BSc (Hons) in computergames (ontwerp)

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Geaccrediteerd door: BCS

GCU's Computer Games-programma's zijn bedoeld om afgestudeerden te produceren met de juiste mix van praktische vaardigheden en technische kennis om deel te nemen aan de industrie voor computerspellen.

We hebben uitstekende studiofaciliteiten, waaronder HD Video Production Suite, Art Studio, Digital Audio Recording Studio, Game Design Studio met 3D Laser Scanning-tools, Motion Capture-tools en een Rapid Prototyping-machine. Er is een laboratorium voor gebruikerservaringen waar games kunnen worden getest en geëvalueerd en een Virtual Reality-lab met een complete Driving Simulator en andere VR-apparatuur zoals Oculus Rifts. In de jaren 1, 2 en 3 nemen studenten in alle programma's deel aan een geïntegreerd project, een mogelijkheid voor studenten uit de verschillende disciplines om samen spellen te maken. Je zult ook genieten van gastcolleges door experts uit de sector.

Computer Games Design omvat Player Centered Design Principles waarbij de speler centraal staat in het Game Design Process. Deze aanpak heeft betrekking op praktijken die zijn overgenomen van Human Computer Interaction (HCI), waar je verschillende hulpmiddelen en technieken leert, zoals conceptualisering en evaluatie. Je zult ook Game Narrative, Serious Games Design en Player Psychology and Computer Arts bestuderen.

Je carriere

Afgestudeerden zijn gaan werken bij Rockstar, Electronic Arts, Sony en Guerrilla Games.

Wat ga je studeren

Jaar 1

Wiskunde voor computergames, Inleiding tot spellen ontwerpen, Introductie tot spellen programmeren, Fundamentals of Computing, Fundamentals of 3D Graphics.

Jaar 2

Spelprogrammering 1, Game-ontwerp 1, 3D-modellering en digitaal beeldhouwen of tekenen voor ontwerp, ontwerp van game-inhoud, interactie met menselijke computer.

Jaar 3

User Psychology, Serious Games Design, Game Preproduction workshop, Usability Research Methods.

Jaar 4

Affectief ontwerp, game-verhaal, ontwerp voor verandering, Honours Project, GameSystem Design.

Toelatingseisen

Alle toelatingseisen die hier worden vermeld, moeten worden gebruikt als leidraad en geven het minimum weer dat moet worden overwogen voor deelname. Aanvragers die een voorwaardelijk aanbod van een plaats hebben gedaan, kunnen worden gevraagd om meer te bereiken dan is aangegeven.

Jaar 1

SQA hoger

ABBB inclusief wiskunde bij B plus Nat 5 Engels bij C

Een level

CCC inclusief wiskunde plus GCSE Engels op C / 4

ILC hoger

H1 H2 H3 H3 inclusief wiskunde plus Engels op gewoon niveau O2

IB Diploma

24 punten inclusief wiskunde

BTEC

Level 3 Extended Diploma bij MMM in relevant computervak ​​met wiskundemodule

Jaar 3

HND

Een HND in Computer Games Development (met het code zware bezorgingsmodel). HND moet een A in rangeenheden bevatten. Moet de volgende eenheden in de HND bevatten; Wiskunde voor interactief computergebruik; Essentiële technieken of wiskunde; Calculus en matrices voor computergebruik; 2D-animatie; 3D-niveau bewerken; Spelaanpassing

de Engelse taal

Studenten van wie de eerste taal geen Engels is, moeten normaal gesproken het equivalent hebben van een academische IELTS-testscore van 6,0 zonder element minder dan 5,5.

Let op: als u uit een Engelssprekend land komt, hoeft u mogelijk niet meer te bewijzen dat u Engels spreekt.

Extra informatie

Andere academische en beroepskwalificaties

Elke aanvraag voor GCU wordt op individuele basis behandeld. Als u niet beschikt over de typische academische toegangskwalificaties, maar wel relevante werkervaring en / of studiepunten van erkende beroepsorganisaties kunt aantonen, komt u mogelijk in aanmerking voor deelname aan deze cursus via het programma Erkenning van voorafgaand leren van de universiteit.

Internationale Pathways

Als u niet voldoet aan de Engelse taalvereisten, komt u mogelijk in aanmerking voor het Engelse universitaire studieprogramma.

Honoraria en financiering

Het collegegeld dat u betaalt, wordt meestal bepaald door uw tariefstatus. Wat is de status van mijn studententoeslag?

Collegegeld 2018/19

  • Thuis: £ 1820
  • RUK: £ 9250 *
  • EU: £ 1820
  • Internationaal: £ 11.500

* Het totale collegegeld voor RUK-studenten die een studiecyclus van drie of vier jaar volgen, heeft een limiet van £ 27.750. Specifieke vergoedingen moeten door de Schotse regering worden bevestigd en kunnen na bevestiging worden gewijzigd.

Als u begint met uw studie in september 2018 of januari 2019, zijn dit de jaarlijkse of modulekosten die gelden voor de duur van uw cursus; de kosten kunnen echter worden gewijzigd. Lees onze tarieven en ons terugbetalingsbeleid voor meer informatie over hoe kosten kunnen veranderen.

Bijkomende kosten

Naast het cursusgeld, kunt u tijdens uw verblijf aan de universiteit extra kosten tegenkomen.

Beurzen

We bieden hoogwaardig onderwijs voor een eerlijke prijs; als de universiteit voor het algemeen welzijn zetten we ons in om toegankelijk hoger onderwijs aan getalenteerde studenten aan te bieden door ons collegegeld laag te houden en een royaal studiebeurspakket van meer dan £ 2,5 miljoen per jaar te bieden.

Als je vragen of vragen hebt over beurzen beschikbaar voor 2018/19, neem dan gerust contact op met het studentonderzoeksteam.

Internationale startdatums voor studenten

Voor nieuwe internationale studenten starten oriëntatie-evenementen op 14 september 2018 . Deze extra tijd is speciaal ontworpen om nieuwe internationale studenten te helpen zich te vestigen in het Verenigd Koninkrijk en de GCU voorafgaand aan de start van de algemene inductie van studenten en lesgeven.

Er zullen tijdens deze periode heel veel leuke en informatieve activiteiten plaatsvinden, waaronder rondleidingen op de campus en in de stad, en welkomstevenementen waar u andere internationale studenten kunt ontmoeten.

Stage

Het programma biedt een optioneel stagejaar tussen het derde en vierde jaar.

Professionele accreditatie

BSc Computer Games Design is geaccrediteerd door het Chartered Institute for IT (BCS).

HM Forces

In samenwerking met HM Forces heeft GCU vastgesteld dat dit programma bijzonder geschikt is voor militaire en ex-militaire mannen en vrouwen. Bezoek de HM Forces Careers Zone voor meer informatie over de services die we bieden.

Evaluatiemethoden

Evaluatiemethoden die worden gebruikt om het behalen van leerresultaten aan te tonen, omvatten onderzoeken, cursussen, klassentests, presentaties, computeroefeningen en schriftelijke rapporten. In elk van hun eerste drie jaar nemen onze studenten deel aan innovatieve groepsprojecten die leiden tot een individueel project in hun laatste jaar, wat hun academische, praktische en inzetbaarheidsvaardigheden verbetert. Elk project omvat twee leerlijnen, de eerste is de essentiële technische vaardigheden die nodig zijn om een ​​volledig productontwerp uit te voeren en dit wordt verder ontwikkeld om onze studenten hun innovatieve en ondernemende vaardigheden te laten zien. De tweede bundel biedt onze studenten de 'zachte' vaardigheden met betrekking tot teamwerk, bedrijfsvoering, het projectontwerpproces en ethische praktijken. Dit werk helpt studenten een groeiende waardering te ontwikkelen voor de praktische aspecten en realiteiten van de toepassing van softwareprocessen in de echte wereld. Beoordeling vindt plaats door presentatie, levering van het ontwerpverslag en, het allerbelangrijkste, demonstratie van prototypen van producten.

Leer methodes

We willen flexibel zijn en graag ons laboratoriumwerk uitbreiden, zodat studenten hardware- en softwaretools kunnen gebruiken voor gebruik buiten de laburen, waardoor studenten extra, zeer waardevolle ervaring kunnen opdoen met het ontwerpen en ontwikkelen van games. We hebben een gameslab uitgerust met de tools om studenten cursussen en projecten te laten voltooien, en een eMotion-lab in de woonkamer waarin enkele ontwerpstudenten van tevoren hun games evalueren, door fysiologische maatregelen te onderzoeken, zoals het volgen van pupilverwijding. Deze praktische faciliteiten worden door werkgevers zeer gewaardeerd en kunnen het verschil maken wanneer ze concurreren om hoogwaardige arbeidskansen voor industriële plaatsing bij het afstuderen. Op projecten gebaseerd onderwijs is voltooid in de jaren 1-3. Studenten zullen lid worden van groepen bestaande uit ontwerpers, fysiologen, programmeurs en kunstenaars. Wij geloven dat dit studenten de mogelijkheid biedt op elk niveau deel te nemen aan de productie van een spel dat vergelijkbaar is met het proces dat in de industrie wordt gevolgd. Al het lesmateriaal dat wordt gebruikt in de practica en lezingen van practica voor alle modules, wordt in elektronisch formaat aangeboden op GCU Learn.

Laatst bijgewerkt op jul 2018

Over de school

GCU's vast IT, engineering and construction experience is housed within the School of Engineering and Built Environment. Our supportive staff are experts in their field; well-connected frontrunners in ... Lees meer

GCU's vast IT, engineering and construction experience is housed within the School of Engineering and Built Environment. Our supportive staff are experts in their field; well-connected frontrunners in areas such as IT security and web development, environmental science, telecommunications, surveying and building services. Our research into built environment and connections with industry leaders in growing markets such as games design make us an exciting choice for students, staff and researchers. Lees Minder