BSc in computerwetenschappen

Algemeen

Beschrijving van opleiding

Overzicht

Technologie is een onmisbaar onderdeel van ons leven geworden en we zijn verslaafd aan technologie geworden. Dit kan de indruk wekken dat we nu meer dan ooit het bevel voeren over technologie en wetenschap. Maar hoe nauwkeurig is het? Er is een gevaar voor technologische verslaving: het kan het denken, uitvindingen en creativiteit beperken en uiteindelijk de kracht van de productie van wetenschap en technologie verzwakken. De missie van een technische faculteit zou dus moeten zijn om onze jeugd te transformeren van technologiegebruikers naar technologievaardigmakers in de uitgestrekte oceaan van technologie. Ingenieurs die we koesteren, moeten weten dat ten minste de helft van de kennis en vaardigheden die ze nodig hebben om de mobiele telefoon te maken die ze in hun handen hebben, eigenlijk in hun eigen gedachten ligt. Hun gegronde zelfvertrouwen en kennisopbouw zullen zeker een verschil maken in hun toekomstige ondernemingsactiviteiten en hun toetreding tot de academische wereld door middel van wetenschappelijke productie. Het moet bekend zijn dat achter elk succesvol technologisch initiatief mensen schuilgaan die de accumulatie van kennis, hard werken en rationeel denken als hun primaire principes hebben aangenomen. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is 'een goed idee' nooit genoeg om zelf een technische gigant te creëren. Met dit in gedachten leren we onze studenten dat leren, vragen stellen en analyseren de belangrijkste manieren van denken zijn. Terwijl we dat doen, bereiden we ze ook voor als ondernemersingenieurs, helpen ze om geïntegreerd te worden in de industrie en ontdekken we onze studenten die in een vroeger stadium een academische carrière willen volgen om hen op de juiste weg te sturen.

Over ons

Undergraduate Program in Computer Science verwelkomde zijn eerste studenten in september 2010. De eerste structurering van het curriculum werd uitgevoerd onder begeleiding van ABET en ACM (Association for Computing Machinery) criterium met het onderzoek van vooraanstaande computerwetenscholen in de wereld en Turkije, door opmerkingen van alle belanghebbenden en adviseurs. Onze afdeling omvat ook de normen van Bologna in haar structuren. In het licht van een nieuwe beoordelingsfase die in 2014 werd uitgevoerd, hebben we besloten te worden beoordeeld door MÜDEK ( Vereniging voor Evaluatie en Accreditatie van Engineering-programma's)

Educatieve doelstellingen

Onze afgestudeerden zullen in staat zijn om

  • werken als computeringenieurs, onderzoekers of managers in nationale of internationale bedrijven,
  • het volgen van master- of doctoraatsdiploma's in de computerwetenschappen, of een verwant veld, in graduate schools wereldwijd, en uiteindelijk faculteitsfuncties bekleden in de academische wereld, en
  • nieuwe producten ontwikkelen op basis van de vooruitgang in de informatica en / of nieuwe hightechbedrijven starten.

Programma-uitkomsten

Onze studenten zullen de onderstaande kennis, vaardigheden en gedrag verkrijgen op het moment van hun afstuderen.

Basisuitkomsten

1. Vermogen om effectief te communiceren en een rapport in het Turks en Engels te schrijven en presenteren.

2. Vermogen om individueel te werken, en in intra-disciplinaire en multidisciplinaire teams.

3. Erkenning van de noodzaak van levenslang leren en het vermogen om toegang tot informatie te krijgen, de ontwikkelingen in wetenschap en technologie te volgen en zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden.

4. Kennis van projectmanagement, risicobeheer, innovatie en veranderingsmanagement, ondernemerschap en duurzame ontwikkeling.

5. Bewustzijn van sectoren en de mogelijkheid om een businessplan op te stellen.

6. Begrip van professionele en ethische verantwoordelijkheid en het aantonen van ethisch gedrag.

Faculteit Ingenieurswetenschappen Specifieke resultaten

7. Kennis van technische problemen van het tijdperk, wereldwijde en maatschappelijke impact van technische oplossingen op het gebied van gezondheid, milieu en veiligheid en de juridische gevolgen daarvan.

8. Kennis van de huidige technische toepassingen en normen die worden gebruikt in technische toepassingen.

9. Vermogen om complexe engineeringproblemen te identificeren, formuleren en op te lossen en de mogelijkheid om geschikte analyse- en modelleringsmethoden voor dit doel te selecteren en toe te passen.

10. De mogelijkheid om een complex systeem, proces, apparaat of product te ontwerpen om aan de gewenste behoeften te voldoen binnen realistische beperkingen en omstandigheden door gebruik te maken van moderne ontwerptools.

11. De mogelijkheid om moderne technieken en hulpmiddelen te ontwikkelen, selecteren en gebruiken en informatie- en communicatietechnologieën te gebruiken die nodig zijn voor de engineeringpraktijk.

12. De mogelijkheid om experimenten te ontwerpen en uit te voeren, gegevens te verzamelen en resultaten te analyseren en te interpreteren voor het onderzoeken van technische problemen.

Computerwetenschappen Specifieke resultaten

13. Adequate kennis van wiskunde, wetenschappen en vakken over informatica en het vermogen om deze kennis te gebruiken om complexe technische problemen op te lossen.

14. Kennis van geavanceerde wiskunde, met inbegrip van differentiaalvergelijkingen, integraalrekening, lineaire algebra, complexe variabelen en discrete wiskunde.

15. Kennis van wiskunde, natuurwetenschappen, informatica en technische wetenschappen die nodig zijn om complexe elektrische en elektronische apparaten, software en systemen met hardware- en softwarecomponenten te analyseren en ontwerpen.

16. Kennis van waarschijnlijkheid en statistieken inclusief computerwetenschappen.

17. Kenniswijdte in de informatica omvat gegevensstructuren en algoritmen, programmeertalen, databasebeheersystemen, besturingssystemen, analyse van algoritmen en automatentheorie en formele talen.

18. Diepte van kennis op een van de computerwetenschappelijke gebieden van computernetwerken, software engineering, kunstmatige intelligentie van computervisie of computerarchitectuur en ingebedde systemen.

Laatst bijgewerkt op mrt 2020

Over de school

As a research university, Özye?in University always opens new horizons and presents new opportunities for students to enable them to discover their true competencies. In a quest to have its graduates ... Lees meer

As a research university, Özye?in University always opens new horizons and presents new opportunities for students to enable them to discover their true competencies. In a quest to have its graduates stand out and be one step ahead of others, Özye?in offers an innovative education model that adds value to its students. Özye?in University’s primary mission is to prepare its students to be resourceful graduates in the world of business, making sure that they know more than one foreign language, acquire new skills through social activities, continuously develop themselves, expand their global vision before graduation through international internship or exchange programs, and always be at the service of society. Lees Minder