BSc Architectuur

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Queen's University, als onderdeel van de Russell Group, is een van de beste plaatsen om architectuur te studeren in het VK. In de Nationale Studenten Enquête 2019 van 62 architectuurscholen stonden we op de 4e plaats voor algemene tevredenheid. In de Guardian Table 2019 van 55 architectuurscholen stonden we na zes maanden op de 4e plaats voor Toegevoegde Waarde en (gezamenlijk) 6e voor Carrière. In 2019 waren we (gezamenlijk) 2e gerangschikt voor Graduate Prospects en 8e overall in het VK van 55 scholen in de Complete University Guide.

Gesteund door een diverse groep academisch personeel en externe docenten die zich bezighouden met internationaal, bekroond onderzoek en praktijk, studeert meer dan 75 procent van onze studenten regelmatig af met een 1e klas of 2.1 graad. Alle studenten, van wie velen van buiten Noord-Ierland komen, krijgen een hoge mate van persoonlijk onderwijs in een sterke studiocultuur waarin elke student een eigen persoonlijke studioruimte heeft.

Onze gevestigde reputatie die gedurende 50 jaar is gegenereerd, betekent dat onze afgestudeerden vaak worden geplaatst bij toonaangevende werkgevers van over de hele wereld. Zij zijn degenen die leiders zullen zijn in hun vakgebied en creatief het verleden, het heden en vooral de toekomst van de gebouwde omgeving heroverwegen.

Kunst Portfolio:

Kandidaten die geen aanvaardbare kunstkwalificatie hebben, kunnen worden uitgenodigd voor een portfoliogesprek. Begeleiding voor aanvragers die een kunstportfolio voorbereiden, is te vinden op http://go.qub.ac.uk/k100portfolio

highlights

Wereldwijde kansen

  • Erasmus studentenuitwisseling
  • IAESTE stage

Professionele accreditaties

Dit is een Russell Group University Architecture Part 1-graad die is geaccrediteerd door het Royal Institute of British Architects (RIBA) en Architects Registration Board (ARB) in het VK, evenals door de Board of Architects Malaysia (LAM).

Industry Links

Queen's Architecture heeft sterke banden met een breed scala aan industriële partners door middel van onderwijs en onderzoek op lokaal en mondiaal niveau. Studenten worden begeleid door praktiserende architecten en ervaren wetenschappers. Ze zijn uitgerust met professionele vaardigheden die hen voorbereiden op zowel de praktijk als het sollicitatieproces. We zijn (gezamenlijk) 6e van de 55 Schools of Architecture voor 'carrière na zes maanden' in de Guardian League-tabel van 2019.

Carrièreontwikkeling

BSc Architecture heeft sterke banden met RIBA, ARB, RSUA (Royal Society of Ulster Architects) en RIAI (Royal Institute of the Architects of Ireland). Oefenende architecten voegen zich wekelijks bij studiodocenten. We hebben ook onze afgestudeerden die werken in internationale praktijken in het VK en daarbuiten. Door deze samenwerkingen zijn onze studenten goed geplaatst op het gebied van loopbaanontwikkeling.

Ervaring van studenten

Het programma trekt lokale, nationale en internationale studenten aan; vriendschappen en architecturale samenwerkingen duren tot ver na de cursusduur. In Queen's zijn architectuurstudio-cultuur en peer learning al vroeg ingeburgerd. Elke jaargroep heeft een eigen atelierruimte en elke student krijgt een bureau. Studenten leven graag in Noord-Ierland met gemakkelijke toegang tot Groot-Brittannië, Europa en Amerika. Ze vinden Belfast betaalbaar en veilig en ondernemen buitenactiviteiten.

Intimidating

Cursusstructuur

'Creativity with Purpose' is de basis van Architecture bij Queen's.

Studenten verkennen design in een studio-omgeving, gecontextualiseerd door cursussen in geschiedenis / theorie, technologie / omgeving en professionele praktijk. De cursus is modulair opgebouwd, waardoor studenten kunnen leren en hun vaardigheden kunnen ontwikkelen door middel van een uitgebreide reeks onderwerpen, die in de fasen 1, 2 en 3 van de opleiding in complexiteit toenemen. Onderwerpen zijn onder meer:

  • Geschiedenis en Theorie van Architectuur
  • Architectonisch ontwerp en communicatie
  • Technologie en milieu

Studenten hebben vier modules die ze elk jaar moeten halen en het diploma is cumulatief, met respectievelijk 10, 30 en 60 procent voor fase 1, 2 en 3.

Architectuur zit in de school voor natuurlijke en gebouwde omgeving, met planning, aardrijkskunde, archeologie en civiele techniek. Dit geeft studenten Bouwkunde de kans om één of twee keer per jaar samen met de studenten van deze disciplines aan ontwerp- of technologieprojecten te werken.

Fase 1

Fase 1 concentreert zich op onze overtuiging dat onze studenten profiteren van een soepele overgang naar de universiteit, en daarom ondersteunen we studenten sterk bij het leren architectonisch tekenen, modellen maken en het proces van het vormen en communiceren van standpunten over architectuur te beginnen.

De modules van fase 1 worden hieronder beschreven:

  • Technologie en milieu 1
  • Geschiedenis en architectuurtheorie 1
  • Architectonisch ontwerp en communicatie 1 (i)
  • Architectonisch ontwerp en communicatie 1 (ii)

Stage 2

Fase 2 fungeert als een laboratorium voor het testen van creatieve en kritische ideeën en het proces van creëren. We blijven het toenemende zelfvertrouwen en de onafhankelijkheid van studenten ondersteunen door complexere architectonische vaardigheden en begrip van technologie te ontwikkelen.

De modules van fase 2 worden hieronder beschreven:

  • Technologie en milieu 2
  • Geschiedenis en theorie van architectuur 2
  • Architectonisch ontwerp en communicatie 2 (i)
  • Architectonisch ontwerp en communicatie 2 (ii)

Fase 3

Studenten in deze fase zijn zowel speculatieve denkers als ervaren ontwerpers, in staat om gedetailleerde, opgeloste voorstellen te leveren. Ze opereren onafhankelijk en putten uit eerdere leerervaringen en persoonlijke interesses. In dit laatste jaar kijken ze naar de vele mogelijke loopbaantrajecten die hen tijdens hun studie worden aangeboden.

De modules van fase 3 worden hieronder beschreven:

  • Technologie en milieu 3
  • Geschiedenis en architectuurtheorie 3
  • Architectonisch ontwerp en communicatie 3 (i)
  • Architectonisch ontwerp en communicatie 3 (ii)

Neem contact op met onderwijstijden

Grote groepslessen 5 (maximaal uur)
Meestal 5 uur hoorcollege
Middellange groepslessen 8 (maximaal uur)
Typisch 8 uur praktijklessen, workshops of tutorials inclusief pin-upsessies
Persoonlijke studie 20 (maximaal uur)
Doorgaans 20 uur studeren en reviseren in je eigen tijd en / of met je groep, inclusief wat begeleide studie met behulp van ontwerpinstructies, hand-outs voor cursussen, enz.
Lesgeven in kleine groepen / persoonlijke zelfstudie 3 (maximaal uur)
Meestal 3 uur bureaututorials en projectbegeleiding

Leren en onderwijzen

Het BSc Architectuurprogramma hanteert een jaarstructuur waarbij elk jaar (of 'fase') zowel architectonische als onderwijs- / leerdoelen aanneemt. De ontwerpstudio is een goed uitgeruste focus van het programma, waarbij elke student meer dan twintig uur contacttijd per week heeft van beide semesters van twaalf weken. Hoewel architectuur wordt opgevat als een intellectuele discipline, is het ook sterk afhankelijk van een reeks vaardigheden, waarvan de meest voor de hand liggende zijn tekenen, model maken, schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden en ontwerp. Rondom deze representatieve kernvaardigheden zitten andere vaardigheden zoals timemanagement en kritische reflectie. Dit programma trekt academisch bekwame studenten aan, maar doorgaans overtreffen hun intellectuele capaciteiten hun vaardigheden. Het personeel heeft zwaar geïnvesteerd in eerstejaars op vaardigheden gebaseerd onderwijs om de vaardigheden van studenten op gebieden als technisch tekenen, modelbouw en schrijven te vergroten en tegelijkertijd de eigen verantwoordelijkheid van de studenten om hun vaardigheden te ontwikkelen door zelfgestuurd leren te versterken.

Extra informatie

We benadrukken de studenten dat een groot deel van hun leer- en vaardigheidsontwikkeling plaatsvindt buiten de geformaliseerde gebieden van de cursus. We gebruiken de metafoor van de ijsberg met betrekking tot leren - het kleine zichtbare gedeelte boven de waterlijn is contactonderwijs met het personeel, terwijl het veel grotere gedeelte onder de waterlijn de zelfgeleide leertijd van een student is. We moedigen studenten ook aan om buiten de formele onderwijsomgevingen te leren, inclusief externe lezingen en tentoonstellingen en serviceprojecten, evenals internationale studiebezoeken die elk jaar plaatsvinden.

We hebben talloze academische onderscheidingen en prijzen, waarvan er vele worden gefinancierd door trusts en sponsors uit de industrie. De ondersteuning en begeleiding die we studenten geven, dragen er vaak toe bij dat ze andere externe beurzen, beurzen en prijzen ontvangen. Bijna al onze driehonderd studenten zijn lid van de studievereniging ArcSoc, die zeer actief is in het organiseren van sociale evenementen en een avondprogramma voor gastcolleges. Onze studenten worden regelmatig geplaatst in nationale en internationale wedstrijden en prijsprogramma's.

Beoordeling

Beoordeling vindt plaats door middel van 100% cursussen in architectuur. Er zijn geen examens.

Er worden specifieke beoordelingsmethoden gekozen die passen bij de leerresultaten van elke module, en de aard en de balans van de beoordeling worden beschreven in de modulegids.

In studio-gebaseerde modules zijn de opdrachten voornamelijk architecturale ontwerpprojecten en de cijfers die aan de projecten worden toegekend, zijn ongeveer evenredig met de tijd die aan elk project wordt toegewezen, hoewel individueel werk normaal gesproken zwaarder wordt gewogen dan groepswerk. Tegen het einde van het semester worden de projecten gebundeld in een ontwerpportfolio.

Op hoorcolleges gebaseerde modules beslaan het hele jaar en worden ook beoordeeld door middel van cursussen. In Geschiedenis en Architectuurtheorie is de hoofdopdracht het schrijven van essays. Er zijn ook kleinere componenten zoals leesdiscussies, seminarpresentaties en theoretische ontwerpopdrachten. Tegen het einde van het jaar is het werk gebundeld in een schrijfportfolio. In Technologie en Milieu vragen opdrachten om onderzoek, analyse en / of ontwerp. Bij verschillende gelegenheden zijn ze gerelateerd aan ontwerpprojecten van studenten in de studio. Eerdere studies zijn ook gebruikelijk.

Feedback, zowel mondeling als schriftelijk, is het belangrijkste onderdeel van leren en beoordelen in Architectuur. Studenten krijgen het hele jaar door feedback over hun cursussen in de vorm van tutorials, recensies en feedbackfiches. Peer-review wordt ook aangemoedigd.

terugkoppeling

Naarmate studenten vorderen tijdens hun studie bij Queen's, zullen ze algemene en specifieke feedback over hun werk ontvangen uit verschillende bronnen, waaronder docenten, modulecoördinatoren, stagebegeleiders, persoonlijke docenten, studieadviseurs en peers. Van universiteitsstudenten wordt verwacht dat zij zich bezighouden met reflectieve praktijken en deze benadering gebruiken om de kwaliteit van hun werk te verbeteren. Feedback kan in verschillende vormen worden gegeven, waaronder:

  • Feedback gegeven via formele schriftelijke opmerkingen, begeleidingscijfers en cijfers met betrekking tot werk dat u, als individu of als onderdeel van een groep, hebt ingediend.
  • Mondeling commentaar. Dit gebeurt meestal in de studio als tutorials over ontwerp en technologie.
  • Reactie online of per e-mail.
  • Algemene opmerkingen of vraag- en antwoordmogelijkheden aan het begin of einde van een lezing, seminar of tutorial.
  • Advies vóór indiening met betrekking tot de normen waarnaar u moet streven en veelvoorkomende valkuilen die u moet vermijden. In sommige gevallen kan dit worden geleverd in de vorm van voorbeeldwerk dat u in uw eigen tijd kunt bekijken.
  • Feedback en resultaten van praktische lessen
  • Commentaar en begeleiding door personeel van gespecialiseerde ondersteunende diensten zoals Carrière, Inzetbaarheid en Vaardigheden of de Learning Development Service.
  • Nadat u uw feedback heeft bekeken, wordt u aangemoedigd om verdere verbeteringen aan de kwaliteit van uw werk te identificeren en door te voeren.

uitrusting

Onze ontwerpstudio's en review- / tentoonstellingsruimtes bevinden zich in Chlorine Gardens en David Keir Building op Queen's campus in Zuid-Belfast. De architectonische werkplaats voor lasersnijden, modelbouw en 3D-printen bevindt zich ook in DKB. Voor lezingen en seminars maken we gebruik van allerlei collegezalen en klaslokalen bij Queen's.

Carriere vooruitzichten

Deze eerste graad Architectuur (RIBA / ARB deel 1) leidt tot de postdoctorale opleidingen deel 2 en 3, die aan onze instelling of elders kunnen worden gevolgd. Veel van onze afgestudeerden keren terug naar ons Master of Architecture-programma.

Onze afgestudeerden zijn betrokken bij een verrassend breed scala aan activiteiten. Velen blijven werken in particuliere architectenbureaus, variërend in grootte van twee of drie mensen tot meer dan 100 personeelsleden, die een huisartsenpraktijk verlenen aan particuliere en institutionele klanten, het ontwerpen van individuele huizen, sociale huisvesting, commerciële ontwikkelingen, openbare gebouwen, concertzalen, theaters en galerijen. Veel opdrachten worden gewonnen door middel van architectuurwedstrijden.

Hoewel in de eerste plaats bedoeld als een eerste graad voor diegenen die postdoctorale studies willen volgen en professioneel gekwalificeerde architecten willen worden, biedt de cursus een brede algemene opleiding in ontwerp, visuele waardering en probleemoplossing, die op zich waardevol is.

Hoewel een veel groter deel van onze afgestudeerden doorgroeit tot geregistreerde architect, diversifieert een bepaald aantal van onze afgestudeerden zich en gaat naar buiten naar gerelateerde carrières en rollen. Ze kunnen werken in decorontwerp, stedenbouw of huisvestingsbeleid, conservering van historische gebouwen, interieurs, meubelontwerp of gespecialiseerde bouwfysica zoals akoestiek. Ze kunnen technische bijstand verlenen aan vrijwilligers- en gemeenschapsgroepen die moeilijke sociale en economische problemen aanpakken. Onze afgestudeerden werken in veel verschillende delen van de wereld, laten hun werk publiceren en ontvangen prijzen.

Werk na de cursus

(Gezamenlijk) 6e voor "carrière na zes maanden" van 55 Britse architectuurscholen in de Guardian League-tabel van 2019.

Graad plus onderscheiding voor buitenschoolse vaardigheden

Naast je opleiding kun je bij Queen's de kans krijgen om een breder leven, academische en inzetbaarheidsvaardigheden op te doen. Bijvoorbeeld stages, vrijwilligerswerk, clubs, verenigingen, sport en nog veel meer. Je studeert dus niet alleen af met een diploma erkend aan een toonaangevende universiteit, je hebt praktische nationale en internationale ervaring en een bredere blootstelling aan het leven in het algemeen. We noemen dit Degree Plus. Dat maakt studeren aan de Queen's University Belfast bijzonder.

Toegangsvereisten

A-Level vereisten

  • AAA + GCSE Wiskunde cijfer C / 4.
    Kandidaten met een cijfer C / 4 in GCSE Art of geen Art op GCSE / A-niveau kunnen worden uitgenodigd voor een portfoliogesprek. Begeleiding voor aanvragers die een kunstportfolio voorbereiden, is te vinden op http://go.qub.ac.uk/k100portfolio. Noch technologie en design, noch ambacht, design en technologie worden beschouwd als een alternatief voor kunst.

Ierse vereisten voor het verlaten van het certificaat

  • H2H2H3H3H3H3 + indien niet aangeboden op hoger niveau dan gewoon niveau graad O4 in wiskunde.
    Kandidaten met een graad C in Junior Certificate Art, of geen Art at Junior / Leaving Certificate, kunnen worden uitgenodigd voor een portfoliogesprek. Begeleiding voor aanvragers die een kunstportfolio voorbereiden, is te vinden op http://go.qub.ac.uk/k100portfolio.

Toegang tot cursus

  • Succesvolle afronding van de Access-cursus met gemiddeld 75%. GCSE Wiskunde cijfer C / 4 of gelijkwaardig in Toegangscursus.
  • Kunstvereisten zoals hierboven.

International Baccalaureate Diploma

  • 36 punten in totaal, inclusief 6,6,6 op Higher Level + indien niet aangeboden op Higher Level / GCSE, dan Standard Level grade 4 in Mathematics.
  • Kunstvereisten zoals hierboven.

BTEC Level 3 Extended / National Extended Diploma

  • QCF Level 3 BTEC Extended Diploma (180 studiepunten), met 160 studiepunten op Distinction grade en 20 studiepunten op Merit grade + GCSE Mathematics grade C / 4
  • RQF Level 3 BTEC National Extended Diploma (1080 Guided Learning Hours (GLH)), met ten minste 900 GLH op Distinction grade (minimaal 240 GLH om extern te beoordelen) en 180 GLH op Merit grade + GCSE Mathematics grade C / 4
  • Kunstvereisten zoals hierboven.

Afstuderen

  • Een minimum van een 2: 1 Honours Degree, op voorwaarde dat ook aan een onderwerpvereiste wordt voldaan

Alle aanvragers

  • Een brede spreiding van wetenschappelijke, creatieve en taalgerelateerde vakken is wenselijk, aangezien hoge scores voor specifieke vakken niet noodzakelijkerwijs duiden op geschiktheid voor de brede eisen van de opleiding. Bewijs van brede algemene intelligentie, hardwerkende aard en oprechte motivatie en interesse in architectuur is ook vereist. Aanvragers worden aangemoedigd om de eisen van het studeren van architectuur en de gecombineerde wetenschappelijke en creatieve aard van het onderwerp te waarderen.
  • De hierboven geschetste toelatingseisen weerspiegelen de eisen van de BSc, maar erkennen dat de hoogste prestaties op A-niveau niet altijd een indicator zijn van de geschiktheid van een kandidaat voor de opleiding.

Internationale studenten

Raadpleeg de specifieke informatie voor informatie over internationale kwalificatie-equivalenten

Engelse Taalvereisten

Een IELTS-score van 6,5 met een minimum van 6,0 voor spreken en luisteren en 5,5 voor lezen en schrijven, of een gelijkwaardige acceptabele kwalificatie.

Als je je Engelse taalvaardigheid wilt verbeteren voordat je aan deze opleiding begint, biedt INTO Queen's University Belfast een scala aan Engelse taalcursussen. Deze intensieve en flexibele cursussen zijn bedoeld om uw Engelse bekwaamheid voor toelating tot dit niveau te verbeteren.

Als gevolg van de COVID-19-pandemie zullen we alleen van juni tot september 2020 academisch Engels en pre-sessiecursussen online aanbieden.

  • Academisch Engels: een intensieve cursus Engels en studievaardigheden voor succesvol universitair onderzoek op universitair niveau
  • Pre-sessioneel Engels: een korte intensieve academische cursus Engels voor studenten die een opleiding volgen aan Queen's University Belfast en die hun Engels moeten verbeteren.

Internationale studenten - Stichting en internationale Year One-programma's

INTO Queen's biedt een scala aan academische en Engelse taalprogramma's om internationale studenten voor te bereiden op een undergraduate studie aan Queen's University. Je leert van ervaren docenten in een speciaal internationaal studiecentrum op de campus en hebt volledige toegang tot de faciliteiten van wereldklasse van de universiteit.

Deze programma's zijn bedoeld voor internationale studenten die niet voldoen aan de vereiste academische en Engelse taalvereisten voor directe toegang.

Collegegeld

Noord-Ierland (NI) £ 4395
Engeland, Schotland of Wales (GB) £ 9.250
Andere (niet-VK) EU £ 4395
Internationale £ 20.800

De undergraduate-vergoedingen voor deelname aan 2021 zijn nog niet vastgesteld. De getoonde vergoedingen zijn voor 2020-deelname en dienen alleen als richtlijn. Kom later in 2020 terug om de bijgewerkte tarieven te bekijken.

Collegegeldtarieven worden berekend op basis van de status van het collegegeld van een student en worden over het algemeen jaarlijks verhoogd door inflatie.

Het collegegeld dat EU-studenten die na de overeengekomen overgangsperiode beginnen met cursussen aan Britse universiteiten, moeten betalen, is afhankelijk van wat is overeengekomen als onderdeel van de exit-onderhandelingen van het VK.

Algemene voorwaarden voor postdoctorale aanvragen

  • Vanwege de grote vraag is er een deadline voor aanmeldingen.
  • U moet een aanbetaling van £ 400 pond betalen om uw plaats op de baan veilig te stellen.
  • Deze voorwaarde van het aanbod is een aanvulling op eventuele academische of Engelse taalvereisten.

Extra cursuskosten

Alle studenten

Afhankelijk van de opleiding kunnen er extra kosten zijn die niet door het collegegeld worden gedekt, waarmee studenten rekening moeten houden bij het plannen van hun studie.

Studenten kunnen boeken lenen en toegang krijgen tot online leermiddelen uit elke Queen's bibliotheek.

Als studenten aanbevolen teksten willen kopen in plaats van ze te lenen bij de Universiteitsbibliotheek, kunnen de prijzen per tekst variëren van £ 30 tot £ 100. Een programma kan maximaal 6 modules per jaar bevatten, elk met een aanbevolen tekst.

Studenten moeten ook tussen de £ 30 en £ 75 per jaar budgetteren voor fotokopiëren, geheugensticks en afdrukkosten.

Studenten die stage gaan lopen of studeren in het buitenland, hetzij als verplicht of optioneel onderdeel van hun programma, dienen zich ervan bewust te zijn dat zij extra reis- en verblijfkosten zullen moeten betalen.

Als een laatste jaar een groot project of proefschrift omvat, kunnen er kosten zijn verbonden aan vervoer, huisvesting en / of materialen. Het bedrag is afhankelijk van het gekozen project. Er kunnen ook extra kosten zijn voor het bedrukken en binden.

Studenten kunnen overwegen om een elektronisch apparaat aan te schaffen; kosten variëren afhankelijk van de specificatie van het gekozen model.

Daarnaast zijn er extra kosten voor diploma-uitreikingen, herkansingen en bibliotheekboetes.

Architectuurkosten

Er zijn extra kosten voor zowel materialen (modelbouw en printen) als voor de jaarlijkse studiereizen naar steden buiten Belfast. Het bedrag voor materialen en uitrusting hangt af van hoe studenten besluiten hun werk te vertegenwoordigen, maar een budget van £ 1.080 voor de driejarige cursus is passend. De kosten voor studiereizen variëren per locatie, maar studenten moeten £ 1.100 budgetteren voor de driejarige cursus.

Hoe financier ik mijn studie?

Er zijn verschillende regelingen voor collegegeld en financiële ondersteuning van studenten voor studenten uit Noord-Ierland, die uit Engeland, Schotland en Wales (Groot-Brittannië) en die uit de rest van de Europese Unie.

Beurzen

Elk jaar bieden we een reeks beurzen en prijzen aan voor nieuwe studenten.

Laatst bijgewerkt op aug 2020

Over de school

Founded in 1845 as Queen's College Belfast, we became an independent university in 1908. Today, we are ranked in the top 173 universities in the world (QS World Rankings 2020) in the top 140 in the wo ... Lees meer

Founded in 1845 as Queen's College Belfast, we became an independent university in 1908. Today, we are ranked in the top 173 universities in the world (QS World Rankings 2020) in the top 140 in the world for graduate prospects (QS Graduate Employability Rankings 2020), and a member of the Russell Group of UK research-intensive universities, combining excellence in research and education with a student-centred ethos. Lees Minder