Introductie
"Ik heb tot nu toe een geweldige ervaring op de universiteit gehad. Op de eerste schooldag ontmoette ik eigenlijk mijn beste vriend, die overigens Chinees is. De eerste week maakte ik vrienden van over de hele wereld en ik genoot van elk moment van Ik kan met trots zeggen dat ik de volledige collage-ervaring heb gehad van feesten tot lange nachtstudiesessies, van wandelen door de heuvels van de stad tot deelname aan studiegroepen en stress voor examens. "
Darko Denkovski (Macedonië, Faculteit Bedrijfskunde en Economie)
Zoals algemeen bekend, werd het toerisme in de afgelopen decennia een van de grootste en snelstgroeiende economische sectoren ter wereld. Zoals de UNWTO (World Tourism Organization) in de laatste rapporten benadrukt, is deze bedrijfstak uitgegroeid tot een belangrijke aanjager van sociaal-economische vooruitgang door het creëren van banen en ondernemingen, exportinkomsten en infrastructuurontwikkeling in zowel ontwikkelde als ontwikkelingslanden. Nieuwere en nieuwere gebieden en markten lijken zowel op inkomend als uitgaand toerisme en concurrentie en diversificatie werden ook belangrijke kwesties in de wereldwijde toerismeprocessen.
Aangezien toerisme een van de grootste spelers is in de internationale handel, 7% van de wereldwijde export van goederen en diensten vertegenwoordigt of 10% bijdraagt ​​aan het wereldwijde BBP of aan wereldwijde werkgelegenheid, is het absoluut de moeite waard om te studeren en later bezig te zijn met dit dynamisch groeien. vertakken waar je ook vandaan komt of waar je later zou willen werken. Als u ziet welke zakelijke kansen deze branche biedt, bent u degene die we nodig hebben.
Als je klaar bent met je studie word je een econoom in toerisme en catering.
Met de verworven economische, zakelijke, sociale wetenschappen, toegepaste methodologie en specialistische kennis op het gebied van toerisme en catering, kunt u de taken en uitdagingen en de bijbehorende workflows beheren in een breed scala aan activiteiten met betrekking tot toerisme en catering. Je zult in staat zijn om de factoren die de toeristische vraag beïnvloeden bloot te leggen en te analyseren, een aantrekkelijk en op ervaring gebaseerd aanbod te creëren en de gerelateerde dienstenactiviteiten te organiseren en te vervullen.
Aan het einde van ons programma, heeft u de kennis en vaardigheden van:Je zult de basisprocessen van het toeristisch systeem begrijpen en je zult deel kunnen uitmaken van de professionele werking ervan;
Je hebt kennis van de bijzondere kenmerken van toerisme- en cateringbedrijven en hun management;
Je hebt praktische en theoretische kennis over de ontwikkeling van de verschillende toeristische producten en de ontwikkeling en het beheer van bestemmingenCarrièremogelijkhedenEen belangrijk doel van onze programma's is om academische kennis te combineren met overdraagbare vaardigheden om de inzetbaarheid te vergroten. Afgestudeerden op het gebied van toerisme en catering worden zeer gewaardeerd door werkgevers over de hele wereld. Je hebt de keuze uit een loopbaan die voor jou openstaat, inclusieftoerisme (bestemming, product) manager (zowel in private als in publieke sfeer - bedrijven, lokale overheden, staatsorganen)
toeristisch planner, onderzoeker, deskundige op het gebied van regionale ontwikkeling
hotel of restaurantmanager
hotel receptionist
reisagent, reisorganisator
organisator van conferenties en evenementen
toeristisch verkoopmanager
marketingmanager voor toerismeApplicatie procedureVoorbeelden van onderwerpen tijdens de studies
1e semester
4e semester
Kwantitatieve methoden
Micro-economie
Inleiding tot sociale wetenschappen
Informatie Systemen
Systeem van Toerisme
Stichting Marketing
Stichtingen van digitale marketing
Gezondheidstoerisme
Plaats marketing
2de semester
5e semester
Waarschijnlijkheid en statistieken
Macro-economie
Introductie tot Accounting
Snelle en langzame toeristische producten
Toerisme ondernemingen
Marketingberekeningen
3e semester
6e semester
Bedrijfsstatistieken
Organisatorisch gedrag
Bankieren en financiën
Toerisme geografie
Milieu-economie
Case Studies in Tourism Marketing
Touroperatie en evenement
Gastvrijheid en cultureel gedrag
Onderdak en hotelmanagement