BS in Bedrijfskunde
Webster Leiden Campus
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Leiden, Nederlanden
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
48 maanden
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 8.100 / per semester *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Mar 2024
* collegegeld voor het volledige programma
Invoering
Ontmoet ons op onze Online Bachelor Open Dag!
Meld u nu aan voor onze Global Citizen Scholarship en maak kans op 50% korting op het collegegeld
De BS in Business Administration is voor studenten met een zeer sterke interesse in het bedrijfsleven die een uitzonderlijk sterke voorbereiding op dat gebied willen.
Het programma is meer gestructureerd dan veel bedrijfsprogramma's en zorgt ervoor dat de student wordt blootgesteld aan de zakelijke gebieden van boekhouding, economie, financiën, management, marketing, internationaal zakendoen, ondernemingsrecht en informatiesystemen. Het programma omvat ook blootstelling aan geavanceerde onderwerpen die belangrijk zijn voor het bedrijf. De bachelor of science (BS) in bedrijfskunde omvat de breedte van bedrijfsgerelateerde disciplines zoals gedefinieerd in het zakelijke kerncurriculum. De major biedt geen specifieke specialisatie, maar stelt de student eerder bloot aan verschillende zakelijke functies. Deze major is bij uitstek geschikt voor de nieuwe of overstappende student bedrijfskunde of voor de student die tegelijkertijd een ander studiegebied wil volgen.
Leerresultaten
- Studenten gebruiken informatie, analytische hulpmiddelen en probleemoplossende vaardigheden om weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen, rekening houdend met zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren zoals ethische overwegingen.
- Studenten kunnen strategieën ontwikkelen die zich richten op de juridische, ethische, economische en mondiale omgeving waarin de onderneming opereert.
- De student zal praktische kennis hebben van een reeks analytische bedrijfstools met betrekking tot wiskunde, statistiek, boekhouding, economie, marketing, financiën en gedragswetenschappen.
- Studenten kunnen zakelijke kernconcepten, principes en analytische vaardigheden toepassen op functionele lijnen.
- Studenten kunnen de informatie openen, ontwikkelen en gebruiken om zakelijke problemen te analyseren en haalbare oplossingen voor te stellen.
Graad Vereisten
- 45 vereiste kredieturen
- 9 credit-uren van de School of Business & Technology op het hoogste niveau
- Toepasselijke uren van het Universitair Wereldburgerschapsprogramma, met accommodatie voor de bedrijfsadministratie BS
- keuzevakken
Naast het zakelijke kerncurriculum, zullen bachelor of science in bedrijfskunde studenten 3 willekeurige 3000-4000 cursussen (9 uur) van het hoogste niveau van de George Herbert Walker School of Business & Technology kiezen.
- Wereldburgerschapsprogramma voor bedrijfskunde BS
- Vereisten zijn gewijzigd om MATH 1430 in staat te stellen te voldoen aan zowel een vereiste van de hoofdvereiste als aan de GCP-vereiste 'Kwantitatieve geletterdheid'.
Core Curriculum
- BUSN 1000 Business Spreadsheets (1 uur)
- MATH 1430 College Algebra (3 uur)
- WSBT 2000 Career Exploration (1 uur)
- ACCT 2010 Financiële boekhouding (3 uur)
- ACCT 2025 Managerial Accounting (3 uur)
- BUSN 2750 Inleiding tot de statistiek (3 uur)
- MNGT 2100 Managementtheorie en praktijk (3 uur)
- ECON 2000 Economisch Onderzoek (3 uur)
- WSBT 2300 Personal Branding (1 uur)
- FINC 3210 Principles of Finance (3 uur)
- MNGT 3280 Inleiding tot het ondernemingsrecht (3 uur)
- MNGT 3450 Organisatiegedrag (3 uur)
- BUSN 3500 zakelijke en wereldwijde problemen (1 uur)
- MNGT 2500 Marketing (3 uur)
- BUSN 3850 Enterprise Systems ** (3 uur)
- WSBT 2700 Career Management Strategies (1 uur)
- BUSN 4110 Operations Management (3 uur)
- BUSN 4500 Ethische kwesties in het bedrijfsleven (1 uur)
- MNGT 4900 Managementbeleid en strategieën (3 uur)
** Voor studenten op de campus van St. Louis. Internationale campusstudenten kunnen deze cursus vervangen door:
- CSIS 2500 Inleiding tot Data Science (3 uur)
- CSIS 1500 Inleiding tot bedrijfstechnologieën (3 uur)
Nadruk op sport- en entertainmentbeheer
Deze nadruk is alleen beschikbaar op de thuiscampus van St. Louis.
De nadruk op sport- en entertainmentbeheer is bedoeld om studenten de kennis, vaardigheden en hulpmiddelen te bieden die nodig zijn om te slagen in de zakelijke kant van sport en entertainment. Het beheer van academische en professionele sport- en atletiekfranchises is een groot en groeiend bedrijf in de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Soms over het hoofd gezien, maar ook belangrijk, is het gebruik van professionele sportlocaties voor het organiseren van live-entertainmentevenementen (concerten, ijsevenementen, kindershows).
Dit programma erkent het belang van zowel sport als amusement en biedt een inclusieve benadering die afgestudeerden de vaardigheden biedt die nodig zijn om succesvol te zijn in beide bedrijfstakken.
Nadruk-specifieke leerresultaten Na afronding van dit programma kunnen studenten:
- Formuleer zakelijke operationele, management- en marketingplannen die centraal staan in professionele sportteams en entertainmentorganisaties.
- Kwantificeer de economische impact die entertainmentevenementen en locaties hebben op gemeenschappen.
- Kritisch denken, probleemoplossend vermogen en communicatieve vaardigheden toepassen op het beheer van de sport- en entertainmentsector.
- Analyseer de trends, kansen en uitdagingen om succesvol te concurreren in een snel veranderende wereldwijde sport- en entertainmentomgeving.
Benodigde cursussen
- BUSN 2037 Inleiding tot sport- en entertainmentmanagement (3 uur)
- BUSN 3457 Sport- en entertainmentmarketing (3 uur)
- BUSN 4717 Sports Finance (3 uur)
- BUSN 4747 Sportactiviteiten en logistiek (3 uur)
- BUSN 4757 Live Entertainment Management (3 uur)
- BUSN 4827 Sport- en entertainmentstage (3 uur)
leerplan
Diploma-eisen
- 45 vereiste kredieturen
- 9 credit-uren van de School of Business & Technology op het hoogste niveau
- Toepasselijke uren van het Universitair Wereldburgerschapsprogramma, met aanpassingen voor de BS bedrijfskunde
- Keuzevakken
Naast het kerncurriculum van het bedrijfsleven, zullen studenten van de bachelor of science in bedrijfskunde 3 cursussen van 3000-4000 op het hoogste niveau (9 uur) kiezen van de George Herbert Walker School of Business & Technology.
- Wereldburgerschapsprogramma voor bedrijfskunde BS
- Vereisten zijn aangepast om MATH 1430 in staat te stellen te voldoen aan zowel een vereiste van de major als aan de GCP-vereiste 'Kwantitatieve geletterdheid'.
Kerncurriculum
- BUSN 1000 zakelijke spreadsheets (1 uur)
- MATH 1430 College Algebra (3 uur)
- WSBT 2000 Loopbaanverkenning (1 uur)
- ACCT 2010 Financiële Boekhouding (3 uur)
- ACCT 2025 Management Accounting (3 uur)
- BUSN 2750 Inleiding tot statistiek (3 uur)
- MNGT 2100 Management theorie en praktijk (3 uur)
- ECON 2000 Survey of Economics (3 uur)
- WSBT 2300 Personal Branding (1 uur)
- FINC 3210 Principles of Finance (3 uur)
- MNGT 3280 Inleiding tot het ondernemingsrecht (3 uur)
- MNGT 3450 Organisatiegedrag (3 uur)
- BUSN 3500 Zakelijke en wereldwijde problemen (1 uur)
- MNGT 2500 Marketing (3 uur)
- BUSN 3850 Enterprise-systemen** (3 uur)
- WSBT 2700 strategieën voor loopbaanbeheer (1 uur)
- BUSN 4110 Operations Management (3 uur)
- BUSN 4500 Ethische kwesties in het bedrijfsleven (1 uur)
- MNGT 4900 Managementbeleid en -strategieën (3 uur)
**Voor studenten op de campus van St. Louis. Internationale campusstudenten kunnen deze cursus vervangen door:
- CSIS 2500 Inleiding tot datawetenschap (3 uur)
- CSIS 1500 Inleiding tot bedrijfstechnologieën (3 uur)
Nadruk op sport- en entertainmentmanagement
Deze nadruk is alleen beschikbaar op de thuiscampus van St. Louis.
De nadruk op sport- en entertainmentmanagement is bedoeld om studenten de kennis, vaardigheden en hulpmiddelen te bieden die nodig zijn om te slagen in de zakelijke kant van sport en entertainment. Het beheer van academische en professionele sport- en atletiekfranchises is een groot en groeiend bedrijf in de Verenigde Staten en de rest van de wereld. Soms over het hoofd gezien, maar ook belangrijk, is het gebruik van professionele sportlocaties voor live-entertainmentevenementen (concerten, ijsevenementen, kindershows).
Dit programma erkent het belang van zowel sport als amusement en biedt een inclusieve benadering die afgestudeerden de vaardigheden biedt die nodig zijn om succesvol te zijn in beide bedrijfsgebieden.
Nadrukspecifieke leerresultaten Na voltooiing van dit programma kunnen studenten:
- Formuleer zakelijke operationele, management- en marketingplannen die centraal staan in professionele sportteams en entertainmentorganisaties.
- Kwantificeer de economische impact die entertainmentevenementen en -locaties hebben op gemeenschappen.
- Pas kritisch denken, probleemoplossend vermogen en communicatieve vaardigheden toe op het management van de sport- en entertainmentsector.
- Analyseer de trends, kansen en uitdagingen om succesvol te concurreren in een snel veranderende wereldwijde sport- en entertainmentomgeving.
Benodigde cursussen
- BUSN 2037 Inleiding tot sport- en entertainmentmanagement (3 uur)
- BUSN 3457 Sport- en amusementsmarketing (3 uur)
- BUSN 4717 Sportfinanciering (3 uur)
- BUSN 4747 Sportoperaties en logistiek (3 uur)
- BUSN 4757 Live entertainmentbeheer (3 uur)
- BUSN 4827 Sport- en amusementsstage (3 uur)
Galerij
Programma resultaat
Leerresultaten
- Studenten gebruiken informatie, analytische hulpmiddelen en probleemoplossende vaardigheden om goed onderbouwde zakelijke beslissingen te nemen, rekening houdend met zowel kwantitatieve factoren als kwalitatieve factoren zoals ethische overwegingen.
- Studenten kunnen strategieën ontwikkelen die betrekking hebben op de juridische, ethische, economische en mondiale omgeving waarin de onderneming opereert.
- De student heeft praktische kennis van een reeks analytische bedrijfshulpmiddelen met betrekking tot wiskunde, statistiek, boekhouding, economie, marketing, financiën en gedragswetenschappen.
- Studenten kunnen zakelijke kernconcepten, principes en analytische vaardigheden toepassen over functionele lijnen heen.
- Studenten kunnen de informatie openen, ontwikkelen en gebruiken om zakelijke problemen te analyseren en haalbare oplossingen voor te stellen.