoeksmogelijkheden op en buiten de campus, kunnen studenten in de praktijk de geleerde lessen in de klas plaatsen. Tijdens de expo hebben de onderzoeksassistenten persoonlijk inzicht gekregen in relevante loopbaan- en stagemogelijkheden.

Children's Court Research

Kimberly Hurtado en Jasmine Romero's onderzoek heeft al een positieve impact. Deze dichters hebben samen met professor Lori Camparo de effectiviteit onderzocht van de kinderrechtsschool, een 'voor voorbereidend programma', alleen gevestigd in Las Vegas, Nev. Het programma is bedoeld om angst bij kinderen op te voeden en te verminderen voordat ze voor de rechter verschijnen.

Over het algemeen ondersteunden bevindingen uit beide onderzoeken in het algemeen de hypotheses van het team dat het programma een positief effect heeft in gerechtelijke procedures waarbij kinderen betrokken zijn. Niet alleen ontving het onderzoek een regionale prijs, de resultaten zullen nu worden toegevoegd aan de literatuur ter ondersteuning van de uitbreiding van kinderrechtenscholen naar andere staten.

Hands-on leren in psychologische wetenschappen

Studenten Psychological Sciences kunnen hun opleiding buiten het klaslokaal volgen voor belonende, praktijkgerichte ervaringen die een reële dimensie toevoegen aan hun studie.

Een verschil maken in de gemeenschap

Erika Ngo bracht een zomerstage door in het Center for Asian Americans United for Self-Empowerment (OORZAAK).

Erika was een van de slechts 15 studenten in het hele land die werden geselecteerd om deel te nemen aan de CAUSE Leadership Academy. Haar stage cohort omvatte studenten van scholen zoals Amherst College, Duke University, Yale University en anderen.

De Leadership Academy is opgericht om een leidinggevende pijplijn te creëren voor de Aziatische Pacific American (APA) community.

Gedurende het hele programma hadden de stagiairs de gelegenheid om APA-leiders te ontmoeten en de onderwerpen te bespreken die belangrijk voor hen waren.

"Opgroeien, dit gebrek aan vertegenwoordiging in zowel de media als het onderwijs heeft zeker bijgedragen aan de verwarring die ik had over mijn identiteit als een Aziatische Amerikaan. Al vroeg in de Leadership Academy had ik een gesprek met een van de CAUSE-medewerkers over hoe belangrijk het is om meer gediversifieerde geschiedenis vroeg in te voeren en vanuit het feitelijke perspectief van deze minderheidsgroepen, "schreef Erika in een blogpost op de CAUSE-website .

Een hond is de beste vriend van een psych student

Sydney Kanne onderzocht hoe honden getraind kunnen worden om therapie te bieden door mededogen en comfort, en ze hield van elk moment ervan.

Studenten in de klasse Psychology of Learning, geleid door professor Christina Scott, gaan van de campus af om te zien hoe het huisdierreceptenteam honden traint om therapiedieren te worden. Studenten combineren met een huisdier en de eigenaar om week in week uit te zien hoe de hond een bron van troost en medeleven wordt voor mensen in ziekenhuizen en verpleeghuizen.

De oefeningen demonstreren op een echte manier wat Sydney en haar medeleerlingen in de klas leren over conditionering. Terwijl ze de trainingssessies van de honden observeerden, konden ze zien hoe 'natuurlijke' stimuli (zoals hondensnoepjes) kunnen worden gecombineerd met 'onnatuurlijke' stimuli (zoals woorden of handbewegingen) om de geest te conditioneren; in dit geval een harige vriend.

"De kans krijgen om te zien welke dingen we tijdens de les in actie leerden, was een geweldige kans", zei Sydney. Ze voegde eraan toe dat de ervaringen haar studie veel gedenkwaardiger maakten dan het onthouden van herinneringen.

Aan het einde van de cursus spraken Sydney en een andere student zelfs op een jubileumevenement voor het programma in opdracht van professor Scott, hun klas en Whittier College .

"Ik werd verliefd op Psychology of Learning en zal het verder bestuderen in de vervolgopleiding zodra ik dat niveau heb bereikt," zei Sydney.

Laatst bijgewerkt op jun 2019

Over de school

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility.

Our long academic tradition aims to foster in students an appreciation for the complexities of the modern world and workplace while never losing sight of the importance of social responsibility. Lees Minder