Introductie
De cursus
De Bachelor of Business Administration in Tourism Management is gericht op het verstrekken van ondernemers- en managementexpertise aan potentiële professionals in de toerisme- en dienstensector. Het is een mix van theorie, specialistische kennis en praktijk over actuele managementkwesties binnen lokale, regionale, nationale en internationale toerismebedrijven en dienstenorganisaties.
De verschillende onderzoeksvormen in het programma zijn ontworpen om de nodige vaardigheden en vertrouwen in studenten te geven om ofwel hun eigen bedrijf te ontwikkelen ofwel managers te worden in een sector die voortdurend gekwalificeerde managers nodig heeft. Dit is een bijzonder niche-gebied voor Qatar omdat het zich voorbereidt op het hosten van het Wereldkampioenschap voetbal in 2022, naast zijn visie om zichzelf te positioneren als een toeristische bestemming.
Het instructiemiddel is Engels.
Programma's en activiteiten
De modules voor het eerste jaar geven de studenten niet alleen een panoramisch beeld van de toeristische sector, maar introduceren ze ook in actuele theorieën, trends, concepten en werkwijzen in de toeristische sector.
Het tweede en derde jaar bieden een reeks cursussen over strategische resourceontwikkeling, financieel management en strategisch management, beleid en planning in toerisme, touroperating, operations management, human resource management en toeristische marketing. Om aan de academische eisen van je Bachelor of Business Administration (BBA) diploma te voldoen, heb je de mogelijkheid om een ​​jaar in Nederland te studeren.
Het vierde jaar biedt een intense industriële focus en werkervaring met een vereiste om een ​​stage in de industrie te ondernemen en een onderzoeksproject uit te voeren.