BSc in Software Engineering
York St John University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
York, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 6 jaar
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 9.250 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* VK en EU 2020-21 voltijds: £ 9.250 per jaar, deeltijd: £ 4.265 per jaar; Internationaal 2020-21 voltijds: £ 12.750 per jaar
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Verken gespecialiseerde computerlabs en doe unieke vaardigheden op in programmeren, software-engineering en systeemontwerp.
Onze experts hebben dit programma ontwikkeld om u de kennis en vaardigheden te bieden die u nodig heeft om uw droomcarrière na te streven in software engineering en ontwikkeling. Je zult Software Engineering verkennen in een stimulerende omgeving, waar we je persoonlijke innovatie en technische expertise waarderen, en je de mogelijkheid bieden om waardevolle brancheverbindingen te ontwikkelen.
92% van de afgestudeerden van onze computerwetenschappelijke cursussen hadden een baan of studeerden binnen zes maanden - DLHE 2017.
Belangrijkste feiten
- UCAS-code - II1O
- Locatie - York campus
- Duur - 3 jaar voltijds, 6 jaar deeltijds
- Startdatum - september 2020
- School - Art, Design & Computer Science
Cursus overzicht
Samen met onze academici en experts uit de industrie werk je samen aan live projecten, waar je ondernemersvaardigheden ontwikkelt en kansen creëert voor je toekomstige carrière in de computerwereld. Wij geloven in het belang van het ontwikkelen van de vaardigheden om u te helpen slagen in het door u gekozen loopbaantraject.Daarom zult u een professioneel project uitvoeren waarmee u in een live omgeving kunt werken, voor een gevestigd bedrijf kunt werken of een zelf geïnitieerd ondernemingsproject kunt ondernemen .
Een optie voor een jaar in de industrie is ook beschikbaar voor dit programma, voor diegenen die een meer meeslepende ervaring van professionele werkomgevingen wensen.
Terug in de klas wordt u onderwezen door onze specialisten, die allemaal gekwalificeerd zijn op PhD-niveau en actief zijn in de branche. U leert kernvaardigheden op het gebied van programmeren, software-engineering en systeemontwerp, die kunnen worden toegepast op een reeks industrieën, waaronder softwareontwikkeling, bedrijven, games, onderwijs en andere opwindende, opkomende gebieden die passen bij uw specialistische interesse. We hebben geïnvesteerd in de ontwikkeling van drie gespecialiseerde computerlabs om ervoor te zorgen dat u toegang heeft tot de beste faciliteiten om uw studies te ondersteunen, waar u toegang heeft tot gespecialiseerde apparatuur die vaak wordt gebruikt door software-engineeringprofessionals.
Cursusstructuur
Niveau 1
Niveau 1 geeft u de fundamentele kernkennis die nodig is voor uw ontwikkeling als informaticus, en biedt u een breed scala aan mogelijkheden om kernvakkennis te ontwikkelen op het gebied van programmeren, wiskunde, software-engineering en de kritische discoursen rond ontwikkelingen op het gebied van computergebruik. U zult vertrouwd raken met de gebruikelijke terminologie van software-engineering en goed thuis zijn in discipline-specifieke technische praktijken, methodologieën en theorieën. Lesgeven op dit niveau bestaat uit een reeks meeslepende leerervaringen zoals lezingen, seminars, workshops, onderwijslaboratoria, ondersteund open leren (SOL), gastgesprekken en reizen.
modules
Modules zijn onder meer:
- Programmeren 1: Deze module biedt u de ruimte om de kernconcepten, principes en technieken van programmeren in de context van softwareontwikkeling te leren, te verkennen en te absorberen. De grondgedachte is programmeren en algoritmeontwerp als probleemoplossende inspanningen.
- Wiskunde en probleemoplossing: abstractie is fundamenteel voor informatica. Vandaar dat een fundamentele nadruk van deze module ligt op het introduceren van wiskundige technieken en vaardigheden waarmee je abstracte modellen van elementen uit de echte wereld kunt ontwerpen en manipuleren. Deze technieken en vaardigheden omvatten geschikte wiskundige notaties en concepten.
- Basisprincipes van computersystemen: deze module geeft u een breder begrip van de infrastructuur van een computer. Het behandelt basisproblemen in hardware en besturingssystemen en richt zich op algemeen beschikbare desktopcomputersystemen. Het doel is om uw blootstelling aan de computersystemen te vergroten; voor veelgebruikte besturingssystemen in de branche ter ondersteuning van software-engineering en internet.
- Programmeren 2: Deze module laat u kennismaken met Object Orientated Programming in het kader van softwareontwikkeling. Ideeën voor het oplossen van problemen door middel van programmering en algoritmeontwerp worden verder ontwikkeld, voortbouwend op semester één modules. U leert hoe u programma's met toenemende complexiteit in procedurele en objectgeoriënteerde talen kunt bewerken, compileren, uitvoeren en testen.
- Software Engineering: Je ontwikkelt een basiskennis van de fundamentele technieken van software engineering door je te concentreren op het ontwerp en de realisatie van een webgebaseerd artefact. De module zal de nadruk leggen op het verwerven van een passend evenwicht tussen kennis van software-engineering en de vaardigheden die nodig zijn om een webgebaseerd artefact te ontwerpen.
- Technologie in context: deze module introduceert de kernvaardigheden die vereist zijn voor een computerprofessional en fundamentele discursieve vaardigheden voor het overwegen en evalueren van de bredere filosofische implicaties van de huidige en opkomende computerpraktijken.De module zal bestaan uit het verzamelen van informatie, analyse, discursief debat en presentatie. Het zal u kennis laten maken met de relevante professionele aspecten van de computerpraktijk en hun bredere sociale gevolgen. Dit omvat de rol van professionele instanties, plus de juridische, ethische en sociale aspecten van informatica.
Level 2
Level 2 stelt u in staat uw vakkennis verder te ontwikkelen door middel van modules in netwerken, databases en ontwikkeling van mobiele applicaties. In combinatie met deze zult u een professioneel project uitvoeren waarmee u uw vaardigheden in een 'live' omgeving kunt toepassen, voor een gevestigd bedrijf kunt werken of een zelf geïnitieerd, mogelijk collaboratief, ondernemend project kunt ondernemen. Deze kans stelt je in staat om de kennis die je tot nu toe hebt opgedaan door je studie toe te passen en te testen, waardoor je leert door echte ervaring. Op niveau 2 volg je ook de module Philosophies of Technology, die je kennis van de huidige relevante vakdiscoursen en kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden zal verbeteren, die je voorbereiden op je grote project op niveau 3. Lesgeven op dit niveau omvat alle voorgaande modi op niveau 1, maar met de nadruk op meer zelfgestuurd en projectmatig werken in groep.
modules
Modules zijn onder meer:
- Programmeren 3: Deze module ontwikkelt uw programmeervaardigheden door u bloot te stellen aan intermediaire en geavanceerde programmeerconcepten en -methoden. Door formele methoden uit software-engineering te combineren met praktische software-ontwikkelingstaken, zul je je programmeervaardigheden verbeteren, ontwikkelen, testen en consolideren, door middel van een reeks colleges en praktijkgerichte laboratoria.
- Databases en netwerken: het doel van deze module is het introduceren en verkennen van de essentiële principes en concepten van databases en netwerken. Je doet praktische ervaring op met het ontwerpen, implementeren en beheren van databasesystemen, evenals de technische details die de werking van netwerk- en internetwerksystemen ondersteunen.
- Software Engineering: Design Patterns: Deze module introduceert de structuur van objectgeoriënteerde systemen, zowel ontwerp als programmering. Het is gebaseerd op het idee van een ontwerppatroon: een abstractie van een bewezen oplossing voor een terugkerend probleem in een bepaalde context in systeemstructuur en gedrag.
- Ontwikkeling van mobiele applicaties: Deze module is bedoeld om u een uitgebreid inzicht te geven in de technologieën die worden gebruikt voor het ontwikkelen van applicaties voor mobiele computers. Het onderzoekt de kenmerken van mobiele apparaten en hoe deze de beslissingen op het gebied van software-engineering beïnvloeden; u voorbereiden om te werken op het gebied van mobiele en alomtegenwoordige softwareontwikkeling.
- Professioneel project: De toenemende focus op werkgerelateerd leren weerspiegelt een duidelijk begrip en waardering van de relatie tussen technische kennis van een gebied en de behoefte aan computer- en inzetbaarheidsvaardigheden. Deze module biedt u de mogelijkheid om werkgerelateerd leren te ervaren door middel van een reeks zelf-geïnitieerde opties, waaronder zelf geïnitieerde of samenwerkende ondernemersprojecten of het werken met bedrijven om computergebaseerde oplossingen te ontwikkelen voor echte problemen.
- Filosofieën van technologie: deze module stelt je bloot aan belangrijke filosofische verhandelingen die belangrijk zijn voor hun vakgebied, bijvoorbeeld ethiek, ontologie, esthetiek, duurzaamheid, ecologie van technische systemen, posthumanisme en virtualiteit. Door blootstelling aan deze verhandelingen wordt u aangemoedigd om na te denken over en de bredere gevolgen van informatica te evalueren binnen een sociale en politieke context.
Niveau 3
Level 3 bevat geavanceerde modules in uw vakgebied, zodat u uw leren kunt specialiseren en accentueren via een keuze uit optionele modules, bijvoorbeeld: Cybercrime Security, Software Solutions for Business, Advanced Web Development, Data Visualization en iOS Games Development. De specifieke optionele modules die elk jaar worden aangeboden, variëren afhankelijk van het aantal studenten en de beschikbare bronnen, dus mogelijk zijn niet alle vermelde modules elk jaar beschikbaar. Hierbij begeleidt u een omvangrijk, onafhankelijk onderzoeksproject van een jaar naar uw eigen ontwerp, overeengekomen met en ondersteund door een academische begeleider. Dit project kan zich in elk bestaand of opkomend gebied van onderzoek naar software-engineering bevinden. U wordt aangemoedigd om uw technische leer- en professionele onderzoeksinteresses te consolideren via dit grote project. Onderwijzen en leren op niveau 3 omvat opnieuw de manieren van bezorgen en activiteit die men tegenkomt op niveau 1 en 2, maar de nadruk op niveau 3 ligt op onafhankelijk, zelfgestuurd werk dat reageert op leren binnen en tussen modules.
modules
Verplichte modules zijn onder meer:
- Groot project: Het doel van deze module is om u de mogelijkheid te geven om het theoretische begrip en de praktische vaardigheden die u uit andere modules hebt opgedaan, samen te brengen. De projecten omvatten doorgaans het produceren van een softwareproduct van conceptvorming tot succesvolle evaluatie en de productie van een goed opgesteld, substantieel rapport om de output van het onderzoek te demonstreren.
- Mens-computerinteractie: Deze module houdt zich bezig met het ontwerpen, evalueren en inzetten van bruikbare, effectieve en interactieve technologieën. Het doel van deze module is om je te laten focussen op de belangrijkste gebieden, benaderingen en ontwikkelingen op het gebied van de gebruikerservaring.
- Internet of Things: The Internet of Things is een term die wordt gebruikt om een internet te beschrijven dat bestaat uit netwerkobjecten. De term omvat, maar is niet beperkt tot, concepten van alomtegenwoordig computergebruik; omgevingsintelligentie; Machine to Machine-communicatie (M2M). Wat deze verhandelingen verenigt, is de vraag hoe de inzet van 'slimme' technologie in openbare en sociale ruimtes niet alleen van invloed zal zijn op hoe we ons tot elkaar verhouden, maar ook hoe we onszelf als mens begrijpen. Deze module tracht deze vragen open te stellen voor verkenning door middel van een praktisch project dat Internet of Things-technologie ontwikkelt voor inzet in openbare en / of sociale contexten.
Optionele modules zijn onder meer:
- Cybercrime-beveiliging: Cyberterrorisme is en blijft een grote zorg. Zo is de beveiliging van cybercriminaliteit geëvolueerd als een interdisciplinair veld dat het steeds toenemende gebruik van computertechnologie bij criminele activiteiten wil aanpakken. Beoefenaars staan voor de uitdaging om de complexe aard van het veld, de bijbehorende technologieën en de principes en praktijken van het strafrechtelijk onderzoek te begrijpen. Deze module richt zich primair op de software-aspecten van dit veld en biedt u de mogelijkheid om te worden uitgerust met de vaardigheden die nodig zijn om te helpen bij het onderzoeken van criminaliteit waarbij gebruik wordt gemaakt van digitale apparatuur met behulp van wettelijk aanvaarde methoden en hulpmiddelen.
- Geavanceerde webontwikkeling: Deze module richt zich op het gebruik van geavanceerde en professionele webtechnologieën die meer interactiviteit, dynamiek, toegankelijkheid, bruikbaarheid en eenvoudig te beheren complexe webapplicaties mogelijk maken. Technologieën zoals geavanceerde functies van CSS3, HTML5, JavaScript, DOM, PHP en AJAX komen aan bod, inclusief kennis van het configureren en onderhouden van webservers - zoals Apache. De module behandelt ook meer geavanceerde programmeertechnieken die verband houden met webapplicaties.
- Datavisualisatie: Het doel van deze module is het introduceren van de principes en technieken die betrokken zijn bij het weergeven van data om meer inzicht te geven in de informatie in de data. De module is bedoeld om u uit te rusten met een verscheidenheid aan datavisualisatietechnieken en de kennis van een verscheidenheid aan tools en technieken om de opkomst en exponentiële groei van big data te begrijpen. Deze module behandelt het toepassen van ontwerpprincipes, menselijke perceptie, kleurentheorie en effectieve storytelling op datavisualisatie.
- iOS-gameontwikkeling: deze module biedt u de ruimte om de kernconcepten, -principes en -technieken voor het maken van games voor mobiele Apple-apparaten te leren, te verkennen en te absorberen. De module leidt u door de kernprincipes van programmeren in appelspecifieke talen. Beginnend met een inleiding tot de Apple-programmeeromgeving, zal de module zich verdiepen in de verschillende bijzonderheden van aan Apple Games gerelateerde frameworks en talen.
- Softwareoplossingen voor bedrijven: deze module behandelt de technologie die e-Business mogelijk maakt. Het zal kijken naar de IT achter e-Business en nagaan hoe de toepassing van technologie kan helpen bij het mogelijk maken, uitbreiden en / of verbeteren van bedrijfsactiviteiten.
Toelatingseisen
kwalificaties
De minimale toelatingseisen voor deze cursus zijn:
- 88 UCAS-tariefpunten
- 3 GCSE's in de rang C / 4 of hoger (of gelijkwaardig), inclusief Engelse taal en wiskunde
Vergoedingen en financiering
Om bij ons te studeren voor een bachelordiploma, moet je collegegeld betalen voor je cursus. Hoeveel u betaalt, hangt af van of u een Britse en EU-student bent of een internationale (niet-EU) student. Collegegeld wordt in rekening gebracht voor elk jaar van je cursus.
Binnenkomst in VK en EU 2020
Het collegegeld voor toegang tot 2020 voor onze Foundation-, BA- en BSc-, PGCE Primary and Secondary en undergraduate Health-graden is £ 9.250 per jaar voor fulltime Britse, EU-, Jersey-, Guernsey- en Isle of Man-studenten.
Voor studenten in het VK, de EU, Jersey, Guernsey en Isle of Man die deeltijds studeren, bedraagt het collegegeld voor toegang tot de bovenstaande cursussen in 2020 £ 4,265 per jaar.
Het collegegeld kan in de komende jaren onderhevig zijn aan inflatie.
Lees meer over de financiering van het Foundation of Placement Year door de Funding Advice-pagina's op onze website te bezoeken.
Internationale (niet-EU) 2020-binnenkomst
Het collegegeld voor toegang tot 2020 voor onze Foundation, BA en BSc, PGCE Primary en Secondary en undergraduate Health-graden is £ 12,750 per jaar voor internationale (niet-EU) studenten.
Vanwege immigratiewetten moeten internationale studenten met een Tier 4-visum voltijds studeren. Ga voor meer informatie over visumvereisten en kortlopende studievisa's naar de pagina's International Visa and Immigration.
Meer informatie over het financieren van je studies is beschikbaar op onze International Fees and Funding pagina.
Het collegegeld kan in de komende jaren onderhevig zijn aan inflatie.
Extra kosten en financiële ondersteuning
Er kunnen ook wat extra kosten zijn om rekening mee te houden tijdens je studie, inclusief de kosten van accommodatie.
Cursusgerelateerde kosten
Tijdens uw studie voor uw diploma kunnen er extra kosten verbonden zijn aan uw cursus. Dit kan de aanschaf van persoonlijke uitrusting en briefpapier, boeken en optionele excursies omvatten.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Bachelor in software-engineering
- Potsdam, Duitsland
- Dubai, Verenigde Arabische Emiraten
BA in game-ontwikkeling
- Langley City, Canada
- Richmond, Canada
BSc in informatica
- Langley City, Canada
- Richmond, Canada